Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #101 Skrevet 6. februar 2015 Når det gjelder utroskap, så har vel det ingenting med din tråd å gjøre. Det er bare det at enkelte brukere her, trekker gamle ting inn i nye tråder hvis de går tom for relevante argumenter. Å ha sex med en seks år yngre mann er helt greit. Jeg mener at det er problematisk at du gjennom denne tråden fyrer oppunder egen og andres fantasi om at sex i en elev-lærerrelasjon er en mulighet. Hvorfor er det problematisk med fantasier så lenge det ikke blir gjort noe med? Det finnes grenser for hva vi kan tillate oss å gjøre. Når det kommer til fantasier finnes det ingen grense for hva man kan tillate seg å fantasere om. At jeg forteller hva min fantasi er, skaper reaksjoner fordi det er en uetisk fantasi. Likevel kan jeg garantere at mange sitter med samme/lignende fantasier. Det er ikke noe verre å ha sex med en voksen elev enn en underordnet på jobben i mine øyne. Så lenge begge er voksne er begge voksne, men i profesjonelle forhold bør sex holdes utenfor. Det er jeg totalt enig i. Fakta er dessverre at livet ikke er slik i praksis, sex mellom sjef og ansatt er hvertfall ikke fremmed. Lærer og elev er vel mer uvanlig. Anonymous poster hash: a4f99...074
Iiiiik Skrevet 6. februar 2015 #102 Skrevet 6. februar 2015 Når det gjelder utroskap, så har vel det ingenting med din tråd å gjøre. Det er bare det at enkelte brukere her, trekker gamle ting inn i nye tråder hvis de går tom for relevante argumenter. Å ha sex med en seks år yngre mann er helt greit. Jeg mener at det er problematisk at du gjennom denne tråden fyrer oppunder egen og andres fantasi om at sex i en elev-lærerrelasjon er en mulighet. Hvorfor er det problematisk med fantasier så lenge det ikke blir gjort noe med? Det finnes grenser for hva vi kan tillate oss å gjøre. Når det kommer til fantasier finnes det ingen grense for hva man kan tillate seg å fantasere om. At jeg forteller hva min fantasi er, skaper reaksjoner fordi det er en uetisk fantasi. Likevel kan jeg garantere at mange sitter med samme/lignende fantasier. Det er ikke noe verre å ha sex med en voksen elev enn en underordnet på jobben i mine øyne. Så lenge begge er voksne er begge voksne, men i profesjonelle forhold bør sex holdes utenfor. Det er jeg totalt enig i. Fakta er dessverre at livet ikke er slik i praksis, sex mellom sjef og ansatt er hvertfall ikke fremmed. Lærer og elev er vel mer uvanlig. Anonymous poster hash: a4f99...074 Hva du fantaserer om i senga di, på sofaen, på do på skolen - det er helt uproblematisk. Det er imidlertid ikke uproblematisk å dele det "offentlig". Det viser unge at det å flørte med læreren kan ha noe for seg, det gjør at andre i overordnete posisjoner tenker at det ikke bare er dem, denne tråden viser "verden" at lærere ikke er helt profesjonelle. Det trenger dere jo virkelig ikke, det er allerede altfor mange som er grunnleggende kritiske til lærerstanden.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #103 Skrevet 6. februar 2015 Når det gjelder utroskap, så har vel det ingenting med din tråd å gjøre. Det er bare det at enkelte brukere her, trekker gamle ting inn i nye tråder hvis de går tom for relevante argumenter. Å ha sex med en seks år yngre mann er helt greit. Jeg mener at det er problematisk at du gjennom denne tråden fyrer oppunder egen og andres fantasi om at sex i en elev-lærerrelasjon er en mulighet. Oooh. Det er en mulighet. TRO meg! Følelsen av å endelig få klørne i den deilige læreren jeg siklet på i 3 år er faktisk ubeskrivelig! Og ja! Det var han som oppsøkte meg den dagen jeg gikk ut av vgs. Hadde ikke rukket å forlate området vel og merke. Men uansett, tro det eller ei. Han er den dag i dag min mann og far til våre 4 barn. Det dere alle er nødt til å innse er at følelser er umulig å ha kontroll over. Man kan kontrolere hva man gjør men ikke hva man føler. Som jeg ser det i denne saken har ikke HI gjort noe som helst galt. Dette her er en kjent problemstilling som oppstår i absolutt alle yrker. Slik vil det være så lenge menneskeheten eksisterer. Anonymous poster hash: 81526...487
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #104 Skrevet 6. februar 2015 Det jeg tror mange reagerer på, HI, det er ikke nødvendigvis at du tenner på denne eleven. Det er det at du i en god del svar i begynnelsen av tråden var litt vel "høyt oppe" og gira på denne fantasien. Det virket som om du mater fantasien, du skulle drømme om ham osv. Det virket som om du forer fantasien, og når du gjør det, da er det også langt vanskeligere å ikke sende ut ubevisste signaler når du er på jobb. Og en overhormonell ungdom/ung mann fanger opp slikt, i hvert fall hvis han allerede har litt følere ute for deg og er oppmerksom på deg! Det trenger ikke være noe du gjør eller sier. Kanskje er det ikke en gang andre som merker noe, men jeg er overbevist om at denne eleven merker den gjensidige tiltrekningen dere tydeligvis har for hverandre. Når du da tilsynelatende forer denne fantasien så er det vel mange som forstår at du risikerer å gjøre noe galt - selv om du er aldri så sikker i dag på at det aldri skal skje. Og det er ikke for å tvile på de holdningene du senere i tråden gir uttrykk for (at du selvfølgelig aldri vil gjøre noe av dette så lenge du er ansatt der og han er elev) - det er fordi seksuell tiltrekning er en av de sterkeste driftene vi har, og fordi det er så fort gjort å havne i et uanstendig situasjon med denne eleven. Trenger ikke være sex, kan være en spontan omfavnelse, at han kysser deg. Jeg reagerte i hvert fall ikke særlig på det faktum at det er en elev som tilsynelatende tenner på deg og at det er gjensidig, spesielt siden du virker troverdig i din mening om å ikke gjøre noe med det. Det jeg reagerer på er at du tilsynelatende bygger opp under dine egne følelser og tiltrekning for denne unge mannen, i steden for å forsøke å dempe dem og kvele dem. Du tillater deg selv å fantasere hvordan det vil være med ham, du tillater deg å fantasere om hva som vil skje om dere møtes etter han er ferdig på den skolen osv. Mulig jeg misforstår dette, men jeg tror det er dette inntrykket som har fått så mange til å reagere her. En annen ting... hvis det skulle skje at dere møtes etter at han er ferdig på skolen der du jobber, så bør du tenkte deg grundig om, om det er verdt å ha sex med ham likevel. Gjør du det en måned etter han er gått ut, så vil de fleste mene at han næremest er elev av deg fremdeles. Gjør du det innen det første halve året etter at han har gått ut vil trolig de samme holdningene komme frem hos folk. Og ikke fall for fristelsen å tro at et ev. ons eller kortvarig forhold mellom dere ikke vil bli snakket om. Du er den unge og tiltrekkende lærerinnen. For mange så unge menn vil det være en fjær i hatten å være den som får den sexy lærerinna til sengs. Og da kan en ellers "anstendig nok" historie fort bli gjenfortalt av andre som at dere hadde et forhold også mens han var elev hos deg. Så for å beskytte deg selv bør det gå lang tid etterpå før dere ev. gjør noe slikt ved et tilfeldig møte. (For alt du vet kan til og med hans oppførsel overfor deg være et veddemål mellom ham og de andre gutta, for å se om han får deg til sengs... med testosteronbomber som disse unge mennene er kan du ikke være sikker på noe.) Jeg er ikke lærer, men terapeut. Å innlede et forhold til pasientene mine er ikke aktuelt overhodet. En gang har jeg opplevd noe lignende som det du beskriver. Kortvarig behandling, ytterst få behandlinger av en helt konkret fysisk årsak hos pasienten. Gjorde jobben min som vanlig første gang, siste pasient for dagen, og siden vi oppdaget en del felles interesser, så ble han, etter å ha kommet ut av behandlingsrom og betalt, stående og snakke en stund. Fra et sekund til neste så var det noe som bare "eksploderte" mellom oss, og helt tydelig at vi begge to merket dette og ble like overrasket og satt ut. Nesten klisjeaktig så tror jeg man kunne skåret luften med kniv. I samme øyeblikk jeg merket det så "låste jeg av" mine egne følelser og gikk tilbake i terapeutrollen følelsesmessig, gikk til og med bak en disk for å få litt større fysisk avstand, selv om vi allerede stod tre-fire meter fra hverandre. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Vi fortsatte å prate en stund til. Han hadde tidligere hatt en jobb som jeg vet også er underlagt strenge lover om å ikke innlede forhold til over-/underordnede, så jeg merket at også han prøvde å stenge av. Neste gang han kom var jeg heeeelt på tuppa før han kom. Men idet han kom inn så slo jeg helt over i kun behandlermodus og er da 100 % fokusert kun på det som er jobben min. Etter behandlingen gjentok det samme som sist seg, begge merket helt tydelig det som var der. Hadde vi møttes i en annen situasjon så tror jeg vi hadde hoppet på hverandre der og da - selv om jeg tror ingen av oss i utgangspunktet er typer til å gjøre det Han var hos meg en gang eller to til før han var helt bra. En uke etter avsluttet behandling stod jeg i nærheten av klinikken og snakket med en kompis, da denne pasienten kom, skulle bare gi en beskjed. Han ga den korte beskjeden og gikk igjen med det samme. Min kompis (som ikke visste at dette var en pasient av meg) kommenterte umiddelbart etterpå: "Wow!!! Slik føles det altså å plutselig bli helt usynlig! Hadde jeg satt en finger mellom dere hadde jeg dødd av elektrisk sjokk! ha-ha-ha!!!" Min kompis sa at han merket det før jeg hadde oppdaget at den andre mannen nærmet seg, det bare dirret i luften mellom oss, sa han. Dette er nå fire-fem år siden, og jeg har fremdeles ikke glemt denne mannen. Han bor på en annen kant av landet enn meg, så vi har ikke møttes senere. Men møter jeg ham igjen, da vil jeg trolig se hva som ev. skjer. Men til og med da må initiativet komme fra ham, jeg kan ikke ta initiativ, føler jeg, for det vil være å tråkke over grenser. Jeg tillot aldri meg selv å fyre opp under de fantasiene som ville vært såååå enkelt å mate. Hadde jeg gjort det ville jeg trolig ikke greid å holde meg 100 % profesjonell under behandlingssituasjonen. Det er vanskelig nok som det er. Men gjør deg selv en tjeneste, ikke fokuser på denne unge mannen. Prøv heller å få fokus bort fra ham. Da er det lettere for deg å stenge av også de mer ubevisste signalene du kanskje sender ut. Anonymous poster hash: 04d66...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå