Gå til innhold

Hvor mye setter dere inn på konto til barna pr.mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: b022a...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500,- til hvert barn fast hver måned, litt ekstra innimellom.

Skrevet

Barnetrygden. Og til jul og sommer mellom 2 og 5 000.

Har ett barn.

Anonymous poster hash: 1873b...f50

Skrevet

Ingenting.  

Anonymous poster hash: d26db...7e5
Skrevet

Ingenting. Vi betaler ned gjeld.

Anonymous poster hash: 29691...9d2
Skrevet

250 ,- til hver fra oss, og besteforeldre setter inn 500 pr mnd. Så i praksis får de 750 hver mnd. Har 3 stk

Anonymous poster hash: 3c97d...eb4
Skrevet

Ingenting.

Nå som renta er så lav lønner det seg heller å betale litt ekstra på gjelden.

Anonymous poster hash: 1ddf8...c97

Skrevet

250 kr mnd.

Anonymous poster hash: a65e8...185

Skrevet

200,- på barnets konto. Barnetrygden settes inn på en konto i mitt navn og skal gå til spesielle utgifter i løpet av oppveksten og evt lappen hvis det er noe igjen når den tid kommer.

Anonymous poster hash: f5b03...f0b
Skrevet

1000kr pr barn (2 stk). Pluss at besteforeldre sparer hhv 100 og 250 pr mnd

Men betaler heller ned gjeld enn å spare til meg selv..

Anonymous poster hash: c33de...a06

Skrevet

100 fra oss og 100 fra mine foreldre. Mye lurere å betale ned gjeld nå som renta er lav, da innskuddsrenta er latterlig lav. Om en selv er gjeldfri når barna skal flytte ut, kan en heller hjelpe til da. Har en ikke gjeld, er det så klart lurere å spare, men da ville jeg heller investert pengene.

Anonymous poster hash: 5988f...ab2
Skrevet

500,- pr barn, og 1500,- til meg selv. Alenemor til tre.

Anonymous poster hash: b1972...51c

Skrevet

2000, men det er ikke til barna i sånn måte. Det er penger de vil få når de skal kjøpe sin første bolig. Ikke til å drikke bort når de fyller 18. Sparer derfor ikke i barnas navn.

Anonymous poster hash: 29afd...c58

Skrevet

0 kroner, men hun har en gavekonto som er ganske stor (fra besteforeldre). Har den selvsagt i mitt navn. Vil ikke risikere at hun plutselig skal stå uten stipend som student (en gang i fremtiden) fordi hun har formue.

Anonymous poster hash: f103e...e6a
Skrevet

0,- Har ikke råd til det, dessverre

Anonymous poster hash: 7f61c...b44
Skrevet

Til sparing? Eller til barnets konto som barnet selv bruker av (altså lommepenger..)?

Anonymous poster hash: 54477...4dd
Skrevet

Setter inn 1000kr pr barn på barnas boligkonto

Anonymous poster hash: d691c...f9b

Skrevet

1000 kr i fond i mitt navn.

Anonymous poster hash: 46042...7de

Skrevet

Ingenting. Betaler ned gjeld slik at vi er gjeldfrie når de skal inn på boligmarkedet. Da kan vi være kausjonister.

Skrevet

Ingenting. Betaler ned gjeld slik at vi er gjeldfrie når de skal inn på boligmarkedet. Da kan vi være kausjonister.

Ikke gunstig å være helt gjeldfri pga skatt..

Anonymous poster hash: 90117...276

Skrevet

Ingen verdens ting. De får penger når vi får litt ekstra inn, som feriepenger, skattepenger, bonus osv.

Skrevet

Her sparer vi 500 kr i mnd, i vårt navn.

Anonymous poster hash: 5f934...2b5

Skrevet (endret)

Ikke gunstig å være helt gjeldfri pga skatt..

Anonymous poster hash: 90117...276

Dette er en vanlig misforståelse. Det lønner seg aldri å ha lån. Ja, man får skattelette for renter men kun for 28% av utgiftene. De resterende 72 % er rent tap. Tenk på det: hvis det lønner seg å ha litt lån...hvorfor finnes det gjeldfrie mennesker? Burde ikke ALLE ha litt lån, hvis man tjener på å ha litt lån? 

Det lønner seg Å TA OPP lån for å investere i noe med stor nok verdiøkning til å kompensere for renteutgifter. Men å beholde et lån lønner seg ikke. 

http://www.finanssans.no/lonner-det-seg-a-ha-lan/

Endret av Jezebel
Skrevet

Vi sparer barnetrygden hver mnd, og han sparer halvparten av bursdag/julepenger.

Vi har også hver vår konto jeg og barnefar som er arv fra min side av familien og en konto hvor besteforeldre har satt inn aksjeutbytte og litt større pengesummer på. Disse kontoene står i vårt navn pga overformynderiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...