Gå til innhold

Er dere alltid ajour med regninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ligger alltid på etterskudd.

Nå, med årsavgifter hit og dit ligger vi mye etter.

Vi hadde et supert system før med gjennomsnittsberegning men så gikk mannen på en smell. Og nå syns jeg det bare er en lang pine.

Har full kontroll over gjelden til enhver tid, og alle penger som kommer inn går direkte til å dekke regninger, men likevel..

Anonymous poster hash: 0ac8b...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, som i at vi alltid har råd til å betale regningene våre. Men surrete meg glemmer av og til å nettopp betale, så det hender det kommer en og annen purring. 

Anonymous poster hash: 33048...6c0
Skrevet

Ja, som i at vi alltid har råd til å betale regningene våre. Men surrete meg glemmer av og til å nettopp betale, så det hender det kommer en og annen purring.  Anonymous poster hash: 33048...6c0

Der er vi også. Kom en regning nå på litt over 200,-.

Den ligger på kjøkkenbenken, den kan glatt bli puttet i en haug med tegninger, invitasjoner, aviser og tilbudsblad, da kommer purringen om en måneds tid!

NB NB må huske å betale i morgen!

Anonymous poster hash: bed0f...502

Skrevet

Er kun husleien som betales når den skal.

Anonymous poster hash: 336d0...ca9
Skrevet

Selvsagt. Har avtalegiro på alle regninger.

Anonymous poster hash: 6f985...6d8

Skrevet

Jepp, der har vi full kontroll. Har avtalegiro på alt vi kan ha det på og resten legges inn til betaling samme dag som vi mottar regningene.

Anonymous poster hash: 1d0de...411

Skrevet

Full kontroll. Setter av fast beløp hvert mnd, som dekker alle regninger. Det som er igjen på lønnskonto dekker sparing og sosiale utgifter (ca 11000 på hverdager) absolutt alt annet, inkl mat dekkes av regningskontoen.

Anonymous poster hash: 82371...e4a

Skrevet

Hverdager =hver.

Anonymous poster hash: 82371...e4a

Skrevet

Ja, heldigvis :)

Skrevet

Det meste er på autogiro. Men noen ganger skjer det at regninger forsvinner....sånn som nå. Jeg vet motto regninger jeg la på bordet for å betale, men så har de blitt tydet bort til et ukjent sted. Har lett, men finner ikke.

Så da må vi dessverre bare vente på purring

Anonymous poster hash: 41463...2a9

Skrevet

Ja, som i at vi alltid har råd til å betale regningene våre. Men surrete meg glemmer av og til å nettopp betale, så det hender det kommer en og annen purring.

Anonymous poster hash: 33048...6c0

Samme her. Tror jeg har full kontroll men innimellom kommer det en purring på noe jeg har glemt.

Anonymous poster hash: 01b68...7c3

Skrevet

Aldri, kanskje en mnd innemellom, somregel i juni/juli når skatt/ferie kommer... Merker vi blir flinkere for hvert år men vi har for høye utgifter en måned å da skjærer resten seg som

Når lisens, årsavgift, eiendomsskatten kommer.... Vi bruker å sette inn 2000kr i måneden til de tre postene men blir ofte tatt fra til andre ting

Anonymous poster hash: b72df...ffc

Skrevet

Ja, alltid. Begge har faste regninger til trekk hver mnd. Jeg går inn i nettbanken og endrer alle betalingene til den dagen jeg får lønn. Da har jeg ikke flere regninger før neste lønn.

Skrevet

Ja, ikke noe tull med regningene. :) Trekker til regningskonto og har e-faktura + avtaletrekk.

Anonymous poster hash: f89da...330

Skrevet

Alle regninger legges i en kurv. Den dagen vi får lønn betales alt. Noen kan da ha ligget i fire uker og forfalt og fått purring. Men vi gidder ikke betale regninger mer enn en gang pr mnd.

Anonymous poster hash: 0d358...4f7

Skrevet

Ja, har full kontroll på fakturaene våre og økonomien. Med en gang regningene kommer legges de i en egen perm og med datosystem så ingen fakturaer betales over forfall.

Skrevet

Ja. Full kontroll. Egen regningskonto.faste trekk til den. Med avtalegiro, efaktura og andre faste trekK.

da går nesten alt av seg selv. Har da regnet ut gennomsnittet pr måned for hele året. Så da blir det ingen overraskelser på regninger som kommer kvartalsvis

Anonymous poster hash: 4b562...d53

Gjest Zaria
Skrevet

Prøver å være det, men hvis det har vært en mnd med uforutsette utgifter blir det fort en purring eller to😃

Skrevet

Betaler alle regninger når jeg får lønn den 12. Det hender seg at dersom det er forfall på en regning mellom 1. og 11. at den får vente til lønna den 12. Men aldri mer enn det, med mindre den er forlagt.

Skrevet

Ja, alltid ajour. Men regninger suger rompe.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Selvsagt. men så er jeg budsjetthore da

Skrevet

Regninger stresser meg, så jeg liker å få lagt de inn i nettbanken samme dag. Det hender det stokker seg litt når det kommer regning fra klarna både på mail og på papir, men betaler jeg dobbelt kommer det mail om tilbakebetaling i ettertid. Har heldigvis penger til å betale regningene som kommer, ellers hadde jeg nok blitt stresset.

Skrevet

Selvsagt. men så er jeg budsjetthore da

For et sjarmerende begrep ;)! Her er det mer polsk riksdag, men aldri så det setter økonomien i fare, selvsagt.

Skrevet

Har alltid penger til å betale regningene, men det hender jeg glemmer det. Spesielt de som kommer på mail, de stresser meg... men så er det så dyrt å få dem på papir. :P (Og ja, jeg har avtalegiro, men på kredittkortene blir bare minimumsbeløpet lagt inn.)

Anonymous poster hash: 8ea1f...dcb
Skrevet

Alt som kommer i banken har jeg kontroll på. Litt verre med post fordi mannen ofte legger posten i bilen og der blir den.........

Mail har jeg også kontroll på. Liker best å ha alle regninger digitalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...