Gå til innhold

Er dere alltid ajour med regninger?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Selvsagt. men så er jeg budsjetthore da

For et sjarmerende begrep ;)! Her er det mer polsk riksdag, men aldri så det setter økonomien i fare, selvsagt.

Nja, det føles som om det er sånn her og. Men budsjettet ligger der, og blir flittig brukt (og oppdatert jevnlig). Cluet er nok kontoer sånn at alt har sitt faste utspring og kontoen min er kontoen MIN! Les; Kan brukes til alt dill som måtte falle meg inn :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har alt på avtalegiro.

Skrevet

Ja, det er vi. Vi har felles regningskonto der vi setter inn et fast beløp hver hver mnd. Den går litt i pluss hele tiden. Så de mnd vi har ekstra utgifter, har vi uansett penger.

Anbefaler virkelig regningskonto. Hadde det når jeg var singel også.

Anonymous poster hash: bbc87...e43

Skrevet

Alt som kommer i banken har jeg kontroll på. Litt verre med post fordi mannen ofte legger posten i bilen og der blir den.........

Mail har jeg også kontroll på. Liker best å ha alle regninger digitalt.

Han hørtes virkelig voksen og moden ut. Hvor gamle er dere 18-22 ish???

Skrevet

Regninger stresser meg, så jeg liker å få lagt de inn i nettbanken samme dag. Det hender det stokker seg litt når det kommer regning fra klarna både på mail og på papir, men betaler jeg dobbelt kommer det mail om tilbakebetaling i ettertid. Har heldigvis penger til å betale regningene som kommer, ellers hadde jeg nok blitt stresset.

Haha, det har jeg gjort også. Betalt dobbelt. Har også betalt tredobbelt på kredittkortet mitt, noe som førte til at jeg satt inn penger på det.. Hahaha..

Skrevet

Alltid. Her er det aller meste på e-faktura og autogiro, så det går av seg selv. Kommer det en sjelden gang en regning i posten, så legges den inn i nettbanken med en gang. Det tar jo bare et par minutter, så jeg skjønner ikke at det er noe "å gidde" en gang.

Skrevet

Alle regninger legges i en kurv. Den dagen vi får lønn betales alt. Noen kan da ha ligget i fire uker og forfalt og fått purring. Men vi gidder ikke betale regninger mer enn en gang pr mnd.

Anonymous poster hash: 0d358...4f7

Kanskje autogiro hadde vært noe for dere?

Skrevet

Ikke noe problem. Kommer regning legges den inn i nettbanken med en gang, de som kommer jevnlig har vi avtalegiro uansett. Har hent mannen ikke forandret kredittkortregning slik at kun minimumsbeløp ble trukket, men det er svært sjeldent. Vi har regningskonto der vi setter inn nok hver måned til å dekke også regninger som kommer kanskje bare 1 gang i året.

Var ikke like flink da jeg var yngre, men det var før nettbanken fantes (er over 40)

Anonymous poster hash: d5c20...aaa
Skrevet

Ja,nå så. Men har ikke alltid vært slik nei. Men vi har tatt oss sammen. Så nå betaler vi selvsagt regninger før vi bruker pengene til noe som helst annet.

Anonymous poster hash: a6902...5cc

Skrevet

Alltid stålkontroll :D

Skrevet

Problemer vårt er at vi ikke har nok inn til å dekke alle faste utgifter. Vi sløser ikke, reiser ikke, kjøper ikke mye klær. Likevel har vi falt bakpå :(

HI

Anonymous poster hash: 0ac8b...23a

Skrevet

Stort sett. Men det har ikke alltid vært sånn. Det var noen virkelig trange år der vi lå bakpå hele tiden.

Anonymous poster hash: 8ad10...404

Skrevet

Denne måneden faller vi bakpå. Måtte fikse taket i vinter og dermed er bufferen borte. Nå kom kommunale avgifter, årsavgift på begge bilene, NRK lisens, pluss de andre faste utgiftene... i morgen tar jeg en telefon til hvem det nå er som sender ut årsavgiften og prøver å få utsatt den ene slik at vi kan skrape oss forbi. Takk og lov for feriepenger og skattepenger til sommeren slik at vi får buffer igjen....

Anonymous poster hash: 7f8af...727

Skrevet

Selvsagt! Legger dem til forfall så fort jeg får dem i hus. Jonglerer penger mellom høyrentekontoen og regningkontoen for å få best mulig avkastning.

Anonymous poster hash: eeba6...198
Skrevet

Ja. De som ikke går automatisk blir lagt inn i nettbanken samme dag de kommer og blir trekt den dagen de skal. 

Og Hi: Dere kan ikke bruke mer enn dere tjener. Går dere i minus må dere enten tjene mer eller bruke mindre.

Anonymous poster hash: 7079d...65b
Skrevet

Ja. De som ikke går automatisk blir lagt inn i nettbanken samme dag de kommer og blir trekt den dagen de skal.

Og Hi: Dere kan ikke bruke mer enn dere tjener. Går dere i minus må dere enten tjene mer eller bruke mindre.

Akkurat det vet jeg.

Vi jobber med å finne poster å kutte.

Hadde aldri trodd dette skulle ramme oss. Men når mannen møtte veggen var det ikke lengre så selvsagt at vi skulle klare å betjene regningene.

Noen som vet om det finnes rådgivere a la Luksusfellen som vi kan gå til for å få hjelp til å planlegge?

HI

Skrevet

Akkurat det vet jeg.

Hadde aldri trodd dette skulle ramme oss. Men når mannen møtte veggen var det ikke lengre så selvsagt at vi skulle klare å betjene regningene.

Noen som vet om det finnes rådgivere a la Luksusfellen som vi kan gå til for å få hjelp til å planlegge?

HI

Vet ikke helt, men denne linken har mye bra 

https://www.finansportalen.no/Tips+og+r%C3%A5d/Bank/slik-holder-du-orden-p%C3%A5-%C3%B8konomien

Skrevet

Akkurat det vet jeg.

HI

https://www.finansportalen.no/Tips+og+r%C3%A5d/Bank/slik-holder-du-orden-p%C3%A5-%C3%B8konomien

Takk :D

Så også at vi kunne få gratis rådgivning på NAV. Ringer dit i morgen.

HI

Skrevet

Sjelden vi er helt ajour....

Anonymous poster hash: 303e2...290
Skrevet

Vi har penger til alle regningene, men noenganger blir enkelte regninger forlagt. Det aller meste går jo på avtalegiro, men det er også litt skummelt, for plutselig så mangler det 50øre på kontoen for å betale en regning, og så tror jeg alle regningene har blitt betalt, da det jo er saldo på feks 6000. Men så glemmer jeg at lånekassen var på 6000,50kr. Og brått så kommer det en purring i posten.. .

Men vi blir stadig flinkere til å sjekke. Og egen regningskonto er gull verdt. 😊

Anonymous poster hash: 5637b...226

Skrevet

Ja

Skrevet

Akkurat det vet jeg.

HI

Takk :D

Så også at vi kunne få gratis rådgivning på NAV. Ringer dit i morgen.

HI

Så bra :) Bedre å ta grep så snart som mulig enn å ende helt bakpå

Skrevet

Ja, vi har alltid penger til regningene.

Selv om økonomien har vært bedre enn den er akkurat nå så passer vi alltid på at vi ikke bruker så mye at en regning må vente.. :)

Skrevet

Har regnet på det nå.

Vi har 36.200 ut i faste utgifter i mnd - og 39.000 inn.

Det sier seg selv at det ikke går. Det er ingen åpenlyse steder å kutte.

Mannens inntekt: 14.000. Det er helt tragisk. Men han klarer ikke å stå i en ordinær jobb :-(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...