Gå til innhold

Fordommer ved fibromyalgi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg klarer ikke å ta disse diffuse diagnosene helt alvorlig. Hvorfor ikke? Bl.a. fordi jeg lever med konstante smerter selv, og vet at hvis jeg fokuserer på smertene, så kommer jeg til å bli syk. Derfor fokuserer jeg på andre ting, og "nekter" å bli syk. Svært mye av dette sitter nemlig mellom ørene. Anonymous poster hash: 22bf6...139

Jeg gjorde som deg og nektet å være syk. Jeg ville ikke ha ME eller FM, selv om jeg tenkte at det var det jeg nok hadde siden en lege mistenkte det. Men jeg NEKTET og fortsatte å fokusere på det positive i livet og leve så normalt som mulig helt til en dag jeg våknet opp og var lammet fra livet og ned. Jeg kunne ikke gå!! Det viste seg å være MS. Jeg angrer som fy nå som jeg på tredje året sitter i rullestol det meste av tiden :-/ hadde jeg fått medisiner så kunne jeg kanskje ha bremset sykdommen. Så vær forsiktig!Anonymous poster hash: 16a9b...69a

MS er ikke akkurat diffust, da, i motsetning til ME og FM.

Veldig leit at du havnet i rullestol pga MS, og ja, du kunne kanskje fått medisiner som kunne bremset forløpet hvis du hadde blitt diagnostisert tidligere. Men da ville det jo vært kliniske funn, noe det så godt som aldri er ved de to andre diagnosene. Og dessverre, siden MS er arvelig så har du vært arvelig disponert for denne sykdommen helt siden fødselen. MS angriper jo kroppen din fysisk, det gjør ikke de andre.

Anonymous poster hash: 22bf6...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...