Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2015 #26 Skrevet 11. april 2015 Alle disse barna har bursdag fra midten av mai til begynnelsen av juni. Strekker seg over en periode på 3 uker... Og som sagt er dette i helger det skjer mye ellers...Feiringen MÅ ikke være i helgene. Hent barna på Sfo eller rett etter skolen og så kan foreldrene hente hos bursdagsbarnet etter jobb. Slik har vi gjort det og helt genialt. Da kan alle barna som regel og man bruker ikke opp ettermiddagene eller helgene.Anonymous poster hash: 201a4...e4e Her skal alle barna inviteres. De er 28 i klassen . Dette ønsker vi gjøre fordi det gjentatte ganger er foreldre som har gått bort fra avtaler om alle eller ingen. Lokale skal leies og skal bli en kjempefest for hele klassen. Mammaer og pappaer skal også få komme til sosialt samvær. Lokalet har selvsagt 2 rom, ett for barna og ett for barna . Fokusere på samværet og ikke gaver. Gi ut invitasjon i god tid og da gi foreldre tid til å sette av tid og penger. I klassen er det mange "opptatte " foreldre og mange reiser bort i helgene. Vi ønsker virkelig så mange som mulig til å komme. Barna er i skolealder . Som du ser er vel de aller fleste negative til at det er så mange som feirer sammen. Jeg syns også max 2 stk om man må feire sammen.Å invitere alle eller ingen kan ingen kreve. Det vanligste er alle jentene, alle guttene eller under halvparten av ett kjønn. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Er de aller fleste negative til det? Og er dette en avstemning? HI lurte ikke på om noen syns det var en god eller dårlig ide til feiring, hun spurte om det var ok å si at gaven kan være billig. Det er masse steder man feirer fellesbursdager. Og det er jo ikke sånn at det ditt barn liker, er det alle barn liker. HI; dersom dere familiene som skal delta er enige i at dette er en god løsning, så nyt det, og ha det morsomt med hele klassen. Det er helt innafor å si at gavene kan være billige, og si til alle foreldrene at selskapet er det sentrale her, ikke hvor mange kroner og øre man bruker på gaver.
Mrs Smith Skrevet 11. april 2015 #27 Skrevet 11. april 2015 (endret) Helt ærlig, helt idiotisk. Dropp bursdagen hvis det blir for mye. 3 sammen må være max etter min mening. Slo sammen mitt barns med ei venninne i klassen til barnet mitt, og tenkte 2 sammen holder. Endret 11. april 2015 av Mrs Smith
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #28 Skrevet 11. april 2015 Alle disse barna har bursdag fra midten av mai til begynnelsen av juni. Strekker seg over en periode på 3 uker... Og som sagt er dette i helger det skjer mye ellers...Feiringen MÅ ikke være i helgene. Hent barna på Sfo eller rett etter skolen og så kan foreldrene hente hos bursdagsbarnet etter jobb. Slik har vi gjort det og helt genialt. Da kan alle barna som regel og man bruker ikke opp ettermiddagene eller helgene.Anonymous poster hash: 201a4...e4e Her skal alle barna inviteres. De er 28 i klassen . Dette ønsker vi gjøre fordi det gjentatte ganger er foreldre som har gått bort fra avtaler om alle eller ingen. Lokale skal leies og skal bli en kjempefest for hele klassen. Mammaer og pappaer skal også få komme til sosialt samvær. Lokalet har selvsagt 2 rom, ett for barna og ett for barna . Fokusere på samværet og ikke gaver. Gi ut invitasjon i god tid og da gi foreldre tid til å sette av tid og penger. I klassen er det mange "opptatte " foreldre og mange reiser bort i helgene. Vi ønsker virkelig så mange som mulig til å komme. Barna er i skolealder .Som du ser er vel de aller fleste negative til at det er så mange som feirer sammen. Jeg syns også max 2 stk om man må feire sammen.Å invitere alle eller ingen kan ingen kreve. Det vanligste er alle jentene, alle guttene eller under halvparten av ett kjønn. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Er de aller fleste negative til det? Og er dette en avstemning? HI lurte ikke på om noen syns det var en god eller dårlig ide til feiring, hun spurte om det var ok å si at gaven kan være billig. Det er masse steder man feirer fellesbursdager. Og det er jo ikke sånn at det ditt barn liker, er det alle barn liker. HI; dersom dere familiene som skal delta er enige i at dette er en god løsning, så nyt det, og ha det morsomt med hele klassen. Det er helt innafor å si at gavene kan være billige, og si til alle foreldrene at selskapet er det sentrale her, ikke hvor mange kroner og øre man bruker på gaver. Du ser kanskje at de fleste andre også diskutere antallet barn i bursdagen og ikke bare beløpet på gaven? Det er ikke bare jeg. Jeg var langt nede på listen like vel var det mitt innlegg du denne gangen valgte å svare frekt på. Ser du ofte bruker denne taktikken når du vil fremme deg selv. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2015 #29 Skrevet 11. april 2015 Alle disse barna har bursdag fra midten av mai til begynnelsen av juni. Strekker seg over en periode på 3 uker... Og som sagt er dette i helger det skjer mye ellers...Feiringen MÅ ikke være i helgene. Hent barna på Sfo eller rett etter skolen og så kan foreldrene hente hos bursdagsbarnet etter jobb. Slik har vi gjort det og helt genialt. Da kan alle barna som regel og man bruker ikke opp ettermiddagene eller helgene.Anonymous poster hash: 201a4...e4e Her skal alle barna inviteres. De er 28 i klassen . Dette ønsker vi gjøre fordi det gjentatte ganger er foreldre som har gått bort fra avtaler om alle eller ingen. Lokale skal leies og skal bli en kjempefest for hele klassen. Mammaer og pappaer skal også få komme til sosialt samvær. Lokalet har selvsagt 2 rom, ett for barna og ett for barna . Fokusere på samværet og ikke gaver. Gi ut invitasjon i god tid og da gi foreldre tid til å sette av tid og penger. I klassen er det mange "opptatte " foreldre og mange reiser bort i helgene. Vi ønsker virkelig så mange som mulig til å komme. Barna er i skolealder .Som du ser er vel de aller fleste negative til at det er så mange som feirer sammen. Jeg syns også max 2 stk om man må feire sammen.Å invitere alle eller ingen kan ingen kreve. Det vanligste er alle jentene, alle guttene eller under halvparten av ett kjønn. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Er de aller fleste negative til det? Og er dette en avstemning?HI lurte ikke på om noen syns det var en god eller dårlig ide til feiring, hun spurte om det var ok å si at gaven kan være billig.Det er masse steder man feirer fellesbursdager. Og det er jo ikke sånn at det ditt barn liker, er det alle barn liker.HI; dersom dere familiene som skal delta er enige i at dette er en god løsning, så nyt det, og ha det morsomt med hele klassen. Det er helt innafor å si at gavene kan være billige, og si til alle foreldrene at selskapet er det sentrale her, ikke hvor mange kroner og øre man bruker på gaver. Du ser kanskje at de fleste andre også diskutere antallet barn i bursdagen og ikke bare beløpet på gaven? Det er ikke bare jeg. Jeg var langt nede på listen like vel var det mitt innlegg du denne gangen valgte å svare frekt på.Ser du ofte bruker denne taktikken når du vil fremme deg selv. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Min taktikk er at jeg plukker ut akkurat deg og svarer kun ditt innlegg...? Vel, det kan jeg ikke, for du er anonym, og jeg syns ellers det ville være overflødig å svare hvert eneste innlegg. Vet ikke helt hvem som er frekkest her, men et nøkkelord kan jo være saklighet: min person er ikke tema for tråden her, så hold deg til saken selv om du ikke liker å bli motsagt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #30 Skrevet 11. april 2015 Alle disse barna har bursdag fra midten av mai til begynnelsen av juni. Strekker seg over en periode på 3 uker... Og som sagt er dette i helger det skjer mye ellers...Feiringen MÅ ikke være i helgene. Hent barna på Sfo eller rett etter skolen og så kan foreldrene hente hos bursdagsbarnet etter jobb. Slik har vi gjort det og helt genialt. Da kan alle barna som regel og man bruker ikke opp ettermiddagene eller helgene.Anonymous poster hash: 201a4...e4e Her skal alle barna inviteres. De er 28 i klassen . Dette ønsker vi gjøre fordi det gjentatte ganger er foreldre som har gått bort fra avtaler om alle eller ingen. Lokale skal leies og skal bli en kjempefest for hele klassen. Mammaer og pappaer skal også få komme til sosialt samvær. Lokalet har selvsagt 2 rom, ett for barna og ett for barna . Fokusere på samværet og ikke gaver. Gi ut invitasjon i god tid og da gi foreldre tid til å sette av tid og penger. I klassen er det mange "opptatte " foreldre og mange reiser bort i helgene. Vi ønsker virkelig så mange som mulig til å komme. Barna er i skolealder .Som du ser er vel de aller fleste negative til at det er så mange som feirer sammen. Jeg syns også max 2 stk om man må feire sammen.Å invitere alle eller ingen kan ingen kreve. Det vanligste er alle jentene, alle guttene eller under halvparten av ett kjønn. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Er de aller fleste negative til det? Og er dette en avstemning?HI lurte ikke på om noen syns det var en god eller dårlig ide til feiring, hun spurte om det var ok å si at gaven kan være billig.Det er masse steder man feirer fellesbursdager. Og det er jo ikke sånn at det ditt barn liker, er det alle barn liker.HI; dersom dere familiene som skal delta er enige i at dette er en god løsning, så nyt det, og ha det morsomt med hele klassen. Det er helt innafor å si at gavene kan være billige, og si til alle foreldrene at selskapet er det sentrale her, ikke hvor mange kroner og øre man bruker på gaver.Du ser kanskje at de fleste andre også diskutere antallet barn i bursdagen og ikke bare beløpet på gaven? Det er ikke bare jeg. Jeg var langt nede på listen like vel var det mitt innlegg du denne gangen valgte å svare frekt på.Ser du ofte bruker denne taktikken når du vil fremme deg selv. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Min taktikk er at jeg plukker ut akkurat deg og svarer kun ditt innlegg...? Vel, det kan jeg ikke, for du er anonym, og jeg syns ellers det ville være overflødig å svare hvert eneste innlegg. Vet ikke helt hvem som er frekkest her, men et nøkkelord kan jo være saklighet: min person er ikke tema for tråden her, så hold deg til saken selv om du ikke liker å bli motsagt. Jeg var ikke frekk mot hi og jeg syns det var rart at det var mitt innlegg du dro frem. De aller fleste andre hold seg heller ikke kun til sak derfor var det rart at du ventet helt til mitt innlegg før du dro frem noen. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2015 #31 Skrevet 11. april 2015 Alle disse barna har bursdag fra midten av mai til begynnelsen av juni. Strekker seg over en periode på 3 uker... Og som sagt er dette i helger det skjer mye ellers...Feiringen MÅ ikke være i helgene. Hent barna på Sfo eller rett etter skolen og så kan foreldrene hente hos bursdagsbarnet etter jobb. Slik har vi gjort det og helt genialt. Da kan alle barna som regel og man bruker ikke opp ettermiddagene eller helgene.Anonymous poster hash: 201a4...e4e Her skal alle barna inviteres. De er 28 i klassen . Dette ønsker vi gjøre fordi det gjentatte ganger er foreldre som har gått bort fra avtaler om alle eller ingen. Lokale skal leies og skal bli en kjempefest for hele klassen. Mammaer og pappaer skal også få komme til sosialt samvær. Lokalet har selvsagt 2 rom, ett for barna og ett for barna . Fokusere på samværet og ikke gaver. Gi ut invitasjon i god tid og da gi foreldre tid til å sette av tid og penger. I klassen er det mange "opptatte " foreldre og mange reiser bort i helgene. Vi ønsker virkelig så mange som mulig til å komme. Barna er i skolealder .Som du ser er vel de aller fleste negative til at det er så mange som feirer sammen. Jeg syns også max 2 stk om man må feire sammen.Å invitere alle eller ingen kan ingen kreve. Det vanligste er alle jentene, alle guttene eller under halvparten av ett kjønn. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Er de aller fleste negative til det? Og er dette en avstemning?HI lurte ikke på om noen syns det var en god eller dårlig ide til feiring, hun spurte om det var ok å si at gaven kan være billig.Det er masse steder man feirer fellesbursdager. Og det er jo ikke sånn at det ditt barn liker, er det alle barn liker.HI; dersom dere familiene som skal delta er enige i at dette er en god løsning, så nyt det, og ha det morsomt med hele klassen. Det er helt innafor å si at gavene kan være billige, og si til alle foreldrene at selskapet er det sentrale her, ikke hvor mange kroner og øre man bruker på gaver.Du ser kanskje at de fleste andre også diskutere antallet barn i bursdagen og ikke bare beløpet på gaven? Det er ikke bare jeg. Jeg var langt nede på listen like vel var det mitt innlegg du denne gangen valgte å svare frekt på.Ser du ofte bruker denne taktikken når du vil fremme deg selv. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Min taktikk er at jeg plukker ut akkurat deg og svarer kun ditt innlegg...? Vel, det kan jeg ikke, for du er anonym, og jeg syns ellers det ville være overflødig å svare hvert eneste innlegg.Vet ikke helt hvem som er frekkest her, men et nøkkelord kan jo være saklighet: min person er ikke tema for tråden her, så hold deg til saken selv om du ikke liker å bli motsagt. Jeg var ikke frekk mot hi og jeg syns det var rart at det var mitt innlegg du dro frem.De aller fleste andre hold seg heller ikke kun til sak derfor var det rart at du ventet helt til mitt innlegg før du dro frem noen. Anonymous poster hash: 36bd5...ad4 Dette er et nettforum. Jeg trekker ikke fram deg. Jeg KAN ikke trekke deg fram, du er anonym, og det eneste som skiller deg fra andre er et nummer. Jeg motsier dine meninger. Det er noe annet. Og det bør du ikke ta personlig, for her er du ikke en person, bare noen bokstaver på en skjerm.
___ Skrevet 11. april 2015 #32 Skrevet 11. april 2015 Med så mange som feirer sammen foreslår jeg heller at dere gjør det slik at alle gjestene gir en gave og så får bursdagsbarna 1/6 av gavene hver.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #33 Skrevet 11. april 2015 Akt for mange at 6 feirer på en gang. Man husker jo nesten ikke hvem som har bursdag og det blir jo null fokus for bursdagsbarnet. Hva er da vitsen? Hos oss er vi to eller tre som feirer samnen, tre er litt mye. Vi har bestemt på foreldremøte at man gir 50kr i gave. Både 5. Og 7. Klasse har den reglen og alle følger den. De fleste gir penger så kan bursdagsbarnet kjøpe seg en ting istedenfor å gå mye tull og kassefyll. Mange ressurssterke oljefolk her vi bor. Men har inntrykk at de fleste er mindre opptatt av ting. 50kr er nok og barnet kan kjøpe noe større selv. Hører de fleste rydder ut smådill av husene og er lite interessert i 26 småting til bursdagsbarnet. Anonymous poster hash: 10695...112
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. april 2015 #34 Skrevet 11. april 2015 vi slo sammen fem jenter i noen år. Helt genialt, og alle var fornøyde. De fleste av disse jentene hadde bursdag i ferien, og kun et fåtall hadde kunne komme om de skulle ha feiret hver for seg.
Guttaboys Skrevet 11. april 2015 #35 Skrevet 11. april 2015 Jeg blir mest opptatt av hva man kan gi i gave til maks 50 kr.?? Eller 20-30 kr., som en over her skrev? Jeg hadde faktisk følt det ubehagelig å sende med en gave som kun kostet noen tiere. Nå har jeg bare bhg.barn ennå, men gavene ligger utelukkende på 100-150 kr., både gaver vi gir, og gaver barna får. Og jeg vet at ikke alle har råd, så jeg mener ikke å henge ut noen. Må bare si det, før dere skyter meg.
&KJ& Skrevet 11. april 2015 #36 Skrevet 11. april 2015 Hos oss har det gjerne vært spesifisert i invitasjonen at feks jentene gir til bursdagsbarn 1,2 og 3, mens guttene gir til bursdagsbarn 4, 5 og 6. Da gir man færre gaver, men det blir rimelig likt fordelt på de som feirer sammen (evt andre grupperinger hvis det ikke blir likt på den måten).
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. april 2015 #37 Skrevet 11. april 2015 Hvor lenge varer besøket? Vil jo ta en evighet å åpne 162 gaver! å gi beskjed om at det er greit at barna får gaver til 50kr synes jeg blir bare helt rart. Dere får heller sende en sms til denne mammaen som reagerer å si at hun trenger ikke å kjøpe noe dyrt og at barnet hennes kan komme uten gaver også. Men seriøst, feire 6 barn samtidig? Hva med å heller dele det opp til 3 besøk, to og to barn feirer samtidig. Hvor mange gutter og jenter er det som skal feires samtidig da? Hvis det er 3 gutter og 3 jenter så kan dere jo gi beskjed om at jentene kjøper gaver til jentene og omvendt. Men jeg hadde aldri feiret barnet mitt med 5 andre barn. Å feire bursdagen i den alderen er magisk for barna, og jeg hadde aldri tatt den gleden fra barnet mitt ved å slå sammen bursdagene
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #38 Skrevet 11. april 2015 Dette er en guttegjeng på 6 som har kjent hverandre fra bhg og noen fra barselgruppe. Gutta har selv kjempelyst til dette.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #39 Skrevet 11. april 2015 Jeg blir mest opptatt av hva man kan gi i gave til maks 50 kr.?? Eller 20-30 kr., som en over her skrev? Jeg hadde faktisk følt det ubehagelig å sende med en gave som kun kostet noen tiere. Nå har jeg bare bhg.barn ennå, men gavene ligger utelukkende på 100-150 kr., både gaver vi gir, og gaver barna får. Og jeg vet at ikke alle har råd, så jeg mener ikke å henge ut noen. Må bare si det, før dere skyter meg. Hva med penger? En 50-lapp? Mange kreative måter å gi den på hos oss. Inni en oppblåst ballong, brettet som papirfly, brettet som frisk, kronestykker på rull, kronestykker som smykke, penger festet på ark som bilde osv... Jeg syns det er kjekkere at bursdagsbarnet kan kjøpe seg EN ting det virkelig ønsker seg enn å få mye småting til 50-150kr som det ikke ønsker seg, mange ting som fyller rommet og konkurranse om å gi venninna den fineste og dyreste presangen. 100++ kr blir fort mye om man har 2-4 unger og alle skal i 1-5 bursdager i løpet av måneden. Jeg er i mot skuffefyll og å kjøpe for å kjøpe. Anonymous poster hash: 10695...112
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #40 Skrevet 11. april 2015 Jeg blir mest opptatt av hva man kan gi i gave til maks 50 kr.?? Eller 20-30 kr., som en over her skrev? Jeg hadde faktisk følt det ubehagelig å sende med en gave som kun kostet noen tiere. Nå har jeg bare bhg.barn ennå, men gavene ligger utelukkende på 100-150 kr., både gaver vi gir, og gaver barna får. Og jeg vet at ikke alle har råd, så jeg mener ikke å henge ut noen. Må bare si det, før dere skyter meg. Hva med penger? En 50-lapp? Mange kreative måter å gi den på hos oss. Inni en oppblåst ballong, brettet som papirfly, brettet som frisk, kronestykker på rull, kronestykker som smykke, penger festet på ark som bilde osv... Jeg syns det er kjekkere at bursdagsbarnet kan kjøpe seg EN ting det virkelig ønsker seg enn å få mye småting til 50-150kr som det ikke ønsker seg, mange ting som fyller rommet og konkurranse om å gi venninna den fineste og dyreste presangen. 100++ kr blir fort mye om man har 2-4 unger og alle skal i 1-5 bursdager i løpet av måneden. Jeg er i mot skuffefyll og å kjøpe for å kjøpe. Anonymous poster hash: 10695...112 Som sagt ungene går på stor skole og alle følger 50kr regelen! Tar det opp på foreldremøtet hvert år i alle klasser, veldig greit! :-) Anonymous poster hash: 10695...112
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #41 Skrevet 11. april 2015 Dette er en guttegjeng på 6 som har kjent hverandre fra bhg og noen fra barselgruppe. Gutta har selv kjempelyst til dette. Jeg tenker at du skrive minst halvparten av dem som kritiserer dette som en reaksjon på at det er akkurat du som skriver hi. Om dere og barna syns det er en god ide så går dere for det dere har planlag. Det er jo ganske utrolig at så få evner å svare på spørsmålet du stiller og som føler det er helt Ok å si sin mening om ting du ikke spør om. Det går jo fint an å skrive en maxpris på gave, men til tross for hva man kan få inntrykk av her inne, så er nok 600 kr på gaver på en gang helt innafor hva de fleste familier klarer. Om man må betale det på en uke eller tre ser jeg ikke helt forskjellen på. Håper dere får en flott feiring. Anonymous poster hash: 64289...6a4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #42 Skrevet 11. april 2015 Hva får man egentlig kjøpt for en 50 - lapp? Støtter forslaget om at alle kjøper en gave eller en 50 - lapp hver som fordeles på de 6 bursdagsbarna. Anonymous poster hash: 50263...37c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #43 Skrevet 11. april 2015 6 årsdagen min ble feiret sammen med 3 andre barn som hadde bursdag omtrent på samme tiden, det er den verste bursdagen jeg har hatt! Nå er jo dette noen år siden da, men på 16 årsdagen min ba jeg inn til 6 årsbursdag fordi jeg syntes jeg fortjente å få den igjen. Mye mulig mine foreldre ikke forberedte meg godt nok, men jeg husker jeg var kjempeskuffet og syntes ikke bursdagen min var noe morsom i det hele tatt! Det hadde ingenting med gavene å gjøre, for jeg tror vi ba hver våre gjester og fikk gave fra de vi hadde bedt. Men jeg husker bare hele bursdagen som kjip. Har spurt mamma flere ganger i ettertid hva i all verden de tenkte på?!? Det er, ut i fra mine erfaringer, ikke å anbefale! Anonymous poster hash: 5b214...513
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. april 2015 #44 Skrevet 11. april 2015 På skolen der mine unger går, har vi i alle klassene jeg har hatt unger, fra 1. til 7.klasse, bestemt at vi inviterer hele klassen eller bare jentene eller bare guttene. Dette har vi vært opptatt av pga klassemiljøet. Og i samtlige klasser har vi vært enige om at bursdagspresangen er en 50-lapp. Det er helt topp for da kan de selv kjøpe seg noe de ønsker for pengene.
*Miss Marple* Skrevet 11. april 2015 #45 Skrevet 11. april 2015 Et av mine barn hadde fire stk i klassen som feiret sammen i alle år, og det var en happening alle gledet seg voldsomt til. Når det er flere familier til å dele på oppgavene og kostnadene kan man få til ekstra mye gøy sånn at det ikke blir negativt å gå i et selskap kontra 4-5-6. Og man kjøper vel ikke gave som betaling for en fest? Ser at mange også er bekymret over at det kan bli tøft for noen å legge ut for flere gaver samtidig. Man skal vel ikke se helt bort fra at noen av de seks familiene syns det er greit å ha noen å dele utgifter og oppgaver til en bursdagsfeiring med? Å lage fest for 28 barn alene er ikke for pyser, akkurat. Tror jammen jeg hadde sytt litt selv der. Syns godt dere kan sette maxpris på gavene også, man får både Lego og andre småting for en femtilapp. Eneste jeg ser for meg som den største utfordringen er gaveåpningen med så mange bursdagsbarn og gjester. Har dere tenkt over den biten?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #46 Skrevet 11. april 2015 Her feirer ikke tvillingene sammen engang. Anonymous poster hash: 4c63a...d41
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #47 Skrevet 12. april 2015 Jeg blir mest opptatt av hva man kan gi i gave til maks 50 kr.?? Eller 20-30 kr., som en over her skrev? Jeg hadde faktisk følt det ubehagelig å sende med en gave som kun kostet noen tiere. Nå har jeg bare bhg.barn ennå, men gavene ligger utelukkende på 100-150 kr., både gaver vi gir, og gaver barna får. Og jeg vet at ikke alle har råd, så jeg mener ikke å henge ut noen. Må bare si det, før dere skyter meg. Vi har ikke dårlig råd, men her har det blitt vanlig at barna slår seg sammen og ber hele trinnet på 45 elever. Har to barn og hver av de går i 25-30 bursdager pr år så blir det fort penger. Vi gir 100kr, men skjønner godt de som ikke har råd Anonymous poster hash: 28c93...5a1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. april 2015 Forfatter #49 Skrevet 12. april 2015 Et av mine barn hadde fire stk i klassen som feiret sammen i alle år, og det var en happening alle gledet seg voldsomt til. Når det er flere familier til å dele på oppgavene og kostnadene kan man få til ekstra mye gøy sånn at det ikke blir negativt å gå i et selskap kontra 4-5-6. Og man kjøper vel ikke gave som betaling for en fest? Ser at mange også er bekymret over at det kan bli tøft for noen å legge ut for flere gaver samtidig. Man skal vel ikke se helt bort fra at noen av de seks familiene syns det er greit å ha noen å dele utgifter og oppgaver til en bursdagsfeiring med? Å lage fest for 28 barn alene er ikke for pyser, akkurat. Tror jammen jeg hadde sytt litt selv der. Syns godt dere kan sette maxpris på gavene også, man får både Lego og andre småting for en femtilapp. Eneste jeg ser for meg som den største utfordringen er gaveåpningen med så mange bursdagsbarn og gjester. Har dere tenkt over den biten? Jada😊 i flere selskaper i klassen er det vanlig at ungene åpner gaver etter selskapet er ferdig. Dette er ungene vandt med så vi tenkte at de 6 gutta skulle få gjøre det sammen når selskapet var over.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #50 Skrevet 12. april 2015 6 årsdagen min ble feiret sammen med 3 andre barn som hadde bursdag omtrent på samme tiden, det er den verste bursdagen jeg har hatt! Nå er jo dette noen år siden da, men på 16 årsdagen min ba jeg inn til 6 årsbursdag fordi jeg syntes jeg fortjente å få den igjen. Mye mulig mine foreldre ikke forberedte meg godt nok, men jeg husker jeg var kjempeskuffet og syntes ikke bursdagen min var noe morsom i det hele tatt! Det hadde ingenting med gavene å gjøre, for jeg tror vi ba hver våre gjester og fikk gave fra de vi hadde bedt. Men jeg husker bare hele bursdagen som kjip. Har spurt mamma flere ganger i ettertid hva i all verden de tenkte på?!? Det er, ut i fra mine erfaringer, ikke å anbefale! Anonymous poster hash: 5b214...513 Å gid, dette må ha vært meget traumatisk for Dem! Anonymous poster hash: c9ffa...03b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå