Gå til innhold

Feire bursdager sammen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 årsdagen min ble feiret sammen med 3 andre barn som hadde bursdag omtrent på samme tiden, det er den verste bursdagen jeg har hatt! Nå er jo dette noen år siden da, men på 16 årsdagen min ba jeg inn til 6 årsbursdag fordi jeg syntes jeg fortjente å få den igjen. Mye mulig mine foreldre ikke forberedte meg godt nok, men jeg husker jeg var kjempeskuffet og syntes ikke bursdagen min var noe morsom i det hele tatt! Det hadde ingenting med gavene å gjøre, for jeg tror vi ba hver våre gjester og fikk gave fra de vi hadde bedt. Men jeg husker bare hele bursdagen som kjip. Har spurt mamma flere ganger i ettertid hva i all verden de tenkte på?!? Det er, ut i fra mine erfaringer, ikke å anbefale!

Anonymous poster hash: 5b214...513

Du hørtes ut som en bortskjemt drittunge, og med tanke på at traumene fra dette sitter i deg enda viser det at du fremdeles er en bortskjemt drittunge

Anonymous poster hash: 33ada...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt og 5 andre skal feires samtidig. De ber hele klassen. Dette gjøres fordi utover våren er det maaaange bursdager i klassen. Mange helger med ekstra fridager og sikkert mange som tar slike helger på båten, hytta, sommersteder osv. Nå reagerer en mamma som mener det blir for mange gaver på en gang. Vi mener vi kan løse dette ved å gi beskjed om at det holder med gave på Max 50 kr . Ville dere syntes dette var Ok ?

Jeg syntes dette høres ut som en veldig god ide 😊 og du skriver at guttene vil og gleder seg så da blir det nok veldig gøy 😄

Anonymous poster hash: 33ada...64b

Skrevet

Jeg blir mest opptatt av hva man kan gi i gave til maks 50 kr.?? Eller 20-30 kr., som en over her skrev?

Jeg hadde faktisk følt det ubehagelig å sende med en gave som kun kostet noen tiere. Nå har jeg bare bhg.barn ennå, men gavene ligger utelukkende på 100-150 kr., både gaver vi gir, og gaver barna får.

Og jeg vet at ikke alle har råd, så jeg mener ikke å henge ut noen. Må bare si det, før dere skyter meg.

Hva med penger? En 50-lapp? Mange kreative måter å gi den på hos oss. Inni en oppblåst ballong, brettet som papirfly, brettet som frisk, kronestykker på rull, kronestykker som smykke, penger festet på ark som bilde osv...

Jeg syns det er kjekkere at bursdagsbarnet kan kjøpe seg EN ting det virkelig ønsker seg enn å få mye småting til 50-150kr som det ikke ønsker seg, mange ting som fyller rommet og konkurranse om å gi venninna den fineste og dyreste presangen. 100++ kr blir fort mye om man har 2-4 unger og alle skal i 1-5 bursdager i løpet av måneden.

Jeg er i mot skuffefyll og å kjøpe for å kjøpe. Anonymous poster hash: 10695...112

Som sagt ungene går på stor skole og alle følger 50kr regelen! Tar det opp på foreldremøtet hvert år i alle klasser, veldig greit! :-)Anonymous poster hash: 10695...112

Her har vi også det, og sliter maks med å finne noe ok til den summen. Går jo greit å gi penger, men jeg gjør et forsøk hver gang og prøver å kjøpe inn ting underveis som jeg har på lager. Men selv om vi sparer litt penger på summen så bruker vi minst dobbelt så mye tid på å lete gaver. Og dobbelt så mye stress og irritasjon over noe som skulle vært hyggelig... I tillegg ender bursdagsbarnet opp med masse skuffefyll. Anbefaler heller denne løsningen: http://www.nrk.no/trondelag/gir-brukte-leker-i-bursdagsgave-1.12291642

Anonymous poster hash: 63c74...4d8

Skrevet

Jøss, overrasket over så mye negativitet rundt samlet bursdag. Jeg hadde blitt glad for et slikt opplegg, litt annerledes enn vanlig bursdag og mulighet for voksne å bli med også. Mai er travel og drøssevis med bursdager gjør det bare mer hektisk. Synes bursdagsbarna det er kjekt så er det jo toppers!

Synes det er toppen av dobbeltmoral på dib når man mener at egne unger blir snytt for bursdagsselskap :o 6 gaver, men bare ett besøk, tenke seg til! Snakk om å bare se sin egen navle og navlelo.

Har man lite penger får man være kreativ på gavefronten. Selv kjøpte jeg tau (x antall meter), delte det opp og gav som slengtau (hoppe slengtau). superpopulært!

Anonymous poster hash: d6c99...6c9

Skrevet

Jøss, overrasket over så mye negativitet rundt samlet bursdag. Jeg hadde blitt glad for et slikt opplegg, litt annerledes enn vanlig bursdag og mulighet for voksne å bli med også. Mai er travel og drøssevis med bursdager gjør det bare mer hektisk. Synes bursdagsbarna det er kjekt så er det jo toppers!

Synes det er toppen av dobbeltmoral på dib når man mener at egne unger blir snytt for bursdagsselskap :o 6 gaver, men bare ett besøk, tenke seg til! Snakk om å bare se sin egen navle og navlelo.

Har man lite penger får man være kreativ på gavefronten. Selv kjøpte jeg tau (x antall meter), delte det opp og gav som slengtau (hoppe slengtau). superpopulært!

Anonymous poster hash: d6c99...6c9

Det blir jo også billigere for foreldre som feirer sammen. Ikke minst flere til å arrangere selskap og holde styr på alt. Ja mai er en travel mnd, alle gutta spiller og fotball med kamp eller trening i helgene. Vi håper dette blir stor stas og en årlig tradisjon ungene ser frem til.

Skrevet

Mitt barns bursdag og kun hans dag. Han skal slippe måtte dele på den dagen,og også ang kakemotiv, pynt og tallerkener. Det blir som han vil, da inviterer vi heller færre om plass og økonomi er problemet. Han er i tilleg høysensitiv så sier seg selv veldig store feiringer ikke er noe han er komfortabel med. Og på hans fødselsdag er han kongen og bestemmer hvordan ting skal være.

Anonymous poster hash: 55c6f...2ad

Skrevet

Mitt barns bursdag og kun hans dag. Han skal slippe måtte dele på den dagen,og også ang kakemotiv, pynt og tallerkener. Det blir som han vil, da inviterer vi heller færre om plass og økonomi er problemet. Han er i tilleg høysensitiv så sier seg selv veldig store feiringer ikke er noe han er komfortabel med. Og på hans fødselsdag er han kongen og bestemmer hvordan ting skal være.

Det skjønner jeg. Men, HI spurte ikke om ditt barn ville likt å feire fellesbursdag :) Hennes barn gleder seg til nettopp dette, barn er forskjellige.

Anonymous poster hash: dcf38...e8f

Skrevet

Hei du. Her gjelder det 6 gutter som har veldig lyst på denne feiringen. Spm var heller ikke hvordan andre feirer selskap, men ang Max pris på gave.
Skrevet

Mitt barns bursdag og kun hans dag. Han skal slippe måtte dele på den dagen,og også ang kakemotiv, pynt og tallerkener. Det blir som han vil, da inviterer vi heller færre om plass og økonomi er problemet. Han er i tilleg høysensitiv så sier seg selv veldig store feiringer ikke er noe han er komfortabel med. Og på hans fødselsdag er han kongen og bestemmer hvordan ting skal være. Anonymous poster hash: 55c6f...2ad

Fint at dere har funnet den måten å feire på som passer best for dere.

Men det var vel ikke hi's spørsmål, eller?

Anonymous poster hash: 64289...6a4

Skrevet

Til dere som mener vi ikke svarer på det HI spør om:

HI avslutter innlegget med spørsmålet "Ville dere syntes dette var Ok ?".

Noen drar dette spørsmålet til prisen på gaven, noen drar det til hele bursdagsopplegget. Jeg tolket det slik at hun lurte på om bursdagsopplegget og det å si ifra at det holdt med 50 kr i bursdagsgave var ok.

Det er uansett et ganske åpent spørsmål.

Anonymous poster hash: bd400...b53

Skrevet

Sjarmerende.....

Anonymous poster hash: 690d2...816

Skrevet

Jeg synes det høres ok ut. 

Dette er utgifter som ville kommet uansett, så foreldre som synes det blir for mye penger, har egentlig ingen unnskyldning. De vet det er slik det gjøres i denne perioden, så da kan de legge av i månedene før, så det ikke blir alt på en gang. Null problem, det handler om å være noe løsningsorienterte. 

Anonymous poster hash: 0444b...0a1
Skrevet

Mitt barns bursdag og kun hans dag. Han skal slippe måtte dele på den dagen,og også ang kakemotiv, pynt og tallerkener. Det blir som han vil, da inviterer vi heller færre om plass og økonomi er problemet. Han er i tilleg høysensitiv så sier seg selv veldig store feiringer ikke er noe han er komfortabel med. Og på hans fødselsdag er han kongen og bestemmer hvordan ting skal være.Anonymous poster hash: 55c6f...2ad

Sjarmerende..... Anonymous poster hash: 690d2...816

Meg meg meg....og ja, meg

Anonymous poster hash: b640c...4b2

Skrevet

Ja vi tenkte sende ut invitasjon i meget god tid slik at de som måtte trenge å sette av penger har mulighet til å gjøre det😊

Skrevet

Sjarmerende.....

Kan ikke skjønne at det skulle være noe galt i å ha lyst gjøre stas på egne barn på bursdagen deres.

Anonymous poster hash: 9026e...e96

Skrevet

Sjarmerende.....

Kan ikke skjønne at det skulle være noe galt i å ha lyst gjøre stas på egne barn på bursdagen deres.

Anonymous poster hash: 9026e...e96

Ikke noe galt i det, men mye glede for noen å feire sammen med andre også. Min gutt har kjempelyst til å feire med disse guttene og han føler på ingen måte det er negativt å dele med dem😊 Det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre😊

Skrevet

Det blir jo veldig mange gaver! hvis alle seks skal få gave fra alle som kommer, og det var 28 som var invitert? rekker de å gjøre noe annet da?

jeg synes forslaget om at gjestene kan ta med 1-2 gaver hver som fordeles på guttene var bra. det blir nok gaver uansett!

selve feiringen høres topp ut, siden alle guttene vil ha det slik!

Anonymous poster hash: b940c...d91

Skrevet

Det blir jo veldig mange gaver! hvis alle seks skal få gave fra alle som kommer, og det var 28 som var invitert? rekker de å gjøre noe annet da?

jeg synes forslaget om at gjestene kan ta med 1-2 gaver hver som fordeles på guttene var bra. det blir nok gaver uansett!

Her er ungene vandt til å åpne gaver etter selskapet er ferdig . Vi tenkte at de 6 skal åpne de sammen etterpå.

Skrevet

Svar på spørsmålet ditt, HI: jeg synes ikke det er ok å si 50 kr per bursdagsbarn. Jeg synes istedet dere skal gjøre som flere andre har foreslått: hvert barn tar med et nærmere bestemt antall gaver, feks 2 eller 3. Dere bestemmer på forhånd hvem som skal gi til hvem, så alle får ca likt antall gaver. Dette siden 1) barna "snytes" for 5 selskaper, og 2) det er mye penger/tid på bursdagsgaver på en gang.

Anonymous poster hash: cd2fa...923

Skrevet

Her er ungene vandt til å åpne gaver etter selskapet er ferdig . Vi tenkte at de 6 skal åpne de sammen etterpå.

ok. her er et av høydepunktene å åpne gavene. men vil det uansett ikke være bedre å få noen færre gaver med større verdi, enn masse ræl til en femtilapp? hvis gjestene har med seg to gaver til 100 kr hver, enn seks småting tkl 50 kr hver?

Skrevet

ok. her er et av høydepunktene å åpne gavene. men vil det uansett ikke være bedre å få noen færre gaver med større verdi, enn masse ræl til en femtilapp? hvis gjestene har med seg to gaver til 100 kr hver, enn seks småting tkl 50 kr hver?

Tror egentlig det er mest stas med masse gaver for dem. Mest vanlig å gi penger er det også. Får de en 50 lapp er de superfornøyde! Når sant skal sies tror begge fleste i klassen har økonomi og vel så det til en 50 lapp. Vi gir som sagt ut invitasjon i god tid.

Skrevet

Tror egentlig det er mest stas med masse gaver for dem. Mest vanlig å gi penger er det også. Får de en 50 lapp er de superfornøyde! Når sant skal sies tror begge fleste i klassen har økonomi og vel så det til en 50 lapp. Vi gir som sagt ut invitasjon i god tid.

Men da virker det som at du allerede har bestemt at det er slik dere skal gjøre det, og ikke er på jakt etter andres meninger.

Skrevet

Men da virker det som at du allerede har bestemt at det er slik dere skal gjøre det, og ikke er på jakt etter andres meninger.

Spm var ganske enkelt... Hvis vi skriver Max pris på gave 50 kr... Ville dere syntes dette var Ok? Enkelt og greit
Skrevet

Hvorfor har du ikke en eneste gang kommentert forslagene våre om at barna bare har med seg noen gaver, ikke til alle?

Skrevet

Hvorfor har du ikke en eneste gang kommentert forslagene våre om at barna bare har med seg noen gaver, ikke til alle?

Det gjorde jeg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...