Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #26 Skrevet 19. mars 2015 Min erfaring er at menn som ikke orker å planlegge og som ikke tar noen initiativ før de på sparket finner ut at det passer, og som heller ikke tar initiativ til kontakt mellom hver gang man møtes.... de mannfolka er ikke seriøst inne i forholdet. De kan synes det er kjekt å møtes og at de liker deg og er glad i deg på et vis, men heller ikke noe mer. Det er min erfaring. Jeg krever heller ikke konstant tilbakemelding eller kveler en partner. Men jeg har av erfaring lært at menn som er slik du beskriver, HI, og som heller ikke tilpasser og endrer seg litt etter at det er tatt opp, de viser seg å ikke være rett. Mulig du og han bare har veldig ulike kjærlighetsspråk, men jeg er enig med deg, at det du forteller ikke gir særlig inntrykk av et forhold som utvikler seg til noe mer... heller det motsatte. Sikkert ikke det du ønsker å høre, og mitt svar er helt tydelig farget etter mine erfaringer. Men det har faktisk ikke vært noe unntak blant disse som har oppført seg slik du beskriver. Det å i hvert fall forsøke å planlegge, at begge viser initiativ og ikke lar den andre bare sveve i uvisshet, det går etter min mening på respekt, respekt for den andres følelser og tid. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke tatt kontakt før han gjør det neste gang, og så hadde jeg sagt hvilke signal han sender deg med å ikke svare og aldri planlegge besøk og spurt om det er slike signal han ønsker å gi deg. Og hvis det ikke er det, da hadde jeg spurt hvordan han vil endre det - ikke bare en kortere periode (minn ham på episoden i høst), men varig. Og jeg hadde ikke brukt så mye mer tid på et forhold som synes å gå mest på hans premisser og lite på dine, hvis han ikke er villig til å tilpasse slik at det kan bli bra for dere begge. Anonymous poster hash: 59d3f...a55
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #27 Skrevet 19. mars 2015 Hi Herregud...dette blir rart å lese. Jeg kan jo ikke vurdere å avslutte et forhold fordi han ikke har gitt sms-lyd fra seg på tre dager!!! Men jeg føler det sååååå slitsomt - det er jo litt merkelig også. Det må ligge noe mere under dette hos meg i hvert fall - han skulle bare ha visst. Jeg føler det som om han ikke bryr seg. Men han gjør jo det. Han har jo heller ikke bare meg å tenke på. Og jobber hele dagen, sliten på kvelden, har barna sine innimellom, kanskje treffer en kompis for en øl. Og så sitter jeg og tenker på at forholdet ikke funker!?! Hvorfor?? Jeg føler meg oversett, vil ikke føle dette men det kommer av seg selv :( Noe må ryddes opp i og jeg tror det første må være at jeg får vite når han kommer for hver uke av gangen. Ikke bare sånn at han sier fra dagen før "kommer i morgen". Det er nok det som ikke funker helt for meg og det er roten til alt dette andre maset som herjer rundt i hodet mitt. Jammen deilig med dib og utblåsning slik at man får til en analyse av seg selv og sine tanker, og får orden i det rotete hodet!! Anonymous poster hash: 822d8...84d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #28 Skrevet 19. mars 2015 Jeg skjønner deg 100%! Hadde det gått dager uten å høre fra kjæresten hadde jeg virkelig begynt å lure, for i min verden er det normalt å ha kontakt. Det betyr da langt i fra at jeg kveler han, men så er jeg så heldig at han tenker akkurat det samme.. Anonymous poster hash: 9eb40...5fe
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #29 Skrevet 19. mars 2015 Deg igjen. Fikk du ikke nok gode svar sist? Anonymous poster hash: 8602b...71b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #30 Skrevet 19. mars 2015 Hi Herregud...dette blir rart å lese. Jeg kan jo ikke vurdere å avslutte et forhold fordi han ikke har gitt sms-lyd fra seg på tre dager!!! Men jeg føler det sååååå slitsomt - det er jo litt merkelig også. Det må ligge noe mere under dette hos meg i hvert fall - han skulle bare ha visst. Jeg føler det som om han ikke bryr seg. Men han gjør jo det. Han har jo heller ikke bare meg å tenke på. Og jobber hele dagen, sliten på kvelden, har barna sine innimellom, kanskje treffer en kompis for en øl. Og så sitter jeg og tenker på at forholdet ikke funker!?! Hvorfor?? Jeg føler meg oversett, vil ikke føle dette men det kommer av seg selv :( Noe må ryddes opp i og jeg tror det første må være at jeg får vite når han kommer for hver uke av gangen. Ikke bare sånn at han sier fra dagen før "kommer i morgen". Det er nok det som ikke funker helt for meg og det er roten til alt dette andre maset som herjer rundt i hodet mitt. Jammen deilig med dib og utblåsning slik at man får til en analyse av seg selv og sine tanker, og får orden i det rotete hodet!! Anonymous poster hash: 822d8...84d # 26 igjen her. Jeg mente ikke at å ikke høre noe på tre dager er grunn nok i seg selv til å slå opp. Men det er jo helt tydelig at det er problemer i forholdet deres. Du har ingen forutsigbarhet i forholdet (og om det var du som hadde tråd her i høst også, så husker jeg den - om det ikke var deg med den tråden så sier du selv at dere hadde en runde på dette i høst), du føler ikke at han bryr seg så mye siden han ikke tar initiativ og heller ikke svarer på meldinger. Det er tydelig at du ikke er fornøyd med forholdet slik det fungerer - uavhengig av disse siste tre dagene. Da må du finne ut hva som er greit og ikke greit for deg. Men å fortsette i et forhold som gir deg så mye usikkerhet når han ikke gidder å endre seg, det tenker jeg ikke har noen hensikt. Din respons på mitt forrige innlegg var å komme med en lang liste med unnskyldninger for ham: "Han har jo heller ikke bare meg å tenke på. Og jobber hele dagen, sliten på kvelden, har barna sine innimellom, kanskje treffer en kompis for en øl." I min verden så er ikke det å være sliten og gå ut med kompiser for øl gode nok grunner til å ikke gidde å kommunisere med kjæresten. At det kan gå en dag eller to eller lenger til og med om man vet at den andre er spesielt opptatt akkurat da, det kan være greit. Men ikke når det er regelen. Dere har allerede hatt en runde på dette, han gidder ikke gjøre noe så enkelt som å svare på en melding, selv om han vet at det vil glede deg. Da må du enten akseptere at slik vil det forbli, få han til å forstå at han må endre seg, eller avslutte. Du må finne ut hvor lenge du orker å gå i et forhold som gjør at du føler du kommer langt ned på hans prioriteringslister. Besøk hos deg synes også å skje kun når det spontant passer ham, ikke interessert i å planlegge noe med deg. Håper dere finner ut av ting - men husk at du kan ikke få ham til å endre slikt om han ikke vil selv. Er det ingen endring så må du bestemme deg hvor lang tid det er verdt på en mann som ikke prioriterer deg så mye som du trenger å føle deg prioritert. Kast i hvert fall ikke bort flere år på en mann om han ikke endrer noe av dette... Anonymous poster hash: 59d3f...a55
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #31 Skrevet 19. mars 2015 Hi Herregud...dette blir rart å lese. Jeg kan jo ikke vurdere å avslutte et forhold fordi han ikke har gitt sms-lyd fra seg på tre dager!!! Men jeg føler det sååååå slitsomt - det er jo litt merkelig også. Det må ligge noe mere under dette hos meg i hvert fall - han skulle bare ha visst. Jeg føler det som om han ikke bryr seg. Men han gjør jo det. Han har jo heller ikke bare meg å tenke på. Og jobber hele dagen, sliten på kvelden, har barna sine innimellom, kanskje treffer en kompis for en øl. Og så sitter jeg og tenker på at forholdet ikke funker!?! Hvorfor?? Jeg føler meg oversett, vil ikke føle dette men det kommer av seg selv :( Noe må ryddes opp i og jeg tror det første må være at jeg får vite når han kommer for hver uke av gangen. Ikke bare sånn at han sier fra dagen før "kommer i morgen". Det er nok det som ikke funker helt for meg og det er roten til alt dette andre maset som herjer rundt i hodet mitt. Jammen deilig med dib og utblåsning slik at man får til en analyse av seg selv og sine tanker, og får orden i det rotete hodet!! Anonymous poster hash: 822d8...84d # 26 igjen her. Jeg mente ikke at å ikke høre noe på tre dager er grunn nok i seg selv til å slå opp. Men det er jo helt tydelig at det er problemer i forholdet deres. Du har ingen forutsigbarhet i forholdet (og om det var du som hadde tråd her i høst også, så husker jeg den - om det ikke var deg med den tråden så sier du selv at dere hadde en runde på dette i høst), du føler ikke at han bryr seg så mye siden han ikke tar initiativ og heller ikke svarer på meldinger. Det er tydelig at du ikke er fornøyd med forholdet slik det fungerer - uavhengig av disse siste tre dagene. Da må du finne ut hva som er greit og ikke greit for deg. Men å fortsette i et forhold som gir deg så mye usikkerhet når han ikke gidder å endre seg, det tenker jeg ikke har noen hensikt. Din respons på mitt forrige innlegg var å komme med en lang liste med unnskyldninger for ham: "Han har jo heller ikke bare meg å tenke på. Og jobber hele dagen, sliten på kvelden, har barna sine innimellom, kanskje treffer en kompis for en øl." I min verden så er ikke det å være sliten og gå ut med kompiser for øl gode nok grunner til å ikke gidde å kommunisere med kjæresten. At det kan gå en dag eller to eller lenger til og med om man vet at den andre er spesielt opptatt akkurat da, det kan være greit. Men ikke når det er regelen. Dere har allerede hatt en runde på dette, han gidder ikke gjøre noe så enkelt som å svare på en melding, selv om han vet at det vil glede deg. Da må du enten akseptere at slik vil det forbli, få han til å forstå at han må endre seg, eller avslutte. Du må finne ut hvor lenge du orker å gå i et forhold som gjør at du føler du kommer langt ned på hans prioriteringslister. Besøk hos deg synes også å skje kun når det spontant passer ham, ikke interessert i å planlegge noe med deg. Håper dere finner ut av ting - men husk at du kan ikke få ham til å endre slikt om han ikke vil selv. Er det ingen endring så må du bestemme deg hvor lang tid det er verdt på en mann som ikke prioriterer deg så mye som du trenger å føle deg prioritert. Kast i hvert fall ikke bort flere år på en mann om han ikke endrer noe av dette... Anonymous poster hash: 59d3f...a55 HI Takk. Du har rett. Jeg lager unnskyldninger og gidder ikke å stå opp for meg selv. Jeg vil ikke virke masete, vet det er derfor. Redd for at han skal si takk og hadet. Men det er noe som skurrer her og jeg blir nødt til å ta det opp med han. Takk for ditt innspill, tror nok du satte fingeren på mitt svake punkt Anonymous poster hash: 822d8...84d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #32 Skrevet 19. mars 2015 Hjælp. Hvis jeg var ham hadde jeg løpt. Men så er jo du sosialt inkompetent, og fatter ikke at de fleste andre mennesker ikke er totalt blaserte over absolutt alt i mellommenneskelige forhold, så din mening er ikke akkurat noe å bry seg om i denne sammenhengen. Du hadde ment at HI var eiesyk og kvelende om han så hadde pult nabodama opp etter husveggen mens HI så på, og hun hadde dristet seg til å antyde at hun ikke syntes det var ok. Anonymous poster hash: a46d6...ca2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #33 Skrevet 19. mars 2015 Oi forresten. Er det deg fra sist? Anonymous poster hash: 1ce23...d76
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #34 Skrevet 19. mars 2015 Er det du som ikke vil at han skal bruke så mye tid på sine barn, og har syslet med planer om å lure ham ved å bli gravid så dere kan få et felles barn? Som gnåler om typen din her minst en gang i mnd? Anonymous poster hash: 387d6...15f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #35 Skrevet 19. mars 2015 Er det du som ikke vil at han skal bruke så mye tid på sine barn, og har syslet med planer om å lure ham ved å bli gravid så dere kan få et felles barn? Som gnåler om typen din her minst en gang i mnd? Anonymous poster hash: 387d6...15f HI Øh...nei det er ikke meg. Jeg har fått nok barn takk og det siste jeg skal ha er nettopp dette Og jeg gnååålte om kjæresten min i høstes da jeg hadde en lignende episode, det er sant. Men siden har det ikke vært noe og alt har gått mer eller mindre greit. Vet ikke hva som skjedde denne gangen...men jeg fikk bare en sånn rar, vond følelse at noe var i gjære... Måtte bare få det ut her inne, slik at jeg fikk sortert tankene mine litt. Og det har jeg fått Anonymous poster hash: 822d8...84d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #36 Skrevet 19. mars 2015 Ville sendt nr 3 men tror det hadde dødd for min del da..... Da er dere jo ikke på samme plan! Finnes en som er mer rett for deg Anonymous poster hash: dbaee...cd5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #37 Skrevet 19. mars 2015 Hi skjønner deg. Ligner på friends with benefits og etter nesten ett år er det normalt komme fremover med forholdet. Anonymous poster hash: b43b2...4bc
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2015 #38 Skrevet 19. mars 2015 Slutt å mase! La mannen få puste. Hadde jeg vært ham, så hadde jeg definitivt løpt.Anonymous poster hash: b9fca...601 HIJeg lar han puste. For det er tydeligvis det HAN trenger. Så kan jeg bare drukne. Fordi han ikke fatter at jeg synes det er slitsomt å måtte mase meg til å få vite når han kommer neste gang f.eks. Tydelig viktigere for mange her å la mannen puste enn å stå opp for hva som er viktig for EN SELV. Dette er noe jeg setter pris på - å få vite at jeg teller. Ikke bare når han føler for det....men også når JEG har behov for det. Hvorfor skulle ikke han ta hensyn til meg? Hvorfor er det bare jeg som skal ta hensyn til han?? Som nevnt, jeg er så disponibel og fleksibel som jeg klarer - og lager sjelden mas ut av ingenting. Men dette er noe jeg setter pris på...å kunne ha noe form for kontakt når vi ikke ser hverandre på minst fire dager....og ikke skal tilbringe helgen sammen. Vi får kun timer sammen hver gang....det er ikke mye og de går fort. Det begynner å ligne mer på "friends with benefits" enn et seriøst forhold som utvikler seg. Anonymous poster hash: 822d8...84d Handler jo ikke om at "det er viktigere å la mannen puste enn å stå opp for det som er viktig for en selv." Hvis dere har totalt ulike mål og forventninger, og er på to forskjellige steder i forholdet, så nytter det jo ikke å kreve hensyntagen. Han vil jo ikke forstå hva du snakker om.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #39 Skrevet 20. mars 2015 Alternativ 2 er jo helt håpløst. Alternativ 3 er nesten like ille, men det et hvertfsll direkte. Bare altfor mange ord. Hva med å bare si rett ut når du ser han at du forventer en sms hver kveld i det minste, slik at du vet st han har det bra. Enkelt og greit og ferdig med det. Hvorfor så jævlig mye drama? Anonymous poster hash: 4cd40...c84
sug lut Skrevet 20. mars 2015 #40 Skrevet 20. mars 2015 Hjælp. Hvis jeg var ham hadde jeg løpt. Men så er jo du sosialt inkompetent, og fatter ikke at de fleste andre mennesker ikke er totalt blaserte over absolutt alt i mellommenneskelige forhold, så din mening er ikke akkurat noe å bry seg om i denne sammenhengen. Du hadde ment at HI var eiesyk og kvelende om han så hadde pult nabodama opp etter husveggen mens HI så på, og hun hadde dristet seg til å antyde at hun ikke syntes det var ok. Anonymous poster hash: a46d6...ca2 Du skal nok i ditt enfold være svært forsiktig med å uttale deg om hva jeg ville ment om noe som helst.
Iiiiik Skrevet 20. mars 2015 #41 Skrevet 20. mars 2015 Det er ikke urimelig å kreve svar på en SMS. For min del ville jeg nok synes at en fyr som begynte å tvile på hele forholdet på grunnlag av manglende SMS var for "needy" og for usikker på seg selv, men i seg selv er det ikke urimelig å forvente svar på en SMS. Å lage så mye styr, er imidlertid nokså krevende å skulle forholde seg til. Den siste SMSen er jo helt ute av proporsjoner. Hadde jeg fått en slik fra min kjæreste, hadde jeg tenkt at dette ble altfor mye. Ut fra den ville jeg tenkt at dette fikser jeg ikke. Han trenger for mye, tolker for mye og klarer ikke å veie alle gode opplevelser opp for manglende respons på en melding. Har jeg ikke gjort ham tryggere i løpet av det siste året, trenger han for mye. Snakk med ham neste gang dere treffes. Forklar at du ønsker mer forutsigbarhet og at du ønsker mer kontinuerlig kontakt også når han ikke er der. Hør hva han sier. Kjenn etter om det han kan gi deg er tilstrekkelig.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #42 Skrevet 20. mars 2015 Hjælp. Hvis jeg var ham hadde jeg løpt. Men så er jo du sosialt inkompetent, og fatter ikke at de fleste andre mennesker ikke er totalt blaserte over absolutt alt i mellommenneskelige forhold, så din mening er ikke akkurat noe å bry seg om i denne sammenhengen. Du hadde ment at HI var eiesyk og kvelende om han så hadde pult nabodama opp etter husveggen mens HI så på, og hun hadde dristet seg til å antyde at hun ikke syntes det var ok. Anonymous poster hash: a46d6...ca2 Du skal nok i ditt enfold være svært forsiktig med å uttale deg om hva jeg ville ment om noe som helst. Hehe, du klarer virkelig ikke argumentere du. Det eneste du klarer å lire ut av deg er hvor dumme andre er i forhold til deg. Litt som femåringen min, egentlig Anonymous poster hash: 7b071...a91
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #43 Skrevet 20. mars 2015 Hjælp. Hvis jeg var ham hadde jeg løpt. Men så er jo du sosialt inkompetent, og fatter ikke at de fleste andre mennesker ikke er totalt blaserte over absolutt alt i mellommenneskelige forhold, så din mening er ikke akkurat noe å bry seg om i denne sammenhengen. Du hadde ment at HI var eiesyk og kvelende om han så hadde pult nabodama opp etter husveggen mens HI så på, og hun hadde dristet seg til å antyde at hun ikke syntes det var ok. Anonymous poster hash: a46d6...ca2 Du skal nok i ditt enfold være svært forsiktig med å uttale deg om hva jeg ville ment om noe som helst. Hehe, du klarer virkelig ikke argumentere du. Det eneste du klarer å lire ut av deg er hvor dumme andre er i forhold til deg. Litt som femåringen min, egentlig Anonymous poster hash: 7b071...a91 Du argumenterer jo ikke akkurat så overbevisende selv. Det var vel du som først bød på en personkarakteristikk i denne tråden? Jeg har ikke fulgt lutens meninger om utroskap i alle tråder, men sånn som jeg har oppfattet det, mener hun at utroskap ikke alltid trenger å ødelegge et forhold og at det noen ganger er greit å ikke vite. Det er du som ikke oppfatter nyanser slik som jeg ser det. Omtrent som åtteåringen min egentlig. Anonymous poster hash: 1bd53...e5e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #44 Skrevet 20. mars 2015 Hjælp. Hvis jeg var ham hadde jeg løpt. Men så er jo du sosialt inkompetent, og fatter ikke at de fleste andre mennesker ikke er totalt blaserte over absolutt alt i mellommenneskelige forhold, så din mening er ikke akkurat noe å bry seg om i denne sammenhengen. Du hadde ment at HI var eiesyk og kvelende om han så hadde pult nabodama opp etter husveggen mens HI så på, og hun hadde dristet seg til å antyde at hun ikke syntes det var ok. Anonymous poster hash: a46d6...ca2 Du skal nok i ditt enfold være svært forsiktig med å uttale deg om hva jeg ville ment om noe som helst. Hehe, du klarer virkelig ikke argumentere du. Det eneste du klarer å lire ut av deg er hvor dumme andre er i forhold til deg. Litt som femåringen min, egentlig Anonymous poster hash: 7b071...a91 Du argumenterer jo ikke akkurat så overbevisende selv. Det var vel du som først bød på en personkarakteristikk i denne tråden? Jeg har ikke fulgt lutens meninger om utroskap i alle tråder, men sånn som jeg har oppfattet det, mener hun at utroskap ikke alltid trenger å ødelegge et forhold og at det noen ganger er greit å ikke vite. Det er du som ikke oppfatter nyanser slik som jeg ser det. Omtrent som åtteåringen min egentlig. Anonymous poster hash: 1bd53...e5e Om du gidder å sjekke koder så vil du se at jeg overhodet ikke kom med noen personkarakteristikk først, nei. Leseforståelsen er kanskje ikke på topp? Litt sånn som... Haha, neida Anonymous poster hash: 7b071...a91
Iiiiik Skrevet 20. mars 2015 #46 Skrevet 20. mars 2015 Hjælp. Hvis jeg var ham hadde jeg løpt. Men så er jo du sosialt inkompetent, og fatter ikke at de fleste andre mennesker ikke er totalt blaserte over absolutt alt i mellommenneskelige forhold, så din mening er ikke akkurat noe å bry seg om i denne sammenhengen. Du hadde ment at HI var eiesyk og kvelende om han så hadde pult nabodama opp etter husveggen mens HI så på, og hun hadde dristet seg til å antyde at hun ikke syntes det var ok. Anonymous poster hash: a46d6...ca2 Du skal nok i ditt enfold være svært forsiktig med å uttale deg om hva jeg ville ment om noe som helst. Hehe, du klarer virkelig ikke argumentere du. Det eneste du klarer å lire ut av deg er hvor dumme andre er i forhold til deg. Litt som femåringen min, egentlig Anonymous poster hash: 7b071...a91 Du argumenterer jo ikke akkurat så overbevisende selv. Det var vel du som først bød på en personkarakteristikk i denne tråden? Jeg har ikke fulgt lutens meninger om utroskap i alle tråder, men sånn som jeg har oppfattet det, mener hun at utroskap ikke alltid trenger å ødelegge et forhold og at det noen ganger er greit å ikke vite. Det er du som ikke oppfatter nyanser slik som jeg ser det. Omtrent som åtteåringen min egentlig. Anonymous poster hash: 1bd53...e5e Om du gidder å sjekke koder så vil du se at jeg overhodet ikke kom med noen personkarakteristikk først, nei. Leseforståelsen er kanskje ikke på topp? Litt sånn som... Haha, neida Anonymous poster hash: 7b071...a91 Her var det mange som gikk utenfor god diskusjonsetikette egentlig. e5e har allikevel rett i at det vel var ca2 som først begynte å kaste sand.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #47 Skrevet 20. mars 2015 Sender dere bare sms? Hvorfor ikke ringe!!!!! Anonymous poster hash: 91e1b...dbd
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #48 Skrevet 20. mars 2015 Sender dere bare sms? Hvorfor ikke ringe!!!!! Anonymous poster hash: 91e1b...dbd Det er det flere som har spurt om uten å få svar. Merkelig det der. Anonymous poster hash: 1ce23...d76
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #49 Skrevet 20. mars 2015 Sender dere bare sms? Hvorfor ikke ringe!!!!! Anonymous poster hash: 91e1b...dbd Det er det flere som har spurt om uten å få svar. Merkelig det der. Anonymous poster hash: 1ce23...d76 Ikke rart forholdet ikke fungerer når all kommunikasjon skjer på sms. Det er normalt å ta opp tlf for å ringe. Hi kunne like gjerne sendt et brev i posten. Ring nå kjæresten din Hi. Dette blir for dumt! Anonymous poster hash: 91e1b...dbd
Flopsy Skrevet 20. mars 2015 #50 Skrevet 20. mars 2015 Hei HI 😊 send meg en pm om du vil, så kan vi dele erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå