Gå til innhold

Mannen gir seg ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gønnar skulle det stå. Blir vel uansett bare kalt " Gønner";(

Anonymous poster hash: 08ea5...0af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får svare med samme mynt.

"Mitt forslag skal sidestilles ditt, jeg mener han skal hete Smash", dersom du driver med tennis. Eller rir du kanskje? "Tølt er mitt forslag, jeg elsker det navnet".

Det er ikke logikk i at han er den som skal bestemme, og det er enda mindre logikk i at han skal velge et "navn" som er basert på hans lidenskap. Man må faktisk greie å skille barnet sitt fra seg selv i en sånn situasjon.

Skrevet

Men han synes navnet et fint. Han er så stolt over å ha funnet på et sjelden navn.

Anonymous poster hash: 08ea5...0af

Skrevet

Nå er det faktisk ikke lov i Norge å kalle barna sine et navn som i utgangspunktet ikke finnes og som kan være til ulempe for barnet bare fordi man vil, så du kan jo bare fortelle mannen din at her vil han få et problem med myndighetene ;)

Skrevet

Nekt å signere navnepapirene og vent på et bedre alternativ fra staten. Seks måneder ca tar det.

Anonymous poster hash: 79a54...aa9

Skrevet

Dersom nylagde navn ligner tabuord, sykdomsnavn eller negative ord av noe slag, kan de ble avvist.. Gønnar vil sannsynligvis bli avvist uansett.

Anonymous poster hash: ed149...bf1
Skrevet

Legg hele diskusjonen død, ikke snakk om navn i det hele tatt og nevner han navnet så si bare nei og gå. Han kommer nok på bedre tanker, men ikke så lenge du krangler med han.

Skrevet

Nekt å signere navnepapirene og vent på et bedre alternativ fra staten. Seks måneder ca tar det.

Anonymous poster hash: 79a54...aa9

Det samme tenkte jeg. Etter et halvt år vil staten sette et navn på barnet hvis foreldrene ikke har meldt inn navn.

Mine foreldre greide ikke bli enige, utsatte dåp til et par uker før fristen gikk ut, kranglet fremdeles så fillene føk dagen før, da en annen person slo i bordet og bare erklærte at jeg skulle hete "xxx" og siste ord var sagt siden de ikke greide å bli enige.

Så da ble navnet mitt "xxx" ;)

Jeg hadde glatt satset på staten i ditt tilfelle, HI. De vil gi et vanlig navn.

Anonymous poster hash: 4c9d1...f68

Skrevet

Om han har interesse for jakt osv, så finnes det jo utallige andre navn, kanskje prøve å vinkle han inn på andre navn som er relatert med jakt? Om noen av de faller i smak hos deg..

Navn fra våpen:

Walter
Antonio

Marlin
Ruger

Navn på kjente jegere:

Seth

Frank

Ole

Jo

Kristoffer

Roar

Ulf

Vidar

Navn på en av de som har funnet opp rifle:

John

Anonymous poster hash: ed149...bf1
Skrevet

Jeg syns du høres ut som en skikkelig dott, dersom du lar mannen trumfe igjennom et grusomt ord(ikke navn) på et uskyldig lite barn. Dette er ikke noe han kan bestemme, hadde klikka dersom mannen min trodde han fikk bestemme dette helt selv.

At han ikke bryr seg om hva andre syns, hadde jeg hoppa og dreti i. Unnskyld meg altså, men jeg blir litt oppgitt sånne som lar partneren være dominerende og bøllete. Man kan ikke bestemme dette alene og han må rett og slett bare glemme en gønnar(!?!) det er jo bare absurd.

Anonymous poster hash: 09012...084

Skrevet

Hva med å foreslå Luger? De fleste menn elsker den tyske pistolen (?) Og er pittelitt bedre enn Gønnar hvertfall :)

Anonymous poster hash: 0cca7...d60

Skrevet

Noen menn altså....

Mannen min gjorde det samme - bare med et mer vanlig navn. Han var fast bestemt på at gutten vår skulle hete dette navnet. Intet annet kunne diskuteres. Saken var bestemt. Det var bare det problemet at det var et navn jeg absolutt ikke kunne akseptere (av flere grunner). Mannen holdt på sitt hele graviditeten og i flere uker etter at vi fikk gutten. Til slutt måtte han se i øynene at jeg ikke kom til å gi meg. Da gikk han veldig motvillig med på å snakke om andre navn. Lang tid etterpå spurte jeg ham om han var fornøyd med det navn gutten endelig fikk og da sa han at han synes det passer bra til ham og at han ikke angrer. Så det endte heldigvis bra.

Uansett, jeg tror det eneste du kan gjøre i denne situasjonen er å bare si rolig til ham at du kommer ikke til å akseptere det navnet selv om det er kreativt og så la saken ligge. Nekt å krangle om det. På et eller annet tidspunkt vil han bli nødt til å se i øynene at han ikke kan tvinge viljen sin igjennom på dette og er nødt til å diskutere alternativer reelt med deg. Om det er veldig viktig for ham å være den som bestemmer navnet på gutten kan du jo evn ha en ganske lang navneliste klar som han kan velge fra.

Ikke gi deg, ikke krangle om saken og ikke skrive unner på noe. Han kan faktisk ikke tvinge deg selv om han har lyst. Det er respektløst det han gjør nå. Man er to foreldre og navnet er viktig for begge. Spesielle navn kan være bra men da skal man være enige om det og begge må føle at de kan forsvare valget både over for andre og aller mest over for barnet selv når det vokser til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...