Gå til innhold

Vinterferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna her fikk velge selv. 2.klassingen skal på SFO torsdag og fredag og 5åringen skal i bhg torsdag og fredag.

På SFO skal de på kino på torsdagen og på fredag er det karneval så det ville hun være med på.

5 åringen ville i bhg for på torsdagen skal de på gårdsbesøk og der skal de få ri på ponni, prøve å melke kuer, hente egg osv. På fredagen er det karneval.

Anonymous poster hash: cca80...93b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sender guttungen i barnehagen fordi kollegaen min skulle få vinterferie med sønnen sin. Alle kan ikke ta fri samtidig. Til påske skal jeg ha fri :-)

I tillegg så er det ikke så lett å få fordelt "alle" 5 ferieukene på sommer, høst, jul, vinter og påskeferie. I tillegg til 5 planleggingsdager i året.

Anonymous poster hash: 60349...5dd
Skrevet

Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe.

Anonymous poster hash: 23177...555

Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist.

Anonymous poster hash: 980ad...71f

Hva vet du om de har en travel hverdag? Jeg føler ikke at vi har en travel hverdag, men jeg kan ikke ta vinterferie, eller høstferie. Jeg er student og på det studiet jeg går på ved universitetet så har vi ikke slike ferier. Men vi har kortere dager, en "fridag" i uka, også kjent som lesedag. Leverer sent, henter tidlig i barnehagen og har ekstra lang sommerferie.

Mulig jeg er en fæl mor, men sånn er livet for alle de jeg kjenner som studerer. Og det syns ikke på barnegruppen i barnehagen at det er verken vinterferie eller høstferie, så tipper de fleste som også ikke er studenter, som "bare" har barnehagebarn har det slik.

Anonymous poster hash: 929ab...c38

Skrevet

For barnehagebarn gjør det ingen forskjell å være der i uke 6, 7 eller 8, det er voksne som gjør det til en sak. Når det gjelder skolebarn, så handler det fortsatt om hvilke forventninger foreldrene skaper i de; må man reise vekk? Må man ha dyre turer i alle ferier? De færreste kan ta ferie nesten halve året, å kjede seg hjemme noen uker i året har ingen vondt av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...