Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Noen som vet hva minimumsbeløpet fra NAV er for å overleve? Alenemor med barnehagebarn. Kun svar på spm takk, er syk og har fått streng beskjed om ikke å jobbe, så trenger ikke ti svar om at jeg må finne meg jobb. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Om du er for syk til å jobbe og ikke har krav på sykepenger kan du søke arbeidsavklaringspenger, søknadskjema ligger på nettsiden til nav og lege må sende med en utvidet legeattest. Du får da en saksbehandler hos nav og et møte med denne hvor dere planlegger hvordan du skal gjøre det i tiden fremover, hva skal til for at du blir frisk nok til å jobbe igjen, behandling, opptrening e.l.? Når du da blir frisk nok til å prøve deg i jobb igjen vil du få hjelp av nav til å finne en arbeidsplass eller praksisplass. Mener minstesatsen på aap er 2G, men har du vært i arbeid siste 3 årene kan det bli høyere enn det. Du kan også søke om bostøtte og om du akkurat har blitt alene kan du en periode få overgangsstønad i tillegg til aap. Som alenemor på aap kan du søke støtte til barnetilsyn, og du vil selvfølgelig få en ekstra barnetrygd og bidrag. Med en nøktern levestandard klarer du deg helt fint. Anonymous poster hash: 9dffb...537
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Hvilke type penger fra NAV er det du har rett på? Anonymous poster hash: e4746...8aa
Miamimom Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Du har ikke jobbet før du ble syk heller da? For ellers ville du vel fått sykepenger? Ingen alenemødre med små barn dør av for lite stønad i Norge, så det kan du ta med knusende ro. Når det gjelder eksakt beløp avhenger dette av hvilken kommune du bor i, antall barn du har o.l.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Saksbehandleren min mente at 13.000 burde jeg overleve på, AAP. Har vært i arbeidsutprøving i 4 år. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Sosialstønad er vel på 4000kr/mnd? Anonymous poster hash: daf33...cf5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Saksbehandleren min mente at 13.000 burde jeg overleve på, AAP. Har vært i arbeidsutprøving i 4 år. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Tja kan nok stemme det. Da jeg gikk på AAP fikk jeg hele 9500 utbetalt.. Du har vel andre inntekter i tillegg? bidrag, barnetrygd, bostøtte(kan søkes), og støtte til bhg? Sjekk opp dette hvis du ikke har. Ellers er det ingen luksus på NAV nei, langt derifra. Anonymous poster hash: dd2b3...926
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Sosialstønad er vel på 4000kr/mnd? Anonymous poster hash: daf33...cf5 Er du full eller? Hvis du skal si noe så si det som er riktig da. Er det sosialhjelp så får du 5800,- for deg selv, du får også livsopphold for barna avhengig av hvor gamle barna er. Du får dekket husleie/renter på boliglån/ strøm/barnehage. Anonymous poster hash: 3fa3b...5b7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Jeg får 14.000 i mnd med aap. Aldri hatt inntekt. Ble syk før jeg kom meg i jobb. Anonymous poster hash: 03a7d...145
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Med 7.500 i husleie, 1000 i strøm, 2500 i barnehage og 2.000 i gjeld så blir det ikke mye mat Anonymous poster hash: 7a57c...2b5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Saksbehandleren min mente at 13.000 burde jeg overleve på, AAP. Har vært i arbeidsutprøving i 4 år. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Høres rett ut det. I tillegg har du barnetrygd, bidrag og kan søke bostøtte. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Saksbehandleren min mente at 13.000 burde jeg overleve på, AAP. Har vært i arbeidsutprøving i 4 år. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Høres rett ut det. I tillegg har du barnetrygd, bidrag og kan søke bostøtte. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4 Ikke alle er så heldig å få barnebidrag. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Saksbehandleren min mente at 13.000 burde jeg overleve på, AAP. Har vært i arbeidsutprøving i 4 år. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Høres rett ut det. I tillegg har du barnetrygd, bidrag og kan søke bostøtte. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4 Ikke alle er så heldig å få barnebidrag. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Da søker du bidragsforskudd fra NAV. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Saksbehandleren min mente at 13.000 burde jeg overleve på, AAP. Har vært i arbeidsutprøving i 4 år. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Høres rett ut det. I tillegg har du barnetrygd, bidrag og kan søke bostøtte. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4 Ikke alle er så heldig å få barnebidrag. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Da søker du bidragsforskudd fra NAV. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4 Faren er død. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Sosialstønad er vel på 4000kr/mnd? Anonymous poster hash: daf33...cf5 Er du full eller? Hvis du skal si noe så si det som er riktig da. Er det sosialhjelp så får du 5800,- for deg selv, du får også livsopphold for barna avhengig av hvor gamle barna er. Du får dekket husleie/renter på boliglån/ strøm/barnehage. Anonymous poster hash: 3fa3b...5b7 Du tar selv grundig feil. Dette varierer fra hver kommune. Jeg får 3760kr i livsopphold til meg selv. Anonymous poster hash: df40d...1b1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 Jeg må tydeligvis ha vært ekstremt uheldig ser jeg. Forrige møtet mitt med NAV, fikk jeg grei beskjed om at jeg ikke hadde krav på noe. Ikke sosialstønad heller, siden hun mente mine foreldre eller venner burde kunne låne meg penger. Anonymous poster hash: 53c02...ae0
HvittHus Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 Saksbehandleren min mente at 13.000 burde jeg overleve på, AAP. Har vært i arbeidsutprøving i 4 år. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Høres rett ut det. I tillegg har du barnetrygd, bidrag og kan søke bostøtte. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4 Ikke alle er så heldig å få barnebidrag. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Da søker du bidragsforskudd fra NAV. Anonymous poster hash: 0a37f...ab4 Faren er død. Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Hvis far er død har barnet krav på barnepensjon.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #18 Skrevet 9. februar 2015 Sosialstønad er vel på 4000kr/mnd? Anonymous poster hash: daf33...cf5 Er du full eller? Hvis du skal si noe så si det som er riktig da. Er det sosialhjelp så får du 5800,- for deg selv, du får også livsopphold for barna avhengig av hvor gamle barna er. Du får dekket husleie/renter på boliglån/ strøm/barnehage. Anonymous poster hash: 3fa3b...5b7 Det er forskjellig fra kommune til kommune, og det varierer også om man går på korttids- eller langtidssats. Anonymous poster hash: c646e...262
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #19 Skrevet 9. februar 2015 Jeg må tydeligvis ha vært ekstremt uheldig ser jeg. Forrige møtet mitt med NAV, fikk jeg grei beskjed om at jeg ikke hadde krav på noe. Ikke sosialstønad heller, siden hun mente mine foreldre eller venner burde kunne låne meg penger. Anonymous poster hash: 53c02...ae0 Hvis du ikke har evne til å betale på lån kan de ikke kreve at foreldre eller venner skal sponse deg, så lenge du er voksen. Dette skal du også si til dem, for de har ikke rett til å avslå søknad fra deg med begrunnelse at foreldre/venner bør låne deg penger. Er du voksen, myndig og bor for deg selv kan de ikke kreve at andre sponser deg når du ikke har evne til å greie deg selv nå. Be om å bytte saksbehandler, for noen av dem er helt horrible i sin saksbehandling og behandling av mennesker. Anonymous poster hash: aafad...219
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #20 Skrevet 9. februar 2015 Jeg må tydeligvis ha vært ekstremt uheldig ser jeg. Forrige møtet mitt med NAV, fikk jeg grei beskjed om at jeg ikke hadde krav på noe. Ikke sosialstønad heller, siden hun mente mine foreldre eller venner burde kunne låne meg penger. Anonymous poster hash: 53c02...ae0 Hvis du ikke har evne til å betale på lån kan de ikke kreve at foreldre eller venner skal sponse deg, så lenge du er voksen. Dette skal du også si til dem, for de har ikke rett til å avslå søknad fra deg med begrunnelse at foreldre/venner bør låne deg penger. Er du voksen, myndig og bor for deg selv kan de ikke kreve at andre sponser deg når du ikke har evne til å greie deg selv nå. Be om å bytte saksbehandler, for noen av dem er helt horrible i sin saksbehandling og behandling av mennesker. Anonymous poster hash: aafad...219 Takk for oppklarende svar😊 Anonymous poster hash: 53c02...ae0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #21 Skrevet 9. februar 2015 Det er forskjellig fra kommune til kommune, og det varierer også om man går på korttids- eller langtidssats. Anonymous poster hash: c646e...262 Hvordan finner man ut av det med korttids- eller langtidssats? Jeg har aldri hørt om det og det er klin umulig å få riktige svar fra dem :/ Anonymous poster hash: aafad...219
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #23 Skrevet 9. februar 2015 Barnepensjon. Ca 3.000 utbet pr mnd For de som har ukjent barnefar da? Anonymous poster hash: 7a57c...2b5
HvittHus Skrevet 9. februar 2015 #24 Skrevet 9. februar 2015 Barnepensjon. Ca 3.000 utbet pr mnd For de som har ukjent barnefar da? Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Far er ikke oppført på fødselsattesten? Og senere død? Da tror jeg neppe du kan regne med noen barnepensjon.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #25 Skrevet 9. februar 2015 Barnepensjon. Ca 3.000 utbet pr mndFor de som har ukjent barnefar da? Anonymous poster hash: 7a57c...2b5 Da får du bare bidragsforskudd, er vel ca 1000 kr måneden. Anonymous poster hash: 9dffb...537
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå