Gå til innhold

Vinterferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke noe som heter vinterferie etter ungdomsskolen.

Forøvrig har skolene i denne landsdelen vinterferie neste uke. Barnehagen har ikke vinterferie og begge mine skal være der.

Jeg jobber hver eneste dag, til og med overtid. Men skulle gjerne hatt et par dager fri - gravid og sliten som jeg er.

Anonymous poster hash: 26063...c15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange her inne gir barna vinterferie til uka da? Barna trenger også ferie fra barnehage/SFO. Så hvem her skal ha ferie og hvor mange sender barna ukritisk i Bhg og SFO fordi dere så fint må jobbe?

Her har jeg tatt ferie med familien så klart. :)

Anonymous poster hash: 980ad...71f

Jobber du? Stakkars barna dine som ikke har foreldre som prioriterer dem i hverdagen!

Nei, her har vi satt barn til verden så da får vi jammen ta oss av dem selv og ikke overlate det til barnehage og SFO!

Stakkars barna dine som har så egoistiske foreldre.

Anonymous poster hash: eb8f1...52d

Skrevet

Trollemor, du reagerer jo bare for å kunne provosere. Resten av svarene var ikke bra nok for deg eller?

Anonymous poster hash: b8d53...8da
Skrevet (endret)

Vi sender barna ukritisk i barnehagen fordi vi så fint "må" jobbe.

Anonymous poster hash: 23177...555

Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist.

Fikk ikke vinterferie i år, men ungen min har 7 uker ferie i året fordi om. Pluss han har fri 1-2 dager per uke. Tror du at du er bedre enn andre fordi du har vinterferie med barna dine? Hva med ikke jobbe i det hele tatt, da slipper barna dine å være i barnehagen for det er jo så trist der. Endret av Øyne som ser!!
Skrevet (endret)

Tenker dere på at barna deres trenger fri fra en travel hverdag? Hva med å ikke ha så stort forbruk i hverdagen slik at man har råd til å ta jobbe redusert og ta seg ferie med barna? Barna har ikke godt av å dra i barnehagen i ferien, dere bare rettferdiggjør det for dere selv ved å si at det er greit å være i barnehagen. Trist.

Morsom du! Jeg må jo ha ny bil skjønner du! Mannen trenger nyeste iPhonen og vi må dessuten legge inn litt ekstra overtid så vi får råd til kjæresteturen vår; 1 uke til NY!

Er vel heller du som er morsom. Selvom det du skriver her ikke er sant så regner jeg med at dere ikke hadde vært villige til å klart dere på 22000,- utbetalt i mnd til sammen? Nei det ville du nok ikke, dere må jo bo sentralt, ha stort nytt hus, to biler, utenlandsturer, hytte, merkeklær osv osv.

Vi lever på 22000 utbetalt i mnd og vi lever godt, fordi vi har valgt bort mye. Vi bor i et passe stort hus som vi pusser opp over tid, vi har en bil, bor 3,5 mil unna skole, sentrum osv osv. Men her er det alltid en voksen hjemme, barna har korte dager i Bhg og ikke SFO. Vi var mange fine opplevelser sammen, har tid til å ha venner av barna på besøk, barna får tid og overskudd til å være med på 2 fritidsaktiviteter hver og spiser sunt og godt. Det har med prioriteringer å gjøre! Alle barn trenger ro og ferie, men mange får det desverre ikke fordi foreldrene skal være med på den materialistiske karusellen.

Herregud altså. Mannen min jobber i oljebransjen, det nytter ikke å bo langt inne på viddene i Hardanger da. Ungen min har også korte dager i barnehagen + pluss han har fri 1-2 dager i uken. Når han begynner på skolen er det alltid en av oss som er hjemme når skolen slutter og tenk vi reiser hvertfall til utlandet 3 ganger i året (noe dine barn aldri vil få oppleve) Jeg jobber 90% og mannen min fullt.

For ett vemmelig kvinnfolk du er, kanskje greit du ikke jobber så mye så slipper folk å la deg forpeste

arbeidsplassen.

Endret av Øyne som ser!!
Skrevet

Vi har det dom deg, hi, bare med vesentlig bedre lønn. Vi har nemlig sørget for å ta skikkelige utdannelser. Da kan vi begge jobbe litt redusert og har masse fleksitid. Legger det opp slik at barna har fulle ferier i alle skoleferiene, og barnehagebarna har startet sent i bhg, og har korte dager. God økonomi til stort hus sentralt ved oslofjorden, ny, trygg bil, gode ferier med masse læring og inspirasjon. Barna får masse hjelp med leksene og gjør det bra på alle arenaer. En lønn som deres frarøvet dem utrolig mange muligheter. Da ville jeg heller jobbet litt mer, for barnas skyld. Barn har ikke vondt av å ha yrkesaktive foreldre.

Anonymous poster hash: 52d10...9a6

Skrevet

Morsom du! Jeg må jo ha ny bil skjønner du! Mannen trenger nyeste iPhonen og vi må dessuten legge inn litt ekstra overtid så vi får råd til kjæresteturen vår; 1 uke til NY!

Er vel heller du som er morsom. Selvom det du skriver her ikke er sant så regner jeg med at dere ikke hadde vært villige til å klart dere på 22000,- utbetalt i mnd til sammen? Nei det ville du nok ikke, dere må jo bo sentralt, ha stort nytt hus, to biler, utenlandsturer, hytte, merkeklær osv osv.

Vi lever på 22000 utbetalt i mnd og vi lever godt, fordi vi har valgt bort mye. Vi bor i et passe stort hus som vi pusser opp over tid, vi har en bil, bor 3,5 mil unna skole, sentrum osv osv. Men her er det alltid en voksen hjemme, barna har korte dager i Bhg og ikke SFO. Vi var mange fine opplevelser sammen, har tid til å ha venner av barna på besøk, barna får tid og overskudd til å være med på 2 fritidsaktiviteter hver og spiser sunt og godt. Det har med prioriteringer å gjøre! Alle barn trenger ro og ferie, men mange får det desverre ikke fordi foreldrene skal være med på den materialistiske karusellen.

Huff da. Stakkars barna deres som har foreldre med så lite utdannelse.

Kommer dere til å klare å hjelpe ungene med leksene etter 4.klasse?

Anonymous poster hash: 2ff8d...099

Skrevet

At barn trenger "fred og ro og hvile" er bare bullshit. Det er voksne behov vi prakker på barna slik at vi kan sette de passivt i sofan med film eller spill etter skolen slik at vi kan slenge oss på sofaen fordi VI er slitne etter en lang dag, og selvsagt må være oppe til både elleve og tolv for og se det vi MÅ se på TV...Eller for at vi "MÅ" ta ut ferier og langhelger sammen med barna, fordi barna "trenger det"

Barn TRENGER ikke hvile og ferier i "Hytt og pine" for og ta seg igjen. Om dere som mener det hadde SETT barna deres når dere har de rundt dere hele dagen, så hadde dere visst at barn som er "slitne" bare sovner litt tidligere på kveldene. FOr og sette det på spissen. Selvsagt setter de pris på familietid,- og skolefri ,- men at de TRENGER det er bare tøv. Er man flink så får barna nok familietid i hverdagen...Selv om foreldre jobber 100%....

Min yngste har en dag på SFO eldste blir alene hjemme i to dager, den siste av  de sammen med lillebror. Jeg jobber en 4 min biltur unna, så skal kjøre innom de i lunsjen. Vi er heldige og har mulighet til avspasering begge, så torsdag til søndag er vi på tur. Heldige oss :) At vi kan gjøre det. For jeg har jobbet 9 til 10 timer hver dag siden nyttår,- så skal bli deilig, for JEG trenger fri nå. Barna synes også det er deilig med ferie,- men ikke fordi de er slitne eller trenger hvile! Men de gleder seg til familietid. Men av erfaring så vet jeg at før helga kommer har de savnet vennen sine lenge. I år klaffet det slik at de nærmeste vennene er borte nå, og kommer hjem når vi drar. Men sånn blir det noen gang.

Nei, barn TRENGER ikke hvile og koble av. De trenger ikke slappe av som oss. Antar barna "slapper av" mindre i ferier enn ellers? Tenker da skiturer, akebakken, badeland, man drar histen og pisten for "og gjøre noe sammen"; tror det er mer stressende enn en rutinert hverdag for mange.. Men barn tåler det, nettopp fordi de ikke "trenger og slappe av":...Ikke rart man får feite og inaktive barn....

Hvorfor ikke kalle spade for en spade og si at ferier er noe vi voksen trenger. Og vinter- og høstferie er en gyllen mulighet for noen ekstra fridager for oss som jobber. Fordi "barna kan ikke være alene hjemme".... Og vi med barn i småskolen får prioritert fri disse dager. Og kanskje mulighet til avspasering, selv om arbeidsgiver i utgangspunktet ikke gir avspasering kun overtidBETALT...

Anonymous poster hash: 81ea0...580
Skrevet

Her er jeg i permisjon, så alle barna får vinterferie :)

Skrevet

22.000 til sammen?

Vi betaler i mnd:

7000 i bopel, altfor liten sådan!

3500 bil/forsikring/diesel

5000 mat til fire

3000 forsikringer

2000 gaver, diger familie

2000 strøm

1000 mobil, Internett (har ikke tv)

--------

Har allerede oversteget 22.000. Har ikke tatt med linser, frisør, legebesøk, tannlege, klær/sko, kommunalavgift, studielån mm.

Det er ikke merkeklær som gjør at de fleste familier må ha mer enn 22,000 inn.

Anonymous poster hash: 5e4d6...00b

Skrevet

Barna mine skal i barnehagen hele uka og jeg jobber ikke en gang. De har vært mye hjemme de to siste ukene pga sykdom, så nå tenker jeg at det blir fint å gå i barnehagen. Kanskje det er litt færre barn der, så de kan få litt rolige dager. Det er ikke så lenge siden juleferien, så har ikke dårlig samvittighet for det. De skal ha fri en uke i mars i stedet, for da skal vi på en liten ferie. 😊

Anonymous poster hash: 08760...47b

Skrevet

Jeg har bare skolebarn, og de tar ferie. Når det er sagt, så synes jeg både høst- og vinterferie er noe stort tull. Ungene har slettes ikke behov for ferie rett etter sommerferien, og heller ikke mellom jul og påske.

Jeg er faktisk uenig med deg. Jeg ser tydelig at gutten vår er sliten etter 6-8 uker på rad på skolen og han trenger den ferien han får. Utfordringen vår er at han dessverre ikke har det bra på sfo og blir like sliten av det som å gå på skolen. Uten besteforeldre som kan steppe inn i ferier må vi innordne oss slik at han kan få fri når det er skolefri. Etter at vi begynte med det har han fått merkbart færre sykedager og trivselen hans på skolen har økt. Men det er ikke en enkel sak, og jeg ville gjerne sett at han trivdes på sfo som barn flest.

I grunn tenker jeg at det ikke er høst- og vinterferie slm er problemet, men at sommerferien er for lang. Energinivået har bedre av pauser som er jevnt fordelt over året en. Av en laaaaaang ferie fulgt av lange skoleøkter.

Anonymous poster hash: e29d6...387

Skrevet

Mine har ferie, som alltid når skolen er stengt. Jeg er glad for vår mulighet, men forstår ikke alle kan. Du HI høres ut som en usympatisk bitch. Dersom det er synn på andres barn for manglende fri, utfordrere jeg deg til å invitere et barn eller to med dere jeg hi! Så gjør du en god gjerning også vet du, ikke bare spytter på alle andre.

Anonymous poster hash: 5f4b1...4d0

Skrevet

Jeg har bare skolebarn, og de tar ferie. Når det er sagt, så synes jeg både høst- og vinterferie er noe stort tull. Ungene har slettes ikke behov for ferie rett etter sommerferien, og heller ikke mellom jul og påske.

Jeg er faktisk uenig med deg. Jeg ser tydelig at gutten vår er sliten etter 6-8 uker på rad på skolen og han trenger den ferien han får. Utfordringen vår er at han dessverre ikke har det bra på sfo og blir like sliten av det som å gå på skolen. Uten besteforeldre som kan steppe inn i ferier må vi innordne oss slik at han kan få fri når det er skolefri. Etter at vi begynte med det har han fått merkbart færre sykedager og trivselen hans på skolen har økt. Men det er ikke en enkel sak, og jeg ville gjerne sett at han trivdes på sfo som barn flest.

I grunn tenker jeg at det ikke er høst- og vinterferie slm er problemet, men at sommerferien er for lang. Energinivået har bedre av pauser som er jevnt fordelt over året en. Av en laaaaaang ferie fulgt av lange skoleøkter.

Dere har kanskje tenkt på det selv, men kan det være at gutten heller kan være alene hjemme til dere kommer hjem? Noen barn er utrygge og tør ikke, men mange vil synes det er stas og vokse enormt på det. Om han mistrives så på sfo, kan bare tanken på å skulle dit være enormt belastende...

Skrevet

I grunn tenker jeg at det ikke er høst- og vinterferie slm er problemet, men at sommerferien er for lang. Energinivået har bedre av pauser som er jevnt fordelt over året en. Av en laaaaaang ferie fulgt av lange skoleøkter.Anonymous poster hash: e29d6...387

Dere har kanskje tenkt på det selv, men kan det være at gutten heller kan være alene hjemme til dere kommer hjem? Noen barn er utrygge og tør ikke, men mange vil synes det er stas og vokse enormt på det. Om han mistrives så på sfo, kan bare tanken på å skulle dit være enormt belastende...

Han er bare 6 år, tror nok jeg ville fått litt pès her inne om han var alene hele dagen mens han har ferie. ;)

Men ja, vi det blir løsningen etter hvert som han blir eldre. Og alternativene til sfo vil også bli flere etterhvert som han blir eldre (og muligens mer robust). Og vi er heldige som bor i utlandet nå slik at jeg har muligheten til å være hjemme. Jeg merker dessuten at skolekalenderen han har her passer han utmerket: 2 uker ferie hver 6-8 uker (høst, jul, vinter og vår), men bare 5 uker sommerferie for totalt 13 uker ferie per skoleår.

Det var verre i Norge, etter flere uker i bhg ble han nokså sliten og trengte virkelig en pause som vi ikke kunne gi han fordi vi jobbet fullt begge to. Også skjønte vi ikke før vi flyttet at det passet han bedre med kortere sommerferie og flere pauser ila året. Endte opp med mye sykefravær og en temmelig trassete gutt.

Skrevet

He he tror barna dine får den virkelige verden i fleisen i dag, men da er det vel for sent. Blir vel noen latsabber som aldri får seg en utdannelse men satser på et liv med naving....

Anonymous poster hash: 50b5f...c21

Skrevet

vår skal i barnehagen hele vinterferien, og det gjør vi med GOD SAMVITTIGHET!

De hadde 3 uker juleferie for ca 6 uker siden.. og vi skal ha en hel uke fri til påske! 

Skrevet

Se gjør så mye morsomt på sfo denne uken, selvfølgelig skal de gå lov til å bli med på det.

Fri får de nok av, bare ved andre anledninger.

Tenk om alle skulle tatt fri i alle ferier, da hadde landet stoppet opp.

Så kos deg du, så skal jeg kose meg en annen gang.

Skrevet

22 000 er jo faktisk lommerusk. Det er det vi bruker på vinterferieuka sånn ca. Så nei, vi hadde nok ikke "klart oss" på det. Hadde ikke blitt mye ferieopplevelser, ihvertfall.

Anonymous poster hash: 1e8d0...f56
Skrevet

Vi har bare skolebarn, og her finnes ingen SFO tilbud i ferier så vi har ikke noe valg enn at barna er hjemme. Siden jeg ikke jobber er det ikke noe problem heller.

Skrevet

Fniiis... Jeg klarer ikke engang å bli provosert over Hi´s innlegg, da det er så tåpelig skrevet.. haha

Vi sender også litt ukritisk til barnehage, og litt på hytta med besteforeldre, fordi vi så fint "må" jobbe..... hahahaha

Anonymous poster hash: 48a44...3c6

Skrevet

Jeg og samboer må jobbe men 10 åringen er på vinterferie hos besteforeldre

Anonymous poster hash: 68ecf...baf

Skrevet

Slutta med ferier selv da jeg var rundt 13, jobba istedet :P

Må so meg enig, syns det er litt artig at så mange biter på trollet *fnis*

Lenge leve svart-hvit virkelighet!

Anonymous poster hash: 07237...604
Skrevet

Vi har vinterferie i år for vi har skolebarn nå. Vi er heldige som har fleksible jobber som gjør at vi kan jobbe opp timer og ta f.eks. juleferie, påskefeire, vinterferie og høstferie. MEN det hender da vi jobber noen timer på nett og/eller telefon om det trengs.

Jeg skjønner at situasjonen er forskjellig for alle. For dere med barnehagebarn er det jo ikke noe poeng å reise til fjells osv når ALLE andre er der!

Anonymous poster hash: a40b3...b03
Skrevet

Herregud altså. Mannen min jobber i oljebransjen, det nytter ikke å bo langt inne på viddene i Hardanger da. Ungen min har også korte dager i barnehagen + pluss han har fri 1-2 dager i uken. Når han begynner på skolen er det alltid en av oss som er hjemme når skolen slutter og tenk vi reiser hvertfall til utlandet 3 ganger i året (noe dine barn aldri vil få oppleve) Jeg jobber 90% og mannen min fullt.

For ett vemmelig kvinnfolk du er, kanskje greit du ikke jobber så mye så slipper folk å la deg forpeste

arbeidsplassen.

Ikke vær så misunnelig på de som bruker mer tid på ungene enn jobben.

Anonymous poster hash: 6435e...1db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...