Gå til innhold

Morsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen fikk sove lenge. Eldste barnet på 11 hadde laget sjokoladekake i kopp og alle barna hadde laget kort <3.

De kom og vekte meg med kake, juice og kort på senga :-) En perfekt morgen og er så stolt og glad når jeg ser hvor stolte og glade barna er når de har ordnet alt helt selv.

Anonymous poster hash: 718fa...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min samboer er bortreist på jobb, men han har ordnet alt på forhånd❤️ Blomster kom på døren i går ettermiddag med bud, og han har hjulpet barna med å lage kort. Han ringte i 10tiden i dag og ba om å få snakke med sønnen vår. Plutselig løper sønnen inn på soverommet mitt og begynner å lete i ene skuffen. Der finner han frem kortene de har laget og en liten gave. Må si det kom en liten tåre da😊 ble så utrolig glad, hadde aldri forventet noe slik. Min samboer er ikke særlig flink til å huske på slike ting, men nå har han ordnet alt for 1,5 uke siden, før han reiste på jobb😍

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Jeg våknet av meg selv kl.09.00 og lot faktisk Kjæresten (som var helt katatonisk) få sove litt til :)

Jeg fikk imidlertid en god time på øyet i går ettermiddag - da var jeg trøtt, da ...

Jeg har fått "Sodastream" av Kjæresten i morsdagspresang. Jeg elsker vann med kullsyre og det går mye farris - nå kan jeg lage mitt eget mineralvann :D Hurra!

Har ønsket meg en slik lenge. Lurer litt på om den kan brukes på hvitvin ... :P

Nå har vi drukket kaffe og spist laaaaang frokost. Kjæresten er i gang med å legge Herr Sønn for en lur og jeg må skrive - BLÆÆÆÆÆ!!!

Skrevet

Storesøster sto opp med mini og jeg sov til kl 10! Fantastisk.

Sto opp til vaffelfrokost, gave og to stolte unger.

Skal snart starte på middagen, og så kommer min snille mamma og spiser sammen med oss. En fin dag :)

Skrevet

Kake og gave på senga. .lillegutt var mest opptatt av kaken♥

Skrevet

Hadde egentlig planer om en mor-datter dag med 11 åringen som hun hadde planlagt for oss. Men idag tidlig ringte ei venninne av henne og lurte på om de skulle dra å stå på ski sammen så da gjorde hun heller det.

Denne venninna mistet moren sin for noen år siden og datteren min spurte om det var greit at hun heller tilbringte dagen sammen med henne da hun ikke ville være alene.

Så nå er jeg i gang med å bake kake som jentene kan kose seg med når de kommer tilbake fra skitur ☺

Anonymous poster hash: 49a4a...4f3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg sto opp med minste kl 6, rydda hus og vaska klær. Vaska kjøkken og bad og bakte kake til meg selv :-) minste er 20 mnd og får ikke gjort stort, mellomste på 7 glemte hele greia og eldste på 10 har sendt meg en sms :-)

Skrevet

Ble vekket av 8 åringen som hadde dekket frokostbord og laget kaffe. Nå på formiddagen har jeg fått kort :)

Fine jenta mi <3

Skrevet

Jeg fikk ansvaret for et sykt spedbarn fordi kjæresten ville hjem til mamman sin..

Anonymous poster hash: cdbcb...e6a

Skrevet

Har fått kort med tegning og litt snop til morsdagspresang.

Fikk også sove lenge ;)

Gutten er ikke fyllt 2 enda, så han vet ikke hva morsdag er, men han er no så snill og god uansett ;) Det var så klart samboer som fikset kort osv. 

Skrevet

Hadde egentlig planer om en mor-datter dag med 11 åringen som hun hadde planlagt for oss. Men idag tidlig ringte ei venninne av henne og lurte på om de skulle dra å stå på ski sammen så da gjorde hun heller det.

Denne venninna mistet moren sin for noen år siden og datteren min spurte om det var greit at hun heller tilbringte dagen sammen med henne da hun ikke ville være alene.

Så nå er jeg i gang med å bake kake som jentene kan kose seg med når de kommer tilbake fra skitur ☺

Anonymous poster hash: 49a4a...4f3

Synes det var fint tenkt av både deg og din datter :) Dere kan jo ha mor-datter dag en annen gang :) 

Skrevet

Jeg fikk ansvaret for et sykt spedbarn fordi kjæresten ville hjem til mamman sin..Anonymous poster hash: cdbcb...e6a

Men han blir vel ikke borte hele dagen?

Syns nå ikke det er så ille å ta seg av sitt syke barn mens mannen besøker sin mor på morsdagen, heller, jeg da. Snill sønn.

Anonymous poster hash: c2228...4f1

Skrevet

Fikk en blomsteroppsats. Vesla er bare fem måneder. Synes det var snilt av mannen. Jeg liker egentlig ikke slike dager men ble litt rørt. Hehe.

Anonymous poster hash: 613b6...516

Skrevet

Her har vi latet oss som vanlige helgedager. Hadde 3 små og store (mannen) i senga som tullet og lo. Frukost ble spist etter jeg hadde byttet sengklær på alle sengene. Og jeg fikk det fineste i hele verden, de herlige barna mine som hadde laget en tegning til meg. <3 hvorfor skal en forvente så veldig mye? Hva er greien med gaver, kake, og skal vartes opp av mannen? Ikke vær så kravstore jenter!

Anonymous poster hash: 7493e...49e

Skrevet

Her har vi latet oss som vanlige helgedager. Hadde 3 små og store (mannen) i senga som tullet og lo. Frukost ble spist etter jeg hadde byttet sengklær på alle sengene. Og jeg fikk det fineste i hele verden, de herlige barna mine som hadde laget en tegning til meg. <3 hvorfor skal en forvente så veldig mye? Hva er greien med gaver, kake, og skal vartes opp av mannen? Ikke vær så kravstore jenter!Anonymous poster hash: 7493e...49e

Hvem er du som skal sette malen for hva andre skal ønske seg???

Anonymous poster hash: c2228...4f1

Skrevet

Sov lenge og ble vekket av ungene med noen hjemmelagde "gaver" (leker de pakker inn)

Mannen ordnet frokost med egg og te.

Ungene har laget flere "gaver" som de gjemmer som en skattejakt.

Mer vet jeg egentlig ikke, men så klarte ikke ene ungen holde seg, så han har sladret om at de har kjøpt kake. Og kjenner jeg mannen min rett har de kjøpt ordentlig gave også, for det gjør de hvert år.

:)

Anonymous poster hash: dcbaa...22f

Sjokoladekake hadde de kjøpt!

Og så hadde de kjøpt en (altfor dyr!) skidress for det visste mannen at jeg ønsket meg.

Så nå skal jeg ut på skitur mens mannen steller hjemme!

Anonymous poster hash: dcbaa...22f

Skrevet

Her har vi latet oss som vanlige helgedager. Hadde 3 små og store (mannen) i senga som tullet og lo. Frukost ble spist etter jeg hadde byttet sengklær på alle sengene. Og jeg fikk det fineste i hele verden, de herlige barna mine som hadde laget en tegning til meg. <3 hvorfor skal en forvente så veldig mye? Hva er greien med gaver, kake, og skal vartes opp av mannen? Ikke vær så kravstore jenter!

Anonymous poster hash: 7493e...49e

Det er noe veldig stusslig over damer som ber medsøstre ikke være så "kravstore" fordi de ønsker å bli gjort litt stas på en gang i året.

Hvorfor skal ikke kvinner og mødre forvente å bli "vartet opp" av mannen sin innimellom? De fleste kvinner jeg kjenner varter opp både mann, barn, venner og øvrig familie hele året gjennom...

Er liksom ikke snakk om å ønske seg diamanter og spahelg, men at mannen på ett eller annet vis viser at han har lyst til å gjøre en ørliten innsats for å vise mor at hun blir satt pris på.

Ikke vær så selvutslettende damer! De aller, aller fleste av dere har nok mer enn fortjent en frokost, et hyggelig kort eller til og med blomster! :)

Anonymous poster hash: 5b8c5...901

Skrevet

Dagen starta med at minsten kom og vekte meg med presang som var laga i bhg:) Fikk nøye forklaring på hvordan han hadde laga den, tydelig stolt :) Så har vi laga kake til meg og mammaen min.

Anonymous poster hash: 6376b...3a6

Skrevet

Huff.. I dag var det bare stress på morgenen, så sønnen min på 8 var litt skuffet over at han ikke fikk laget frokost til meg :(

Tenåringen var leid inn for å synge på et arrangement kl 11, så vi måtte dra kl 9.

4 åringen hadde laget en tegning til meg, så jeg fikk ihvertfall det ;)

Vi fikk ikke satt oss ned sammen før vi kom tilbake kl 13. Men vi fikk spist morsdagslunsj hos foreldrene mine og mamma og jeg har fått blomster og gave :)

I kveld skal ungene lage brownies med is og fruktsalat og vi skal ha en liten minifeiring da :)

Anonymous poster hash: 89d61...e14

Skrevet

Verdens beste morsdag - tenk at jeg er så heldig å være mamma til jenta mi! Det er ingen selvfølge, når man er 3 mnd for tidlig født. Vi har tøyset, ledd og kost oss i dag alle tre, jeg har fått masse våte suss og til og med noen biter brødskive med prim, servert fra seige hender. Blomster, kort og gaver bryr jeg meg nada om. Mannen min ser mine behov i hverdagen, og gir meg hvile og omtanke når jeg måtte trenge det.

Anonymous poster hash: 08aa2...643

Skrevet

Ble vekket av ungene våre som hoppet i senga kl 8. Mannen var borte så jeg regnet med at han var dratt en tur på jobb. Sto opp, lagde frokost. Prøvde å ringe mannen så han kunne komme hjem, men tlf hans lå hjemme. Bestemte i går at jeg skulle ta med eldste datteren vår i svømmehallen i dag, men klokka halv 12 var han enda ikke kommet hjem. Klokka 12 kom han ned fra loftet, han hadde lagt seg på gjesterommet når ungene våknet "for han var jo såååå trøtt"....

Forventer ikke noen stor oppvartning eller gave, men det hadde vært fint å fått en bitteliten bekreftelse på at han setter pris på meg.

Anonymous poster hash: 84756...d2e

Skrevet

Unge som skrek hele dagen og var sur og gretten, jeg føler meg utslitt selv, fikk ikke noe på senga, ingen gave, ikke noen oppmerksomhet, hey, ikke engang et GRATULERER!!!!!! Ja, jeg er dritskuffa, såra og litt sint.... Og mannen oppfører seg som en idiot idag.

Anonymous poster hash: 41f9a...12c

Skrevet

Jeg skulle egentlig få sove lenge, men siden mannen ble syk så var det opp kl 6 som alle andre dager. Han har kjøpt marspiankake som vi spiste tidligere i dag og så kokte han meg te. De to eldste har vært på overnatting og skulle egntlig lage kort til meg, men det ble glemt;) Fikk sjokolade hos dem da:D Har (og er) egentlig en drittdag, så jeg gleder meg til jeg bare kan gå å legge meg. Humøret er skikkelig dårlig.

Anonymous poster hash: 3e477...afa

Skrevet

Idag fikk jeg sove lenge, ble vekt med gave på senga. Mannen og barna ordnet det fine frokostbordet med nybakte scones, kakao og mye annet godt. Etter det dro vi på aketur, og nå står mannen og lager middag (elggryte). Tror faktisk de har fikset med både dessert OG kake! Jeg har kun kost meg og tatt alt helt med ro idag :)
I kveld skal vi til svigermor og spise kvelds.

Er virkelig rene julaften det her! :D

Anonymous poster hash: d2147...9fa
Skrevet

Her er det heller sur stemning... Forventer ikke noen stor feiring, men ble rimelig sur i fjor da jeg ikke fikk kake engang. Er liksom vant til det til ettermiddags kaffen. Da han ikke hadde handlet inn i går, gav jeg beskjed hva jeg mente. Kan jo liksom gjøre litt ut av dagen, for spesielt ungene synes det er stas. Gav beskjed at da dropper vi all feiring heretter. Nå er han selvsagt sur, for han hadde jo selvsagt mange planer han! Men, nå gidder han jo ikke gjennomføre de ;)Kjenner han nok litt for godt etter 12 år ja.. Anonymous poster hash: f49c7...af7

"Da dropper vi all feiring heretter"?! Det var fryktelig barnslig.

Anonymous poster hash: 08aa2...643

Ja, jeg vet. Men, mannen hater å gjøre noe for meg. Uffer seg hele tiden. Gjelder både bursdager, jul, morsdag og bryllupsdag. Alla; nei, vi gidder ikkje kjøpe noe til hverandre til jul da... Akkurat nå følte jeg begeret var nådd. Er inne i en tung periode, og hadde for en gangs skyld vert koselig med en liten oppmerksomhet. Så gav beskjed om at vi dropper gaver oppmerksomhet til hverandre på slike dager. Da slipper jeg å bli skuffet iallfall. Så kan jeg bruke de pengene på noe fint til meg selv ;)

Anonymous poster hash: f49c7...af7

Jeg fikk heller ikke noe til morsdagen. Ikke gratulerer engang.. Jeg dro ut uten å si noe og dro på cafe.. Litt egentid for meg selv i hvertfall.. Kjenner jeg er lei meg, så forstår godt at vi dropper all feiring for å slippe å bli skuffet. Finnes sikkert mange som synes at man er barnslig, men av og til hadde det vært fint å bli satt pris på også..

Anonymous poster hash: 695a2...1c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...