Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #51 Skrevet 26. mars 2015 Her ville eg innført belønning i staden. Ein liten mellerullbit når han er ferdig på badet, kanskje? De er inne i ein negativ spiral, og den må de ut av. Begynn med å rose i staden for å mase. Leit med lupe etter noko å rose. Høyres ut som det kan hjelpe. Jeg burde kanskje bli litt rausere med belønning. Ellers burde jeg kanskje ikke forsøke å ordne alt på en gang. Jeg roser han også en god del. Men når det er mye som skjer, søstra maser og han ikke hører på det jeg sier, så blir det vel til at jeg ikke tar meg nok tid til det. HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #52 Skrevet 26. mars 2015 Uff, du er jo rett og slett bare veldig sliten og veldig alene om oppgavene i heimen. Skjønner at andre her svarer at du ikke er mottakelig for innspill, men mistenker at det egentlig uttrykker at du er såpass kjørt at du ikke klarer å ta inn alt. Sannsynligvis hjelper det deg heller ikke all verdens at alle vi andre sitter her og mener at det er din skyld - mestringsfølelsen vokser ikke av det. Du bør kanskje finne noen du stoler på og som har tid til å se det store bildet sammen med deg. Han har vel noen fantastiske egenskaper også denne mannen, som gjør at du holder fast ved ham enda han ikke orker å forholde seg til barnet ditt og som gjør det greit at han jobber hele døgnet. Ja, jeg føler meg ganske alene om det meste. Mannen min tar seg jo av datra iblant. Og i forgårs hentet han faktisk sønnen min på bursdag da jeg bad han om det siden jeg holdt på å legge vesla. Han har helt klart gode egenskaper også. Men vi sliter. Men vi eier bolig sammen, som vi må selge dersom vi skilles. Sønnen min bruker lang tid på å få seg venner og å "bli varm" i nye sosiale miljøer. Så jeg har ikke lyst til å flytte han til noe nytt miljø nå heller, noe jeg må dersom vi flytter (det som er til leie rundt der vi bor koster like mye per mnd som vi betaler på lånet). Det at han jobber hele døgnet til tider er ikke hans valg. Han sliter med å få seg jobb, slik at det han har er tilkallingsvikariat og deltidsjobb. Han ønsker å få seg en fast jobb på dagtid, slik at han kan være mer med oss, men det er ikke så lett. HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #53 Skrevet 26. mars 2015 Siden du har sagt null tv i en uke. Hadde jeg sagt at vist du er rask og kle på deg i morgen , kan du få se tv mens jeg og lille søster er på badet. Ta vekk fjernkontroll eller enda bedre ledninger( skifte kanal klare han vel uten;) Klistermerke belønning fungere fint her i gården. Med en belønning ved x antall klistremerker , feks bare du og han på kino eller noe annet. Har blir barna sendt på rommet en stund før de skal legge seg, så kan de få leke eller styre med noe en liten stund før det skal legge seg. På hver sitt rom( roe litt ned før legging) hvor lenge de får holde på av henger av hvor raske de har vært til og ordne seg på badet. Så blir det klistremerke belønning vist det er flinke og legge seg,dvs ikke tulle springe ut og inne evt.Ang tannpuss så har vi regel om voksne pusser på kvelden så får de pusse selv på morgonen. Du kan evt bli enig med han at han pusser først også på kvelden, så skal du pusse feks 5 ganger opp ned pr side eller noe i den dur;) han kan jo få ta del/komme med forslag på hvor mange ganger, evt ha lapper som dere kan trekke ut av en skål, som står på badet. Så kan han trekke pr side el ja, gjør det litt spennende Kan han hjelpe til med middagslaging? Dekke på kutte opp div? Så kan han "kjøpe" seg tv tide:))som han kan bruke frem til lekser? Lag avtaler når leksene skal gjøres, la han også få ta del i den bestemmelsen( du må jo legge det frem slik du ønsker mest praktisk) men la han få følelsen av og være delaktig, bestemme . Sy fast nøkkel i jakker el sekk var en god ide:) Klær finner du og han frem dagen før, så det ligger klart på badet. Anonymous poster hash: 026fd...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå