Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #51 Skrevet 22. februar 2015 til alle dere naivt pedagogiske bedrevitere her inne Nei det hjelper så absolutt ikke å "vende det andre kinnet til" og prøve å gå i dialog med mobbere og være imøtekommende og alt annet pisspreik! Til HI - syns du gjør helt riktig! skulle ønske min mor hadde gjort det samme... Anonymous poster hash: dd859...b98 Helt enig Anonymous poster hash: 38305...3e6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #52 Skrevet 22. februar 2015 Hadde aldri bedt mobbere, og når de er såpass gamle er det helt ok å la de få kjenne på konsekvensene dårlig oppførsel gir. Idag snakkes det mye om konsekvenser, men mitt inntrykk er at veldig sjelden er konsekvensene naturlige. Jeg er helt sikker på at barn får større forståelse for hvordan oppførselen deres påvirker andre, om konsekvensene som kommer kan sees i sammenheng med ugjerningen. Samtidig er det jo en viss fare for at mobbingen vil eskalere. Om det er grunn til å "gi seg", til å la mobberene vinne ved at de skal få ture på mens offeret skal invitere dem og nærmest legge seg flat for dem, er jeg ikke enig i. At en er mobbeoffet er ikke synonymt ned at en heller ikke skal få være trygg i egen bursdag- i eget hjem; alt for å tekkes mobbere. Syns det er vanskelig gi råd for jeg vet ikke hva som er gjort, for det har stor betydning. Jeg hadde kontaktet barnevernet for lenge siden, jeg hadde bedt om at skolen tok tak i det, jeg hadde snakket med foreldrene OG jeg hadde tatt fatt i ungene som mobber for lenge siden. Jeg vet ikke hva som er gjort i dette tilfellet men hadde mine barn opplevd mobbing hadde det vært mer unaturlig at mobberene fikk invitasjon. Både barna selv, foreldrne og skolen ville allerede vist hva jeg mente om saken! Anonymous poster hash: 7ef2e...2e6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #53 Skrevet 22. februar 2015 Støtter deg HI. Ville gjort det samme selv med god samvittighet. Anonymous poster hash: b452a...aa7
Jezebel Skrevet 22. februar 2015 #54 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil bare det beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått.Idiotisk! Kunne ikke vært mer uenig. Det er IKKE mobbing og ikke få komme på en bursdag! Anonymous poster hash: 38305...3e6 Spørs om mobberen ser det på den måten. For all del, jeg har full forståelse for at man ønsker å ekskludere slike unger og gudene skal vite at det absolutt hadde vært velfortjent. Men hvis man ønsker å få en slutt på mobbingen, og det regner jeg med at man gjør, så er det veldig dumt å løse situasjonen ved å ikke invitere. Det er med andre ord ikke av hensyn til mobberen jeg synes man skal ikke skal utestenge mobberen men av hensyn til mobbeofferet. Det endelige målet burde være å få en slutt på mobbingen og da må man av og til sette kortsiktige mål til side.
frøken alexandra Skrevet 22. februar 2015 #55 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått.Idiotisk! Kunne ikke vært mer uenig. Det er IKKE mobbing og ikke få komme på en bursdag! Anonymous poster hash: 38305...3e6 Spørs om mobberen ser det på den måten. For all del, jeg har full forståelse for at man ønsker å ekskludere slike unger og gudene skal vite at det absolutt hadde vært velfortjent. Men hvis man ønsker å få en slutt på mobbingen, og det regner jeg med at man gjør, så er det veldig dumt å løse situasjonen ved å ikke invitere. Det er med andre ord ikke av hensyn til mobberen jeg synes man skal ikke skal utestenge mobberen men av hensyn til mobbeofferet. Det endelige målet burde være å få en slutt på mobbingen og da må man av og til sette kortsiktige mål til side. bursdagsbarnet og mobbeofferet i denne situasjonen får sikkert en fortreffelig dag med slike holdninger... kall meg korttenkt om du vil, men mine barn skal slippe å være pedagogiske prøvekaniner fordi mor vil virke så innmari storsinna
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #56 Skrevet 22. februar 2015 Gjorde akkurat det samme som HI for 2 år siden. Vi lot være å be 2 jenter som mobbet flere jenter i klassen. Det hadde i lang tid gjort div forsøk på å få slutt på mobbingen,til ingen nytte. Helgen etter bursdagen møtte jeg jentene på butikken,de var da sammen med foreldrene til den ene jenta. Jentene kom bort til meg å sa det var dårlig gjort at de ikke ble bedt i bursdagen. Jeg svarte at den dagen de kunne oppføre seg og vise normal folkeskikk skulle de bli bedt,og at det var slutt på at de fikk ødelegge flere bursdager. Foreldrene hørte alt men sa ikke et pip. Så lei av at mobberne skal forståes ihjel. Hva disse 2 jentene angår,har de ingen andre venninner. Anonymous poster hash: 44904...87c
Nodisc Skrevet 22. februar 2015 #57 Skrevet 22. februar 2015 Hadde ikke invitert mobbere jeg heller. Om de ungene syns det er fælt så får de ta seg sammen slik at de kanskje blir invitert neste gang. De fortjener absolutt ikke æren av å bli invitert til mobbeofferet sin bursdag. Men jeg mener at du bør si til foreldrene at de ikke er invitert pga akkurat det, om du ikke har gjort det. Så kan barnet ditt kose seg bekymringsfritt på bursdagen sin
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #58 Skrevet 22. februar 2015 Jeg har en gutt som selv har fått plukket ut de han vil be i bursdagen sin. Dette pga tidligere bursdager har vært ødelagt når enkelte gutter har vært bedt (ba hele klassen). Nå utelater vi ikke bare de "bøllene", også et par andre han heller ikke har mye kontakt med. Sånn føler jeg at det ikke blir urettferdig mot bare de "bøllene". (stygt sakt). Bursdagsbarnet skal glede seg og kose seg på sin dag, ikke grue seg pga han MÅ be noen som han overhodet ikke vil ha rundt seg. Anonymous poster hash: d156a...8b4
februarprins2013 Skrevet 22. februar 2015 #59 Skrevet 22. februar 2015 Jeg vet ikke helt hva jeg synes, men er vel enig at sønnen din skal ha en flott bursdag,men jeg tror også at ting kan bli mye verre hvis du ikke ber de, og hvis det er slik at sønnen din ikke vil ha dem der,bør han kanskje be 4-5 i steden for 10 av 12 stk
Jezebel Skrevet 22. februar 2015 #60 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått.Idiotisk! Kunne ikke vært mer uenig. Det er IKKE mobbing og ikke få komme på en bursdag! Anonymous poster hash: 38305...3e6 Spørs om mobberen ser det på den måten. For all del, jeg har full forståelse for at man ønsker å ekskludere slike unger og gudene skal vite at det absolutt hadde vært velfortjent. Men hvis man ønsker å få en slutt på mobbingen, og det regner jeg med at man gjør, så er det veldig dumt å løse situasjonen ved å ikke invitere. Det er med andre ord ikke av hensyn til mobberen jeg synes man skal ikke skal utestenge mobberen men av hensyn til mobbeofferet. Det endelige målet burde være å få en slutt på mobbingen og da må man av og til sette kortsiktige mål til side. bursdagsbarnet og mobbeofferet i denne situasjonen får sikkert en fortreffelig dag med slike holdninger... kall meg korttenkt om du vil, men mine barn skal slippe å være pedagogiske prøvekaniner fordi mor vil virke så innmari storsinna Jeg skriver ganske tydelig at det jeg er ute etter i en slik situasjon er å få en slutt på mobbingen og at jeg derfor ville forsøkt å finne en annen løsning som fungerte for barnet uten at det gjorde situasjonen verre. Det kommer en dag etter denne bursdagen også men det ser det ikke ut til at enkelte vil ta inn over seg. At du tolker det som at jeg ønsker å beskytte mobberen og ikke barnet blir etter at jeg helt tydelig har skrevet at det er mobbeofferets beste jeg er ute etter sier litt om din evne (eller vilje?) til å lese. Hvis du allerede har bestemt deg for at jeg kun er ute etter å beskytte mobberen er det lite jeg kan gjøre for å overbevise deg. Endret 22. februar 2015 av Jezebel
prekæs Skrevet 22. februar 2015 #61 Skrevet 22. februar 2015 Etter å ha sett svarene her lurer jeg på om dere ber mennesker dere ikke liker og ikke kommer overens med i egne selskap. Syns jeg ser det. 35 års lag med gode venner og ett par skikkelige uvenner.
Luksusdyret Skrevet 22. februar 2015 #62 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått.Idiotisk! Kunne ikke vært mer uenig. Det er IKKE mobbing og ikke få komme på en bursdag! Anonymous poster hash: 38305...3e6 Spørs om mobberen ser det på den måten. For all del, jeg har full forståelse for at man ønsker å ekskludere slike unger og gudene skal vite at det absolutt hadde vært velfortjent. Men hvis man ønsker å få en slutt på mobbingen, og det regner jeg med at man gjør, så er det veldig dumt å løse situasjonen ved å ikke invitere. Det er med andre ord ikke av hensyn til mobberen jeg synes man skal ikke skal utestenge mobberen men av hensyn til mobbeofferet. Det endelige målet burde være å få en slutt på mobbingen og da må man av og til sette kortsiktige mål til side. bursdagsbarnet og mobbeofferet i denne situasjonen får sikkert en fortreffelig dag med slike holdninger... kall meg korttenkt om du vil, men mine barn skal slippe å være pedagogiske prøvekaniner fordi mor vil virke så innmari storsinna Jeg skriver ganske tydelig at det jeg er ute etter i en slik situasjon er å få en slutt på mobbingen og at jeg derfor ville forsøkt å finne en annen løsning som fungerte for barnet uten at det gjorde situasjonen verre. Det kommer en dag etter denne bursdagen også men det ser det ikke ut til at enkelte vil ta inn over seg. At du tolker det som at jeg ønsker å beskytte mobberen og ikke barnet blir etter at jeg helt tydelig har skrevet at det er mobbeofferets beste jeg er ute etter sier litt om din evne (eller vilje?) til å lese. Hvis du allerede har bestemt deg for at jeg kun er ute etter å beskytte mobberen er det lite jeg kan gjøre for å overbevise deg. Hva hvis barnet ditt ikke lenger vil feire bursdag hvis han/hun MÅ invitere mobberne? Synes du som mor at det er greit at ditt barn dropper selskap i flere år fremover for å kunne føle seg trygg i sitt eget hus? For øvrig så DRITER jeg lang marsj i hvilken måte mobberen ser det på. Jeg er ikke moren til mobberen, men til bursdagsbarnet. Da skal jeg først og fremst ta hensyn til mitt eget barn, før jeg skal tenke på alle andre. Mobbing kan som sagt føre til PTSD, selvmord og andre fæle saker. Her har barnet allerede skulket skolen for å slippe å møte på mobberne, så skal man attpåtil invitere dem i barnets eget hjem? Da føler jo barnet at det ikke er trygt noen plass...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #63 Skrevet 22. februar 2015 Etter å ha sett svarene her lurer jeg på om dere ber mennesker dere ikke liker og ikke kommer overens med i egne selskap. Syns jeg ser det. 35 års lag med gode venner og ett par skikkelige uvenner. Neida, det er bare barna som skal pines fordi mødrene vil fremstå som jævlig pedagogisk. Mødrene selv kan velge som de vil. Jeg har forresten selv droppet mitt eget 30-års lag fordi jeg på daværende tidspunkt ikke hadde noen å invitere (ekstremt ubehagelig situasjon der min såkalte venninne lå med min mann bak ryggen min og de andre tre venninner støttet henne, så nei, her hadde jeg faktisk ingen jeg ville be). Anonymous poster hash: 8bab3...61b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #64 Skrevet 22. februar 2015 Etter å ha sett svarene her lurer jeg på om dere ber mennesker dere ikke liker og ikke kommer overens med i egne selskap. Syns jeg ser det. 35 års lag med gode venner og ett par skikkelige uvenner. Enig med deg. Jeg forstår sedvanen ved å invitere alle de første årene på skolen når man skal bli kjent med hverandre og sosialiseres i gruppen. Men 12 år gamle barn skal vitterlig få lov til å velge sine venner, på samme måte som jeg velger mine venner. Poenget når det gjelder å bekjempe mobbing er å lære barn til å behandle hverandre vennlig og med respekt, ikke at alle skal være venner med alle. Personlig ville jeg ikke invitert 10 av 12 gutter fordi min sønn trives bedre i små grupper og har like mange venner utenfor klassen som i klassen, i tillegg til at han har mange jentevenninner. Jeg ville unngått problemet på elegant vis ved å ha et lite selskap med kanskje opptil 5 gjester uavhengig av kjønn og gruppetilhørighet. Når HI ønsker å holde seg til gutter regner jeg med at det er fordi sønnen er god venn med alle unntatt de 2 mobberne. Da synes jeg at det e helt å ikke invitere de, men ville informert foreldrene i forkant. Anonymous poster hash: e0a05...6e9
Luksusdyret Skrevet 22. februar 2015 #65 Skrevet 22. februar 2015 Jeg tipper at det er en av grunnene til at mobbingen bare fortsetter og fortsetter - skolen gjør ingenting, og man er så politisk korrekt at man trår forsiktig for å ikke såre mobbernes følelser. Sånne drittunger som ødelegger andres liv med viten og vilje fortjener ikke å bli forstått i hjel og behandlet som porselen. Sånne fortjener et realt støkk i form av utelukkelse fra bursdager, kanskje melding til barnevernet osv slik at de våkner opp. Man gjør mobberne en stor bjørnetjeneste ved å la dem få viljen sin hele tiden - når de begynner i høyere utdanning og arbeid, må omgås folk selv uten foreldrene i ryggen, vil de gå på et mye hardere smell enn å ikke bli invitert i bursdag til en person som de plager. Kjenner to stk som fikk sparken fra arbeidsplassen sin fordi de mobbet sine kollegaer og skapte usunn arbeidsmiljø.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #66 Skrevet 22. februar 2015 Jeg tipper at det er en av grunnene til at mobbingen bare fortsetter og fortsetter - skolen gjør ingenting, og man er så politisk korrekt at man trår forsiktig for å ikke såre mobbernes følelser. Sånne drittunger som ødelegger andres liv med viten og vilje fortjener ikke å bli forstått i hjel og behandlet som porselen. Sånne fortjener et realt støkk i form av utelukkelse fra bursdager, kanskje melding til barnevernet osv slik at de våkner opp. Man gjør mobberne en stor bjørnetjeneste ved å la dem få viljen sin hele tiden - når de begynner i høyere utdanning og arbeid, må omgås folk selv uten foreldrene i ryggen, vil de gå på et mye hardere smell enn å ikke bli invitert i bursdag til en person som de plager. Kjenner to stk som fikk sparken fra arbeidsplassen sin fordi de mobbet sine kollegaer og skapte usunn arbeidsmiljø. Jeg tror også at sekkeposten "mobber" gjør det vanskelig å angripe hver enkelt sak på riktig måte. Alderen på de som mobber og grunnen til at mobbingen oppstår vil i stor grad påvirke hvilke tiltak som fungerer best. Noen barn mobber fordi de ikke vet bedre og uten å egentlig ønske å gjøre vondt, noen mobber fordi de har det dårlig, noen mobber fordi de er ledertyper men vet ikke hvordan de skal utøve lederskapet sitt, noen mobber fordi de har atferdsvansker, noen mobber fordi de ser sine foreldre mobbe, noen mobber fordi de får et kick av det... I mine øyne fungerer tiltak som baserer seg på inkludering av alle, dvs. det de fleste her foreslår, i hovedsak funke på mindre barn som mobber uten å egentlig ønske å påføre smerte. Hos eldre barn er de ofte mindre effektive fordi disse har begynt å få et "kick" ut av mobbingen. Anonymous poster hash: e0a05...6e9
Jezebel Skrevet 22. februar 2015 #67 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått.Idiotisk! Kunne ikke vært mer uenig. Det er IKKE mobbing og ikke få komme på en bursdag! Anonymous poster hash: 38305...3e6 Spørs om mobberen ser det på den måten. For all del, jeg har full forståelse for at man ønsker å ekskludere slike unger og gudene skal vite at det absolutt hadde vært velfortjent. Men hvis man ønsker å få en slutt på mobbingen, og det regner jeg med at man gjør, så er det veldig dumt å løse situasjonen ved å ikke invitere. Det er med andre ord ikke av hensyn til mobberen jeg synes man skal ikke skal utestenge mobberen men av hensyn til mobbeofferet. Det endelige målet burde være å få en slutt på mobbingen og da må man av og til sette kortsiktige mål til side. bursdagsbarnet og mobbeofferet i denne situasjonen får sikkert en fortreffelig dag med slike holdninger...kall meg korttenkt om du vil, men mine barn skal slippe å være pedagogiske prøvekaniner fordi mor vil virke så innmari storsinna Jeg skriver ganske tydelig at det jeg er ute etter i en slik situasjon er å få en slutt på mobbingen og at jeg derfor ville forsøkt å finne en annen løsning som fungerte for barnet uten at det gjorde situasjonen verre. Det kommer en dag etter denne bursdagen også men det ser det ikke ut til at enkelte vil ta inn over seg. At du tolker det som at jeg ønsker å beskytte mobberen og ikke barnet blir etter at jeg helt tydelig har skrevet at det er mobbeofferets beste jeg er ute etter sier litt om din evne (eller vilje?) til å lese. Hvis du allerede har bestemt deg for at jeg kun er ute etter å beskytte mobberen er det lite jeg kan gjøre for å overbevise deg. Hva hvis barnet ditt ikke lenger vil feire bursdag hvis han/hun MÅ invitere mobberne? Synes du som mor at det er greit at ditt barn dropper selskap i flere år fremover for å kunne føle seg trygg i sitt eget hus? For øvrig så DRITER jeg lang marsj i hvilken måte mobberen ser det på. Jeg er ikke moren til mobberen, men til bursdagsbarnet. Da skal jeg først og fremst ta hensyn til mitt eget barn, før jeg skal tenke på alle andre. Mobbing kan som sagt føre til PTSD, selvmord og andre fæle saker. Her har barnet allerede skulket skolen for å slippe å møte på mobberne, så skal man attpåtil invitere dem i barnets eget hjem? Da føler jo barnet at det ikke er trygt noen plass... Jeg har aldri skrevet at man MÅ invitere mobberne. Jeg har skrevet at man ikke burde la være å invitere UTEN å gå i dialog med mobberen og foreldrene. Å tro at man bare kan la være å invitere mobberen, som så vil innse at han har vært slem og så vil alle leke lykkelig sammen er ufattelig naivt. Ved å utelukke kun mobberen uten videre risikerer man å gjøre vondt verre...for mobbeofferet. Det er mobbeofferet som burde beskyttes og det gjør man best ved å forsøke å løse hele mobbeproblemet, ikke bare bursdagsproblemet. Det kan hende at dette også vil komme mobberen til gode men det er altså bare en bieffekt. Er det et ønske om hevn som ligger bak motviljen som vises mot å gjøre noe som også vil komme mobberen tilgode?
Jezebel Skrevet 22. februar 2015 #68 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått.Idiotisk! Kunne ikke vært mer uenig. Det er IKKE mobbing og ikke få komme på en bursdag! Anonymous poster hash: 38305...3e6 Spørs om mobberen ser det på den måten. For all del, jeg har full forståelse for at man ønsker å ekskludere slike unger og gudene skal vite at det absolutt hadde vært velfortjent. Men hvis man ønsker å få en slutt på mobbingen, og det regner jeg med at man gjør, så er det veldig dumt å løse situasjonen ved å ikke invitere. Det er med andre ord ikke av hensyn til mobberen jeg synes man skal ikke skal utestenge mobberen men av hensyn til mobbeofferet. Det endelige målet burde være å få en slutt på mobbingen og da må man av og til sette kortsiktige mål til side. bursdagsbarnet og mobbeofferet i denne situasjonen får sikkert en fortreffelig dag med slike holdninger...kall meg korttenkt om du vil, men mine barn skal slippe å være pedagogiske prøvekaniner fordi mor vil virke så innmari storsinna Jeg skriver ganske tydelig at det jeg er ute etter i en slik situasjon er å få en slutt på mobbingen og at jeg derfor ville forsøkt å finne en annen løsning som fungerte for barnet uten at det gjorde situasjonen verre. Det kommer en dag etter denne bursdagen også men det ser det ikke ut til at enkelte vil ta inn over seg. At du tolker det som at jeg ønsker å beskytte mobberen og ikke barnet blir etter at jeg helt tydelig har skrevet at det er mobbeofferets beste jeg er ute etter sier litt om din evne (eller vilje?) til å lese. Hvis du allerede har bestemt deg for at jeg kun er ute etter å beskytte mobberen er det lite jeg kan gjøre for å overbevise deg. Hva hvis barnet ditt ikke lenger vil feire bursdag hvis han/hun MÅ invitere mobberne? Synes du som mor at det er greit at ditt barn dropper selskap i flere år fremover for å kunne føle seg trygg i sitt eget hus? For øvrig så DRITER jeg lang marsj i hvilken måte mobberen ser det på. Jeg er ikke moren til mobberen, men til bursdagsbarnet. Da skal jeg først og fremst ta hensyn til mitt eget barn, før jeg skal tenke på alle andre. Mobbing kan som sagt føre til PTSD, selvmord og andre fæle saker. Her har barnet allerede skulket skolen for å slippe å møte på mobberne, så skal man attpåtil invitere dem i barnets eget hjem? Da føler jo barnet at det ikke er trygt noen plass... Hvis mobberens syn på saken fører til at barnet mobbes enda mer, driter du fremdeles i det?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #69 Skrevet 22. februar 2015 Her vet vi altfor lite om saken for å kunne uttale oss. Anonymous poster hash: c0d02...05e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #70 Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar alle sammen, vi har bestemt at vi skal ringe og snakke med foreldrene til guttene og de er velkommen om foreldre er med, jeg takler de ikke, de har mobbet gutten min siden de var 4-5 år, de har alltid vert slemme mot han,så håper han slipper de på ungdomsskolen. Skolen gjør ikke mye,men dessverre er det en mobbe skole uten like. Anonymous poster hash: 00a82...e43
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #71 Skrevet 22. februar 2015 Jeg har utelatt 2 mobbere i bursdagen til min sønn. Det var hans bursdag! Ville han skulle ha det fint, og ikke være redd for ubehageligheter fra disse drittungene. Dette var ikke anledningen til å legge det andre kinnet til. Foreldrene hadde jeg prøvd å snakke med mange ganger helt uten effekt. Andre foreldre var sjokkert over at jeg kunne være så fæl. Jeg er faktisk sjokkert over de som mener at behovene til disse mobberne skulle komme før behovet til min sønn. Jeg syns det er en naturlig konsekvens å bli utelatt fra en bursdag når de ikke kan oppføre seg. Anonymous poster hash: 3c68a...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå