Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #26 Skrevet 9. februar 2015 Første gangen var det helt grusomt. Lå på 4-mannsrom og fikk aldri fred for andre nybakte mødre eller puppetafserne som jobbet på barsel. Jeg hadde en traumatisk fødsel og var nok helt uttafor, har jeg skjønt i ettertid. "Heldigvis" hadde gutten min gulsott og vi ble overført til nyfødtintensiven, der jobber altså englene på denne jorda. Fikk fantastisk behandling der, men jeg måtte pumpe hver tredje time døgne rundt (var der i 7 dager) og var jo helt utslitt av mangel på søvn. Grøss! Andre gangen fikk jeg enerom og de ansatte på barsel lot meg stort sett være i fred. Lykke Anonymous poster hash: 04577...b01
the amazing spidermamma Skrevet 9. februar 2015 #27 Skrevet 9. februar 2015 Jeg hatet det. Var på Ullevål. Ny jordmor hver gang som kom og sa motsatt av den forrige. Ny ammeteknikk hver gang, så ble bare forvirret og stresset. Fikk feil medisin og dårlig oppfølging. Det var en lettelse å komme hjem. Anonymous poster hash: d135c...885 Dette kjenner jeg også igjen. Nye folk kom inn i ett kjør og presenterte seg knapt før de kløp meg i puppen. Bare stress og mas. Barselhotellet på Ullevål var en helt annen og langt mer fredelig opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #28 Skrevet 9. februar 2015 Barselhitellet på Ahus var topp. Mannen fikk være der hele tiden noe som var godt for en uerfaren førstegangsfødene. Jeg var usikker, hadde endel vondt nedentil så godt å ha far tilstede. Hyggelige ansatte men litt mye ammemas fra ei der. De hadde ett par kurs som vi var med på noe som var supert. Anonymous poster hash: 883c2...8d7
Violeta Skrevet 9. februar 2015 #29 Skrevet 9. februar 2015 Likte det ikke de to første gangen, mye mas og lite fred å få som flere har nevnt. Derfor dro vi hjem 5,5 time etter fødslen sist. Blir nok til det denne gangen om alt er greit.
Mrs. Kaizer Skrevet 9. februar 2015 #30 Skrevet 9. februar 2015 Grusomt å være på barselavdelingen, dele rom med andre ukjente kvinner som snorket slik at det var klin umulig å få sove. Babyer som skreik, damer som gråt og ansatte sprang ut og inn av rommet😨Heldigvis kom det opp et barselhotell på Sus til jeg fikk 3. mann, der var det fantastisk å være. Et rom helt for meg selv, fikk være i fred for fremmede damer og ansatte. Bare jeg og babyen i en boble for oss selv☺
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #31 Skrevet 9. februar 2015 Hva er deres opplevelse av barselavdelingen etter fødsel? Min opplevelse er mange hyggelige folk, men litt for mye stress. Trodde liksom at man skulle få litt avlastning og komme seg de første dagene, men syns de løper ned dørene hele døgnet. Og mas om melk, amming og pumping. Merker jo de vil det beste, men tar litt overhånd. Er det generelt sånn? Anonymous poster hash: d4cb7...595 Hadde et kjempe fint opphold på barsel denne gangen:-) Liten avdelingen hvor de ansatte tok seg god tid til meg. Hadde også stort rom alene. Synes faktisk det var litt trist å skulle reise derfra når jeg skulle hjem. Forrige barsel opphold var ikke så bra. Stor avdeling med mange folk. De ansatte hadde liten tid.. Anonymous poster hash: 21776...5d6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #32 Skrevet 9. februar 2015 Første gang: skrekkfødsel og nyfødt på intensivavd, fremadstormende, mye fram og tilbake og dårlig info mellom de to avd., stress og ammemas, måtte bli nesten en uke. Mistet masse blod og var veldig dårlig. Andre gang: fredelig planlagt ks, mesteparten av tiden alene på dobbeltrom. Kunne ha dratt hjem etter ei natt, men jeg fikk en liten komplikasjoner som gjorde at jeg ble en natt ekstra. I toppform, ute og trilla dagen etter hjemkomst. UNN Anonymous poster hash: 81165...4bf
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #33 Skrevet 9. februar 2015 Fremadstormende = firemannsrom Anonymous poster hash: 81165...4bf
Mamma_til_2 Skrevet 9. februar 2015 #34 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Første var helt super da var jeg på barselhotell og de som jobbet der var verken masete eller fraværende, kunne spørre om alt. Med nr 2 var det grusomt annet sykehus og lå på avd alene på ett 4 mannsrom, ingen kom inn for og se om vi hadde det bra eller trengte hjelp, spurte jeg om noe så uffet og akkeet de seg, ble lovet og få dra hjem etter 24 timer men så hadde de gjort en feil som gjorde at jeg måtte bli i 3 dager!! Men nr 1 så tok de barnet med for og ta blodprøver med nr måtte jeg selv holde barnet for at de sukke ta prøvene i hælen ( grusomt) Endret 9. februar 2015 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #35 Skrevet 9. februar 2015 Første gang: skrekkfødsel og nyfødt på intensivavd, fremadstormende, mye fram og tilbake og dårlig info mellom de to avd., stress og ammemas, måtte bli nesten en uke. Mistet masse blod og var veldig dårlig. Andre gang: fredelig planlagt ks, mesteparten av tiden alene på dobbeltrom. Kunne ha dratt hjem etter ei natt, men jeg fikk en liten komplikasjoner som gjorde at jeg ble en natt ekstra. I toppform, ute og trilla dagen etter hjemkomst. UNN Anonymous poster hash: 81165...4bf Hvordan klarte du å få innvilget ks på UNN? Var det UNN Tromsø? (Hilsen ei som prøvde, men ble blankt avvist - "vi utfører ikke planlagt ks her på Unn") Anonymous poster hash: 04577...b01
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #36 Skrevet 9. februar 2015 Med nr 1 var det grusomt. Fødte på sykehus og det var kaos. 5 stykk på 4 manns rom, nye folk hele tiden, barnepleiere som kranglet isteden for å hjelpe og mas, stress you name it. Var overlykkelig over å få komme hjem til litt ro rundt meg, var helt utslitt. Nr 2 er født på en lokal fødestue og det var en drøm. Var helt uthvilt da jeg tro hjem etter 3 dager og alt med oppholdet var en fryd. Nr 3 skal også få komme på denne fødestuen. Så fremt at det ikke er kombinasjoner i svangerskapet. Anonymous poster hash: 77995...845
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #37 Skrevet 9. februar 2015 Kjempebra barselopphold. Var innlagt i 15 dager før fødsel, og 5 dager etterpå, så glad jeg trivdes Anonymous poster hash: 88dc8...ef5
Mummy79 Skrevet 9. februar 2015 #38 Skrevet 9. februar 2015 Ullevål, ingen kritikk av de ansatte, de var hyggelige og behjelpelige, men det var ikke dobbeltseng, men en reiseseng slått sammen med enkeltseng, grusom å ligge på for meg som lå ytterst for å stå opp for å amme ila natten, hard hare sofa som jeg ikke klarte å sitte på etter å ha blitt klippet og sydd, alle fikk beskjed om å komme kl. 08 for diverse undersøkelser, klarte knapt å stå pga bekkensmerter, vil ikke tilbake dit.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #39 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har hatt det bra, bortsett fra at jeg har måttet dele rom. Første gang på firemannsrom. De ansatte var fantastiske, spesielt hun ene som heldigvis har dagvakt alle dagene jeg var der. Melet de hadde det travelt, men de tok seg tid til å hjelpe. Andre gang var jeg på tomannsrom med en som ble vekket hele natta for amming og jeg våknet hvert gang selv og selvfølgelig i tillegg da jeg skulle amme selv. De ansatte gikk jeg ikke noe inntrykk av, for jeg ba knapt om hjelp, men alle kom innom og presenterte seg da de kom på vakt og de få gangene jeg trengte det, fikk jeg god hjelp. Jeg er ferdig med barn, men skulle jeg hatt flere, hadde jeg insistert på barselhotell eller enerom. Anonymous poster hash: e10a6...7d1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #40 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er usikker. Fødte på SUS og barselhotellet var i seg selv veldig koselig. Men de hadde det veldig travelt og det var egentlig ikke noe hjelp å få. Vi hadde ingen familie k Stavanger og det var vårt først barn, først natt fikk jeg som utrolig dårlig råd å la gutten være ved puppe så lenge han ville. Etter 2 timer på hvert bryst rant de blod av begge puppene, ingen tok seg bryet til ø sjekke hvordan det gikk. Også overså de at gutten hadde alvorlig gullsott. Han ble gjeninnlagt og sendt på intensiven takket være en våken barnepleier når vi tok føllingsprøven, vi var timer var hjerneskade. Jeg klandrer ikke personalet, de hadde det så travelt de var synd i de. Men jeg hadde en traumatisk fødsel (han satt fast og måtte tas med tang mens jordmor presset på magen, jeg revnet en del) og barseloppholdet hjalp med hverken til å komme meg på hektene eller bli tryggere på babyen. Kunne like godt dratt hjem med en gang, liksom. Nå er jeg veldig blitt veldig engstelig for å føde igjen. Anonymous poster hash: 14e7c...f5a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #41 Skrevet 9. februar 2015 Jeg holdt på å kjede vettet av meg. Hadde heldig vis noen bøker med meg, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle holdt ut. Frustrerende å måtte sitte alene på barsel nyttårsaften mens alle de ansatte hadde samlet seg på pauserommet for å kose seg med kake mm mens vi mødrene ikke fikk lov til å bestille pizza en gang. Anonymous poster hash: e650b...a5a
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2015 #42 Skrevet 9. februar 2015 Vi ble tatt godt vare på begge to og opplevde engasjerte, dyktige leger, jordmødre og sykepleiere. Til neste gang skal jeg ha med: - ekstra pute - toalettpapir - jordet Skjøteledning - mer klær til meg (små gutter tisser langt!) - frukt, friske bær, mineralvann i kjølebag. Vi fikk grøt til middag en dag - det var IKKE greit. Kjæresten spurtet ut etter sushi da en småhormonell NurkeMamma med primadonnanykker erklærte: "Jeg er på sykehus, for pokker! Jeg sitter ikke i fengsel!".
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2015 #43 Skrevet 9. februar 2015 Jeg holdt på å kjede vettet av meg. Hadde heldig vis noen bøker med meg, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle holdt ut. Frustrerende å måtte sitte alene på barsel nyttårsaften mens alle de ansatte hadde samlet seg på pauserommet for å kose seg med kake mm mens vi mødrene ikke fikk lov til å bestille pizza en gang. Anonymous poster hash: e650b...a5a Hva? Fikk dere ikke liv?? Så dårlig gjort! Dere må da få bestille take away
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #44 Skrevet 9. februar 2015 Jeg holdt på å kjede vettet av meg. Hadde heldig vis noen bøker med meg, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle holdt ut. Frustrerende å måtte sitte alene på barsel nyttårsaften mens alle de ansatte hadde samlet seg på pauserommet for å kose seg med kake mm mens vi mødrene ikke fikk lov til å bestille pizza en gang.Anonymous poster hash: e650b...a5a Hva? Fikk dere ikke liv?? Så dårlig gjort! Dere må da få bestille take away Ikke blomster, ikke besøk utenom visittiden, ikke takeaway og ikke lov til å forlate avdelingen før vi ble skrevet ut. De var veldig redde for smitte. Anonymous poster hash: e650b...a5a
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2015 #45 Skrevet 9. februar 2015 Jeg holdt på å kjede vettet av meg. Hadde heldig vis noen bøker med meg, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle holdt ut. Frustrerende å måtte sitte alene på barsel nyttårsaften mens alle de ansatte hadde samlet seg på pauserommet for å kose seg med kake mm mens vi mødrene ikke fikk lov til å bestille pizza en gang.Anonymous poster hash: e650b...a5a Hva? Fikk dere ikke liv?? Så dårlig gjort! Dere må da få bestille take away Ikke blomster, ikke besøk utenom visittiden, ikke takeaway og ikke lov til å forlate avdelingen før vi ble skrevet ut. De var veldig redde for smitte. Anonymous poster hash: e650b...a5a Du godeste ... Var du på vanlig barselavdeling, altså?
Bolleklar Skrevet 9. februar 2015 #46 Skrevet 9. februar 2015 Barselshotellet på St. Olavs, oppholdet var ok, men i ettertid mener jeg at jeg fikk for lite tilsyn/omsorg. Det var nok min egen feil, for jeg sa heller ikke i fra. Hvordan kunne jeg som førstegangsfødende vite hva som var normalt? Jeg hadde nettopp født et barn, da skal man vel klare alt? Det tok lang tid før jeg var noenlunde fysisk og psykisk oppegående etter en lang og hard fødsel, og hele barselstiden ble et mareritt som følge dette. Hadde noen spurt meg eller undersøkt med mens jeg lå på barselshotellet tror jeg både fødselsdepresjon, arrvev nedentil, inkontinens, brystbetennelse, og blodmangel hadde vært unngått helt eller delvis.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #47 Skrevet 9. februar 2015 To opphold på barsel på Haukeland de siste tre årene og har hatt veldig fine opplevelser. Det er sykehus, ikke hotellopphold. Anonymous poster hash: 69b21...0d5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #48 Skrevet 9. februar 2015 Jeg holdt på å kjede vettet av meg. Hadde heldig vis noen bøker med meg, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle holdt ut. Frustrerende å måtte sitte alene på barsel nyttårsaften mens alle de ansatte hadde samlet seg på pauserommet for å kose seg med kake mm mens vi mødrene ikke fikk lov til å bestille pizza en gang.Anonymous poster hash: e650b...a5a Hva? Fikk dere ikke liv?? Så dårlig gjort! Dere må da få bestille take away Ikke blomster, ikke besøk utenom visittiden, ikke takeaway og ikke lov til å forlate avdelingen før vi ble skrevet ut. De var veldig redde for smitte.Anonymous poster hash: e650b...a5a Helt vanlig avdeling, ja. Du godeste ... Var du på vanlig barselavdeling, altså? Anonymous poster hash: e650b...a5a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #49 Skrevet 9. februar 2015 To opphold på barsel på Haukeland de siste tre årene og har hatt veldig fine opplevelser. Det er sykehus, ikke hotellopphold. Anonymous poster hash: 69b21...0d5 Er det noen her som har sagt at det er hotell? Anonymous poster hash: f3f9e...be6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #50 Skrevet 9. februar 2015 fødte med planlagt KS på ålesund sykehus i vinterferieuken. De ansatte trodde tydeligvis at det var ferie også for de som var på jobb. Ble plassert på et enerom uten fungerende alarm, og der klarte de å glemme av meg. Kom opp på barsel ca kl 11, og første tilsyn var langt over kl 20. Da måtte jeg ringe de pr tlf for å få kontakt. Kateterposen var skikkelig full, så jeg hadde skikkelig blærespreng. Det var VONDT det. denne ble tømt, så forsvant damen igjen. Ingen smertestillende og ingen mat før kl var over 21, og enda en tlf til avdelingen. Lillegull hadde jeg inne hos meg hele tiden. ingen hjelp å få. Reiste hjem samme kveld for og si det sånn Anonymous poster hash: e36e9...470
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå