Gå til innhold

Hvordan opplevde dere barseloppholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Helt grusomt slitsomt. Alt var gjort i hastverk. Hadde tatt keisersnitt og fikk ikke noe hjelp uten å måtte mase flere ganger. Fikk slengt inn noen paracet hver morgen og beskjed om å ta de jevnlig. Hadde legevisitt kun siste dagen, selv om det skulle være hver dag. Når jeg hadde utskrivingssamtalen fikk jeg også utdelt brosjyren "velkommen til barsel" med all lnfo. 3 dager tok det før de skjønte at jeg hadde mistet alt for mye blod og trengte blodoverføring. Følte meg som et nytt menneske etterpå. Satt igjen med mange spørsmål etter fødselen, men ingen hadde tid til å svare på noe. Skal føde igjen snart og er takknemlig for at det er fritt sykehusvalg i Norge. Skal ikke tilbake dit!

Anonymous poster hash: e534c...3e6

På Barsel 1 på kk i Bergen har de faktisk ikke visitt utenom ved spesielle tilfeller. Enda Barsel 1 er en avd for kompliserte fødsler. Latterlig at nyopererte kvinner ikke tilsees av lege.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, her var det mange forskjellige opplevelser! Godt å se at det ikke er kun meg som har opplevd dette. Virker også her som det er utrolig travelt, og da er det vanskelig å be om noe. Tror de skulle ha økt bemanningen en del flere steder!

HI

Anonymous poster hash: d4cb7...595

Skrevet

Jeg holdt på å kjede vettet av meg. Hadde heldig vis noen bøker med meg, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle holdt ut.

Frustrerende å måtte sitte alene på barsel nyttårsaften mens alle de ansatte hadde samlet seg på pauserommet for å kose seg med kake mm mens vi mødrene ikke fikk lov til å bestille pizza en gang.Anonymous poster hash: e650b...a5a

Hva? Fikk dere ikke liv?? Så dårlig gjort!

Dere må da få bestille take away :o

Ikke blomster, ikke besøk utenom visittiden, ikke takeaway og ikke lov til å forlate avdelingen før vi ble skrevet ut. De var veldig redde for smitte.

Anonymous poster hash: e650b...a5a

Herregud det var jo helt ille. Er vissnok veldig travelt her også, men har også sett at de sitter på vaktrommet og strikket og spiser kake selv om alarmene ringer godt😂 vittig fenomen! Unner dem pause og hygge altså men..

Anonymous poster hash: d4cb7...595

Skrevet

Første er født på ettermiddagen og vi sov på barselhotellet og reiste hjem neste morgen.

Nr 2 ble hastesnitt i narkose midt i høysesongen. Avdelingen var stappfull, der lå kvinner på dagligstua, en ekstra på alle rommene osv, og jeg fikk enerom og de spurte fint om jeg trodde kanskje mannen kunne bli hos meg fordi de rett og slett ikke hadde tid til å hjelpe meg. Til tross for det var de fantastiske! Kikket stadig innom og spurte om jeg trengte noe, maste ikke om amming (og når gutten gikk ned i vekt og jeg ikke hadde melk kom der er herlig jordmor med nan)

Vi ble svært godt ivaretatt og til tross for en svært dramatisk fødsel sitter vi igjen med en god følelse og fine minner.

Skrevet

Helt topp begge gangene :) fikk enerom, de passet på at jeg fikk mat til måltidene (spurte om jeg skulle hente selv, eller om de skulle komme med mat til meg). Sleit litt med ammingen første gangen, og jeg måtte mase litt for at de skulle hjelpe, for de ville ikke mase. De kunne faktisk vært litt mere PÅ. Andre gangen gikk ammingen uten problemer. Var der 3 døgn første gang, og 2 døgn andre gang. Begge gangene ville de vi skulle være lenger, men det gikk fint å reise hjem. Helt supre opphold, takk til Arendal sykehus :)

Anonymous poster hash: cc4b4...7f0

Skrevet

Hatt 3 barselopphold på Bærum, veldig fornøyd. 1 gang med sykt barn, og mannen fikk bo på barselavd sammen med oss, de var veldig på å skulle avlaste oss så vi fikk slappet av litt mellom slagene, kom med mat, passet på at vi hadde det bra. 2 gangen fikk vi et prematurt barn, samme greia da bare at mannen måtte sove hjemme pga eldste. 3 gangen fikk vi et fullbårent og friskt barn og jeg ville helst dra hjem samme dag, men da var det ikke måte på hva de skulle gjøre for meg om jeg bare ble 1 natt i det minste, så jeg ble 1 natt ;)

Føler egentlig litt vemod over å ikke skulle tilbake noe mer...

Skrevet

Vi ble tatt godt vare på begge to og opplevde engasjerte, dyktige leger, jordmødre og sykepleiere.

Til neste gang skal jeg ha med:

- ekstra pute

- toalettpapir

- jordet Skjøteledning

- mer klær til meg (små gutter tisser langt!)

- frukt, friske bær, mineralvann i kjølebag.

Vi fikk grøt til middag en dag - det var IKKE greit.

Kjæresten spurtet ut etter sushi da en småhormonell NurkeMamma med primadonnanykker erklærte: "Jeg er på sykehus, for pokker! Jeg sitter ikke i fengsel!". :P

grøt er vel standard på alle helseinsitusjoner på lørdager, er det ikke??

Anonymous poster hash: 8f650...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...