Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 de 2 siste ber jeg rett og slett ikke for de er sikkelige mobbere mot sønnen min, og han skal ha det koselig, han har skulket skolen en del ganger nå i første halvåret i 6.klasse pga disse guttene. er jeg veldig fæl? Anonymous poster hash: 00a82...e43
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Ja du er det, og du gjør gutten din en bjørnetjeneste. Anonymous poster hash: d66e3...786
Nullstress;) Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Skjønner at du kam tenke slik, men tror ikke mobbingen blir mindre ved å utelukke de to. Hva med å ta en tlf til foreldrene?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Definitivt! Dette går virkelig ikke an!! Forstår derimot at dette er vanskelig, men dette må løses på en annen måte. Start med en tlf til foreldrene, deretter evt til lærer. Men kanskje du ikke tør ta tlf til foreldrene? Du fremstår ikke det dugg bedre enn guttene du ikke vil invitere. Kan f.eks. godt hende de guttene har utfordringer du ikke kjenner til og at gutten din oppfatter deres væremåte som mobbing. Her kan det være mye som ligger bak, og det aller beste er å kontakte foreldrene direkte og ta det opp. Anonymous poster hash: f296f...872
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil bare det beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil bare det beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Du gjør akkurat det motsatte av å legge det til rette for en god relasjon mellom sønnen din og mobberne. Anonymous poster hash: c305f...58b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Mobbere vet de er slemme. Det er også en måte å vise hva man finner seg i, og hva man ikke fnner seg i. De barna derer store nok til å forstå. Håper du skolen er informert om hvorfor din gutt har skulket skolen. Når så store unger bøller, da bøller nok også foreldrene. Anonymous poster hash: 29add...555
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278 Du har en skrudd oppfatning av hvordan man skal oppføre seg. Anonymous poster hash: 6e082...d60
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Du gjør akkurat det motsatte av å legge det til rette for en god relasjon mellom sønnen din og mobberne. Anonymous poster hash: c305f...58b Hvilken planet lever du på? Skal hun legge til rette for en god relasjon? Er ikke det foreldrene til mobberne som skal? Har enda ikke møtt en (langvarig systematisk) mobber med sympatiske foreldre. Skolen må være flinkere å involvere barnevernet når barn mobber. De barna vokser opp uten å lære grunnleggende verdier, og samtidig skader de mange uskyldige på sin vei. Anonymous poster hash: 29add...555
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil baredet beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Nei. Det er slik man lærer at det er greit å være slem hvis man føler seg dårlig behandlet. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Bedre enn å la seg tråkke på. Anonymous poster hash: 6da3c...278 Du har en skrudd oppfatning av hvordan man skal oppføre seg. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Jeg forstår godt hi.Sønnen min valgte å ikke ha besøk. Han visste at han måtte invitere alle guttene, inkl. mobberen. Hva gjør man da? Læreren har visst om mobbingen i 3 år, uten å lykkes med å ordne opp. Anonymous poster hash: d0500...f9d
Jezebel Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 de 2 siste ber jeg rett og slett ikke for de er sikkelige mobbere mot sønnen min, og han skal ha det koselig, han har skulket skolen en del ganger nå i første halvåret i 6.klasse pga disse guttene. er jeg veldig fæl? Anonymous poster hash: 00a82...e43 Du tror det vil hjelpe å gi igjen med samme mynt? At mobberne vil bli snillere mot gutten din etter at de ikke fikk komme i bursdagen hans? At mobberne vil få det bedre med seg selv og slutte å mobbe hvis andre er stygge med dem?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Du gjør akkurat det motsatte av å legge det til rette for en god relasjon mellom sønnen din og mobberne. Anonymous poster hash: c305f...58b Hvilken planet lever du på? Skal hun legge til rette for en god relasjon? Er ikke det foreldrene til mobberne som skal? Har enda ikke møtt en (langvarig systematisk) mobber med sympatiske foreldre. Skolen må være flinkere å involvere barnevernet når barn mobber. De barna vokser opp uten å lære grunnleggende verdier, og samtidig skader de mange uskyldige på sin vei. Anonymous poster hash: 29add...555 Gode relasjoner som skapes hjemme kan legge det til rette for en bedre skolehverdag for mobbeofferet. Om det er foreldrene til mobberne eller foreldrene til mobbeofferet som tar initiativ er irrelevant. Det at HI må ekskluderer de to barna vil gjøre et samarbeid med foreldrene til mobberne mye vanskeligere. Så jeg tror ikke at det er jeg som lever på feil planet.. Anonymous poster hash: c305f...58b
Jezebel Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Du er en umoden bølle. Verre enn de to guttene du ikke ber. Anonymous poster hash: 6e082...d60 Gutten din fortjener en fin bursdag. Du er ikke fæl! Du vil bare det beste for ditt barn. Hadde uansett snakket med foreldrene til disse to drittungene. Men regner med det er gjort da. Når de oppfører seg slik fortjener de og bli holdt utenfor. Det er slik man lærer at mobbing ikke lønner seg. Anonymous poster hash: 38305...3e6 Helt feil. Det er slik man blir enda sintere, føler seg enda dårligere behandlet og begynner å mobbe enda mer. Å si at noen skal lære å slutte å mobbe ved selv å bli mobbet blir like feil som å si at et barn skal lære å ikke slå ved å selv bli slått.
pifi med tre nurk Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Å utelukke to er ikke greit, det vil se veldig demonstrativt ut. Men kunne et alternativ vært å invitert 3-4 av de nærmeste på kino og bowling? Eller tatt et ordentlig oppgjør med foreldrene til mobberne?? Jeg hadde aldri tvunget mitt barn til å feire bursdagen sin med mobberne sine hvis alt var forsøkt for å få ordnet opp først. Kan man si til foreldrene at mobberne må ha med foreldrene i bursdagen? Det forutsetter jo at foreldrene tar problemene på alvor og er oppegående! Ellers er det kjempevanskeøig å vite hva man skal gjøre, hadde slitt veldig selv. Endret 21. februar 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #18 Skrevet 22. februar 2015 de 2 siste ber jeg rett og slett ikke for de er sikkelige mobbere mot sønnen min, og han skal ha det koselig, han har skulket skolen en del ganger nå i første halvåret i 6.klasse pga disse guttene. er jeg veldig fæl? Anonymous poster hash: 00a82...e43 Om du har tatt det opp med skole og foresatte er du ikke fæl i det hele tatt, tvert i mot. Har vært der selv, med foreldre som nekter å rydde opp og en rektor som nekter å ta ansvar, og da er det din oppgave å sørge for at ditt barn har en god bursdag; uten frykt og mobbere. Anonymous poster hash: ef7ec...db7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #19 Skrevet 22. februar 2015 Syns det er riktig. Barnet ditt skal ha en koselig dag! Anonymous poster hash: 30fec...5bc
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #20 Skrevet 22. februar 2015 Dette er 12 år gamle barn, altså straks ungdommer, og gamle nok til å skjønne at det er deres egen oppførsel som utelukker dem fra feiringen. Ikke vil jeg tro at de egentlig har lyst til å stille i noen bursdag til en klassekamerat de selv misliker nok til å mobbe heller, så hvorfor bry seg med å være politisk korrekt og invitere dem? Man kan prøve å ordne opp i mobbingen på andre måter enn å tvinge bursdagsbarnet til å feire med disse to. Anonymous poster hash: 69ac3...f17
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #21 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ville heller ikke invitert slike barn men ville tatt en samtale til foreldrene og forklart situasjonen i forkant. Når barna er såpass store skjønner de at de gjør noe galt. Skjønner deg godt som mor at du vil det beste for ungen din! Nei så er det ikke politisk korrekt, men hvem vil se barna sine ulykkelige på sin egen bursdag- på deres store dag? Anonymous poster hash: dfe7e...f74
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #22 Skrevet 22. februar 2015 Hadde aldri i verden invitert mobbere i bursdag til sønnen min. Ærlig talt, er det rart drittungene får holde på, når ingen tør å ta tak i det. Alt skal foratåes og analyseres, og Kardemommebyloven er gjeldene. Utelukk ungene med god samvittighet. Og spør noen hvorfor, så si sannheten. Anonymous poster hash: a97da...e66
Gjest flykræsj Skrevet 22. februar 2015 #23 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ville heller ikke invitert slike barn men ville tatt en samtale til foreldrene og forklart situasjonen i forkant. Når barna er såpass store skjønner de at de gjør noe galt. Skjønner deg godt som mor at du vil det beste for ungen din! Nei så er det ikke politisk korrekt, men hvem vil se barna sine ulykkelige på sin egen bursdag- på deres store dag? Anonymous poster hash: dfe7e...f74 Enig i denne! Kjenner jeg blir så forbanna. Mobbeofferet og hans foreldre er de som skal tilpasse seg?? Legge til rette for en god relasjon?? Det er frekt bare å skrive. Dette er store barn, straks tenåringer. De VET hva de driver med! Hadde det vært barn på 6-7 år ville dette vært annerledes. Ring foreldrene til guttene og informer lærer om hvorfor de utelates. Så får mobberne og deres foreldre ta initiativ til å rydde opp. Lykke til HI!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #24 Skrevet 22. februar 2015 Troll. Skjønner ikke at folk biter på. Vært diskusjon om dette i media en liten tid tilbake og da dukker alltid tråder som dette opp. Anonymous poster hash: 23992...95f
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #25 Skrevet 22. februar 2015 Du gjør akkurat det motsatte av å legge det til rette for en god relasjon mellom sønnen din og mobberne. Anonymous poster hash: c305f...58b Hvilken planet lever du på? Skal hun legge til rette for en god relasjon? Er ikke det foreldrene til mobberne som skal? Har enda ikke møtt en (langvarig systematisk) mobber med sympatiske foreldre. Skolen må være flinkere å involvere barnevernet når barn mobber. De barna vokser opp uten å lære grunnleggende verdier, og samtidig skader de mange uskyldige på sin vei.Anonymous poster hash: 29add...555 Gode relasjoner som skapes hjemme kan legge det til rette for en bedre skolehverdag for mobbeofferet. Om det er foreldrene til mobberne eller foreldrene til mobbeofferet som tar initiativ er irrelevant. Det at HI må ekskluderer de to barna vil gjøre et samarbeid med foreldrene til mobberne mye vanskeligere. Så jeg tror ikke at det er jeg som lever på feil planet.. Anonymous poster hash: c305f...58b Det er en god tanke, men fungerer slettes ikke alltid. Datteren til en venninne av meg ble mobbet av en gutt i bhg siste året hun gikk der. Både fysisk ved at han kløp henne og psykisk ved at han sa mye rart. Han var en sånn ledertype som andre barn lett oppfatter som kul, så de andre fulgte ofte etter, selv om de i utgangspunktet hadde et godt forhold til jentungen. Jenten er en rolig og forsiktig type som aldri tar igjen. Moren inviterte gutten hjem flere ganger for å leke. Det gikk kjempe fint hver gang, men det forandret ingenting ift mobbingen i barnehagen. Foreldrene til gutten brydde seg lite, for dem er gutten en vinnertype som må få lov til å uttrykke seg. Og personalet i bhg var nokså tafatt. Heldigvis løste det seg ved skolestart ved at barna ikke går i samme skolen. Altså, å invitere hjem er ingen garanti for gode relasjoner. Og i HIs tilfelle er det snakk om store gutter, ikke små barnehagebarn. Jeg ville heller ikke invitert min sønns mobber dersom han ble mobbet i 6. klassen, men jeg ville informert skolen og foreldre om årsaken. Anonymous poster hash: e0a05...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå