Gå til innhold

Depresjon avslag på aap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått avslag når dere har søkt aap pga depresjon? Jeg har vært sykemeldt i 7 mnd, å har søkt aap, da det er det som hadde gitt meg høyest sats- minstesatsen. Gikk på dagpenger før jeg ble sykemeldt. Men har fått avslag, på klagen også. Har flere diagnoser, og depresjon er bare en av dem. Alt kommer godt fram i erklæringene. Skal på møte med saksbehandleren min i april, sammen med psykologen min. Blir det "lettere" å få det innvilget når man har vært sykemeldt 1 år?

Må også på oppfølging/tiltak nå, noe jeg gruer meg veldig til. Er det sånn at nav tenker at hvis jeg klarer å møte opp på dette, så klarer jeg også å jobbe?

Anonymous poster hash: c3a92...bf3

Jeg fikk også avslag på Aap første gang. Jeg ble temmelig frustrert og tok en telefon til legen min. Han ringte til legen på Nav og jeg fikk heldigvis innvilget. Anbefaler deg å rådføre deg med legen og ha samtale med Nav. Håper det ordner seg for deg HI.

Anonymous poster hash: 93de9...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde kanskje prøve å jobbe litt?!?

Anonymous poster hash: a62e0...b2b

Om det var meg du mente nå, så er det ingenting annet eg ønsker enn et normalt liv, men akkurat no så har familien kommet opp i en tragisk krise som ikkje vil gå over får noe enda mer tragisk vil skje.. så akkurat nå har eg mer enn nok med og være meg sjølv
Skrevet

Viktig at felles pengene går til de som virkelig er syke.Bra de er strenge..

Anonymous poster hash: ca0d1...91d

Skrevet

Jeg ble rådet til å søke dette da jeg slet med angst og depresjon, men jeg hadde for mye angst og depresjon til å søke hjelp der. Ba legen om hjelp, fikk medisiner og et halvt år etterpå - når medisinene hjalp og jeg hadde fått kommet meg opp og ut i lyset igjen fikke jeg meg en jobb.

Anonymous poster hash: 4ac0c...9eb
Skrevet

Viktig at felles pengene går til de som virkelig er syke.Bra de er strenge..

Hvem mener du skal avgjøre hvem som er "virkelig syke" hvis de som både leger og psykologer mener er "virkelig syke" likevel skal tvinges ut i jobb?

Bare nysgjerrig...

Anonymous poster hash: 4fe60...713

Skrevet

Det er jo Nav som bestemmer hvem som er syke nok til uføretrygd.Men de tenker muligheter.Hva kan du klare til trodd for sykdommen din.Litt arbeid kan alle klare.

Skrevet

Det er jo Nav som bestemmer hvem som er syke nok til uføretrygd.Men de tenker muligheter.Hva kan du klare til trodd for sykdommen din.Litt arbeid kan alle klare.

Det er flott å tenke muligheter. Men hvorfor skal en saksbehandler uten medisinsk kompetanse kunne overstyre leger og spesialister som mener at det ikke er forsvarlig for en person å jobbe akkurat nå?

Rådgivende lege i nav bruker som regel mindre enn et kvarter på å sette seg inn i en hel sak og ta en avgjørelse, og det er heller ikke alltid lege blir rådført før saksbehandler tar avgjørelsen.

Skal vi bare drite i hva fagfolk mener og overlate bestemmelsen over folks helse til ufaglærte saksbehandlere i nav? (ufaglært innen helse)

Anonymous poster hash: 4fe60...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...