Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Min niese på 16 er barnevakt for er barn på 16 mnd. Foreldrene er ute og drikker seg sanseløse. Her en kveld ble barnet veldig sykt, over 40 i feber og dårlig allmenntilstand. Niesa mi ringte foreldrene til jenta, men fikk ikke svar før etter en time. Hun måtte ringe sin egen mor for å då råd, ringte legevakt osv. Foreldrene var så drita at de spydde i tlf. De sov ut rusen dagen etterpå, niese mi overnatta men jenta sov hos foreldrene. De hadde fortsatt promille dagen etter, og kjørte da bil. Dette gjør de ofte i påvirket tilstand, i følge niesen min. Synes dette er drøyt, tenker på dette barnet som har foreldre som drikker så mye og ofte, og er beruset rundt barnet. Men jeg vet ikke hva disse folkene heter en gang. Ville du ha sjekket opp og sendt en bekymringsmelding slik at barnevernet kunne tatt en tur og sett på hvordan ting er i hjemmet deres? Anonymous poster hash: 6ec42...71e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Hvis du vet foreldrene kjører bil med barnet mens de har promille sender du såklart melding 5 ol barnevernet. Ev. Ring politiet hvis din niese er vitne til det der og da. Anonymous poster hash: 5b157...9f7
pifi med tre nurk Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Ja det ville jeg! Ikke noe galt å dra på fest og drikke alkohol så lenge man har barnevakt! Men fyllekjøring med barn i bilen og være sammen med barnet i dritafulltilstand er ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Ja det ville jeg! Ikke noe galt å dra på fest og drikke alkohol så lenge man har barnevakt! Men fyllekjøring med barn i bilen og være sammen med barnet i dritafulltilstand er ikke greit. Enig. Anonymous poster hash: e3c9a...147
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Herregud stakkars barn! JA du bør melde! Anonymous poster hash: 32aeb...8a6
Gjest Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Dette melder du TVERT til både politi og barnevern!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Foreldrene til niesen din er jo også uansvarlige foreldre som sender sin datter dit gang på gang. Anonymous poster hash: 3352d...1de
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Foreldrene til niesen din er jo også uansvarlige foreldre som sender sin datter dit gang på gang. Anonymous poster hash: 3352d...1de Ja, jeg er skikkelig satt ut over broren min. Hi Anonymous poster hash: 6ec42...71e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Ja her hadde jeg sendt melding.Dette er ikke bra for barnet. Anonymous poster hash: 64170...8bb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 Snakket med broren min nå, og fikk navnet. Ringer bv nå. Hi Anonymous poster hash: 6ec42...71e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 en trenger ikke drikke mye for å kaste opp da! Jeg kaster opp etter 2-3 cidere. Men fyllakjøring er så farlig at jeg selvsagt hadde meldt fra til barnevernet! Anonymous poster hash: 8ef81...007
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #12 Skrevet 13. februar 2015 Flott at du melder fra!! Anonymous poster hash: 78d29...87f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #13 Skrevet 13. februar 2015 Hva sa barnevernet? Anonymous poster hash: 84d93...85a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #14 Skrevet 13. februar 2015 Kontakt BV for Guds skyld!!!!! Anonymous poster hash: 6602f...cca
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #15 Skrevet 13. februar 2015 Ringte bv. De takket for at jeg meldte fra. Kunne ikke si noe mer. Men da et det iallfall gjort. Anonymous poster hash: 6ec42...71e
Gjest Mamma 2015 Skrevet 13. februar 2015 #16 Skrevet 13. februar 2015 Herregud tenker jeg. Det er helt vanlig at foreldre tar seg en tur på fylla når de har barnevakt. At de kan dumme seg ut ved å drikke for mye og kaste opp etterpå kan faktisk skje. Hvordan er du sikker på at de hadde promille dagen etter når de skulle kjøre? Testet du dem? Om dette gjentar seg ofte slik at det blir et problem så burde den 16 år gamle jentas foreldre ta det opp med dem. Litt bein i nesa og litt vilje til å ordne opp selv må en ha som voksen. Er veldig imot at man skal blande barnevernet inn i absolutt alt. Du trengte ikke ringe barnevernet uten å først ta det opp med dem de gjelder. Kanskje en sånn samtale hadde fått de til å skjerpe seg, kanskje ikke. Nå er de i allefall i registeret hos barnevernet takket være deg.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #17 Skrevet 13. februar 2015 Herregud tenker jeg. Det er helt vanlig at foreldre tar seg en tur på fylla når de har barnevakt. At de kan dumme seg ut ved å drikke for mye og kaste opp etterpå kan faktisk skje. Hvordan er du sikker på at de hadde promille dagen etter når de skulle kjøre? Testet du dem? Om dette gjentar seg ofte slik at det blir et problem så burde den 16 år gamle jentas foreldre ta det opp med dem. Litt bein i nesa og litt vilje til å ordne opp selv må en ha som voksen. Er veldig imot at man skal blande barnevernet inn i absolutt alt. Du trengte ikke ringe barnevernet uten å først ta det opp med dem de gjelder. Kanskje en sånn samtale hadde fått de til å skjerpe seg, kanskje ikke. Nå er de i allefall i registeret hos barnevernet takket være deg. Kremt. Se seg selv i speilet? Anonymous poster hash: d1cf0...6ef
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #18 Skrevet 13. februar 2015 Herregud tenker jeg. Det er helt vanlig at foreldre tar seg en tur på fylla når de har barnevakt. At de kan dumme seg ut ved å drikke for mye og kaste opp etterpå kan faktisk skje. Hvordan er du sikker på at de hadde promille dagen etter når de skulle kjøre? Testet du dem? Om dette gjentar seg ofte slik at det blir et problem så burde den 16 år gamle jentas foreldre ta det opp med dem. Litt bein i nesa og litt vilje til å ordne opp selv må en ha som voksen. Er veldig imot at man skal blande barnevernet inn i absolutt alt. Du trengte ikke ringe barnevernet uten å først ta det opp med dem de gjelder. Kanskje en sånn samtale hadde fått de til å skjerpe seg, kanskje ikke. Nå er de i allefall i registeret hos barnevernet takket være deg. Jeg er glad for at det er registrert hos barnevernet. Hi Anonymous poster hash: 6ec42...71e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #19 Skrevet 13. februar 2015 Åh så glad jeg er for at du ringte!! Håper de tar tak i det! Anonymous poster hash: 24cb1...cdd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #20 Skrevet 13. februar 2015 Åh så glad jeg er for at du ringte!! Håper de tar tak i det! Anonymous poster hash: 24cb1...cdd Dere er gale kvinnfolk ! Dere vet Ingen verdens ting om disse menneskene ! Det gjør ikke HI heller ! Sykt. Anonymous poster hash: 19d53...71d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #21 Skrevet 13. februar 2015 Helt sprøtt å melde folk til barnevernet fordi man har hørt noe av en som har hørt noe av en som har hørt noe som kanskje stemmer, folk som man ikke aner hvem er, som kanskje bor på andre kanten av landet. Tror jeg også skal begynne å melde folk, bare sånn for sikkerhetsskyld. Hvem skal jeg begynne med... -Kanskje foreldrene til barn som går i samme klær flere dager på rad -De som triller ute med barnevogn etter kl. 20.00 -Foreldre som putter fiskepinner i handlevogna, eller enda verre, noe som inneholder sukker på en hverdag -Gutten som var trist i barnehagen i dag. Kommer sikkert fra et voldelig hjem -Foreldre som irettesetter barnet sitt i all offentlighet -Faren som går med søpla mens 9-åringen er alene i huset -Eller moren som røyker på verandaen mens babyen sover inne. Hva om den kaster opp? -Barn som blir isolert i Pinsemenighet, Jehovas vitner? Dere som roper MELD!!!! Er dere perfekte? Tror dere ikke at et menneske som ikke liker dere kan finne noe på dere også, om det går inn for det? Må legge til, er ikke imot barnevernet, men er rystet over hvor lite som skal til for å melde noen. Mange familier som lever et helt annet liv enn hva jeg mener er riktig, men melde til bv? Nei! Anonymous poster hash: 3352d...1de
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #22 Skrevet 13. februar 2015 Helt sprøtt å melde folk til barnevernet fordi man har hørt noe av en som har hørt noe av en som har hørt noe som kanskje stemmer, folk som man ikke aner hvem er, som kanskje bor på andre kanten av landet. Tror jeg også skal begynne å melde folk, bare sånn for sikkerhetsskyld. Hvem skal jeg begynne med... -Kanskje foreldrene til barn som går i samme klær flere dager på rad -De som triller ute med barnevogn etter kl. 20.00 -Foreldre som putter fiskepinner i handlevogna, eller enda verre, noe som inneholder sukker på en hverdag -Gutten som var trist i barnehagen i dag. Kommer sikkert fra et voldelig hjem -Foreldre som irettesetter barnet sitt i all offentlighet -Faren som går med søpla mens 9-åringen er alene i huset -Eller moren som røyker på verandaen mens babyen sover inne. Hva om den kaster opp? -Barn som blir isolert i Pinsemenighet, Jehovas vitner? Dere som roper MELD!!!! Er dere perfekte? Tror dere ikke at et menneske som ikke liker dere kan finne noe på dere også, om det går inn for det? Må legge til, er ikke imot barnevernet, men er rystet over hvor lite som skal til for å melde noen. Mange familier som lever et helt annet liv enn hva jeg mener er riktig, men melde til bv? Nei! Anonymous poster hash: 3352d...1de Så det er greit at foreldre er så beruset på hjemmebrent at de ikke kan stå på beina når de er sammen med en ettåring? Og så setter de seg i bilen og kjører, fortsatt brisne, det er greit synes du? Hi Anonymous poster hash: 6ec42...71e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #23 Skrevet 13. februar 2015 Helt sprøtt å melde folk til barnevernet fordi man har hørt noe av en som har hørt noe av en som har hørt noe som kanskje stemmer, folk som man ikke aner hvem er, som kanskje bor på andre kanten av landet. Tror jeg også skal begynne å melde folk, bare sånn for sikkerhetsskyld. Hvem skal jeg begynne med... -Kanskje foreldrene til barn som går i samme klær flere dager på rad -De som triller ute med barnevogn etter kl. 20.00 -Foreldre som putter fiskepinner i handlevogna, eller enda verre, noe som inneholder sukker på en hverdag -Gutten som var trist i barnehagen i dag. Kommer sikkert fra et voldelig hjem -Foreldre som irettesetter barnet sitt i all offentlighet -Faren som går med søpla mens 9-åringen er alene i huset -Eller moren som røyker på verandaen mens babyen sover inne. Hva om den kaster opp? -Barn som blir isolert i Pinsemenighet, Jehovas vitner? Dere som roper MELD!!!! Er dere perfekte? Tror dere ikke at et menneske som ikke liker dere kan finne noe på dere også, om det går inn for det? Må legge til, er ikke imot barnevernet, men er rystet over hvor lite som skal til for å melde noen. Mange familier som lever et helt annet liv enn hva jeg mener er riktig, men melde til bv? Nei! Anonymous poster hash: 3352d...1de Så det er greit at foreldre er så beruset på hjemmebrent at de ikke kan stå på beina når de er sammen med en ettåring? Og så setter de seg i bilen og kjører, fortsatt brisne, det er greit synes du? Hi Anonymous poster hash: 6ec42...71e Problemet er jo at du ikke har sett det, og ikke en gang vet hvem menneskene er. Du aner jo ikke om det hold i ryktene i det hele tatt. Anonymous poster hash: 3352d...1de
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #24 Skrevet 13. februar 2015 Jeg syns du heller burde meldt til politiet at du har observert noen som kjører i ruset tilstand. Det kan i alle fall bevises. Man skal være forsiktig med å melde noe som man "har hørt," nettopp fordi man ikke kan bevise noe. Om begge foreldrene blir tatt for kjøring i beruset tilstand, vil nok politiet melde videre til barnevernet om nødvendig når de får vite om barnet. Foreldrene vil i tillegg bli straffet, noe som sansynligvis er på sin plass. Forhåpentligvis har det effekt. Jeg kjenner til (personlig!) en familie som ble meldt pga noen som "hadde hørt" noe og meldte til barnevernet. Resultatet var at babyen ble akuttplassert hos en annen familie og flyttet rundt i to år. Barnet er nå tilbake hos foreldrene sine, men sliter med tilknytning pga all flyttingen og bytting av omsorgspersoner. Syns dere som melder "i hytt og pine" at dette var en god løsning? Ja, det er viktig å melde når barn ikke har det bra. Men samtidig skal man være bra sikker før man melder. Barnevernet har desverre gjort mye skade for mange, fordi det sitter personer der som liker å utvise makt. Som så mange andre steder er det udugelige folk der også. Det er flere saker jeg vet om der barnevernet har holdt tilbake informasjon (om rettigheter bl.a) for å hindre foreldrene i å få tilbake barnet sitt. Samtidig vil jeg si at jeg kjenner flere som jobber i barnevernet som gjør en god jobb, jeg ønsker ikke å svartmale. Jeg ønsker bare til å oppfordre om saklighet og helst beviser eller førstehånds kjennskap til en sak. Ikke "sladder" eller å melde noe man ikke vet hele sannheten om. Anonymous poster hash: bebdf...2ac
HvittHus Skrevet 13. februar 2015 #25 Skrevet 13. februar 2015 Helt sprøtt å melde folk til barnevernet fordi man har hørt noe av en som har hørt noe av en som har hørt noe som kanskje stemmer, folk som man ikke aner hvem er, som kanskje bor på andre kanten av landet. Tror jeg også skal begynne å melde folk, bare sånn for sikkerhetsskyld. Hvem skal jeg begynne med... -Kanskje foreldrene til barn som går i samme klær flere dager på rad -De som triller ute med barnevogn etter kl. 20.00 -Foreldre som putter fiskepinner i handlevogna, eller enda verre, noe som inneholder sukker på en hverdag -Gutten som var trist i barnehagen i dag. Kommer sikkert fra et voldelig hjem -Foreldre som irettesetter barnet sitt i all offentlighet -Faren som går med søpla mens 9-åringen er alene i huset -Eller moren som røyker på verandaen mens babyen sover inne. Hva om den kaster opp? -Barn som blir isolert i Pinsemenighet, Jehovas vitner? Dere som roper MELD!!!! Er dere perfekte? Tror dere ikke at et menneske som ikke liker dere kan finne noe på dere også, om det går inn for det? Må legge til, er ikke imot barnevernet, men er rystet over hvor lite som skal til for å melde noen. Mange familier som lever et helt annet liv enn hva jeg mener er riktig, men melde til bv? Nei! Anonymous poster hash: 3352d...1de Så det er greit at foreldre er så beruset på hjemmebrent at de ikke kan stå på beina når de er sammen med en ettåring? Og så setter de seg i bilen og kjører, fortsatt brisne, det er greit synes du? Hi Anonymous poster hash: 6ec42...71e Problemet er jo at du ikke har sett det, og ikke en gang vet hvem menneskene er. Du aner jo ikke om det hold i ryktene i det hele tatt. Anonymous poster hash: 3352d...1de Det er ikke akkurat rykter når det er niesen som har fortalt om saken og det i tillegg kan verifiseres at jenta måtte ringe sin egen mor for å skaffe medisinsk hjelp til barnet. Det er temmelig graverende å drikke seg såpass utpå at du ikke klarer å følge opp det medisinske ansvaret du har for ditt eget barn. Når man i tillegg velger å kjøre i påvirket tilstand, da er det på sin plass med en melding!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå