Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #26 Skrevet 22. februar 2015 de 2 siste ber jeg rett og slett ikke for de er sikkelige mobbere mot sønnen min, og han skal ha det koselig, han har skulket skolen en del ganger nå i første halvåret i 6.klasse pga disse guttene. er jeg veldig fæl? Anonymous poster hash: 00a82...e43 Du tror det vil hjelpe å gi igjen med samme mynt? At mobberne vil bli snillere mot gutten din etter at de ikke fikk komme i bursdagen hans? At mobberne vil få det bedre med seg selv og slutte å mobbe hvis andre er stygge med dem? Nei, men fortjener ikke den stakkars gutten som har blitt plaget og mobbet å få feire bursdagen sin. En bursdag hvor han kan slappe av, kose seg og ikke føle seg ukomfortabel fordi mobberene hans er der Anonymous poster hash: c2dcc...5b6
Gjest Julia1984 Skrevet 22. februar 2015 #27 Skrevet 22. februar 2015 Gutten fin får det enda verre etter denne bursdagen. ..og det er din skyld. Inviter guttene, men informer guttene at de må ha med en av foreldrene eller situasjonen. Du medvirker bare til at situasjonen for gutten din blir irverret etter bursdagen ved å utestenge de to
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #28 Skrevet 22. februar 2015 Dere som mener hi er fæl og som mener gutten må invitere mobberene i bursdagen sin, har dere selv hatt/vært barn som har blitt mobbet? Altså ikke bare småerting eller litt knuffing, men virkelig mobbet? Er dere klar over hva mobbing gjør med et barn? Når de er så store som 6.klassinger så er de fullt klar over hva de driver med, og jeg regner med at skolen og foreldrene til de som mobber er informert om situasjonen. Om der da ikke har blitt bedring, tenker jeg at det er en naturlig konsekvens at de ikke blir bedt. Alle valg man tar i livet vil få konsekvenser, enten den ene eller andre veien, jeg ser faktisk ikke problemet med å lære mobberene det. Regner med de forstår selv hvorfor de ikke blir bedt. Og gjør de ikke det, vel kanskje de hadde fått seg en oppvekker? De er tross alt 11-12 år.. Men jeg ville invitert kanskje halvparten av gutta, da blir det ikke så demonstrativ utelstenging. Gutten din fortjener å ha en fin (og trygg) bursdag, men jeg frykter bare at han blir enda mer utsatt (ift at de kanskje da skal hevne seg) for mobbing om gutta får stoltheten sin såret.. Så konklusjonen min er at jeg ikke hadde invitert dem, men hadde nok gjort det på en annen måte enn hi hadde tenkt.. Anonymous poster hash: 25ec3...efa
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #29 Skrevet 22. februar 2015 Forstår deg godt HI, men du må tenke deg om. Dette kan gjøre ting verre for gutten din. Moren min utelot å invitere to jenter i bursdagen til søsteren min fordi de hadde mobbet henne i seks år. De jentene endte opp med å true resten av klassen med at de var neste dersom de gikk i bursdagen hennes. Og det var kun ei jente som dukket opp. Når de er så store, kan du faktisk regne med at de vil prøve å hevne seg. Anonymous poster hash: 51fbc...b94
Ladybird2014 Skrevet 22. februar 2015 #30 Skrevet 22. februar 2015 Kva med å ringe foreldra til desse to, og fortelje (om det ikkje er gjort allereie) korleis dei oppfører seg mot guten din, og at dei er velkomne i bursdagen berre om dei har med seg ein av foreldra sine? Då er ingen uteletne, og guten din er sikra at desse gutane ikkje øydelegg bursdagen, fordi dei anten ikkje kjem, eller fordi mor/far er med dei og fyl med på dei.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #31 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ville heller ikke invitert slike barn men ville tatt en samtale til foreldrene og forklart situasjonen i forkant. Når barna er såpass store skjønner de at de gjør noe galt. Skjønner deg godt som mor at du vil det beste for ungen din! Nei så er det ikke politisk korrekt, men hvem vil se barna sine ulykkelige på sin egen bursdag- på deres store dag? Anonymous poster hash: dfe7e...f74 Enig i denne! Kjenner jeg blir så forbanna. Mobbeofferet og hans foreldre er de som skal tilpasse seg?? Legge til rette for en god relasjon?? Det er frekt bare å skrive. Dette er store barn, straks tenåringer. De VET hva de driver med! Hadde det vært barn på 6-7 år ville dette vært annerledes. Ring foreldrene til guttene og informer lærer om hvorfor de utelates. Så får mobberne og deres foreldre ta initiativ til å rydde opp. Lykke til HI!! Enig med deg. Jeg synes det er trist at mange her kaller mobberne for drittunger for jeg tror ikke at barn mobber uten å slite selv. Det er ingen som egentlig har lyst til å være en bølle. Samtidig så synes jeg ikke bursdagsbarnet må møte mobberne sine hele tiden. Hvertfall ikke i sin egen bursdag. Det må settes grenser og det er helt greit. Så får man ha god dialog med de andre foreldrene og skolen og prøve å fikse problemet utenom. Men å bli utelatt fram bursdager er en naturlig konsekvens av å mobbe. Hvis ikke man er snill så vil ikke folk være sammen med deg, rett og slett. Hvis det var mitt barn som mobbet hadde jeg tenkt at manglende invitasjon var en gyllen mulighet til å reflektere litt over hvordan det føles å være utenfor, at det er hyggeligere om alle er snille mor hverandre for da kan man jo være sammen og faktisk en gyllen mulighet til kanskje å få ungen til å forstå at det var gått langt nok og på tide å skvære opp. Anonymous poster hash: 339f0...50c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #32 Skrevet 22. februar 2015 Svarene du har fått her vitner om at de som svarer ikke har den minste anelse av hva mobbing er! Dette er ikke 6-7 åringer, men 12 åringer som er meget bevisst hva de holder på med. Ikke under noen omstendigheter skal disse udyrene inviteres, din sønn skal få ha iallfall bursdagen i fred. Skolen har ikke greid å hjelpe gutten din, du kan ikke også svikte han ved å invitere inn de som gjør livet hans til et helvete! Hvis han ikke kan være trygg hjemme, hvor da? Når jeg skriver som jeg gjør legger jeg til grunn at dette er mobbing i ordets rette forstand. Jeg har selv blitt mobbet gjennom 9 års skolegang, og jeg har ingen sympati for mobbere! Anonymous poster hash: 06b0b...d7d
indianærn Skrevet 22. februar 2015 #33 Skrevet 22. februar 2015 Du gjør akkurat det motsatte av å legge det til rette for en god relasjon mellom sønnen din og mobberne. Anonymous poster hash: c305f...58b Hvilken planet lever du på? Skal hun legge til rette for en god relasjon? Er ikke det foreldrene til mobberne som skal? Har enda ikke møtt en (langvarig systematisk) mobber med sympatiske foreldre. Skolen må være flinkere å involvere barnevernet når barn mobber. De barna vokser opp uten å lære grunnleggende verdier, og samtidig skader de mange uskyldige på sin vei. Anonymous poster hash: 29add...555 merkelig, jeg har vært utsatt for optil flere so drev med mobbing og utestengelse, men alle haddde sympatiske og gode foreldre.
Jezebel Skrevet 22. februar 2015 #34 Skrevet 22. februar 2015 (endret) de 2 siste ber jeg rett og slett ikke for de er sikkelige mobbere mot sønnen min, og han skal ha det koselig, han har skulket skolen en del ganger nå i første halvåret i 6.klasse pga disse guttene. er jeg veldig fæl? Anonymous poster hash: 00a82...e43 Du tror det vil hjelpe å gi igjen med samme mynt? At mobberne vil bli snillere mot gutten din etter at de ikke fikk komme i bursdagen hans? At mobberne vil få det bedre med seg selv og slutte å mobbe hvis andre er stygge med dem?Nei, men fortjener ikke den stakkars gutten som har blitt plaget og mobbet å få feire bursdagen sin. En bursdag hvor han kan slappe av, kose seg og ikke føle seg ukomfortabel fordi mobberene hans er der Anonymous poster hash: c2dcc...5b6 Jo, men det finnes bedre løsninger enn å ty til mobbing selv. I denne situasjon, siden barna er såpass store, ville jeg forsøkt å få til et møte med gutten og hans foreldre og forklart situasjon. Ved å utestenge gutten ved å ikke gi han invitasjon uten å ha tatt det opp med han og foreldrene, er man ikke det spor bedre en denne gutten og det burde man være, som voksen. Hvis man derimot går i dialog med foreldrene og gutten, og sier at han er hjertelig velkommen men da Må han ordne opp i situasjonen ved å slutte og mobbe og å be om unnskyldning. Da har gutten blitt invitert og det er opp til han om han vil komme eller ikke. Hvis han fortsetter å mobbe og dermed ikke får komme i bursdagen er det ikke fordi han ikke var invitert i utgangspunktet. Hvis man uten videre lar vær å invitere gutten er det stor sannsynlighet for at følgende vil skje: det lille snev av dårlig samvittighet gutten hadde vil antageligvis bli borte ettersom gutten føler seg urettferdig behandlet og mobbingen vil vedvare og kanskje tilogmed eskalere. Endret 22. februar 2015 av Jezebel
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #35 Skrevet 22. februar 2015 Når ingenting har skjedd for at mobbingen skal stoppe syns jeg det er helt innafor å ekskludere disse to guttene. Dette er faktisk den eneste konsekvensen de vil merke av sin dårlige oppførsel.. Og livet er faktisk slik at alle valg man tar får konsekvenser og det må de lære. Vil ikke tro hverdagen blir noe verre for sønnen din, den er vel et helvete allerede. La nå gutten i det minste få en lykkelig dag hvor han feirer sin bursdag i fred uten å måtte dele kake med terroristene i livet hans! Anonymous poster hash: a0fb4...417
Luksusdyret Skrevet 22. februar 2015 #36 Skrevet 22. februar 2015 de 2 siste ber jeg rett og slett ikke for de er sikkelige mobbere mot sønnen min, og han skal ha det koselig, han har skulket skolen en del ganger nå i første halvåret i 6.klasse pga disse guttene. er jeg veldig fæl? Anonymous poster hash: 00a82...e43 Om du har tatt det opp med skole og foresatte er du ikke fæl i det hele tatt, tvert i mot. Har vært der selv, med foreldre som nekter å rydde opp og en rektor som nekter å ta ansvar, og da er det din oppgave å sørge for at ditt barn har en god bursdag; uten frykt og mobbere. Anonymous poster hash: ef7ec...db7 Signerer. Har selv blitt mobbet store deler av barndommen, og var dum nok til å invitere mobbere i bursdag i 7. klasse. Mobbingen ble mye verre etter at de har vært hos meg, for i tillegg til alt de mobbet meg for fra før, kunne de nå mobbe meg for huset mitt, maten i bursdagen min, de stygge bursdagsklærne mine osv. Så å si at det hjelper på relasjonen med mobbere å invitere dem er bare noe bullshit, og kommer som regel fra folk som ikke har opplevd mobbing. En bursdag skal dreie seg om barnet, ikke om alle andre. Man kan ta hensyn til disse jævla mobberne 364 andre dager i året, enn akkurat bursdagen. Si meg, dere voksne, bruker dere å invitere folk som mobber dere og gjør livet deres til et helvete, i deres egen bursdag? Don't think so... Så hvorfor må barn det? Det her er snakk om SJETTEKLASSINGER, altså alder 11 og eldre. I den alderen forstår de fleste hva mobbing er, og de som mobber gjør det med vilje. Dere vet at forskningen har bevist at folk kan få PTSD av mobbing? Noen tar livet sitt på grunn av mobbing? Og noe sånt vil dere invitere i bursdag til barnet deres? Er ikke foreldrenes oppgave å beskytte barnet? Hvis mine foreldre tvang meg til å invitere mobberne i vårt hjem ville jeg ha følt det slik, at jeg aldri var trygg noen plass. Hjemmet bør være det stedet der barnet kan føle seg trygg, blant annet fra mobberne. Vil si at de som stiller ultimatum mellom å invitere mobberne og å ikke ha selskap, er rett og slett dårlige foreldre.
Luksusdyret Skrevet 22. februar 2015 #37 Skrevet 22. februar 2015 Når ingenting har skjedd for at mobbingen skal stoppe syns jeg det er helt innafor å ekskludere disse to guttene. Dette er faktisk den eneste konsekvensen de vil merke av sin dårlige oppførsel.. Og livet er faktisk slik at alle valg man tar får konsekvenser og det må de lære. Vil ikke tro hverdagen blir noe verre for sønnen din, den er vel et helvete allerede. La nå gutten i det minste få en lykkelig dag hvor han feirer sin bursdag i fred uten å måtte dele kake med terroristene i livet hans! Anonymous poster hash: a0fb4...417 Men for ryddighets skyld ville jeg ha tatt telefon til foreldrene på forhånd og forklart hvorfor guttene ikke er invitert, kanskje også informert læreren om at dere gjør det slik på grunn av mobbing som ikke tar slutt.
Luksusdyret Skrevet 22. februar 2015 #38 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ville heller ikke invitert slike barn men ville tatt en samtale til foreldrene og forklart situasjonen i forkant. Når barna er såpass store skjønner de at de gjør noe galt. Skjønner deg godt som mor at du vil det beste for ungen din! Nei så er det ikke politisk korrekt, men hvem vil se barna sine ulykkelige på sin egen bursdag- på deres store dag? Anonymous poster hash: dfe7e...f74 Enig i denne! Kjenner jeg blir så forbanna. Mobbeofferet og hans foreldre er de som skal tilpasse seg?? Legge til rette for en god relasjon?? Det er frekt bare å skrive. Dette er store barn, straks tenåringer. De VET hva de driver med! Hadde det vært barn på 6-7 år ville dette vært annerledes. Ring foreldrene til guttene og informer lærer om hvorfor de utelates. Så får mobberne og deres foreldre ta initiativ til å rydde opp. Lykke til HI!! Enig med deg. Jeg synes det er trist at mange her kaller mobberne for drittunger for jeg tror ikke at barn mobber uten å slite selv. Det er ingen som egentlig har lyst til å være en bølle. Samtidig så synes jeg ikke bursdagsbarnet må møte mobberne sine hele tiden. Hvertfall ikke i sin egen bursdag. Det må settes grenser og det er helt greit. Så får man ha god dialog med de andre foreldrene og skolen og prøve å fikse problemet utenom. Men å bli utelatt fram bursdager er en naturlig konsekvens av å mobbe. Hvis ikke man er snill så vil ikke folk være sammen med deg, rett og slett. Hvis det var mitt barn som mobbet hadde jeg tenkt at manglende invitasjon var en gyllen mulighet til å reflektere litt over hvordan det føles å være utenfor, at det er hyggeligere om alle er snille mor hverandre for da kan man jo være sammen og faktisk en gyllen mulighet til kanskje å få ungen til å forstå at det var gått langt nok og på tide å skvære opp. Anonymous poster hash: 339f0...50c de to som var dronninger i klassen her og mobbet alle de "svake" slet overhode ikke. Det var de som hadde mest penger, kjempesnille foreldre (alt for snille etter mitt syn), kjærester, venninner og søsken som var glade i dem. Det var rett og slett behovet for å ha makt over andre. Selvfølgelig er det mange av mobbere som sliter, men mange gjør ikke det. Rart hvordan alt skal tilrettelegges de slemme her i samfunnet - MOBBEOFFERET må bytte skole hvis det blir for ille, man skal ta hensyn til staaakkars mobbere som sikkert har det dårlig på hjemmebane, man skal kle seg sånn og sånn og oppføre seg slik og slik for å avverge voldtekt osv. Mens de som faktisk er slemme blir uten ansvar for sine handlinger...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #39 Skrevet 22. februar 2015 Svarene du har fått her vitner om at de som svarer ikke har den minste anelse av hva mobbing er! Dette er ikke 6-7 åringer, men 12 åringer som er meget bevisst hva de holder på med. Ikke under noen omstendigheter skal disse udyrene inviteres, din sønn skal få ha iallfall bursdagen i fred. Skolen har ikke greid å hjelpe gutten din, du kan ikke også svikte han ved å invitere inn de som gjør livet hans til et helvete! Hvis han ikke kan være trygg hjemme, hvor da? Når jeg skriver som jeg gjør legger jeg til grunn at dette er mobbing i ordets rette forstand. Jeg har selv blitt mobbet gjennom 9 års skolegang, og jeg har ingen sympati for mobbere! Anonymous poster hash: 06b0b...d7d Har inntrykk av at de som forsvarer og synes synd på mobberne her enten ikke har opplevd mobbing selv/mobbing av barna sine, eller har vært mobber/er foreldre til en mobber. Mange skriver at det er da virkelig ikke løsningen å utelukke disse to fra bursdagen og "Mobbe tilbake", men de foreslår ingen alternativer for at barnet ikke skal få ødelagt dagen sin. Å ha med foreldre når man går i 6. klasse er verre enn å ikke bli invitert - da ser hele klassen at du ikke får lov til å være alene i bursdagen og må ha med muttern på slep. Noe så flaut. Anonymous poster hash: 8bab3...61b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #40 Skrevet 22. februar 2015 Det største problemet er at disse to guttene vil mobbe gutten din enda mer etter bursdagen. Det er helt greit at de ikke får komme i bursdagen men det heter å holde sine fiender nærmest (eller noe sånt). Håper du forbereder gutten din på at mobbingen nok vil eskalere etter bursdagen. Dessuten ville jeg tatt en telefon til foreldre og skolen! Anonymous poster hash: 056e6...1d9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #41 Skrevet 22. februar 2015 Det største problemet er at disse to guttene vil mobbe gutten din enda mer etter bursdagen. Det er helt greit at de ikke får komme i bursdagen men det heter å holde sine fiender nærmest (eller noe sånt). Håper du forbereder gutten din på at mobbingen nok vil eskalere etter bursdagen. Dessuten ville jeg tatt en telefon til foreldre og skolen! Anonymous poster hash: 056e6...1d9 Hvorfor tror du det? Jeg har motsatt erfaring... Anonymous poster hash: 8bab3...61b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #42 Skrevet 22. februar 2015 Når ingenting har skjedd for at mobbingen skal stoppe syns jeg det er helt innafor å ekskludere disse to guttene. Dette er faktisk den eneste konsekvensen de vil merke av sin dårlige oppførsel.. Og livet er faktisk slik at alle valg man tar får konsekvenser og det må de lære. Vil ikke tro hverdagen blir noe verre for sønnen din, den er vel et helvete allerede. La nå gutten i det minste få en lykkelig dag hvor han feirer sin bursdag i fred uten å måtte dele kake med terroristene i livet hans! Anonymous poster hash: a0fb4...417 Men for ryddighets skyld ville jeg ha tatt telefon til foreldrene på forhånd og forklart hvorfor guttene ikke er invitert, kanskje også informert læreren om at dere gjør det slik på grunn av mobbing som ikke tar slutt. Det er jeg helt enig i! Anonymous poster hash: a0fb4...417
Englenemine Skrevet 22. februar 2015 #43 Skrevet 22. februar 2015 Enig med Flykræsj. Hadde aldri invitert mobbere på 12 år i bursdagen til mitt barn. De fikk da erfare at å være slem mot andre får konsekvenser. Hadde det eskalert etter denne bursdagen og de skulle hevnet seg på mitt barn fordi de ikke ble bedt hadde jeg kontaktet foreldrene og gitt dem beskjed barnevernet var de jeg ville kontakte når foreldrene tydeligvis ikke klarer å håndtere og oppdra sønnene sine.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #44 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278 Du har en skrudd oppfatning av hvordan man skal oppføre seg. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Jeg forstår godt hi.Sønnen min valgte å ikke ha besøk. Han visste at han måtte invitere alle guttene, inkl. mobberen. Hva gjør man da? Læreren har visst om mobbingen i 3 år, uten å lykkes med å ordne opp. Anonymous poster hash: d0500...f9d Da flytter man. Jeg hadde ofret alt for barna mine. Til og med verdens beste jobb og hus... 3 år med mobbing uten at det blir bedre----man må bare flytte! Anonymous poster hash: 2d497...d25
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #45 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278 Du har en skrudd oppfatning av hvordan man skal oppføre seg. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Jeg forstår godt hi.Sønnen min valgte å ikke ha besøk. Han visste at han måtte invitere alle guttene, inkl. mobberen. Hva gjør man da? Læreren har visst om mobbingen i 3 år, uten å lykkes med å ordne opp. Anonymous poster hash: d0500...f9d Da flytter man. Jeg hadde ofret alt for barna mine. Til og med verdens beste jobb og hus... 3 år med mobbing uten at det blir bedre----man må bare flytte! Anonymous poster hash: 2d497...d25 Ikke alle kan bare flytte. Er det bedre å sulte og gå på sosialen fordi mor og far ikke får seg jobb, og bo i narkisstrøk fordi man ikke finner bolig? Det kan bli resultatet hvis man bare flytter. Anonymous poster hash: 8bab3...61b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #46 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278 Du har en skrudd oppfatning av hvordan man skal oppføre seg. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Jeg forstår godt hi.Sønnen min valgte å ikke ha besøk. Han visste at han måtte invitere alle guttene, inkl. mobberen. Hva gjør man da? Læreren har visst om mobbingen i 3 år, uten å lykkes med å ordne opp. Anonymous poster hash: d0500...f9d Da flytter man. Jeg hadde ofret alt for barna mine. Til og med verdens beste jobb og hus... 3 år med mobbing uten at det blir bedre----man må bare flytte! Anonymous poster hash: 2d497...d25 Ikke alle kan bare flytte. Er det bedre å sulte og gå på sosialen fordi mor og far ikke får seg jobb, og bo i narkisstrøk fordi man ikke finner bolig? Det kan bli resultatet hvis man bare flytter. Anonymous poster hash: 8bab3...61b Eller så flytter man til et vanlig hus i en annen skolekrets så foreldrene kan fortsette på jobben! Man kan også søke barnet over på en annen skole. Jeg hadde ikke latt mitt barn måtte gå i samme klasse i 3 år med grov mobbing. Anonymous poster hash: 056e6...1d9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #47 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278 Du har en skrudd oppfatning av hvordan man skal oppføre seg. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Jeg forstår godt hi.Sønnen min valgte å ikke ha besøk. Han visste at han måtte invitere alle guttene, inkl. mobberen. Hva gjør man da? Læreren har visst om mobbingen i 3 år, uten å lykkes med å ordne opp. Anonymous poster hash: d0500...f9d Da flytter man. Jeg hadde ofret alt for barna mine. Til og med verdens beste jobb og hus... 3 år med mobbing uten at det blir bedre----man må bare flytte! Anonymous poster hash: 2d497...d25 Ikke alle kan bare flytte. Er det bedre å sulte og gå på sosialen fordi mor og far ikke får seg jobb, og bo i narkisstrøk fordi man ikke finner bolig? Det kan bli resultatet hvis man bare flytter. Anonymous poster hash: 8bab3...61b Eller så flytter man til et vanlig hus i en annen skolekrets så foreldrene kan fortsette på jobben! Man kan også søke barnet over på en annen skole. Jeg hadde ikke latt mitt barn måtte gå i samme klasse i 3 år med grov mobbing. Anonymous poster hash: 056e6...1d9 Om man lar dette pågå i tre år uten å bytte skole eller flytte kan det ikke være særlig alvorlig, eller så er foreldrene mindre oppegående. Anonymous poster hash: 6a289...18a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #48 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278 Du har en skrudd oppfatning av hvordan man skal oppføre seg. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Jeg forstår godt hi.Sønnen min valgte å ikke ha besøk. Han visste at han måtte invitere alle guttene, inkl. mobberen. Hva gjør man da? Læreren har visst om mobbingen i 3 år, uten å lykkes med å ordne opp. Anonymous poster hash: d0500...f9d Da flytter man. Jeg hadde ofret alt for barna mine. Til og med verdens beste jobb og hus... 3 år med mobbing uten at det blir bedre----man må bare flytte! Anonymous poster hash: 2d497...d25 Ikke alle kan bare flytte. Er det bedre å sulte og gå på sosialen fordi mor og far ikke får seg jobb, og bo i narkisstrøk fordi man ikke finner bolig? Det kan bli resultatet hvis man bare flytter. Anonymous poster hash: 8bab3...61b Eller så flytter man til et vanlig hus i en annen skolekrets så foreldrene kan fortsette på jobben! Man kan også søke barnet over på en annen skole. Jeg hadde ikke latt mitt barn måtte gå i samme klasse i 3 år med grov mobbing. Anonymous poster hash: 056e6...1d9 Om man lar dette pågå i tre år uten å bytte skole eller flytte kan det ikke være særlig alvorlig, eller så er foreldrene mindre oppegående. Anonymous poster hash: 6a289...18a Flytting har vært diskutert, men vi har flere barn å ta hensyn til. Vi har diskutert skolebytte, men det vil han ikke. Han har venner også. Han er heldigvis ikke helt alene. Anonymous poster hash: d0500...f9d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #49 Skrevet 22. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil bare det beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått. Idiotisk! Kunne ikke vært mer uenig. Det er IKKE mobbing og ikke få komme på en bursdag! Anonymous poster hash: 38305...3e6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #50 Skrevet 22. februar 2015 til alle dere naivt pedagogiske bedrevitere her inne Nei det hjelper så absolutt ikke å "vende det andre kinnet til" og prøve å gå i dialog med mobbere og være imøtekommende og alt annet pisspreik! Til HI - syns du gjør helt riktig! skulle ønske min mor hadde gjort det samme... Anonymous poster hash: dd859...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå