Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #26 Skrevet 6. april 2015 Fy svarte, HI, hvorfor fikk dere ikke room service!? Menge seg med vanlige folk i frokostbuffeten... Har ikke ord. Anonymous poster hash: fa0fd...e21
Iiiiik Skrevet 6. april 2015 #27 Skrevet 6. april 2015 Min første tanke ville nok vært som din, MTN. Mathysterikere er så kjedelige og slitsomme. På frokostbuffet får mine spise det de vil. Evt gjør vi en avtale før vi forlater rommet om at de må spise noe sunt først. Noen har sikkert gode grunner til noe annet, men da tviler jeg på at jenta ville prøvd seg. Hadde det vært medisinske grunner til kostholdsregimet, ville vel en så stor jente visst selv at hun ikke tålte maten hun ville ha? Når det gjelder de nebbete kommentarene om har du ikke noe annet å bry deg om og hvorfor skriver du innlegg om det her, så tenker jeg at man kanskje i følge en del burde legge ned hele DiB. Det er jo mye "slarv" her og mye av det som skrives synes jeg er uinteressant. Da er det vel opp til meg å by på noe annet eller å overse det. Det blir i hvert fall ikke bedre av å fortelle folk at det de skriver er uinteressant eller at de er teite, snobbete osv osv.
petitt Skrevet 6. april 2015 #28 Skrevet 6. april 2015 Synes godt foreldre kan passe på at ungene får i seg en god frokost slik at de holder seg mette lengre. Et stykke loff med syltetøy på er ikke en skikkelig frokost.
MammantilNurket Skrevet 6. april 2015 Forfatter #29 Skrevet 6. april 2015 Jeg har ikke stukket nesen min i noe som helst! Jeg observerte, vurderte og spurte dere hva dere mente om saken - IKKE hva dere mener om MEG. Du ønsker å mene noe om noen andre, men ingen kan mene noe om deg. Bjelken i øyet? Anonymous poster hash: f612e...a9f Dere må gjerne mene masse om meg. Det er imidlertid ikke alltid jeg er like opptatt av hva dere mener. I dette tilfellet var jeg mest opptatt av hva dere tenkte om denne saken.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #30 Skrevet 6. april 2015 Helt enig med deg HI!!!!!! Herregud for noen hysteriske mennesker, og for en mor du møtte på frokosten... Det var iallfall IKKE meg. Og vi er normalvektige og fulle av energi alle mann Anonymous poster hash: 87a84...a21
MammantilNurket Skrevet 6. april 2015 Forfatter #31 Skrevet 6. april 2015 Et sunt kosthold og en aktiv livsstil er avgjørende for et godt liv. Det virker imidlertid som det tar litt av for enkelte. Folk er jo reddere for sukker enn for heroin og gluten likestilles med Satan. Noe er galt når friske mennesker setter _seg selv_ på gluten/melke-fri diett - og spiser opp maten til oss som faktisk HAR allergier og intoleranser. Det er heller ikke lenger nok å være hobbymosjonist og svinge innom SATS en gang eller to i uken. Aller helst skal man gå Birkebeinern og Wasaloppet, løpe maraton, sykle Trondheim/Oslo og delta på Triatlon. For meg har ekstreme fysiske fysiske utskeielser og unødvendige dietter lite med sunnhet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #32 Skrevet 6. april 2015 Et sunt kosthold og en aktiv livsstil er avgjørende for et godt liv. Det virker imidlertid som det tar litt av for enkelte. Folk er jo reddere for sukker enn for heroin og gluten likestilles med Satan. Noe er galt når friske mennesker setter _seg selv_ på gluten/melke-fri diett - og spiser opp maten til oss som faktisk HAR allergier og intoleranser. Det er heller ikke lenger nok å være hobbymosjonist og svinge innom SATS en gang eller to i uken. Aller helst skal man gå Birkebeinern og Wasaloppet, løpe maraton, sykle Trondheim/Oslo og delta på Triatlon. For meg har ekstreme fysiske fysiske utskeielser og unødvendige dietter lite med sunnhet å gjøre. At dette pga. ET barn som ikke fikk viljen sin til frokost? Personlig er det mer trøttende med mennesker som automatisk hoppet til ytterkantene på grunn av ETT bruddstykke av EN episode. og ps. fysiske utskeielser er sunt. å begeve kroppen er sunt - og da mener jeg litt lengre enn til nærmeste cafè eller cavautsalg Anonymous poster hash: f612e...a9f
MammantilNurket Skrevet 6. april 2015 Forfatter #33 Skrevet 6. april 2015 (endret) Et sunt kosthold og en aktiv livsstil er avgjørende for et godt liv. Det virker imidlertid som det tar litt av for enkelte. Folk er jo reddere for sukker enn for heroin og gluten likestilles med Satan. Noe er galt når friske mennesker setter _seg selv_ på gluten/melke-fri diett - og spiser opp maten til oss som faktisk HAR allergier og intoleranser. Det er heller ikke lenger nok å være hobbymosjonist og svinge innom SATS en gang eller to i uken. Aller helst skal man gå Birkebeinern og Wasaloppet, løpe maraton, sykle Trondheim/Oslo og delta på Triatlon. For meg har ekstreme fysiske fysiske utskeielser og unødvendige dietter lite med sunnhet å gjøre. At dette pga. ET barn som ikke fikk viljen sin til frokost? Personlig er det mer trøttende med mennesker som automatisk hoppet til ytterkantene på grunn av ETT bruddstykke av EN episode. og ps. fysiske utskeielser er sunt. å begeve kroppen er sunt - og da mener jeg litt lengre enn til nærmeste cafè eller cavautsalg Anonymous poster hash: f612e...a9f Nei. Ikke bare på grunn av hendelsen til frokost i dag. Jeg ser dette hysteriet på jobb, hos medstudenter og i andre sosiale settinger.Hvor har jeg skrevet at det er usunt å bevege seg? Endret 6. april 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #34 Skrevet 6. april 2015 Barna mine MÅ spise grovt, hvis ikke faller blodsukkeret med det samme og de blir håpløse å ha med å gjøre til de får ordentlig mat. Hvis de vil ha loff, blir det etter de har spist noe grovt først. Alt man skal henge seg opp i. Ikke rart det er krig i verden gitt. Anonymous poster hash: f7450...437 Les innlegget mitt en gang til.Jeg skrev: "hvis vi ser bort i fra medisinske årsaker ..." Det er ikke en medisinsk årsak at de ikke får loff. Det er for deres egen del at de skal ha et bedre humør og være mett i magen lengre. Spiser de loff er di hyper en liten stund, så daler humøret rett i grøfta og alt er rævva for dem helt til de får ordentlig mat. Jeg leste at du skrev medisinske årsaker, men da tenkte jeg du mente sykdommer og medisinet de fikk for det. Anonymous poster hash: f7450...437
Sint naken biltyv Skrevet 6. april 2015 #35 Skrevet 6. april 2015 Hvorfor gidder du å stikke nesa di i andres saker? Lite å finne på når du gidder å skrive her inne om ei som ikke vil dattera skal spise lyst brød. Mine får heller ikke spise lyst brød på morgenen, de ender opp dritsure til de får ordentlig mat.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #36 Skrevet 6. april 2015 Jeg ville nok også prøvd å få i barna noe som faktisk har næring, før de fikk forsyne seg med loff o.l. Ikke fordi de ikke får kose seg i ferien med usunne ting, men fordi det er dødfødt å starte dagen med mat helt fri fra næring. Jeg kan heller ikke gjøre det. Blir slapp og sur ganske fort etterpå. Derfor kunne det lett ha vært meg du så ved frokosten. Men, det betyr ikke at barnet ikke fikk loffen etterpå, eller enda bedre..sjokolade eller is senere som påskekos. Anonymous poster hash: 255a1...5ed
Mamma_til_2 Skrevet 6. april 2015 #37 Skrevet 6. april 2015 Jeg er ikke fan av loff til frokost til vanlig, men når vi er på ferie/ hotell og koser oss så får vatna spise den maten de ønsker ☺ Eldste min spiste en gang bare bacon til frokost ☺
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #38 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #39 Skrevet 6. april 2015 Foreldre må vel få lov til å oppdra barna sine selv om det er andre tilstede å hører på, istedefor å jenke seg bare på grunn av tilskuere? Hvis de mener barna ikke skal ha loff og syltetøy/sjokolpålegg til frokost, så har de sikkert en personlig overbevisning om at det er det mest riktige. Du har jo ingen anelse om hvorfor! Kan ha vært mye usunt hele påska og at man har planlagt å spise sunt denne siste dagen, et evig mas og jag etter det usunne ele tide , barn som får luft i magen av den type mat, barn som blir sure og slitne av den type mat osv osv. Hvis det ble en høylytt diskusjon med et såpass stort barn så skjønner jeg jo også at det kan ligge mer bak. Så hadde overhodet ikke tenkt over det, nei. Anonymous poster hash: 0042e...449
Gjest Julia1984 Skrevet 6. april 2015 #40 Skrevet 6. april 2015 Litt komisk når det er HI som kritiserer en annen mor når hun har så sære meninger og spesiell oppdragelsesmetode selv. Husker også trådene om fotball med venner og være ute med barna sine i helgene..
*Miss Marple* Skrevet 6. april 2015 #41 Skrevet 6. april 2015 Litt komisk når det er HI som kritiserer en annen mor når hun har så sære meninger og spesiell oppdragelsesmetode selv. Husker også trådene om fotball med venner og være ute med barna sine i helgene.. Hvem er det som har lov å kritisere andre da? De som snur kappen etter vinden og aldri tar en selvstendig avgjørelse? Hvem er det som skal avgjøre om noens meninge er sære og spesielle? Merkelig resonnement. Jeg hadd også reagert om noen hadde kranglet med en tiåring ved hotellfrokosten. Enten lager man klare regler før man kommer i spisesalen, eller så lar man et så stort barn bestemme selv. Jeg tror mange gjør barna sine en bjørnetjeneste ved å ha et så stort fokus på sunn/usunn mat. Måtehold er tingen for det meste og de fleste.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #42 Skrevet 6. april 2015 Litt komisk når det er HI som kritiserer en annen mor når hun har så sære meninger og spesiell oppdragelsesmetode selv. Husker også trådene om fotball med venner og være ute med barna sine i helgene.. Hvem er det som har lov å kritisere andre da? De som snur kappen etter vinden og aldri tar en selvstendig avgjørelse? Hvem er det som skal avgjøre om noens meninge er sære og spesielle? Merkelig resonnement. Jeg hadd også reagert om noen hadde kranglet med en tiåring ved hotellfrokosten. Enten lager man klare regler før man kommer i spisesalen, eller så lar man et så stort barn bestemme selv. Jeg tror mange gjør barna sine en bjørnetjeneste ved å ha et så stort fokus på sunn/usunn mat. Måtehold er tingen for det meste og de fleste. Her sier du to ting: - At det er ok å ha sære og spesielle meninger så lenge man ikke snur kappen etter vinden - At en standhaftig mor burde gitt etter og latt barnet bestemme I mitt hode motsier du deg selv. På den ene siden sier du at det er bra at man har meninger og er konsekvent. På den andre siden ville du reagert om noen var akkurat slik. Jeg hadde aldri gitt etter om et barn maste om loff med syltetøy på. Anonymous poster hash: f612e...a9f
MammantilNurket Skrevet 6. april 2015 Forfatter #43 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029 Vi er nok ingen utpreget friskus-familie. Vi har imidlertid ikke bil, og ingen av oss kjører.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #44 Skrevet 6. april 2015 Vi har vært på ferie nesten 20 dager nå i påsken. Selvsagt koser vi oss i ferien! Men samtidig må ungene våre spise sunn frokost. Frokost er for oss dagens viktigste måltid. Den skal være sunn og god og ligge som grunnlag for resten av dagen. Grovt brød, pålegg og frukt/grønnsaker samt vann (de liker ikke drikke melk). Barna blir blidere og mindre sultne utover dagen. Vi gjør mye kjekt i feriene og is, brus og godteri har vi som regel hver dag. Derfor er vi strenge på frokosten. Middag har vi spist på resturant hver dag og barna får da velge fritt. Dersom mor har hatt samme diskusjon hver dag med jenta forstår jeg godt mor ble sur under buffeten. Mange vi kjenner skal kooose seg hele helger og ferier. Da får barna spise loff med nugatti "hele" dagen, middagen er pizza, godteri og kos. Vi tenker litt anderledes: i helgene har vi god tid til å lage frokost. Omlett, egg, nybakte grove rundstykker, kutting av frukt osv. Da får ikke våre barn velge nugatti. Men vi kan faktisk ha nugatti på en vanlig travel onsdag! Jeg satser på at jeg klarer å lære mine barn å velge riktig frokost selv om tilbudet også er kaker, loff og nugatti. De er normalvektige alle sammen. Når de blir ungdommer og flytter hjemmefra så skal de lære hva man spiser selv om loff frister. Noen som har gått på skitur eller badet en hel formiddag i basseng med loff og nugatti i magen? I forhold til en sunn og god frokost? Anonymous poster hash: 9ab09...009
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #45 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029 Vi er nok ingen utpreget friskus-familie. Vi har imidlertid ikke bil, og ingen av oss kjører. Noen er innesittere og noen liker ikke loff med syltetøy på. Hvorfor er det ene bedre enn det andre? I min verden er det faktisk bra å være ute, dra på tur, gi barna ernæringsrik mat, ikke drikke vin når man er gravid, sikre barna skikkelig i bil, ikke røyke innomhus og gjøre alle de "hysteriske" tingene man gjør fordi man vil, fordi det er bra, fordi man er voksen og fordi det er viktig for barna. Anonymous poster hash: f612e...a9f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #46 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029 Knis. 🙊 Link til den tråden? Anonymous poster hash: 5b2be...420
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #47 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029 Knis. 🙊 Link til den tråden? Anonymous poster hash: 5b2be...420 Say what???!?!?!? Anonymous poster hash: 8e842...19f
MammantilNurket Skrevet 6. april 2015 Forfatter #48 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029 Knis. 🙊 Link til den tråden? Anonymous poster hash: 5b2be...420 Jeg misliker dugnadsvirksomheten og dårlig vær - og jeg er ikke redd for å si det høyt. Vi er gjerne ute i pent vær
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #49 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029 Knis. 🙊 Link til den tråden? Anonymous poster hash: 5b2be...420 Jeg misliker dugnadsvirksomheten og dårlig vær - og jeg er ikke redd for å si det høyt. Vi er gjerne ute i pent vær Stilig. Rett og slett stilig. Anonymous poster hash: 8e842...19f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. april 2015 #50 Skrevet 6. april 2015 Vet du hva MammantilNurket.....du burde se på seg selv. Ungen din ser knapt frisk luft (bortsett fra til og fra bil) og får ikke begynne spille fotball med vennene sine fordi DU liksom ikke har noe til felles med andre fotball mødre etc... hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig ikke kritisert andre. Anonymous poster hash: fd535...029 Knis. 🙊 Link til den tråden? Anonymous poster hash: 5b2be...420 Jeg misliker dugnadsvirksomheten og dårlig vær - og jeg er ikke redd for å si det høyt. Vi er gjerne ute i pent vær Stilig. Rett og slett stilig. Anonymous poster hash: 8e842...19f avsporing av tema much?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå