Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Hvor mange her inne gir barna vinterferie til uka da? Barna trenger også ferie fra barnehage/SFO. Så hvem her skal ha ferie og hvor mange sender barna ukritisk i Bhg og SFO fordi dere så fint må jobbe? Her har jeg tatt ferie med familien så klart. Anonymous poster hash: 980ad...71f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Her har ungene ferie hele uka. Jeg har fri to dager (turnus) I tillegg har jeg tatt to feriedager. Kom ned av din høye hest da; ikke alle som har mulighet til å ta ferie. Anonymous poster hash: 27c49...fbc
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Hvor mange her inne gir barna vinterferie til uka da? Barna trenger også ferie fra barnehage/SFO. Så hvem her skal ha ferie og hvor mange sender barna ukritisk i Bhg og SFO fordi dere så fint må jobbe? Her har jeg tatt ferie med familien så klart. Anonymous poster hash: 980ad...71f ...og DER har hi lagt seg godt tilrette på hoggestabben..! Anonymous poster hash: 5e4d6...00b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Så flott at du skal ha ferie med barna dine heldige dine barn som har ei mor som kan ta vinterferie! Er jo dessverre ikke alle som kan det, når vi kun har 5 uker ferie pr år Anonymous poster hash: 0992c...23e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har kun bhg barn. Vinterferie er ikkeeksisterende. De få som får lov til å ta ferie på jobb har 3-4skolebarn og trenger ferien.. Det er faktisk ikke alle som kan ta en uke ferie... Jeg kan jobbe og heller ta fri en annen uke. Anonymous poster hash: fea6b...213
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Våre får fri. Syns det er godt for dem med travle hverdager. Mannen har ikke fri så jeg drar på en uke ferie med alle tre. Anonymous poster hash: 6435e...1db
me_87 Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Han skal være hjemme 4 dager og en dag i barnehage. Trenger å ta en oppryddning i boden å det er så mye lettere å få til i ro og fred når småen er i barnehagen. De dagene han skal ha fri så skal vi selvsagt finne på gøy ting sammen
Mamma_til_2 Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Eldste har fri fra skolen og går ikke i sfo så hun skal være hjemme hele uken, mini skal 2 kanskje 3 korte dager i bhg, de driver med ett prosjekt og så har de sida en av dagene.
pifi med tre nurk Skrevet 15. februar 2015 #9 Skrevet 15. februar 2015 Barna skal være hjemme med pappan sin, jeg tar fri fra fredag.. Så torsdag kveld drar vi på hytta!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #10 Skrevet 15. februar 2015 Datteren skal på håndballskole, noe hun insisterte på selv. Men det teller vel ikke som ferie, så jeg er nok en dårlig mor... Anonymous poster hash: 08a43...43d
piranha Skrevet 15. februar 2015 #11 Skrevet 15. februar 2015 Eldste og jeg har vinterferie, men har ikke planlagt noe spesielt foreløpig. Mannen skal jobbe, og minstemann skal ha et par korte dager i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #12 Skrevet 15. februar 2015 Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe. Anonymous poster hash: 23177...555
Iiiiik Skrevet 15. februar 2015 #13 Skrevet 15. februar 2015 Vi har vinterferie, tror det er første gang det skjer.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #14 Skrevet 15. februar 2015 Her blir det to dager i barnehage/ SFO, resten av uka fri Anonymous poster hash: 2f6ec...8c8
Plutselig_gravid Skrevet 15. februar 2015 #15 Skrevet 15. februar 2015 Skolebarnet skal være hos faren sin hele ferien. Jeg har fri så de tre barnehagebarna skal også ha noen fridager. De skal likevel i barnehagen mandag og tirsdag for da har vi noen avtaler og gjøremål (tannlegetime, legetime ++). De andre dagene skal de være hjemme med meg og denne ferien skal vi ikke "gjøre en dritt". Vi skal ikke på ferie og vi skal hverken på badeland eller kino. Bilen skal stå! Vi skal bare slappe av i heimen. Leke på lekeplassen, gå en tur i skauen, perle, tegne, lage trolldeig og ikke minst masse frilek på barna, mens mor tar mange pauser fra vårrengjøringen Jeg skal drikke kaffe og lese avisen leeeenge på morgenen, mens ungene skal aktivisere seg selv Ja til late dager! Jeg gleder meg og det gjør ungene også
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #16 Skrevet 15. februar 2015 Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe. Anonymous poster hash: 23177...555 Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist. Anonymous poster hash: 980ad...71f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #17 Skrevet 15. februar 2015 Hvor mange her inne gir barna vinterferie til uka da? Barna trenger også ferie fra barnehage/SFO. Så hvem her skal ha ferie og hvor mange sender barna ukritisk i Bhg og SFO fordi dere så fint må jobbe? Her har jeg tatt ferie med familien så klart. Anonymous poster hash: 980ad...71f Fordi vi "SÅ FINT" må jobbe???? Øh, ikke alle kan ta fri fra jobb når det passer dem selv, vet du!! Anonymous poster hash: 69a19...757
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #18 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har faktisk tatt barna helt ut av skolen, synes det ble for slitsomt for de. Jeg har også sagt opp jobben min. Nå skal vi kose oss sammen hver dag! Anonymous poster hash: 4447c...9bb
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #19 Skrevet 15. februar 2015 Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe. Anonymous poster hash: 23177...555 Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist. Anonymous poster hash: 980ad...71f Morsom du! Jeg må jo ha ny bil skjønner du! Mannen trenger nyeste iPhonen og vi må dessuten legge inn litt ekstra overtid så vi får råd til kjæresteturen vår; 1 uke til NY! Anonymous poster hash: 23177...555
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #20 Skrevet 15. februar 2015 Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe. Anonymous poster hash: 23177...555 Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist. Anonymous poster hash: 980ad...71f Morsom du! Jeg må jo ha ny bil skjønner du! Mannen trenger nyeste iPhonen og vi må dessuten legge inn litt ekstra overtid så vi får råd til kjæresteturen vår; 1 uke til NY! Anonymous poster hash: 23177...555 Er vel heller du som er morsom. Selvom det du skriver her ikke er sant så regner jeg med at dere ikke hadde vært villige til å klart dere på 22000,- utbetalt i mnd til sammen? Nei det ville du nok ikke, dere må jo bo sentralt, ha stort nytt hus, to biler, utenlandsturer, hytte, merkeklær osv osv. Vi lever på 22000 utbetalt i mnd og vi lever godt, fordi vi har valgt bort mye. Vi bor i et passe stort hus som vi pusser opp over tid, vi har en bil, bor 3,5 mil unna skole, sentrum osv osv. Men her er det alltid en voksen hjemme, barna har korte dager i Bhg og ikke SFO. Vi var mange fine opplevelser sammen, har tid til å ha venner av barna på besøk, barna får tid og overskudd til å være med på 2 fritidsaktiviteter hver og spiser sunt og godt. Det har med prioriteringer å gjøre! Alle barn trenger ro og ferie, men mange får det desverre ikke fordi foreldrene skal være med på den materialistiske karusellen. Anonymous poster hash: 980ad...71f
Gjest Skrevet 15. februar 2015 #21 Skrevet 15. februar 2015 Ungen skal i barnehagen ja. Men til opplysning så har han fri hele sommern når er det pent vær, og kan henge på stranda, Hellas, Dyreparken o.l, mens du må jobbe!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #22 Skrevet 15. februar 2015 Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe. Anonymous poster hash: 23177...555 Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist. Anonymous poster hash: 980ad...71f Morsom du! Jeg må jo ha ny bil skjønner du! Mannen trenger nyeste iPhonen og vi må dessuten legge inn litt ekstra overtid så vi får råd til kjæresteturen vår; 1 uke til NY! Anonymous poster hash: 23177...555 Er vel heller du som er morsom. Selvom det du skriver her ikke er sant så regner jeg med at dere ikke hadde vært villige til å klart dere på 22000,- utbetalt i mnd til sammen? Nei det ville du nok ikke, dere må jo bo sentralt, ha stort nytt hus, to biler, utenlandsturer, hytte, merkeklær osv osv. Vi lever på 22000 utbetalt i mnd og vi lever godt, fordi vi har valgt bort mye. Vi bor i et passe stort hus som vi pusser opp over tid, vi har en bil, bor 3,5 mil unna skole, sentrum osv osv. Men her er det alltid en voksen hjemme, barna har korte dager i Bhg og ikke SFO. Vi var mange fine opplevelser sammen, har tid til å ha venner av barna på besøk, barna får tid og overskudd til å være med på 2 fritidsaktiviteter hver og spiser sunt og godt. Det har med prioriteringer å gjøre! Alle barn trenger ro og ferie, men mange får det desverre ikke fordi foreldrene skal være med på den materialistiske karusellen. Anonymous poster hash: 980ad...71f Så fint for dere. Men det som er riktig for dere er ikke nødvendigvis riktig for alle andre. Anonymous poster hash: 809fb...14f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #23 Skrevet 15. februar 2015 Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe. Anonymous poster hash: 23177...555 Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist. Anonymous poster hash: 980ad...71f Morsom du! Jeg må jo ha ny bil skjønner du! Mannen trenger nyeste iPhonen og vi må dessuten legge inn litt ekstra overtid så vi får råd til kjæresteturen vår; 1 uke til NY! Anonymous poster hash: 23177...555 Er vel heller du som er morsom. Selvom det du skriver her ikke er sant så regner jeg med at dere ikke hadde vært villige til å klart dere på 22000,- utbetalt i mnd til sammen? Nei det ville du nok ikke, dere må jo bo sentralt, ha stort nytt hus, to biler, utenlandsturer, hytte, merkeklær osv osv. Vi lever på 22000 utbetalt i mnd og vi lever godt, fordi vi har valgt bort mye. Vi bor i et passe stort hus som vi pusser opp over tid, vi har en bil, bor 3,5 mil unna skole, sentrum osv osv. Men her er det alltid en voksen hjemme, barna har korte dager i Bhg og ikke SFO. Vi var mange fine opplevelser sammen, har tid til å ha venner av barna på besøk, barna får tid og overskudd til å være med på 2 fritidsaktiviteter hver og spiser sunt og godt. Det har med prioriteringer å gjøre! Alle barn trenger ro og ferie, men mange får det desverre ikke fordi foreldrene skal være med på den materialistiske karusellen. Anonymous poster hash: 980ad...71f 22000 er bare lommerusk for oss dessverre... Litt må vi jo kunne unne oss i hverdagen... (PS: Skulle gjerne hatt dine synske evner, blir mektig imponert over alt du vet!) Anonymous poster hash: 23177...555
SuperFries Skrevet 15. februar 2015 #24 Skrevet 15. februar 2015 Jada. Og sånn går nu dagan. Jeg jobber turnus. Det er ikke noe som heter etablert ferie der. Jeg tar min vår-uke i mai. Sammen med mann og barn på hytta. Mye mer kos enn vinterferie på glatt isføre.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. februar 2015 #25 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har bare skolebarn, og de tar ferie. Når det er sagt, så synes jeg både høst- og vinterferie er noe stort tull. Ungene har slettes ikke behov for ferie rett etter sommerferien, og heller ikke mellom jul og påske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå