Gå til innhold

Hvordan opplevde dere barseloppholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres opplevelse av barselavdelingen etter fødsel? Min opplevelse er mange hyggelige folk, men litt for mye stress. Trodde liksom at man skulle få litt avlastning og komme seg de første dagene, men syns de løper ned dørene hele døgnet. Og mas om melk, amming og pumping. Merker jo de vil det beste, men tar litt overhånd. Er det generelt sånn?

Anonymous poster hash: d4cb7...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig, ja. Jeg ville veldig gjerne hjem, selv om jeg hadde tatt ks. Var slitsomt å være der. Sov dårlig også.

Skrevet

Helt grusomt slitsomt. Alt var gjort i hastverk. Hadde tatt keisersnitt og fikk ikke noe hjelp uten å måtte mase flere ganger. Fikk slengt inn noen paracet hver morgen og beskjed om å ta de jevnlig. Hadde legevisitt kun siste dagen, selv om det skulle være hver dag. Når jeg hadde utskrivingssamtalen fikk jeg også utdelt brosjyren "velkommen til barsel" med all lnfo. 3 dager tok det før de skjønte at jeg hadde mistet alt for mye blod og trengte blodoverføring. Følte meg som et nytt menneske etterpå. Satt igjen med mange spørsmål etter fødselen, men ingen hadde tid til å svare på noe. Skal føde igjen snart og er takknemlig for at det er fritt sykehusvalg i Norge. Skal ikke tilbake dit!

Anonymous poster hash: e534c...3e6

Skrevet

Utrolig koselig. Jeg fikk mye god hjelp uten at det ble en ovenfra og ned holdning, og de var veldig hyggelige. Tok godt vare på både barnet og meg, og det var akkurat det vi trengte da også. Kjempefornøyd og håper jeg får oppleve det flere ganger :) Var på ahus.

Anonymous poster hash: 542ad...f0a
Skrevet

Elsket barselhotellet (sus), hvor bare jeg, mann og baby fikk slappe av sammen. Litt mye flying inn og ut og ammemas, så fikk ikke sovet så mye sammenhengende.

Forventet ikke avlasting, det er ikke for 30 år siden hvor babyene gråt sammen på et eget rom.

Likte ikke at vi måtte ta babyene ned til kantina med alle syke for å spise. Middagen var i tillegg med løk hver dag, ikke så digg for en ammende nyfødt-mage

Anonymous poster hash: e1c1d...5ab

Skrevet

Jeg følte meg mest oversett. Når fødslen hadde gått greit var det ikke noe mer tid til meg. Følte at jeg var til bry når jeg forsøkte å spørre om ting. En av de ansatte var veldig grei og tok seg tid til oss men resten var uinteresserte og virket veldig som de hadde viktigere ting å ta seg av. Følte at jeg ble gående alene. Dette var i tillegg under svineinfluenzaen så det var null besøk og mannen var der bare litt på ettermiddagen etter jobb. (Hans prioritering, ikke min).

Skrevet

Jeg hatet det. Var på Ullevål. Ny jordmor hver gang som kom og sa motsatt av den forrige. Ny ammeteknikk hver gang, så ble bare forvirret og stresset. Fikk feil medisin og dårlig oppfølging. Det var en lettelse å komme hjem.

Anonymous poster hash: d135c...885

Skrevet

Som 10 timer venting på at barnelegen skulle komme så vi kunne reise hjem ;)

Men den tiden vi var der brukte vi på å se på og kose med lille, og sove litt. Var bare glad for at vi var overlatt til oss selv, hadde vi trengt jordmor hadde de jo være bare et knappetrykk unna.

Anonymous poster hash: 334ff...39f

Skrevet

En av de beste tidene i mitt liv :) Var på føden på Ringerike sykehus. Det er egn kantine for oss på barsel, så veldig rolig og fint. Alle de ansatte var superkoselige og behjelpelige. Jeg lå på dobbeltrom, men var heldig at ingen andre var der. Skulle ønske jeg kunne vært der lenger, men måtte hjem etter litt over et døgn for å passe på eldste barnet. Med første barnet er det eneste jeg har å utsette på dem at de ikke plukket opp eller informerte om fødselsdepresjon (kan være pga lite bemanning i sommerferien, samt mange fødende), andre gang var de ekstra oppmerksomme siden jeg hadde vært deprimert etter første fødsel.

Anonymous poster hash: b7500...f68
Skrevet

Kjempekos! Var på barselhotell, Ahus. Mannen sov på rommet, vi var nesten uforstyrret hele tiden. Bare noen som kom innom 3-4 ganger i løpet av dagen for å introdusere seg selv (vaktskifte) og lurte på hvordan det gikk, om jeg hadde det bra, om jeg lurte på noe, trengte noe. Veldig hyggelig!

Ikke noe mas om amming, men de spurte jo hvordan det gikk (melka kom en uke etterpå).

Dobbeltsenga var behagelig, eget bad var fint. Kiwi var rett i nærheten, så mannen dro og kjøpte sjokolade til meg :) 

Anonymous poster hash: 305b6...0a9
Skrevet

Jeg hadde det helt fantastisk før under og etter fødsel!

Jeg har født på Fredrikstad sykehus 4 ganger og kan ikke fullrose dem nok. En kjempehyggelig og dyktig gjeng!

Anonymous poster hash: 872c5...478
Skrevet

Helt jævlig, alle de 3 gangene. Dårlig oppfølging, dårlig mat, sure pleiere og masse mas hele tiden. Frekke svar osv. Denne gangen blir det hjemreise med en gang det er lov.

Anonymous poster hash: b1175...202
Skrevet

Første gang: Stort sykehus med alt for mange fødende. Vi lå fem kvinner på firemannsrom, og det var hele tiden minst en baby som gråt så det ble ikke noe mye søvn. Fikk ikke info om noe som helst, hverken amming eller sykehusets rutiner. Ingen hadde tid til å hjelpe meg, og da jeg strevde med å komme igangmed amming fikk jeg slengt til meg en smokk.

Med nr to og tre: Liten fødestue i distriktsnorge. Vennlige og hjelpsomme ansatte som ga meg god hjelp når jeg trengte det. Ville nesten ikke dra hjem.

Skrevet

Helt forferdelig. Alle tre gangene.

Har vært rene himmelriket å komme hjem!

Skrevet

Har en god oppfatning, hadde det veldig greit. MEN det var kjempestress å måtte rekke middagene osv.. Når man ikke hadde sovet om natten og middagen var kl 13...

Anonymous poster hash: 2d914...774

Skrevet

Mas og kjas. Dro hjem etter 3t med nr 2, skulle gjort det med 1 og 3 og.

Anonymous poster hash: 6591e...f30

Skrevet

Haugesund sykehus, strålende fornøyd! Alle hadde god tid, svarte på spørsmålene jeg hadde og var generelt vennlige. Første døgnet måtte småen ha mat hver 3. Time pga fødselsvekt. De kom og vekket oss vennlig, hjalp meg og tok han med seg mellom noen av matingene for at jeg skulle få sovet mest mulig siden jeg likevel måtte vekkes jevnlig. Ikke at de hadde trengt det, gutten sov bedre enn meg han:p fikk til og med flytte over til familierom ett døgn etter fødsel, selv om de vanligvis ikke tillater slike bytter:)

Skrevet

Med førstemann lå jeg på firemannsrom og det var helt pyton. Hun i nabosenga burde virkelig hatt et rom for seg selv, hun virket deprimert og veldig usikker i tillegg til at barnet gråt mye og hun slet med ammingen. Jeg tuller ikke når jeg sier jeg ikke sov i det hele tatt under hele oppholdet der. I tillegg stresset de veldig med ammingen, en jordmor duttet bokstavelig talt puppen inn i munnen på den stakkars lille. Reiste hjem 1,5 døgn etter jeg hadde født og fikk mye pes for at jeg reiste hjem så tidlig selv om både jeg og babyen var helt friske og raske.

Med andremann hadde vi flyttet, så fikk oppholdet et annet sted. Ble i utgangspunktet lagt på tomannsrom, men romkameraten min hadde en rolig baby og reiste hjem formiddagen etter jeg ble lagt inn der og ingen flyttet inn etter henne. Fikk mye fred, veiledning ved behov og siden jeg hadde rommet for meg selv kunne jeg ha besøk når jeg ville. Er allikevel ikke glad i sykehus, så reiste hjem like tidlig som med nr 1 med full støtte fra avdelingen.ø

Anonymous poster hash: 4a536...a00

Skrevet

Slitsomt. Var på en rolig fødeavdeling, men klarte liksom ikke å slappe av. Alle var koselige og hjelpsomme, men jammen var det godt å komme hjem.

Anonymous poster hash: 66f2f...6d8
Skrevet

Etter å ha hatt en del praksis på sykehus kom jeg frem til at man enten måtte være veldig syk, frisk som en fisk eller veldig sosial for å for å føle at dette er det riktige stedet. Jeg har vært i finere form enn på lenge bare minutter etter fødselen, så her har vi reist hjem samme dag/kveld/natt hver gang. Har vært greit de timene vi var der, men etter å ha dusjet har jeg følt meg klar til å kle på babyen og komme oss hjem.

Skrevet

Fælt. Begge gangene! Hatet dobbeltrom og var veldig dårlig etter massivt blodtap. Personalet var alltid opptatt, ikke deres feil men de var nok for få.

Anonymous poster hash: 8109f...cd8

Skrevet

Følte de hadde veldig dårlig tid på barsel. Denne gangen vurderer jeg å reise hjem etter fødsel.

Anonymous poster hash: 5ef90...62c
Skrevet

Litt begge deler... Forferdelig til ammemasing første gang. Problemer med amminga, og hjalp ikke at den ene etter den andre kom for å "hjelpe" på sin måte. Til tider elendig administrering av antibiotika på pvk.

Anonymous poster hash: ff650...8b0

Skrevet

Var en veldig postiv opplevelse for oss, de var utrolig snille og flinke, barnet vårt fikk ifeksjon og ble lagt på nyfødt itasiven,men vi fikk beholde rommet vår, var utrolig fornøyd, utrolig dyktige og flinke og ble tatt så godt vare på,både på intasiven og barsel :).

Barnet vårt fikk masse oppmerksomhet, hver gang vi kom så var det noen som bærte han, noen ville ikke gi han fra seg med engang :P. var 5 dager på riksen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...