Gå til innhold

Har du noen gang droppet et foreldremøte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er første gang jeg ikke har stilt på et foreldremøte.

Ligger rett ut med grusom hodepine, hoster og er helt tett.

Har kjempe dårlig samvittighet nå 😞 Er også klassekontakt så føler at jeg burde ha vært der.. Mannen har en krise på jobb så han kan heller ikke stille.

Anonymous poster hash: eb37b...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg. Er vel ingen krise. Det kommer alltid et referat i etterkant :-)

Skrevet

Noen ganger, men melder alltid ifra!

Anonymous poster hash: 4e258...465

Skrevet (endret)

Her har foreldremøter alltid blitt annonsert på litt for kort varsel for min del, slik at det enten ikke har latt seg ordne med barnepass eller jeg/ vi allerede har hatt planer på samme tidspunkt. Nå er det visst innført barnepassordning, men nest sist gang det var foreldremøte så sto jeg oppført på kveldsvakt, og gangen etter det fikk jeg heller ikke møtt på grunn av sykdom hos barnet.

Var FAU- representant tidligere på forrige skole, men ser nok i ettertid at det kanskje ikke var helt realistisk å tro at jeg kunne følge opp det vervet godt nok uten å kunne ta med barnet på møtene ;).

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Kun et foreldremøte jeg ikke har møtt opp på de 10 årene jeg har hatt barn i barnehage/skole.

Pappa lå for døden og kunne ikke gå fra han selvsagt.

Ellers synes jeg det bør være en plikt å møte opp på foreldremøter uansett hvor kjedelig enkelte foreldre synes det er..

Anonymous poster hash: 1c79d...9a4

Skrevet

Foreldremøte om to dager og barna ligger med omgangssyke, kjenner den brygger i meg også nå, så kommer nok til å droppe det møtet

Anonymous poster hash: 74b6f...a6e

Skrevet

Nei, men så er jeg lærer da, og MÅ møte. Hehe.

Mitt eget barn har bare gått i barnehagen i ett år, og der har jeg vært på de møtene jeg må. Synes det er viktig å stille opp.

Anonymous poster hash: 27bf2...1d0

Gjest Julia1984
Skrevet

Tror vi har vært på alle, en av oss...stort sett meg. Foreldremøter prioriterer jeg høyt.

Skrevet

Nei, jeg er på alle foreldremøter samt fau møter 9g møter i Trafikkutvalget.

Skrevet

Ja, måtte det sist da mannen hadde senvakt og vi ikke hadde pass til junior.

Skrevet

Ja. Ett fordi jeg var møkk lei lærerene til sønnen min og orket ikke høre på dem. Vi hadde mye kontakt kan du si. hvor skolens innspill var å syte. Inkompetente kjerringer som lærere. Ellers har det av og til vært når det har vært sykdom eller at vi har vært borte. Vurderer å skippe møter fremover dersom skolen fortsetter i det sporet de begynte i høst hvor vi skulle sitte i grupper og diskutere selvfølgeligheter, som hva er viktigst for et barn av kjærlighet, omsorg og tydelige grenser. 

Gjest Zaria
Skrevet

Nei har vært på alle både i barnehage og skolen😃

Gjest Antarctica
Skrevet

Masse ganger. Og enda flere ganger har jeg sittet på møtet og ønska at jeg satt hjemme, fordi det var meningsløst.

Skrevet

Kanskje glemt et eller to i løpet av ni år. Stiller på alt vi kan (og husker).

Skrevet

Er som regel samboer som går men vi pleier alltid å stille en av oss. Er vel en gang på 6 åt vi ikke har stilt. Da var samboer bortreist med jobben og jeg fikk dessverre ikke barnevakt.

Anonymous poster hash: 84381...70d

Skrevet

Jeg skulker med god samvittighet. Det er i 9 av 10 tilfeller DRITKJEDELIG!

(Sender stort sett faren, da, han har litt mer moral enn meg.)

Anonymous poster hash: b891b...f2f
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skolen sitt har jeg slutta å gå på. Er så lei av å høre på løfter som aldri blir holdt. Na4nehsgen sine sier det samme hvert år... men når det er lagt opp til at man som avdeling eller klasse kan sitte sammen etterpå og snakke så går jeg

Skrevet

Masse ganger. Og enda flere ganger har jeg sittet på møtet og ønska at jeg satt hjemme, fordi det var meningsløst.

Meningsløst å møye foreldre til de barna dine barn omgås hver dag? Meningsløst å møte de voksne som tilbringer flere timer hver dag med barna dine? Meningsløst å høre om gruppa, opplegg, planer og miljø i barnehahe/klassen?

Ok

Skrevet

Interessant å se at mine antagelser stemmer. Har sett for meg at de som slenger mest med leppa her inne også er de som har et anstrengt forhold til skole/lærere.

Anonymous poster hash: b640d...fb9

Gjest Antarctica
Skrevet

Meningsløst å møye foreldre til de barna dine barn omgås hver dag? Meningsløst å møte de voksne som tilbringer flere timer hver dag med barna dine? Meningsløst å høre om gruppa, opplegg, planer og miljø i barnehahe/klassen?

OkAnonymous poster hash: 1c79d...9a4

Ja.

Du er velkommen til å bli med på et av de møtene. De er meningsløse.

Skrevet

Jeg skulker med god samvittighet. Det er i 9 av 10 tilfeller DRITKJEDELIG!

(Sender stort sett faren, da, han har litt mer moral enn meg.)

Anonymo

us poster hash: b891b...f2f

Så viktig er det for deg å møte voksne som tilbringer tid mrd ditt barn hver dag, foreldre til barn dine barn tilbringer hver dag med, høte om opplegg, planer etc

Gjest Antarctica
Skrevet

Interessant å se at mine antagelser stemmer. Har sett for meg at de som slenger mest med leppa her inne også er de som har et anstrengt forhold til skole/lærere. Anonymous poster hash: b640d...fb9

Regner med du mener meg.

Jeg er lærer. Og det kunne ikke falle meg inn å behandle mine elevers foreldre så respektløst at jeg kaster bort tida deres på de meningsløshetene vi blir budt på en del av disse møtene.

Skrevet

Ja, det har jeg.

Anonymous poster hash: 6babe...0f3
Skrevet

Interessant å se at mine antagelser stemmer. Har sett for meg at de som slenger mest med leppa her inne også er de som har et anstrengt forhold til skole/lærere. Anonymous poster hash: b640d...fb9

Regner med du mener meg.

Jeg er lærer. Og det kunne ikke falle meg inn å behandle mine elevers foreldre så respektløst at jeg kaster bort tida deres på de meningsløshetene vi blir budt på en del av disse møtene.

Jeg tenkte først og fremst på Luten. Jeg er ofte enig med dere, så det er sagt. Men sterke personligheter og skole er relativt ofte en dårlig match. Jeg er lærer selv, og synes vi bruker foreldremøter til vettuge ting, som å informere og å få innspill. Håper ikke foreldrene bare synes vi serverer svada.

Anonymous poster hash: b640d...fb9

Skrevet

Ja, men føler grunnene har vært gode. Det ene ble droppet for jeg hadde en nyfødt baby som ikke var en dag gammel engang. :P

Det andre ble droppet for samboer havnet på sykehus etter en arbeidsulykke..

Jeg vil gjerne stille opp på foreldremøter osv, men ser ikke noe galt i å droppe det pga sykdom eller andre "viktige" ting, manglende barnevakt osv.. Hadde aldri droppet det kun fordi jeg ikke gadd..

Anonymous poster hash: 46cec...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...