Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #51 Skrevet 12. mars 2015 Vi ligger alltid på etterskudd. Nå, med årsavgifter hit og dit ligger vi mye etter. Vi hadde et supert system før med gjennomsnittsberegning men så gikk mannen på en smell. Og nå syns jeg det bare er en lang pine. Har full kontroll over gjelden til enhver tid, og alle penger som kommer inn går direkte til å dekke regninger, men likevel.. Anonymous poster hash: 0ac8b...23a Det gjelder å komme på forskudd, på et vis. Så setter man inn litt mer på regningskontoen enn hva man gjennomsnittlig bruker på en måned. Vi har blitt ryddigere på dette etter at vi bygde hus. Før hadde vi mye til overs, og tok det litt som det kom. Nå setter vi inn en del av lønnen på regningskonto umiddelbart. Oversiktlig og fint Anonymous poster hash: 7b213...15d
Mandala Skrevet 12. mars 2015 #52 Skrevet 12. mars 2015 Ja, som i at vi alltid har råd til å betale regningene våre. Men surrete meg glemmer av og til å nettopp betale, så det hender det kommer en og annen purring. Anonymous poster hash: 33048...6c0 Samme her. Det skjer sjeldent da, men iblant glipper det.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #53 Skrevet 12. mars 2015 Pengene er der, men regningene glemmes dessverre litt for ofte. Jeg må somle meg til å få slike faste trekk! Anonymous poster hash: 718d0...8ef
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #54 Skrevet 12. mars 2015 Vi ligger alltid på etterskudd. Nå, med årsavgifter hit og dit ligger vi mye etter. Vi hadde et supert system før med gjennomsnittsberegning men så gikk mannen på en smell. Og nå syns jeg det bare er en lang pine. Har full kontroll over gjelden til enhver tid, og alle penger som kommer inn går direkte til å dekke regninger, men likevel.. Anonymous poster hash: 0ac8b...23a Det gjelder å komme på forskudd, på et vis. Så setter man inn litt mer på regningskontoen enn hva man gjennomsnittlig bruker på en måned. Vi har blitt ryddigere på dette etter at vi bygde hus. Før hadde vi mye til overs, og tok det litt som det kom. Nå setter vi inn en del av lønnen på regningskonto umiddelbart. Oversiktlig og fint Anonymous poster hash: 7b213...15d Dette systemet hadde vi også, når vi hadde 15.000 mer inn i mnd. Nå går det ikke. Det var så deilig å alltid ha pengene klare til neste regning. I tillegg la vi sv på sommerferiekonto og gavekonto. Så til jul sto det 10.000 klar til julegavehandel. Nå er alt bare kaos HI Anonymous poster hash: 0ac8b...23a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #55 Skrevet 12. mars 2015 Ja, har autotrekk i det pengene kommer inn og betaler det utenom med en gang. Anonymous poster hash: 083ba...093
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #56 Skrevet 12. mars 2015 Har regnet på det nå. Vi har 36.200 ut i faste utgifter i mnd - og 39.000 inn. Det sier seg selv at det ikke går. Det er ingen åpenlyse steder å kutte. Mannens inntekt: 14.000. Det er helt tragisk. Men han klarer ikke å stå i en ordinær jobb :-( HI Anonymous poster hash: 0ac8b...23a Har du sett på om dere kan bytte, flytte eller si opp ting? forsikringer, tlf abb, blader, trening ( trene hjemme)osv osv Kan dere forandre på nedbetalings tiden på huslån elller ha betalingsfire år ( bare betale renter) frem til mannen igjen kan jobbe? Anonymous poster hash: 7079d...65b
klishe89 Skrevet 13. mars 2015 #58 Skrevet 13. mars 2015 Alt som kommer i banken har jeg kontroll på. Litt verre med post fordi mannen ofte legger posten i bilen og der blir den......... Mail har jeg også kontroll på. Liker best å ha alle regninger digitalt. Han hørtes virkelig voksen og moden ut. Hvor gamle er dere 18-22 ish??? Anonymous poster hash: bbc87...e43 Han gjør det nok ikke for å høre slem. Han henter posten når han skal på jobb og da ender den i bilen, der blir den glemt. Har derfor begynt å sjekke posten selv, men noen ganger henter han. Det har endt med noen purringer, men aldri noe verre.
Gjest Runforit Skrevet 13. mars 2015 #59 Skrevet 13. mars 2015 Har stålkontroll. Har egen regningskonto der jeg trekker et fast beløp fra begges lønnskonto hver mnd som går rett inn der, samt et eget beløp til egen matkonto(der er det eget kort som går til alt av mat, husholdning, vitaminer etc) Alt som kan være på auto går automatisk. Betaler alltid regninger med en gang jeg får dem. Da alt av regninger og mat blir trukket rett fra lønnen så er det ikke mer enn det jeg fordeler som lommepenger igjen på kontoene samme dag lønna kommer. I tillegg sparer jeg også minst 4000,- i mnd. Det er egentlig umulig for oss å gå i minus når jeg gjør det på den måten.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #60 Skrevet 13. mars 2015 Selvsagt! Legger dem til forfall så fort jeg får dem i hus. Jonglerer penger mellom høyrentekontoen og regningkontoen for å få best mulig avkastning. Anonymous poster hash: eeba6...198 JOnglere? Høres ikke økonomisk ut å føre penger tilbake fra høyrentekonto da.. Har du sjekket hva gebyret er? Anonymous poster hash: e8cce...da5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå