Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Jeg er sååå lei av å være gratis sfo for nabolagets unger!! I går sa jeg til min 3 klassing at ingen skulle være med hjem hit.Jeg jobber denne uka, og da sover jeg på dagen. Blir jeg vekket kl 13.15 av et mylder av jenter på kjøkkenet så går jeg og er sur resten av dagen pga for lite søvn. Men siden det har det vært farting inn og ut av soverommet om den og den kan komme inn likevel. Jeg sa at de kunne være her, men bare ute. Spise hjemme hos seg selv. Hører plutselig tidlig på kjøkkenet og der står 3 jenter og laget seg mat. Jeg blir sint og sier til min datter at jeg SA jo at ingen skulle være med inn! De to andre stikker, og datteren begynner å gråte, er ikke vant til å få kjeft, gjør sjelden noe galt. Jeg har valgt å jobbe deltid på natt for å være mest mulig hjemme. Resultatet blir at jeg fungerer som gratis sfo for fulltidsarbeidende foreldre som syns det er sååå fint at barna deres kan være her og spise både lunsj og middag, i hår var hun ene her til kl 19!!! Andre med samme problem? Anonymous poster hash: ce2a3...64f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Kan du ikke bare starte egen Sfo hjemme hos dere? Anonymous poster hash: b6342...11b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Det er er jo det det er her allerede! Men blir så oppgitt over foreldre som ikke klarer å ta seg av barna sine selv! Anonymous poster hash: 557ad...b98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Vet du...beg synes det er veldig hyggelig. Har lyst at dørene skal stå åpne for barnas venner. Vil at barnas venner skal føle seg velkommen og tenker det er en kjempe investering for årene som kommer med tenåringsalder etc. Da får du få deg 9-16 jobb da hvis du faktisk ikke takler at datteren din har med venninner hjem. Du sparker deg sjøl bak ved å ikke være mer tolerant. Jeg ønsker barnas venner Velkommen hit og synes det er flott at de kan bruke vårt hjem enn å reke rundt (har barn i alder 4 til 16 år). Håper ikke du kjeftet på datteren med vennene som vitner for det finnes ikke mer ydmykende oppførsel. Du blir gretten av den jobben du har...bytt før du ødelegger. Anonymous poster hash: 3b6b9...b7e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Det er er jo det det er her allerede! Men blir så oppgitt over foreldre som ikke klarer å ta seg av barna sine selv! Anonymous poster hash: 557ad...b98 Ja, jeg forstår det da. Men sier ikke foreldrene noe da? Begynner ikke de å lure? Anonymous poster hash: b6342...11b
Gjest Julia1984 Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Jeg skjønner ikke problemstillingen. Jeg synes det er hyggelig når 7 åringen har med venner hjem fra skolen. I dag har jeg fri og jeg har 4 gutter på besøk.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Da sender du barna hjem, med en beskjed til foreldrene. Gjerne litt direkte, slik at de skjønner tegninga. Anonymous poster hash: 181ed...11d
Gjest Julia1984 Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Du får sende hjem barna med beskjed at hos dere er ikke barn Velkommen. ... ...men du får da ta konsekvensen at datteren din ikke blir invitert til andre heller.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Bare å overholde at de ikke får komme inn. Ha faste dager ungene får ha med seg hjem EN venn Jeg jobber også redusert sik at MINE unger ikke skal trenge å være for lenge på SFO og siden jeg har kronisk sykdom og har det bedre når jeg ikke jobber fullt. Vi har hatt våre runder med det samme som deg HI, men jeg orker ikke å måtte ta i mot alle andres barn bare for at jeg er hjemme. Vi har satt grenser for hvordan vi vil ha det. Må terpes på med jevne mellomrom for at ungene skal huske. Må bare få skrive at det ikke er slk at ungene ikke har besøk, for det har de. men på våre premisser og innen rimelighetens grenser. Anonymous poster hash: 0636d...1e9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Det er da ikke de andre foreldrenes feil at din datter ikke gjør som hun får beskjed om? Streng beskjed om at ingen skal komme inn etter skolen og at det ikke skal mases om. Når det er sagt, så høres det litt rart ut at du jobber natt for å være tilstede når barna kommer fra skolen, men du blir sur og muggen av å bli vekket når de kommer? Da kunne du vel like gjerne vært på jobb? Anonymous poster hash: b4c2d...fda
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Du får sende hjem barna med beskjed at hos dere er ikke barn Velkommen. ... ...men du får da ta konsekvensen at datteren din ikke blir invitert til andre heller. Så du mener det er enten eller? Og hun over som ikke forstår at andre ikke vil ha andres unger på besøk hele tiden. Savner dere ikke ungene når dere sender de til andre hver dag? Anonymous poster hash: 0636d...1e9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Helt greit å gi beskjed at jenta ikke kan ta med unger hjem. Barn trenger ikke ha med venner hjem hver eneste dag og ungene kan godt være hos noen andre også. Sjønner godt at du blir litt lei og sliten når alle ungene alltid samles hos dere og du skal på nattevakt. I mine ører høres det ut som de andre foreldrene er utrolig kjipe siden jentene ikke er der. Anonymous poster hash: 067ae...4de
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Jo kjære vene det er vel ingen andre steder det er så åpent hus som her, det er ALLTID unger her, vi har alltid ekstra folk til middag. Min datter fikk slutte på sfo fordi hun nesten aldri ville dit. Og jeg jobber 4 netter hver 3. uke, da synes jeg at jeg har lov til å stille litt krav akkurat den uka,så kan jeg være mer tilstede de andre ukene. Vi har mange barn, og man må også sette grenser for at det ikke skal bli kaos. Jeg har hatt masse dialog med foreldrene men de forstår ikke tegningen... Anonymous poster hash: 557ad...b98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Bare å overholde at de ikke får komme inn. Ha faste dager ungene får ha med seg hjem EN venn Jeg jobber også redusert sik at MINE unger ikke skal trenge å være for lenge på SFO og siden jeg har kronisk sykdom og har det bedre når jeg ikke jobber fullt. Vi har hatt våre runder med det samme som deg HI, men jeg orker ikke å måtte ta i mot alle andres barn bare for at jeg er hjemme. Vi har satt grenser for hvordan vi vil ha det. Må terpes på med jevne mellomrom for at ungene skal huske. Må bare få skrive at det ikke er slk at ungene ikke har besøk, for det har de. men på våre premisser og innen rimelighetens grenser. Anonymous poster hash: 0636d...1e9 Skikkelig barnevennlig hjem...EN venn...kun enkelte dager. Velkommen til oss liksom😦 Anonymous poster hash: 3b6b9...b7e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #15 Skrevet 5. mars 2015 Du får sende hjem barna med beskjed at hos dere er ikke barn Velkommen. ... ...men du får da ta konsekvensen at datteren din ikke blir invitert til andre heller. Spesielt å trekke den konklusjonen fordi jenta EN gang fikk beskjed om at hun ikke kunne ta noen med hjem. Anonymous poster hash: 067ae...4de
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #16 Skrevet 5. mars 2015 Hvis hi jobber nattevakt så er det neppe kun den ene dagen hun ikke ønsker at datteren tar med venner hjem. Merkelig prioritering. Hos oss er barnas venner Velkommen og det er sjelden samme venner som blir med hver gang. Det rullerer veldig. Synes det er hyggelig at barnas venner blir kjent med oss. Anonymous poster hash: 3b6b9...b7e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #17 Skrevet 5. mars 2015 Og grunnen til at barna ikke er hos de andre foreldrene er jo at de ikke er hjemme! Anonymous poster hash: 557ad...b98
Ileus Skrevet 5. mars 2015 #18 Skrevet 5. mars 2015 Tror man må ha jobbet natt for å forstå at det ikke er greit å bli vekket kl 13 av huset fullt av unger. Det er vel ingen som hadde hadde blitt så blide hvis de ble vekket av hele nabolagets unger kl 04 på natta.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #19 Skrevet 5. mars 2015 Bare å overholde at de ikke får komme inn. Ha faste dager ungene får ha med seg hjem EN venn Jeg jobber også redusert sik at MINE unger ikke skal trenge å være for lenge på SFO og siden jeg har kronisk sykdom og har det bedre når jeg ikke jobber fullt. Vi har hatt våre runder med det samme som deg HI, men jeg orker ikke å måtte ta i mot alle andres barn bare for at jeg er hjemme. Vi har satt grenser for hvordan vi vil ha det. Må terpes på med jevne mellomrom for at ungene skal huske. Må bare få skrive at det ikke er slk at ungene ikke har besøk, for det har de. men på våre premisser og innen rimelighetens grenser. Anonymous poster hash: 0636d...1e9 Skikkelig barnevennlig hjem...EN venn...kun enkelte dager. Velkommen til oss liksom Anonymous poster hash: 3b6b9...b7e Mente at HI kunne si det. Her har ungene stort sett en hver med hjem og det blir da mange nok. I helgene får de ha flere på besøk, men da når det passer for oss og da er stort sett en eller to uten med vennen og en eller to inne og så roterer det. Så ja vi har barne vennlig hjem, men innen rimelighetens grenser. Ikke besøk hver dag. De skal også gjøre lekser og være på fritidsaktiviteter og sammen med oss foreldrene. Vi voksne skal også bo her. Anonymous poster hash: 0636d...1e9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #20 Skrevet 5. mars 2015 Hvis hi jobber nattevakt så er det neppe kun den ene dagen hun ikke ønsker at datteren tar med venner hjem. Merkelig prioritering. Hos oss er barnas venner Velkommen og det er sjelden samme venner som blir med hver gang. Det rullerer veldig. Synes det er hyggelig at barnas venner blir kjent med oss. Anonymous poster hash: 3b6b9...b7e Er det like merkelig prioritering av de andre foreldrene, siden jentene ikke kan være der? Er det virkelig rettferdig at HI skal fungere som barnepass og holde åpent hus hver dag? Anonymous poster hash: 067ae...4de
Gjest Mamma 2015 Skrevet 5. mars 2015 #21 Skrevet 5. mars 2015 Herregud ,det er da ikke vanlig med besøk hver dag vel? Det hadde jeg aldri orket. Barnet mitt på snart 7, han har jo med seg besøk enkelte ganger, men da er det avtalt på forhånd og det er ikke hver uke det skjer, langt i fra, men blir sikkert oftere når han blir eldre. Sånn som vi har hatt det så har vi laget middag til de barna som er med hjem. Om det skal være der en stund så må de jo få det. De fleste klassekameratene bor sånn at de må hentes i bil når de ska hjem. Det må da være lov å ha besøkfrie dager også
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #22 Skrevet 5. mars 2015 Merkelig prioritering av meg? Fordi jeg forlanger fred fra 13-15 5 dager pr mnd? De andre dagene har ungene en mamma som er våken og opplagt OG hjemme.... De andre barna har aldri noen å komme hjem til og svært få får jo lov å ta med noen hjem etter skolen noen gang, nettopp fordi foreldrene ikke er hjemme... HI Anonymous poster hash: 557ad...b98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #23 Skrevet 5. mars 2015 Det er jo DU som har den største skylden her, ikke besøkts foreldre. Du har jo ikke oppdratt ungen din! Hun er ulydig og gjør stikk motsatt av det du ba henne om. Eller mener du at hun IKKE har invitert med seg hjem, men besøket har brutt seg inn hos dere? Anonymous poster hash: ab029...728
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2015 #24 Skrevet 5. mars 2015 Det er jo DU som har den største skylden her, ikke besøkts foreldre. Du har jo ikke oppdratt ungen din! Hun er ulydig og gjør stikk motsatt av det du ba henne om. Eller mener du at hun IKKE har invitert med seg hjem, men besøket har brutt seg inn hos dere? Anonymous poster hash: ab029...728 Blir du overasket over at enkelte unger trenger seg med andre hjem selv om de har fått beskjed at de ikke får bli med? Jeg blir mer overrasket over hvor få situasjoner dere har opplevd. Anonymous poster hash: 0636d...1e9
*Lissi* Skrevet 5. mars 2015 #25 Skrevet 5. mars 2015 Skjønner problemstilingen veldig godt! Jobber til tider natt selv, og hadde blitt månelyst om jeg ble vekt tidlig av andres unger. Her skjønner ungene at man må ta hensyn til hverandre... Synes det er kjempe koselig at ungene har med venner hjem, men ikke rett etter skolen om jeg har vert på jobb. Her er hovedregelen at vi spiser middag og gjør lekser før man får være med venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå