Gå til innhold

Svigerinne som er lei av meg og barnet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 17.2.2015 den 21.42, Anonym bruker skrev:

Jeg har god kontakt med foreldrene mine, broren min og svigerinnen min (gift med broren min). De bor et stykke unna både meg og foreldrene mine, men man kan fint komme på besøk på en hverdag. De har et barn som er nesten 2 år eldre enn mitt, og de var veldig mye hos foreldrene mine i begynnelsen. Foreldrene mine har alltid stilt opp for broren min og kona, og vært helt forelsket i deres første barnebarn. Jeg ble gravid, og det var stor stas for alle sammen. Svigerinnen min gledet seg til datteren skulle få et søskenbarn å leke med. 

Nå er barnet mitt 1,5 år. Vi traff hverandre mye de første 10 mnd av mitt barns liv, og hver gang jeg hørte de skulle komme til foreldrene mine så reiste vi også dit. Etterhvert begynte de å komme litt sjeldnere til foreldrene mine. De har det også hektisk hjemme med full jobb på begge, så tenkte det var derfor. De gangene foreldrene mine skal sitte barnevakt for barnet deres, kommer jeg på besøk og blir hele dagen. Det er fordi jeg vil barna skal leke sammen. Jeg har ikke så mye tid til overs å besøke de i hverdagen, derfor benytter jeg sjansen da. I tillegg er jeg gjerne hos foreldrene mine 2 ganger i uken utenom, og foreldrene mine sitter ofte barnevakt i helgene. De er der gjerne en gang hver 2-3 uke. 

Foreldrene mine skulle passe barnet deres i helgen som var og de regnet med at barnet skulle sove der. I stedet ringer svigerinnen min og spør om ikke de kunne komme til de og passe i stedet. Foreldrene mine trives jo best hjemme og lurte på hvorfor de ikke kunne passe der. Da sa svigerinnen min at hun syntes det var bra at søskenbarna møttes, men at vi ikke alltid trengte å komme når de besøkte foreldrene mine. Siden datteren min ser foreldrene mine 2 ganger i uken, så trengte datteren deres også litt kvalitets-tid med besteforeldrene, noe hun ikke hadde fått på 1 år visstnok. Vi er visst alltid der når de kommer på besøk. Hun mente også at foreldrene mine kunne bli flinkere til å besøke de også om de ville se barnebarnet sitt. Hun sa at søskenbarna kunne møtes oftere, at vi kunne komme til de og de komme til oss, de trengte ikke alltid møtes når barnet deres endelig skulle få være med besteforeldrene sine.

Jeg må si jeg ble litt i sjokk da foreldrene mine sa dette. Skal jeg liksom være "redd" for å komme på besøk til mine egne foreldre når det passer meg? Skal jeg ikke kunne komme på besøk når de er der, eller la de passe barnet mitt når de kommer? De prøvde å pakke det så fint inn med at de kan møtes når som helst ellers, men kjenner jeg ikke er helt glad i svigerinnen min akkurat nå. Hva gjør jeg med dette? Hvordan hadde dere reagert?

Anonymous poster hash: d51e5...89c

Kjære TS.

Kjenner at hele innlegget ditt provoserer meg!! Du er utrolig egoistisk som ikke lar de  og barna få alenetid sammen med besteforeldre. 

En ting er at du har barnevakt hele tiden, man kan du ikke spørre dine svigerforeldre om de kan passe dine unger litt også? Ikke kun dine foreldre. 

Du er altfor intens og du okkuperer foreldrene dine nesten 24/7. Ser du ikke hvor intens, smålig og frekk du er?

Stakkars svigerinne sier jeg bare. Hun har min fulle støtte. 

SKJERP DEG! 

Anonymkode: 0797e...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære TS.

Kjenner at hele innlegget ditt provoserer meg!! Du er utrolig egoistisk som ikke lar de  og barna få alenetid sammen med besteforeldre. 

En ting er at du har barnevakt hele tiden, man kan du ikke spørre dine svigerforeldre om de kan passe dine unger litt også? Ikke kun dine foreldre. 

Du er altfor intens og du okkuperer foreldrene dine nesten 24/7. Ser du ikke hvor intens, smålig og frekk du er?

Stakkars svigerinne sier jeg bare. Hun har min fulle støtte. 

SKJERP DEG! 

...du vet du svarer på en tråd fra 2015, sant? 

Anonymkode: 3270c...26a

Skrevet

Gammel tråd, men ja, kjenner jeg blir lei av både deg og barnet ditt bare av å lese om dere.

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Gammel tråd, men ja, kjenner jeg blir lei av både deg og barnet ditt bare av å lese om dere.

Jeg er ikke TS... 🙅🏻 Chill pill, sug lut.

Skrevet

Jeg er (dessverre) også enig med svigerinnen din. Et barn på 3,5 og et barn på 1,5 har veldig ulike behov. En treåring kan være med på kino, museum, badeland etc og ha stor glede av det alene sammen med besteforeldrene sine. En treåring har ofte sluttet å sove på dagtid, med bleie osv og det å måtte passe en 1,5åring i tillegg kan jo legge en del hindringer i samværet med treåringen. Det virker som du treffer foreldrene dine ofte nok, og at svigerinnen din kommer med gode idéer til hvordan dere kan treffes ellers også uten at det går på bekostning av hennes barn sitt forhold til besteforeldrene sine.

Anonymkode: e6d9a...ddd

Skrevet

Og nå så jeg også at det er en gammel tråd... 

Anonymkode: e6d9a...ddd

Skrevet

Enig med svigerinna di ! 

Eg synst og ho tok det opp på ein god måte

Anonymkode: a273c...a6e

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...du vet du svarer på en tråd fra 2015, sant? 

Ja og så?

Skrevet

Virket som du tar deg veldig nær av dette, selv om jeg forstår svigerinnen din godt.

Du bør heller ta en tlf til din svigerinne for og "rense luften ". 

Men du bør ikke spille på hvor fornærmet du er, men heller finne en løsning. Som feks spise søndagsmiddag sammen feks 1 gang i mnd da kan dere være sammen alle sammen også foreldrene dine.

Foreslå noen fellesaktiviteter som en luftetur i en park eller et turområde hvor dere kan prate og barna kan leke sammen. 

Du kan nok også ta turen bort til foreldrene dine når broren din og svigerinnen din er det, men bare begrens besøket til en kaffekopp litt prat, la ungene hilse og leke litt sammen, hilse på besteforeldre å slikt før dere drar hjem igjen 😊 da har dere hils og ungene har fått møtt hverandre og alle bør være fornøyde 😁

Anonymkode: 0f7e8...c78

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja og så?

Nei nei, bare nevner det. 

Blir jo litt som å rope ut i et tomt rom. 

Skrevet

Jeg forstår svigerinnen din veldig godt. Hennes barn får jo ikke noe alenetid sammen med besteforeldrene sine.

Anonymkode: 97d04...d38

Skrevet

Enig i at hi virker litt intens, samtidig må ikke barna på død og liv ha alenetid med besteforeldre.  Mine har ikke det.

Besteforeldre er ikke mamma og pappa nr 2

Anonymkode: 59d99...4ae

Skrevet

Sorry men jeg skjønner svigerinnen din......hadde litt samme greia med mine foreldre der jeg også måtte si ifra at barnet mitt trengte også  alenetid med besteforeldrene. Gjett om vedkommende ble sur! Gutten min storkoser seg nå når han endelig får litt alenetid.

Anonymkode: 6147e...2fd

Skrevet

Jeg har sikkert svart på denne tråden før for jeg kunne antakelig vært din svigerinne. Og ja, det er jækla irriterende når ens barn aldri får alenetid med besteforeldrene fordi det er så viktig at fettere og kusiner skal vli kjent. Kjenner jeg får utslett og høye skuldre bare ved tanken, for dette har irritert meg siden tidenes morgen. Eller hvertfall siden jeg ble tante. Mine nieser er verdens fineste gullunger, altså, og jeg er kjempeglad i dem. Men broren min trenger ikke komme med gulljentene sine hver eneste gang vi er i samme by!!

Skrevet

Du overreagerer.

Anonymkode: 7cde3...56a

Skrevet
4 timer siden, amandine skrev:

Jeg har sikkert svart på denne tråden før for jeg kunne antakelig vært din svigerinne. Og ja, det er jækla irriterende når ens barn aldri får alenetid med besteforeldrene fordi det er så viktig at fettere og kusiner skal vli kjent. Kjenner jeg får utslett og høye skuldre bare ved tanken, for dette har irritert meg siden tidenes morgen. Eller hvertfall siden jeg ble tante. Mine nieser er verdens fineste gullunger, altså, og jeg er kjempeglad i dem. Men broren min trenger ikke komme med gulljentene sine hver eneste gang vi er i samme by!!

Kunne ikke vært mer enig👍🏻👍🏻👍🏻.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...