Gå til innhold

Hvilken alder synes du var mest slitsom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barns alder, altså. Hvorfor var den alderen mest slitsom? Hvis du har flere barn, er det fint om du tar med om det hadde noe å si (feks at det ble ekstra slitsomt med trass siden du hadde en nyfødt også).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 1,5 til 2. Barna var aktive og nysgjerrige, men for små til å være redde og forstå et nei. De måtte rett og slett gjetes.

Skrevet

1-2 år

Anonymous poster hash: f5852...9b5

Skrevet

Ettårsalderen er mest slitsom. Det er derfor ettåringen har tonnevis med sjarm, så vi må jo bare elske den lille skøyeren allikevel!

Har tre barn! :)

Anonymous poster hash: 7addf...fa5

Skrevet

Ingen av mine barn har sovet godt om natta som babyer, så jeg må si det første året,spesielt de første to månedene. Har to prepubertale, snart ungdommer i huset nå, og det ligger og ulmer en del nye utfordringer merker jeg ;) Tror nok ungdomstiden kan bli vel så utfordrende og søvnløs som da de var babyer :P

Skrevet

Her var det første halve året et helvete. 6 mnd til ca 2,5 år var slitsomt. Etter det ble det bare kos. Nesten da. ;)

Anonymous poster hash: a8d04...292
Skrevet

To på straks et år og 6 år. Definitivt nå er det verst med den yngste. Lite søvn.. Akkurat nå!

Anonymous poster hash: f5ac2...9f4

Skrevet

Har to barn, og synes tiden fra 8-9 mnd til 1,5- 2 år er den desidert mest slitsomme! Dårlig søvn om natta og ekstremt aktive på dagtid, må passes på 24/7 og tar ikke et nei for et nei. Litt 3-årstrass eller 6-års sinneutbrudd tar jeg på strak arm i forhold, da er det tross alt ikke 24/7 lenger...

Anonymous poster hash: 3a225...f2f

Skrevet

1-3 fordi de må passes på hele tiden, og også fordi de to siste barna mine har slitt litt med søvnen. 

Det blir også letere etterhvert som de lærer seg å snakke og kommunisere ordentlig. 

Anonymous poster hash: 5ee4c...759
Skrevet

Ser også for meg at ungdomstiden med alt det innebærer av nye bekymringer og problemer blir den neste vanskelige fasen!

Anonymous poster hash: 3a225...f2f

Skrevet

Fra han var nyfødt å ca frem til han var 6 mnder var den mest slitsomme tiden!

Han hadde kolikk de tre første månendene,jeg var alenemmamma og hadde alvorlig fødselsdepresjon.

Hadde heller ingen morsfølese for han å det gjorde alt mye verre!

Jeg gikk konstant å gråt,å hadde dårlig samvitighet hele tiden for at jeg ikke bryr meg om min egen sønn!

Følte meg som ett grusomt menneske som alle kom til å se ned på hvis jeg fortalte at jeg ikke følte noe for sønnen min.

Når kolikken ga seg etter 3 månender så begynte jeg sakte men sikkert å få morsfølese for han å det gjorde hvertfall ting litt lettere.

Men fortsatt var en mye urolig å sov lite,så syns det var veldig tøff periode!

De tre første månedene var faktisk så jævlig at jeg har blitt livredd for å bli gravid igjen,til tross for at jeg egentlig kunne tenke meg ett barn til nå.

Nå er sønnen min tre år å nyter den alderen! :)

Han er veldig lett å ha med å gjøre å trasser egentlig ganske sjeldent.

Han er flink til å leke alene å det er noe jeg syns er veldig greit :)

Sover hele natten gjennom gjør han også å det setter jeg veldig stor pris på! :)

Han sover gjerne til halv ni om morgenen i helgene å jeg nyter det! :D

Anonymous poster hash: 49a7e...94f
Skrevet

Med eldste syns jeg 1-2,5 års alderen var slitsom. Med tvillingene (snart 2) syns jeg alt har gått fint. Har omtrent ingen forventninger lenger, som feks ha ryddig hus, delta på sosiale ting osv.

Anonymous poster hash: 94d10...5c9

Skrevet

Fra de var 12 måneder og opp til 2-3 år.

Må passes på hele tiden fordi de har så stor utforskertrang, men lite vett! 😉

Skrevet

Tusen takk for mange svar :) Da var det omtrent som jeg trodde. Vi har en på 7 mnd nå, og jeg er litt redd for å planlegge flere siden jeg har tenkt at det blir mer slitsomt snart! Vanskelig det der, for vi har jo ikke allverdens med tid, heller.

Til deg som hadde det så tøft i starten: Huff, jeg føler virkelig med deg. Det hørtes knalltøft ut. Bra det går rette veien!

Skrevet

1-2 år, uten tvil!!

Anonymous poster hash: 8062b...9c7
Skrevet

14-17. Full opposisjonstrang, max aksjonsradius og minimal konsekvensvurdering.

Gjest Moonstruck
Skrevet

Synes ikke snåbarnsperioden er slitsom jeg. Værre når de blir så gamle at jeg må diskutere meg frem til alt - og bli den store stygge ulven i enhver diskusjon...😳

Skrevet

Synes ikke snåbarnsperioden er slitsom jeg. Værre når de blir så gamle at jeg må diskutere meg frem til alt - og bli den store stygge ulven i enhver diskusjon...😳

Du får i hvertfall sove om natta (og så lenge du vil, spise middagen din i fred, ta deg en kaffekopp når du ønsker det, gå på do alene, slippe å være klatrestativ med havregrøt på genseren og yoghurt i håret, mate, vaske, kle, stelle og legge og generelt være på alerten 24/7.

Det sies at man glemmer fort, særlig det man ikke vil huske! ;)

Skrevet

Helt ærlig så syns jeg at det vanskeligste er nå når eldste er 11, og en pre-pubertal bombe.. Hun er sååå sur og grinete og dramatisk at all nattevåk, magevondt, langfingrede ettåringer osv er en fryd i forhold.. Men så er ettåringer sjarmerende da, det FINNES ikke noe sjarmerende med en elleveåring som brøler deg opp i fjeset og river ned dørene fordi hun ikke "bare kan få" penger på kortet på tlf akkurat i dette sekund.. Grøsser..:-P

Anonymous poster hash: b65ce...98a

Skrevet

Med nr 1. 1,5 - 2 år, nektet å leke alene fram til da, måtte leke biler hele tiden. Jeg er ikke fan av å kjøre biler fram og tilbake på et bilteppe.

Nr. 2 fra 2 år fram til for en mnd siden (blir 3 om noen mnder). Gal liten rakker, måtte passes på hele tiden, kunne finne på alt mulig faenskap om ikke. Kunne aldri slippe øynene fra han på butikken, for da stakk han, og han stakk fort. :)

Skrevet

Du får i hvertfall sove om natta (og så lenge du vil, spise middagen din i fred, ta deg en kaffekopp når du ønsker det, gå på do alene, slippe å være klatrestativ med havregrøt på genseren og yoghurt i håret, mate, vaske, kle, stelle og legge og generelt være på alerten 24/7.

Det sies at man glemmer fort, særlig det man ikke vil huske! ;)

Sove på natta med tenåringer? Vel... I tillegg legger de seg gjerne etter deg, så bye bye alenetid!

Anonymous poster hash: 77940...f31

Skrevet

ca 1 - 2.5 år. Slitsomt...

Anonymous poster hash: 89d13...5b1
Skrevet

Kanskje litt vanskelig å svare på før barna er blitt voksne, men foreløpig synes jeg spebarnstiden og puberteten er verst.

Skrevet

Fra 0-3 år var veldig slitsomt, husker jeg..

Men nå har jeg en 4 åring som trasser som et uvær, en i 6 års trassen, en på 8,5 år som er prepubertal og en hormonell 15 åring.. Så jadda... Mykje fint :P

Anonymous poster hash: 7980e...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...