Gå til innhold

Fant samboeren i min seng, utro.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den mannen er jo en av de største taperne man finner. Først er han utro i din leilighet og i din seng. I tillegg synes han at det er greit at han får tilbake pengene, noe som ville tilsi at han hadde bodd helt gratis hos deg.

Fyren er jo komplett idiot.

Jeg hadde fortalt ham at pengene er å anse som husleie - langt billigere enn hva han måtte betalt i leie et annet sted. Og så ville jeg ha møtt ham med et motkrav for en sum tilsvarende hva det vil koste for deg å kjøpe en ny seng.

Forferdelig at du må oppleve dette, HI, føler med deg! Men tross alt så er det bra du opplever det nå og ikke enda senere. Når han er så frekk at han tar med seg andre kvinner til det som har vært ditt og hans felles hjem og felles seng, da er han en fyr som ikke eier respekt for deg overhodet. Og den feilen ligger fullt og helt hos ham selv, han mangler noen empatiske gen som andre normalt innehar. En stakkars liten taper.

Ønsker deg masse lykke til videre! Om han skulle være så frekk at han går videre med dette for å få igjen pengene, da hadde jeg glatt sagt at det med å kjøpe seg inn i leiligheten var noe som dere helt klart hadde snakket om og var enige om skulle skje etter hvert, men at det var noe som i så fall selvfølgelig skulle ordnes med en skriftlig kontrakt dere imellom. Siden han aldri tok opp temaet igjen så antok du - med god grunn - at han fremdeles bare ville betale leie til deg, og at du anser "leien" som rimelig med tanke på leiemarkedet ellers. Da må du bare hevde at du anså alle samtaler dere har hatt om temaet kjøpe seg inn i leiligheten som noe som var teoretisk inntil dere formaliserte det med skriftlig kontrakt.

Klem til deg!

Anonymous poster hash: 23c06...cc5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her. Takk for støtten jenter! Hadde dere endret mening hvis f.eks beløpet var på 500 000,-? Dette er jo tross alt mye penger i forhold til 48 000,-, og hvert fall hvis noen "tror" at man har invistere dem og likevel aldri får dem igjen. Må innrømme at 48 000,- ikke er alleverdens. Billig husleie.

Anonymous poster hash: 4582e...6c8

Stor forskjell! Dei 48.000 kan reknast som husleige og det kan derfor forsvarast at du ikkje betaler dei tilbake. Kanskje litt drøytt, då det aldri var avtalen at desse pengane skulle vere husleige - men det kan argumenterast for at det er det. 500.000 hadde eg rekna som ei investering, ikkje husleige, og hadde ikkje rekna det som greitt å ikkje betale desse tilbake.

Nå hadde det selvsagt ikke vært snakk om 1 år, men kanskje 10 år. 48 000,- x 10 er 480 000,-. Lurte bare på om moralen endret seg etter beløpet. HI

Skal eg vere heilt ærlig, synest eg det er drøytt å ikkje betale tilbake pengane all den tid dei er definert som "innkjøp i bustaden" - om summen er 48 000 etter eitt år eller 480 000 etter ti. På den andre sida bør han jo betale ei form for husleige, men så lenge dette ikkje har vore avtalt kan du ikkje krevje den i ettertid av pengar som er betalt for å kjøpe seg inn i bustaden.

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at han pga han ble tatt i utroskap skal kreve penge tilbake igjen. Har han liksom bodd gratis det året han har bodd der? 

Anonymous poster hash: 66bf5...13f
Skrevet

Ikke gi han et øre 😃

Anonymous poster hash: d4962...ef7

Skrevet

Pøh, eier han ikke skam?!

Hadde bedt han drite og dra!

Anonymous poster hash: 65dd0...fa1

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Utro i din seng eller ikke. Jeg kan ikke tenke meg at han skal ha et øre fra deg, juridisk sett.

Skrevet

HI her. Takk for støtten jenter! Hadde dere endret mening hvis f.eks beløpet var på 500 000,-? Dette er jo tross alt mye penger i forhold til 48 000,-, og hvert fall hvis noen "tror" at man har invistere dem og likevel aldri får dem igjen. Må innrømme at 48 000,- ikke er alleverdens. Billig husleie.

Hvis jeg hadde vært i ditt ståsted, og han hadde betalt meg 500 000, så hadde jeg satt opp en beregning hva det hadde kostet å ha han i hus hos meg i året, alt fra husleie utifra markedsverdi, strøm, kommunale avg som vann forbruk osv, og trukket det beløpet fra 500 000, og betalt han så det jeg ville skylde han.

Og hvis fyren er forbanna på deg for at du ikke betaler tilbake 48 000kr til han, kan du be han ryk og reis. Han har tross alt bodd billig hos deg. Hvis man skulle være jævlig, så burde du heller sender en sluttregning på husleie som han burde ha betalt til deg ;)

Anonymous poster hash: 74e44...ce5

Skrevet

Om han ikke hadde vært utro, men bare dumpet deg og sagt han ville ha tilbake penger, så hadde jeg fortsatt ikke gitt han en krone. Som flere her sier; han kan ikke forvente å bo gratis hos noen som helst et helt år eller ti år, eller hvor lenge som helst.

Anonymous poster hash: fd255...210

Gjest Antarctica
Skrevet

Om han ikke hadde vært utro, men bare dumpet deg og sagt han ville ha tilbake penger, så hadde jeg fortsatt ikke gitt han en krone. Som flere her sier; han kan ikke forvente å bo gratis hos noen som helst et helt år eller ti år, eller hvor lenge som helst.

Anonymous poster hash: fd255...210

Så enig. Min samboer betaler husleie hos meg. Selv om vi ikke har tenkt å gjøre det slutt, og ingen er utro - han kan aldri vente å få noe tilbake likevel. Jeg bruker pengene til vei/vann/kloakkavgiften til kommunen, til forsikring av hus og innbo (også hans innbo!), feieavgift, strøm, tv-lisens/tv-mottak og litt vedlikehold. Selvsagt skal det ikke være jeg som spanderer alt dette når han er med på å bruke det. Alt i alt er det rottebillig for ham.

Din eks har også bodd billig. Om du skulle komme i skade for å få lyst til å betale ham noe tilbake, må du i det minste regne på disse utgiftene og trekke fra hans andel i dem. Og renteutgifter i lånet (som han jo da ikke har betjent, hvis det er så at han skal ha penger igjen. Det er jo et tap du må få dekket inn en del av.)

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt han så mye som ett flatt øre (bare en j... ørefik!). Og jeg regner ikke med at han er så tjukk i hue at han regner med at han hadde fått bodd billigere noe annet sted? Med mindre han hadde bodd hjemme og mamma og pappa da. Og det er vel ikke normalt å få tilbake pengene man har betalt i husleie når man flytter ut? Kanskje i hans verden. 

Du burde be han kjøpe ny seng til deg på toppen av det hele. 

Skrevet

Ingen bor gratis, heller ikke denne patetiske unnskyldningen for en mann, og du skal derfor ikke betale ham tilbake en krone, uansett hva disse pengene opprinnelig ble kalt.

Anonymous poster hash: bb6a9...8c9
Skrevet

For en mnd side fant jeg samboeren min i sengen med et annet kvinnemenneske da samboeren trodde jeg var på jobb. Det som er saken er at jeg eier leiligheten og lånet står på meg. Samboeren flyttet inn i leiligheten for et år siden og vi ble enige om at han skulle betale seg inn i leiligheten ved å betjene halve lånet mitt. Dessverre for han sin del så har vi ikke noen kontrakt på det. Nå vil han ha pengene sine som han har invistere i leiligheten (husleie om du vil). Det finnes som sagt ikke noen kontrakt på dette så jeg lurer på å rett å slett være så jævlig at jeg ikke kommer til å gi han en krone. Han tulla med feil kvinnfolk. Hva tenker dere? Er dette innafor når samboer er utro i MIN leilighet og MIN seng? Beløpet er 48 000,-

Han har ingen rett på penger. Du kan si han har fått en billig husleie. Ikke gi han en eneste kr. Samme om han sier han går mot sak til deg så har han ikke krav på noe som helst. Så du kan slappe helt av.

Anonymous poster hash: 26772...69b

Skrevet

Haha! Tror huseier her hadde ledd så han hadde pissa i buksa om jeg hadde krevd husleien tilbake når jeg flytter ut :D

For en tosk! Husleie er ikke penger man får tilbake.

Anonymous poster hash: aa4eb...9f8
Skrevet

jeg mener å ha hørt advokater si at i et samboerforhold hvor en eier boligen kan man ikke forvente at leietageren skal være med på å dele på avdragene på boligen for det er direkte sparing til deg selv. Alt annet er å regne for leieinntekter. Dvs halvparten av: borettslagskostnaden, renten, øvrige forsikringer mm :)

Anonymous poster hash: fc927...9b4
Skrevet

Joda, han var en drittsekk. Men om dere hadde en avtale på at han kjøpte seg inn i huset kan du ikke gå tilbake på denne synes jeg!

Skrevet

Joda, han var en drittsekk. Men om dere hadde en avtale på at han kjøpte seg inn i huset kan du ikke gå tilbake på denne synes jeg!

De hadde også en avtale om et monogamt forhold. Den som først bryter avtaler kan ikke forvente at motparten ikke gjør det samme. 

Anonymous poster hash: 70da6...e29

Skrevet

Ei venninne mistet følelser for samboeren sin og flyttet ut. Hun hadde da betalt ca 150.000kr over flere år, og han nektet å betale henne noe men hun hadde kontrakt :) Så hun tok det til konfliktrådet, han nektet fremdeles så hun tok det enda videre, og vant. Han måtte også dekke hennes advokatutgifter.

Men din samboer hadde ikke kontrakt så da får han bare sitte der med skjegget i postkassa, han kommer ingen vei rettslig. Han kunne kanskje fått noe som dere var samboere i mange år, men jeg syns ikke at han fortjener det pga utroskapen. Så flaks for deg at dere ikke hadde kontrakt :P

Anonymous poster hash: ca8f6...4df

Skrevet

Ingen som tenker at dette faktisk ikke er å kjøpe seg inn i noe?

Hadde han kommet med egenkapital, type 100000 el 500000 som betalte ned på lånet så hadde det vært snakk om investering og at han var medeier i huset også juridisk. Det er nok for han å legge frem bevis for det.

da måtte du kjøpt han ut, uansett hva han hadde gjort.

men han har betalt 4000 kroner i mnd på løpende utgifter. Det er husleie, og man får ikke tilbake husleie bare fordi man ikke er fornøyd med utleier...😜

Han har ingen sak, og om han ikke vet det så er han ikke bare en drittsekk, men en dum drittsekk.

Anonymous poster hash: 8f61a...e53

Skrevet

Ei venninne mistet følelser for samboeren sin og flyttet ut. Hun hadde da betalt ca 150.000kr over flere år, og han nektet å betale henne noe men hun hadde kontrakt :) Så hun tok det til konfliktrådet, han nektet fremdeles så hun tok det enda videre, og vant. Han måtte også dekke hennes advokatutgifter.

Men din samboer hadde ikke kontrakt så da får han bare sitte der med skjegget i postkassa, han kommer ingen vei rettslig. Han kunne kanskje fått noe som dere var samboere i mange år, men jeg syns ikke at han fortjener det pga utroskapen. Så flaks for deg at dere ikke hadde kontrakt :P

Anonymous poster hash: ca8f6...4df

Hadde han kunne bevise at han bidro til nedbetaling av gjeld i løpet av flere år, så måtte nok hi gitt seg.

Men 48000 i løpet av et år? Uaktuelt. Kontrakt eller ei.

Anonymous poster hash: 8f61a...e53

Skrevet

Bruk pengene på ny seng. Han kan få den gamle.

Anonymous poster hash: 64e80...45e

Skrevet

HI her! Oi, ser at dette innlegget har eskalert! Flott å se at så mange bryr seg! :-) Men når det er sagt, så er det fysisk 4000,- han har invistere i leiligheten hver mnd. Han har selvsagt betalt halve renten, strøm, bredbånd, tv, kommunale avgifter og forsikringer utenom.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit av ham og si: jeg var utro, ergo må jeg få pengene mine tilbake. Siden jeg hadde sex med en annen dame i vår seng, skal jeg derfor ha bodd gratis ett år.

Stå på ditt. Han må gå videre. Han dreit seg ut.

Anonymous poster hash: 72d26...2e3

Skrevet

HI her! Oi, ser at dette innlegget har eskalert! Flott å se at så mange bryr seg! :-) Men når det er sagt, så er det fysisk 4000,- han har invistere i leiligheten hver mnd. Han har selvsagt betalt halve renten, strøm, bredbånd, tv, kommunale avgifter og forsikringer utenom.

Om han kan dokumentere dette står han sterkt rettslig. Jeg ville kontaktet advokat og forhørt meg om hva du bør gjøre her. Mest sannsynlig har han krav på å få disse 4000 pr mnd tilbake evt halvparten av verdistigningen på leiligheten siden han flyttet inn. Om han har krav på det siste ville jeg fått takst fra flere og tatt et gjennomsnitt :)

Skrevet

Om han kan dokumentere dette står han sterkt rettslig. Jeg ville kontaktet advokat og forhørt meg om hva du bør gjøre her. Mest sannsynlig har han krav på å få disse 4000 pr mnd tilbake evt halvparten av verdistigningen på leiligheten siden han flyttet inn. Om han har krav på det siste ville jeg fått takst fra flere og tatt et gjennomsnitt :)

Bullshit. Disse 4000 i mnd er hans bidrag til strøm, kommunale avg, tv, Internett og andre løpende utgifter.

Anonymous poster hash: 0e9b4...e02

Skrevet

Nei, det står i et innlegg over her at det har han betalt ved siden av de 4000 kr.

Det er utrolig dårlig gjort det han har gjort. Ingen tvil om det. Men har han fått lov til og kjøpe seg inn så har han jo fått lov til det. Kan han dokumentere det så spørs det hvor sterkt du står.

Anonymous poster hash: 80da2...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...