Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Sa sønnen min på 8 år i morges. Det er vel ikke helt korrekt, men at jeg er en god del sint på han er nok riktig. Dagen i dag startet med at jeg fant han i sofaen uten klær mens han så på tv. Han har tv-forbud denne uka etter at jeg har blitt lei av at han blir så sint når vi slår av tv og at han ikke gjør leseleksa si, men ser på tv i steden. Så jeg har sagt at til han har fått gjort leseleksa si slik han skal i en uke, får han ikke se tv. Så da ble jeg sur for at han så på tv og at han ikke hadde kledd på seg slik jeg har sagt han må gjøre når han står opp. Så var det greit frem til vi skulle gå. Da fant han ut at han hadde rotet bort/mistet husnøkkelen vår. Det er bare et par dager siden jeg minnet han på at han må alltid legge den på plass slik at han ikke mister den (samtalen kom da i forbindelse med at han hadde glemt mobilen på skolen og trodde han hadde mistet den). Så når jeg da i dag ser at han har rotet bort husnøkkelen minnet jeg han på samtalen for et par dager siden og snakket om hvor viktig det er å passe godt på nøkkelen. Da kom han med kommentaren "nå begynner du med det tullet ditt igjen". (Han liker ikke samtaler der jeg forsøker å si hva han skal/ikke skal gjøre). Så da ble jeg sur for den kommentaren og sa at jeg må få lov å snakke med han om ting og at jeg ikke syns det er greit at han sier slik til meg. Så dette var bare mellom 06.30 og 07.30. Så fortsetter jo dagen med at han ikke gjør som han får beskjed om, ikke hører, gjør ting han ikke får lov, er frekk osv. Og at jeg i den forbindelsen blir sur/streng. (Det skal jo sies at vi også i løpet av dagen har fine stunder, sitter på fanget og koser osv, men det blir ganske mange ganger i løpet av en dag at jeg er streng/sint). Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre!? Er jeg for streng? Bør jeg få dårlig samvittighet for at han da går på skolen og er lei seg for at jeg ble sur på han? Hva kan jeg gjøre annerledes? Hvordan kan jeg gjøre det annerledes? Anonymous poster hash: 8c8b9...a7c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Møkkatlf..... Les boka De utrolige årene. Der vil du få mange gode tips til å snu dette Anonymous poster hash: 4f911...116
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 En hel uke uten tv høres i mine ører ut som en merkelig straff. Og om han er litt distre av seg så hadde det vert lurt å sjekke at nøkkelen var på plass i går kveld... Har selv en gutt på 9 år. Han sliter litt med konsentrasjonen så vi er alltid litt "føre var". Greit å ordne ALT om kvelden, så slipper man diskusjoner om morgenen. Anonymous poster hash: 0fe16...619
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 En hel uke uten tv høres i mine ører ut som en merkelig straff. Og om han er litt distre av seg så hadde det vert lurt å sjekke at nøkkelen var på plass i går kveld... Har selv en gutt på 9 år. Han sliter litt med konsentrasjonen så vi er alltid litt "føre var". Greit å ordne ALT om kvelden, så slipper man diskusjoner om morgenen. Anonymous poster hash: 0fe16...619 Javel, men jeg syns det er nødvendig. Han har blitt altfor "avhengig" av tven. Det første han gjør når han kommer hjem, står opp etc er å slå på tven. Så når jeg prøver å slå av blir han kjempesint og jeg er verdens slemmeste etc. Så når han ikke får gjort leseleksene pga at han ikke vil slå av tven, så sa jeg til han at det ikke blir noe tv før leseleksene er gjort slik de skal i en uke. Jeg syns heller ikke det er ok at han blir så sint når jeg slår av. Jeg syns ikke han lider om han ikke ser på tv. Han kan være ute med venner, bygge lego, lese etc. Det er ikke så mye som må ordnes på morgenen. Jeg har skrevet liste til han på hva han skal gjøre (vaske ansikt, pusse tenner, gre håret, smøre seg med krem) og så skal han kle på seg. Det er det han gjør på morgenen. Men selvsagt er det kanskje en idé å også passe på at husnøkkelen er på plass. Men han har ikke rotet bort den før da. Men selv om vi ordner alt på kvelden, så er det jo de tingene over som må ordnes på morgenen uansett. Og de fører ofte til at jeg må bli sint eller streng. HI Anonymous poster hash: d2f75...38b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 En hel uke uten tv høres i mine ører ut som en merkelig straff. Og om han er litt distre av seg så hadde det vert lurt å sjekke at nøkkelen var på plass i går kveld... Har selv en gutt på 9 år. Han sliter litt med konsentrasjonen så vi er alltid litt "føre var". Greit å ordne ALT om kvelden, så slipper man diskusjoner om morgenen. Anonymous poster hash: 0fe16...619 Javel, men jeg syns det er nødvendig. Han har blitt altfor "avhengig" av tven. Det første han gjør når han kommer hjem, står opp etc er å slå på tven. Så når jeg prøver å slå av blir han kjempesint og jeg er verdens slemmeste etc. Så når han ikke får gjort leseleksene pga at han ikke vil slå av tven, så sa jeg til han at det ikke blir noe tv før leseleksene er gjort slik de skal i en uke. Jeg syns heller ikke det er ok at han blir så sint når jeg slår av. Jeg syns ikke han lider om han ikke ser på tv. Han kan være ute med venner, bygge lego, lese etc. Det er ikke så mye som må ordnes på morgenen. Jeg har skrevet liste til han på hva han skal gjøre (vaske ansikt, pusse tenner, gre håret, smøre seg med krem) og så skal han kle på seg. Det er det han gjør på morgenen. Men selvsagt er det kanskje en idé å også passe på at husnøkkelen er på plass. Men han har ikke rotet bort den før da. Men selv om vi ordner alt på kvelden, så er det jo de tingene over som må ordnes på morgenen uansett. Og de fører ofte til at jeg må bli sint eller streng. HI Anonymous poster hash: d2f75...38b Det er selvsagt opp til dere. Vi har gjerne på tv en før barna er i seng, så en slik straff hadde ikke fungert her. Om det blir mye kjefting/masing hver dag er det kanskje greit å finne ut en måte å endre den sirkelen på. Anonymous poster hash: 0fe16...619
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Fjern dekoderen og/eller fjernkontrollen de tidene han ikke får se tv. Anonymous poster hash: 27b5d...c72
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Lag avtaler og forbered han på hva som skal skje. Da unngår du mange kamper. For eksempel synes du at han bruker for mye tid foran TV, så avtal i forkant om hvilket klokkeslett TV skal skrus av. Når det er 5 min igjen så minner du han på avtalen. Når det gjelder nøkkel og mobil så trenger de hjelp til å holde oversikt. Kvelden før kan du be han sjekke om nøkkelen er på plass. De fleste 8 åringer må til e viss grad gjetes, inkludert min. De er i en vimsete alder. Staffen din om null TV i en hel uke synes jeg var helt ute av proporsjoner. Var han i det hele tatt klar over denne konsekvensen i forkant? Det er ikke rart at han gjør opprør synes jeg. Anonymous poster hash: 4cce7...b47
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Vi ser ikke noe TV før barne-tv, verken morgen eller ettermiddag. Er vokst opp med det selv og. Når man kommer hjem fra skolen gjør man lekser før man får gå ut og leke eller annet. Enkelt og greit. Er ikke kjekt å bli anklaget for å alltid være sint, eller få dårlig samvittighet for å være for streng, men jeg syns det er viktig å få inn rutiner. Når han står opp, kan du ha lagt frem klær til ham kvelden før og bare minne ham kort på det sammen med godmorgen -klemmen? Så blir det ikke mas, og han kommer i rutine etterhvert etterhvert. Leseleksen kan dere gjøre sammen (høytlesing og snakke om det) rett etter middag, eller annet fast sted i programmet. Du må hjelpe ham å få rutiner, ikke bare fortelle ham hvordan du vil at det skal være. Lykke til og klem til deg 😊 Anonymous poster hash: c7bd7...032
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Jeg synes du høres masete ut. Om man man maser så gidder ingen å høre på. Det verste som finnes er gneldrekjerringer. Om du synes han ser for mye tv så gjør noen avtaler da. Feks ingen tv før skolen. Det har alltid vært en regel her. Om han roter med nøkler etc så lag systemer, og sjekk på kvelden at alt er i orden så det ikke blir mas på morningen.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 Jeg syns også det høres masete ut. Vi finner fram klær på kvelden, når vi står opp,går vi på badet og kler på oss, steller oss. Nede i stua spiser de frokost foran tv, jeg smører nister og finner fram yttertøy. Har aldri vært en morgen med kjeft og styr noen gang, for de er klare når vi kommer ned. Da er det kun spising og tannpuss før vi går. Anonymous poster hash: acb59...f5d
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #13 Skrevet 26. mars 2015 Jeg syns også det høres masete ut. Vi finner fram klær på kvelden, når vi står opp,går vi på badet og kler på oss, steller oss. Nede i stua spiser de frokost foran tv, jeg smører nister og finner fram yttertøy. Har aldri vært en morgen med kjeft og styr noen gang, for de er klare når vi kommer ned. Da er det kun spising og tannpuss før vi går. Anonymous poster hash: acb59...f5d Ja, det blir en del masing, men jeg vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre når han kan bruke minst 30 min på å kle på seg om morgenen, der jeg må gå innom hele tiden for å minne han på at han skal kle på seg. Så det blir iblant til at jeg bare bruker 5 minutter på å kle på han i steden. Og sier jeg en gang til han at han skal slå av tven, så gjør han det ikke. Jeg ser vel at det nok er min egen feil. Jeg er vel kanskje ikke streng nok. Men samtidig føler jeg på at jeg er altfor mye sint. I tillegg skal jeg kle på lillesøster som sjelden er veldig samarbeidsvillig, og så meg selv. De spiser i bhg/på skolen, så det eneste vi gjør om morgenen er å kle på oss og ordne oss på badet før vi går. Og dette bruker vi da bortimot en time på. Så å høre hva dere gjør hjelper egentlig ikke så mye når dette ikke går hos oss. Maser jeg ikke, så ligger han ennå i senga når det er på tide å gå. HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #14 Skrevet 26. mars 2015 Jeg syns også det høres masete ut. Vi finner fram klær på kvelden, når vi står opp,går vi på badet og kler på oss, steller oss. Nede i stua spiser de frokost foran tv, jeg smører nister og finner fram yttertøy. Har aldri vært en morgen med kjeft og styr noen gang, for de er klare når vi kommer ned. Da er det kun spising og tannpuss før vi går. Anonymous poster hash: acb59...f5d Ja, det blir en del masing, men jeg vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre når han kan bruke minst 30 min på å kle på seg om morgenen, der jeg må gå innom hele tiden for å minne han på at han skal kle på seg. Så det blir iblant til at jeg bare bruker 5 minutter på å kle på han i steden. Og sier jeg en gang til han at han skal slå av tven, så gjør han det ikke. Jeg ser vel at det nok er min egen feil. Jeg er vel kanskje ikke streng nok. Men samtidig føler jeg på at jeg er altfor mye sint. I tillegg skal jeg kle på lillesøster som sjelden er veldig samarbeidsvillig, og så meg selv. De spiser i bhg/på skolen, så det eneste vi gjør om morgenen er å kle på oss og ordne oss på badet før vi går. Og dette bruker vi da bortimot en time på. Så å høre hva dere gjør hjelper egentlig ikke så mye når dette ikke går hos oss. Maser jeg ikke, så ligger han ennå i senga når det er på tide å gå. HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c Kler du på en 8-åring? Anonymous poster hash: 90a74...15f
Sint naken biltyv Skrevet 26. mars 2015 #15 Skrevet 26. mars 2015 Dere har nok kommet inn i en negativ spiral. Og en uke uten tv? Han er 8 år så det hadde holdt med en dag. Tror du må roe deg ned litt med all straffen din
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #16 Skrevet 26. mars 2015 5 barn, og steller de tre yngste. Vi kler på oss samtidig på badet. Puser tenner og grer håret etterhvert som de er klare. Bruker 15 til 20 minutt. Etterpå putter de mat boksene i sekken, og har 20 minutter til å slappe av før de skal reise. Aldri masing heldigvis. Viktig for alle å få en god start på dagen. Virker som du må engasjere deg litt mer. Joda, han burde klare å kle seg selv på 5 minutt, men det gjør han jo ikke. Hvorfor ikke være i nærheten og oppmuntre han litt en periode. Anonymous poster hash: 0fe16...619
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #17 Skrevet 26. mars 2015 Jeg syns også det høres masete ut.Vi finner fram klær på kvelden, når vi står opp,går vi på badet og kler på oss, steller oss.Nede i stua spiser de frokost foran tv, jeg smører nister og finner fram yttertøy.Har aldri vært en morgen med kjeft og styr noen gang, for de er klare når vi kommer ned.Da er det kun spising og tannpuss før vi går.Anonymous poster hash: acb59...f5d Ja, det blir en del masing, men jeg vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre når han kan bruke minst 30 min på å kle på seg om morgenen, der jeg må gå innom hele tiden for å minne han på at han skal kle på seg. Så det blir iblant til at jeg bare bruker 5 minutter på å kle på han i steden. Og sier jeg en gang til han at han skal slå av tven, så gjør han det ikke. Jeg ser vel at det nok er min egen feil. Jeg er vel kanskje ikke streng nok. Men samtidig føler jeg på at jeg er altfor mye sint. I tillegg skal jeg kle på lillesøster som sjelden er veldig samarbeidsvillig, og så meg selv.De spiser i bhg/på skolen, så det eneste vi gjør om morgenen er å kle på oss og ordne oss på badet før vi går. Og dette bruker vi da bortimot en time på. Så å høre hva dere gjør hjelper egentlig ikke så mye når dette ikke går hos oss. Maser jeg ikke, så ligger han ennå i senga når det er på tide å gå. HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c skjønner at det ikke hjelper for deg å lese våre rutiner, vi har 3 barn og et på vei, har aldri hatt problemer med å få kledd på de.De kler seg selv, og har gjort det siden 3 årsalderen . Men vi går ikke ned før de er kledd. Har du prøvd belønning? Gi beskjed på forhånd hvor lenge han kan se tv? Lokke med at om du er flink å kle på deg raskt ,kan du få se en episode av det eller det? Dere har jo i utgangspunktet ,veldig god tid? Anonymous poster hash: acb59...f5d
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #18 Skrevet 26. mars 2015 Istedenfor å gi tv-forbud ville jeg gitt det som belønning. Her får de se på tv når alle pliktene er gjort, og tven blir skrudd av hvis ikke. På morgenen får dem se tv etter de er stellet og har spist frokost hvis de har tid. Og etter skoletid når leksene er unnagjort. Istedenfor å gå rundt å mase, gi heller belønning. Si "hvis du gjørt det først, så skal du få se tv etterpå". Og forbered hele tiden, det er faktisk din oppgave og minne han på det som må gjøres. 9-åringer er distet, de trenger faktisk påminnelse ganske ofte. Så her må du ikke skylde på barnet, du må gå litt inn i deg selv. Du kan ikke starte med kjefting med en gang han ikke har gjort noe du sa for flere dager siden, det er ikke alltid det når inn desverre. Her må jeg alltid gi beskjed på forhånd. "når det programmet er ferdig skal tven slåes av", "god morgen. Nå skal vi gå på badet, og hvis du steller deg ordentlig skal du få se på tv når du er ferdig"…Må si meg enig med ei over her, som sier at dere må forberede ting dagen i forveien. Du sier det ikke er mye som må gjøres, men det høres jo ut som dere har konflikter på morgenen som kunne vært unngått hvis dere hadde pakket og leita frem ting kvelden før. Det nytter ikke å lete huset rundt etter en nøkkel kl 8.15, når skolen begynner 8.30. GJØR DET KLART DAGEN I FORVEIEN, SÅ VILLE DEN KONFLIKTEN VÆRT UNNGÅTT!Det krever mye å være foreldre, man gjør så godt man kan, men å gi straff fremfor å fokusere på det positive vil ikke være mye positivt for barnet. Hva mener du han skal gjøre når han våkner på morgenen? Sitte å stirre i veggen? Mange liker å ta det med ro og slappe av og våkne. Mine kaster seg ikke rett over dukker, puslespill, malesaker og slikt på morgenen. Det kommer litt utpå dagen når de har våknet og kommet litt i gang. Anonymous poster hash: 5ddde...d08
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #19 Skrevet 26. mars 2015 Jeg syns også det høres masete ut. Vi finner fram klær på kvelden, når vi står opp,går vi på badet og kler på oss, steller oss. Nede i stua spiser de frokost foran tv, jeg smører nister og finner fram yttertøy. Har aldri vært en morgen med kjeft og styr noen gang, for de er klare når vi kommer ned. Da er det kun spising og tannpuss før vi går. Anonymous poster hash: acb59...f5d Ja, det blir en del masing, men jeg vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre når han kan bruke minst 30 min på å kle på seg om morgenen, der jeg må gå innom hele tiden for å minne han på at han skal kle på seg. Så det blir iblant til at jeg bare bruker 5 minutter på å kle på han i steden. Og sier jeg en gang til han at han skal slå av tven, så gjør han det ikke. Jeg ser vel at det nok er min egen feil. Jeg er vel kanskje ikke streng nok. Men samtidig føler jeg på at jeg er altfor mye sint. I tillegg skal jeg kle på lillesøster som sjelden er veldig samarbeidsvillig, og så meg selv. De spiser i bhg/på skolen, så det eneste vi gjør om morgenen er å kle på oss og ordne oss på badet før vi går. Og dette bruker vi da bortimot en time på. Så å høre hva dere gjør hjelper egentlig ikke så mye når dette ikke går hos oss. Maser jeg ikke, så ligger han ennå i senga når det er på tide å gå. HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c Straffeopplegget skal jeg ikke legge meg borti. Jeg har og et vimsehuet på 8 i hus som ville lest bok til skolen startet i stedenfor å gjøre det man må for å komme seg til skolen (står opp kle på seg, spise pakke sekk osv) I en sånn ekstra masete periode hvor hun mente jeg var bare sur tok en test. dvs en dag jeg selv hadde fri og god tid lot jeg henne styre tiden selv. Innenfor de rammer at hun skulle komme på skolen i tidet. Sa i fra til gå-gruppa at hun ikke kom (mest sannsynnlig). Om morgenen fikk jeg henne opp av sengen, men maste ikke noe. Sa bare fra at jeg og lillebror spiste nå. så smurte jeg matpakken i stillhet. Når det var tid for at hun skulle gått, så jeg i fra. Da våknet hun! men det gikk alikevel tregt. men hun fikk stelt seg og spist på et ok vis. Men hun så selv at å gå til skolen hadde hun ikke rukket. Ble svært lei seg for å skulle komme for sent. jeg tilbød meg å kjøre henne (det visste jeg jo at jeg måtte). Hun kom på skolen to minutter før start. Resultatet var en frøken som ble mer lydhør overfor hva som bør skje når, iallefall noe bedre! I tillegg har vi alle innsett at hun trenger 30-45 minutter for å få på seg klær. Hun vekkes dermed før lillebror og kan sulle seg rundt. Jeg ser og at maser jeg går det ikke kjappere. Men med litt bedre tid fra vi står opp så går det greiere. Vi justerte egentlig bare vekkerklokken med 15 minutter og det ble såå mye bedre... Anonymous poster hash: b0ad9...600
lover Skrevet 26. mars 2015 #20 Skrevet 26. mars 2015 Du forventer for mye, det sier alltid min mor til meg når jeg kommer inn i en slik tralt. Har en gutt i 3.klasse selv, og kjenner meg litt igjen. Det er relativt små unger som ikke helt er så store som vi forventer at de skal være. De faller for fristelsen om å slå på TV, de har ikke alltid orden på småsaker som nøkler etc. Sier ikke at man ikke skal ha forventninger til de, sy puter under armene på de, men det er ikke alltid så lett for de, de er ikke små voksne.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #21 Skrevet 26. mars 2015 Du har mangel på gode rutiner. Du bør alltid være i forkant, jeg får inntrykk av at du heller går bak og kjefter. Det skaper igjen dårlig stemning, og hvis både du og gutten din gruer dere til å komme hjem hver dag så kan umulig ting bli bedre. Lag sjekklister for oppgaver som må gjøres. Jeg bruker nøkkelen som eksempel. Hver kveld må dere kontrollere at nøkkelen ligger på riktig sted. Da ligger den der nok når dere skal gå dagen etterpå også :-) Innfør en rutine om at dere til en fast tid hver kveld kontrollerer ransel, gymtøy, nøkkel, klær til dagen etterpå osv. Når alt er på plass til dagen etterpå får gutten slappe av med TV eller spill. Hvis "runden" begynner klokken 7 og han må legge seg klokken 8, så blir det mer TV-tid hvis runden går fort, mindre TV-tid hvis runden tar lang tid. Vær bevisst på at du ikke bør forsøke å endre alt samtidig. Innfør f.eks. en ny, god vane hver uke. De gode vanene kan være f.eks. at han skal legge alt skittentøy i skittentøykurven, at alle leker skal på plass osv. Han fortjener ros når han prøver, han fortjener ros når han gjør en halvgod jobb og MASSE ros når han gjør en god jobb. Hvis du flytter fokuset fra det han ikke mestrer/får til/husker til det han faktisk gjør som er bra, så får dere det nok bedre hjemme. Lykke til! Anonymous poster hash: beff6...6d6
Gjest Minnieropptatt Skrevet 26. mars 2015 #22 Skrevet 26. mars 2015 Du HI, det virker som at du har bestemt deg for at å mase er den beste løsningen hos dere, du er jo overhode ikke lydhør for noen råd, bortsett fra det med nøkkelen. Det er ditt ansvar som forelder å snu denne negative sirkelen, ta det ansvaret og finn ut asap!
Sint naken biltyv Skrevet 26. mars 2015 #23 Skrevet 26. mars 2015 Hvorfor skriver du her inne når du ikke vil ta i mot noen råd? Vil du at vi skal si du er perfekt og at ungen er problemet? Du er problemet, ikke barnet ditt
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #24 Skrevet 26. mars 2015 Du HI, det virker som at du har bestemt deg for at å mase er den beste løsningen hos dere, du er jo overhode ikke lydhør for noen råd, bortsett fra det med nøkkelen. Det er ditt ansvar som forelder å snu denne negative sirkelen, ta det ansvaret og finn ut asap! Såvisst er jeg lydhør for råd. Men jeg vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre. Så de første som kommenterte det, kom jo heller ikke med løsning på hva jeg heller skal gjøre. Hvis noen har gode idéer til hva jeg kan gjøre annerledes tar jeg gjerne imot hjelp! Jeg kan jo bare la være å mase, men det ender da opp med at når jeg må gå og han ikke har kledd på seg ennå får han panikk, hylgråter og roper og blir lei seg og sint. Og så når jeg da må gå for å ikke komme for sent på jobb (vi bor 10 min gange fra skolen, men jeg pleier å kjøre han siden jeg må kjøre lillesøster i bhg. Han er på sfo i 45 min før skolen, så han hadde rukket skolen om han hadde gått etterpå selv, men ønsker å spise frokost på sfo), løper han hylgråtende etter meg og har hoppet over både stell og kanskje glemt lue og votter etc. Vi har prøvd det også. Men allikevel etter å ha prøvd det, så hører han ikke når jeg sier han må kle på seg (mens jeg prøver å få stelt lillesøster). HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #25 Skrevet 26. mars 2015 Hvorfor skriver du her inne når du ikke vil ta i mot noen råd? Vil du at vi skal si du er perfekt og at ungen er problemet? Du er problemet, ikke barnet ditt Jeg vet ikke hvilke innlegg du leser? Har jeg sagt i et eneste innlegg at jeg er perfekt og barnet er problemet? Spørsmålet mitt er vel hva JEG skal gjøre? Det jeg sier er at jeg ikke har funnet en bedre måte å gjøre det på! For da hadde jeg jo gjort det på den måten for lengst!! Og at jeg ikke vet hvordan vi skal få gjort det vi må uten at jeg maser på han. HI Anonymous poster hash: fa1b3...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå