Gå til innhold

Hvordan fortelle en mor at hun ikke eier et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har to barn med sin x sin hvorav det ene kom etter det ble slutt. Jeg har klart å beholde et godt forhold til henne, men det er et problem. De har alltid vært gode foreldre og eldstesønnen har de delt 70/30. Lillebroren derimot som nå er blitt 9 mnd får han bare se ifm levering av storebroren og da maks en time. Jeg har flere ganger spurt om ikke han kan få trillet litt på egenhånd med meg og storebroren men både han og jeg får beskjed om at når ikke de er sammen gjelder andre regler. Hun sier at for at de skal ha noe alenetid må barnemor og barnefaren bli sammen igjen. Hun vil ikke at lillebroren skal ha noe alenetid med pappaen på sikt heller, kun storebroren.

Jeg mener hun oppfører seg som om hun eier minstemann og bruker han som gissel.

Noen som har forslag på hvordan jeg skal snakke med henne om dette? Vil ikke miste det gode forholdet eller

Og han vil ikke bli sammen med henne igjen nei

Anonymous poster hash: e6c6f...e32

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Her må jo faktisk barnefaren ta ansvar!! Han må ta familievernkontoret tirsdag etter påske. Ikke vente en dag lenger.

Skrevet

Hun har jo ingen rett til å nekte barnet å bli kjent med sin far. Men her er det ikke du som skal gjøre noe, men far som må komme på banen.

Anonymous poster hash: 90943...9d2

Skrevet

Du skal ikke gjøre noen ting. Far skal ta kontakt med familievernkontoret og ta det derifra.

Skrevet

Tipper hun nok er litt redd for å miste minstemann... Man er jo så utrolig knyttet som mor til så små barn? Hun ammer sikkert også? Gi det hele lutt tid. Ikke gå inn å mekle du. La faren få ta seg av snakkingen og råd han til å ta det rolig han også... Han vil såklart se sin sønn, det skjønner jeg veldig godt - men han må også skjønne at så små barn er veldig avhengig av sin mamma ( som regel). Hva om han inviteter dem alle ut et sted, eller på middag? Eller det lite aktuelt mtp bruddet deres? På sikt synes jeg hun bør la han være der like mye som broren 30%, men det er nok ikke aktuelt på noen år... Men det er jo viktig de fortsatt får ha et bånd og en god kontakt. Det er jo faktisk avgjørende for om han på sikt kan ha også ham 30%? Mitt råd er at faren snakker rolig med moren, uten å virke sint el. L og prøver sammen å finne tidspunkt der han kan se sønnen. Ikke noe fast.. Men planlegger uke for uke... Ser jeg for meg.

Anonymous poster hash: 26a33...c78

Skrevet

Faren tar ansvar og er den som gjør alt her. Han vil bare at de skal samarbeide og redd for hva som skjer hvis hun blir sinna.

Jeg hjelper han med gode råd sammen med min kone som anbefalte meg og høre med jenter på et forum som her. Siden jeg har et ok forhold til barnemoren og snakker med henne om dette tenker jeg at jeg kan hjelpe han, så han kan fokusere mest på å være pappa

Skrevet

Du skal ikke gjøre noen ting. Far skal ta kontakt med familievernkontoret og ta det derifra.

Enig. Fullstendig enig.

HI: Med mindre din bror er evneveik så er dette noe han, som far, må ordne opp i. Du skal ikke gjøre noe som helst.

Anonymous poster hash: 7f8c2...3cc

Skrevet

Men er broren din helt lam?

Han finner seg i og ikke se sin sønn?

Og dere synes dette er _litt_ urettferdig?

Hardt mot hardt, han finner seg vel ikke i det der?

Er nummeret inntil sjokkert!

Skrevet

Det er ikke bare for en mann å ordne opp hvis mor nekter!! Herregud, her inne er mødre hellige, mens menn bare har å ta seg sammen! Selvfølgelig er en baby på ni mnd avhengig av mamma, men hvis hun aldri lar pappan være alene med baby så vil de jo ikke knytte noe bånd og da kommer der til å bli brukt mot pappan i neste omgang. Familievernkontoret anbefaler hyppig samvær med babyer og mor kan rett og slett ikke nekte han. Få far til å ringe fvk for en time og ta det der i fra. Det er en selvfølge at han legger frem saken på en god måte og ikke sverter mor!! Men far har like mye rett til å være pappa som hun har til å være mamma. Håper det ordner seg!!

Skrevet

Han aksepterer å se han en gang i uka så lenge han er så liten og trenger mammaen mest. Nå som han begynner å bli mere solid ser han for seg at han kan bruke mer tid sammen med lillebroren, gjerne samtidig som storebroren en time eller to i uka.

Skal si dere er direkte og friske i språket her inne, men vi setter pris på alle svar. 

Skrevet

Det er ikke bare for en mann å ordne opp hvis mor nekter!! Herregud, her inne er mødre hellige, mens menn bare har å ta seg sammen! Selvfølgelig er en baby på ni mnd avhengig av mamma, men hvis hun aldri lar pappan være alene med baby så vil de jo ikke knytte noe bånd og da kommer der til å bli brukt mot pappan i neste omgang. Familievernkontoret anbefaler hyppig samvær med babyer og mor kan rett og slett ikke nekte han. Få far til å ringe fvk for en time og ta det der i fra. Det er en selvfølge at han legger frem saken på en god måte og ikke sverter mor!! Men far har like mye rett til å være pappa som hun har til å være mamma. Håper det ordner seg!!

Det jeg, og kanskje de andre mener, er at broren kan ødelegge mer enn han kan hjelpe og det er ikke broren sin jobb verken å irettesette eller snakke til mor. Det må far gjøre og så må far innhente profesjonell hjelp dersom han ikke klarer av med dette alene.

ps. det er ingen menneskerett å være verken mamma eller pappa. babyen har rettighetene. så å snakke om fars rett eller mors rett blir bae tullete.

Skrevet

Oj, trådstarter her.  Ser at det forrige svaret mitt ble med i twintipp sitt svar isteden. Sorry. er ikke helt vant til forum 

Skrevet

Oj, trådstarter her.  Ser at det forrige svaret mitt ble med i twintipp sitt svar isteden. Sorry. er ikke helt vant til forum 

Du poengterer litt (for) ofte at du ikke har vært her inne før eller er vant med forum. Hmmm...... :P

Skrevet

Han aksepterer å se han en gang i uka så lenge han er så liten og trenger mammaen mest. Nå som han begynner å bli mere solid ser han for seg at han kan bruke mer tid sammen med lillebroren, gjerne samtidig som storebroren en time eller to i uka.

Skal si dere er direkte og friske i språket her inne, men vi setter pris på alle svar.

Når du er ni mnd er det flere unger som går i bhg! De fleste har overnattet borte!

Jo tidligere tilknytningen til far starter jo bedre!

Grunnen for mitt svar var fordi, hadde dette vært min bror så hadde jeg ikke vært mild! Det er jo helt hinsides av ham å finne seg i tullet hennes, det er da hans barn og! Hennes ord har jo balletak på ham tydeligvis..

Skrevet

DU skal ikke fortelle noenting for dette har ikke du noe med.

Du skal støtte din bror men diskusjonen må han ta selv.

Anonymous poster hash: 70c08...0be

Skrevet

Ikke ditt ansvar

Anonymous poster hash: 75656...5b9

Skrevet

Når du er ni mnd er det flere unger som går i bhg! De fleste har overnattet borte!

Jo tidligere tilknytningen til far starter jo bedre!

Grunnen for mitt svar var fordi, hadde dette vært min bror så hadde jeg ikke vært mild! Det er jo helt hinsides av ham å finne seg i tullet hennes, det er da hans barn og! Hennes ord har jo balletak på ham tydeligvis..

Jeg har aldri hørt om en 9 mnd gammel baby i bhg og heller ikke overnattet borte

Anonymous poster hash: cc3b2...0d2

Skrevet

Din bror må ta dette gjennom Fvk. Det er greit å ha en nøytral tredjeperson der som er "profesjonell". Da kan de få laget en samværsavtale. Det er anbefalt korte, hyppige samvær for så små barn. Overnattingssamvær er ikke anbefalt før 3 års alder (!) i og med at far aldri har bodd sammen med barnet.

Du burde ikke ta dette med mor. Ditt gode forhold til henne kan fort ta slutt på den måten.

Gjest Antarctica
Skrevet

HI, det syke her er ikke at barnet kun har timelange samvær med far, det er vanlig i den alderen. Det syke er at moren bruker dette som brekkstang for at mor og far skal bli sammen igjen, og at ungen er, som du sier, gissel. Fortsett med å dyrke ditt gode forhold til den største, og la far kjempe sin kamp.

Skrevet

Mor tar feil. Det gjelder ikke spesielle regler for samvær med barn som er født etter at det ble slutt!

Far må selv fortelle dette til mor. Hyppige korte samvær er anbefalt til så små barn, så han kan kreve 1-2 timer flere ganger i uka (ikke overnatting enda)

Nekter mor det må han bestille time på familievernkontoret så de får skrevet en skikkelig samværsavtale også for minste barnet.

Anonymous poster hash: fa20a...903

Skrevet

Er enig med de som sier at din bror må ta dette gjennom fvk. Der kan han også si at han har vært redd for å gjøre det for han er redd hun skal bli sint, dermed kan de følge nærmer på hvordan hun oppfører seg. Det er på tide at hun kommer over det at det ikke blir de to.

Anonymous poster hash: 82614...e2b

Anonymous poster hash: 82614...e2b
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Broren min leser dette han og. Og han forstår at han må dra på fvk selvom han skulle ønske de kunne løse dette på en normal måte

Skrevet

Men hvis han får se lillebror en time ved levering av storebror, er ikke det akkurat det de anbefaler for så små? Hvis de har 70/30-fordeling innebærer jo det to leveringer pr uke. Skjønner ikke helt hva mere broren din kan forvente. Fvk vil sannsynligvis ikke gi han noe mere enn det uansett.

Problemet her er at hun vil ha broren din tilbake. Men det er også det eneste problemet.

Anonymous poster hash: 3386e...d80

Skrevet

Til anonym over: Dersom far kun får se sin sønn når han er hos mor, og ikke får ta med seg gutten ut en time eller to, er dette et problem ja! Hvordan skal han da kunne bygge opp et forhold til sønnen? Fvk vil ( om der ikke er informasjon vi ikke er kjent med) gi far medhold i å kunne ha samvær uten mor tilstede. Selvfølgelig kun noen timer i starten osv. Dette er et merkelig forum, synes folk kommer med merkelige svar her. Barnet har rett til å nei kjent med sin far. Mor oppfører seg helt urimelig når hun bruker barnet som gissel. Familievernkontoret må til her.

Anonymous poster hash: 52843...6f9

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Broren min leser dette han og. Og han forstår at han må dra på fvk selvom han skulle ønske de kunne løse dette på en normal måte

Fvk er den vanlige måten å løs slike problemer åå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...