Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #51 Skrevet 15. februar 2015 Altså. Når barneverntjenesten mottar en bekymringsmelding, blir det vurdert hvorvidt det er snakk om forhold som kan utløse tiltak etter barnevernloven. Dersom det som står i meldingen ikke er noe å bekymre seg for, opprettes ingen undersøkelse. Familien blir ikke kontaktet i det hele tatt. Så er du i tvil, meld din bekymring. Dersom bekymringen er av typen "far går med søpla mens niåringen er inne alene," vil det ikke bli åpnet noen sak. Du skal ikke sitte og vurdere selv hvorvidt ressursfordelingen i barnevernet gjør at noen andre får dårligere tilbud fordi du melder fra om et barn du har en bekymring for. Mvh barnevernkonsulent Anonymous poster hash: 3353b...e41
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #52 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har blitt meldt selv, men siden jeg vet at vi har alt på stell så har det ikke bekymret meg det minste å få kontakt med barnevernet. Tvert i mot, alle jeg pratet med var hyggelige og gjorde bare jobben sin. Har man ingen svin på skogen så skjer det heller ingenting, barnevernet tar ikke barn bare for moro! Anonymous poster hash: 49229...93d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #53 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har blitt meldt selv, men siden jeg vet at vi har alt på stell så har det ikke bekymret meg det minste å få kontakt med barnevernet. Tvert i mot, alle jeg pratet med var hyggelige og gjorde bare jobben sin. Har man ingen svin på skogen så skjer det heller ingenting, barnevernet tar ikke barn bare for moro! Anonymous poster hash: 49229...93d Sånn tenker jeg også. Man vet jo selv om man har noe man bør bekymre seg over. Anonymous poster hash: aff7d...c44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå