Gå til innhold

Hvis noen husker meg...(tøffel mot eksen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig også redd selge huset mitt/ få ny medeier her når jeg og barna trives så fint her. Så enten blir det slutt eller blir vi særboere.

Jeg har iallefall hus,bil, familie og økonomi uten at jeg krever mer av min eks.

I den andre tråden skrev noen at de hadde sex eller han elsket henne enda og han ble helt paff da jeg spurte han. Ble ganske oppgitt...Jeg har "mast" om eksen i 15 mnd av og til og han er lei. Han sier jeg er mer opptatt av hun enn han noengang har vært, men det plager meg at han den gang "hjalp" og skrev under falsk avtale og betaler mer bidrag

Hi

Anonymous poster hash: 13fcf...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et problem for deg at mannen betaler 4500 kr i måneden i bidrag for sine barn, eller misforstår jeg nå??

Ja..50% har han. Skulle vel egentlig betalt 1500 kr og halve sfo..

hi

Skrevet

Er det et problem for deg at mannen betaler 4500 kr i måneden i bidrag for sine barn, eller misforstår jeg nå??

hi

og at hun er alenemor på papiret!

Skrevet

hi

Ok da bør du absolutt fortsette hos psykolog, for dette er det ikke normalt å stresse over.

Du har faktisk ikke noe med hvor mye han velger å betale i bidrag, og er det slik at mor mottar stønader hun ikke er berettiget til får du heller melde det inn til NAV.

Skrevet

Jeg bør vel egentlig slutte av denne tråden. Jeg har det ikke lett følelsesmessig.

Fordelen med å skrive her er at jeg ikke "maser" på han. Han har fått nok. Vil ikke høre mer på meg vedr eksen og avtalene. HI

Skrevet

hi

Kommer ikke til å melde hun. Vet hun sliter øjonomisk og så kenge hun jobber litt og studerer så gjør hun noe fornuftig. Men vi flytter ikke samnen.

hi

Ok da bør du absolutt fortsette hos psykolog, for dette er det ikke normalt å stresse over.

Du har faktisk ikke noe med hvor mye han velger å betale i bidrag, og er det slik at mor mottar stønader hun ikke er berettiget til får du heller melde det inn til NAV.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dette er en gammel tråd, det vet jeg, men fant den opp fordi jeg er litt usikker på 1 ting til vedr forholdet mitt. Vi har vært sammen i 1.5 år nå og jeg har ALDRI møtt hans eks, har ikke lyst å møte henne heller sånn sett, men er ikke litt rart at ikke kjæresten min har spurt om jeg vil hilse på henne?

Min kjæreste snakker faktisk en del med min eks ( nå er jo min eks mer smart enn hans eks, men allikevel), de kan snakke som "kompiser " når vi møttes...

Og jeg ser faktisk på min eks som en "gammel" bekjent, og tenker overhodet ikke at vi har vært sammen når vi møttes så det er ikke kleint, jeg kan fint besøke han en gang i blant, mens min kjæreste besøker aldri sin eks og snakker KUN om barna med henne. Kan han skjule noe?

Har spurt min kjæreste om dette, og han sier bare enkelt at han har ingenting å snakke med henne eller "være" middagsgjest hos henne, det er kun barna....

Er det slik at ekser som liksom ikke kan snakke om annet enn barna ikke er over hverandre?

Huff jeg er litt paranoid i dag, men har kommet meg da....litt.

HI

Skrevet

Dette er en gammel tråd, det vet jeg, men fant den opp fordi jeg er litt usikker på 1 ting til vedr forholdet mitt. Vi har vært sammen i 1.5 år nå og jeg har ALDRI møtt hans eks, har ikke lyst å møte henne heller sånn sett, men er ikke litt rart at ikke kjæresten min har spurt om jeg vil hilse på henne?

Min kjæreste snakker faktisk en del med min eks ( nå er jo min eks mer smart enn hans eks, men allikevel), de kan snakke som "kompiser " når vi møttes...

Og jeg ser faktisk på min eks som en "gammel" bekjent, og tenker overhodet ikke at vi har vært sammen når vi møttes så det er ikke kleint, jeg kan fint besøke han en gang i blant, mens min kjæreste besøker aldri sin eks og snakker KUN om barna med henne. Kan han skjule noe?

Har spurt min kjæreste om dette, og han sier bare enkelt at han har ingenting å snakke med henne eller "være" middagsgjest hos henne, det er kun barna....

Er det slik at ekser som liksom ikke kan snakke om annet enn barna ikke er over hverandre?

HI

Selvfølgelig får du ikke møte henne så lenge du er et sjalusimonster?

Behandle henne med respekt, og du vil få respekt tilbake.

Anonymous poster hash: 37819...fef

Skrevet

HI

Selvfølgelig får du ikke møte henne så lenge du er et sjalusimonster?

Behandle henne med respekt, og du vil få respekt tilbake.

Anonymous poster hash: 37819...fef

hæ? Hun vet ikke at jeg misliker henne. Hun er sjalu på oss har kjæresten min sagt. Det er det eneste jeg vet. Han snakker aldri om meg til henne, fordi hun ikke har noe med hans liv utenom barna....

Men takk for svar!!

HI

Skrevet

HI

Du grubler altfor mye!!!

Hvordan du og din eks fungerer og forholder dere til hverandre er kun mellom deg og din eks. Det betyr ikke at din nye type ønsker å gjøre det likedan eller har lignende forhold til sin eks.

Det virker som om du virkelig leter etter å finne noe galt! Hvordan kan det være galt at han er ferdig med sin eks og ikke ønsker noe mer kontakt med henne enn absolutt nødvendig mtp. barna?

Du besøker din eks innimellom - har du tenkt over hva noen ville tolke i det?

Ja, du virker paranoid på det du skriver her, du leter etter å finne noe som er galt.

Anonymous poster hash: 07801...25d

Skrevet

Jeg ville ha gått til psykologen igjen, HI. Dette er ikke normal oppførsel.

Anonymous poster hash: c95c0...ad9
Skrevet

HI

Du grubler altfor mye!!!

Hvordan du og din eks fungerer og forholder dere til hverandre er kun mellom deg og din eks. Det betyr ikke at din nye type ønsker å gjøre det likedan eller har lignende forhold til sin eks.

Det virker som om du virkelig leter etter å finne noe galt! Hvordan kan det være galt at han er ferdig med sin eks og ikke ønsker noe mer kontakt med henne enn absolutt nødvendig mtp. barna?

Du besøker din eks innimellom - har du tenkt over hva noen ville tolke i det?

Ja, du virker paranoid på det du skriver her, du leter etter å finne noe som er galt.

Ingen bryr seg om jeg prater litt ekstra eller snakker med min eks, han kan også være "handyman" hos meg. Dette fordi det var aldri kjærlighet mellom oss, og han er lykkelig med ny dame også.

Joda, greit at eksen min sier han ikke har noe å prate med sin eks om, men synes det er så rart..tenk om de skjuler noe...er vel en grunn til at han betaler mer bidrag enn han skal!! neida..jeg vet ikke....

HI

Skrevet

Jeg ville ha gått til psykologen igjen, HI. Dette er ikke normal oppførsel.

Anonymous poster hash: c95c0...ad9

Jeg går til psykolog, men jeg lurer egentlig bare på hva som ikke normal oppførsel? Jeg trodde det var normalt å møte hverandre sine ekser? Min kjæreste liker min eks, og de har samme interesser, noen da....og kjæresten min er ikke litt sjalu. Han sier at han ikke kan leve livet sitt å være sjalu.

HI

Skrevet

Beklager at jeg er frekk nå, men du virker ikke å være helt i vater, hi :P

Det er et under for meg at denne mannen ikke har gått for lengst, han må ha en tålmodighet av gull :P

Måten du overanalyserer på er helt utrolig. Du får det faktisk til å høres ut som at han ikke er ferdig med eksen fordi han IKKE snakker med henne??

Det virker ikke som han kan "vinne" med deg uansett hva han gjør.

Han betaler for mye bidrag, det er feil.

Han snakker ikke med eksen utenom barna, det er feil.

Snakker han med eksen om andre ting enn barna så er sikkert det feil, det også :P

Beklager å måtte si det, men du skaper det du frykter mest. Mannen kommer til å få så nok en dag, og da er han long gone. Det er begrenset hvor mye paranoid BS man takler, hi.. Så jeg ville roet cirka 15 hakk om jeg var deg, for dette kommer ikke til å ende bra om du ikke tar deg sammen, frykter jeg :(

Og en ting til;

Hvordan kan du vite at eksen din er smartere enn hans eks? Du har jo ikke møtt henne?

Anonymous poster hash: b811d...e14

Skrevet

Det er et under for meg at denne mannen ikke har gått for lengst, han må ha en tålmodighet av gull :P

Måten du overanalyserer på er helt utrolig. Du får det faktisk til å høres ut som at han ikke er ferdig med eksen fordi han IKKE snakker med henne??

Snakker han med eksen om andre ting enn barna så er sikkert det feil, det også :P

Beklager å måtte si det, men du skaper det du frykter mest. Mannen kommer til å få så nok en dag, og da er han long gone. Det er begrenset hvor mye paranoid BS man takler, hi.. Så jeg ville roet cirka 15 hakk om jeg var deg, for dette kommer ikke til å ende bra om du ikke tar deg sammen, frykter jeg :(

Og en ting til;

Hvordan kan du vite at eksen din er smartere enn hans eks? Du har jo ikke møtt henne?

Basert på min kjæreste og at hans bror har sagt til meg at jeg er i en annen "klasse" enn henne. Dessuten kan jeg vel tenke litt sel også. Min eks brukte langt tid på å finne ny dame etter meg, og var sammen med henne i 4 mnd før hun møtte barna. Hans eks skifter kjæreste oftere, og de "flytter" inn hos henne og barna etter 1 uke....

Masse slike ting basert på hva kjæresten min og hans familie har sagt.

HI

Skrevet

Og en ting til;

Tolmodig er hans fornavn sier hans far, er en grunn til at han holdt ut i evigheter med sin eks.

Han har sagt til meg at han fikk livet i gave da han traff meg så jeg tror virkelig ikke jeg er så ille eller hva?! HI

Skrevet

Og en ting til;

Basert på min kjæreste og at hans bror har sagt til meg at jeg er i en annen "klasse" enn henne.

Dette skremmer meg faktisk litt, basert på dine tidligere innlegg....

Skrevet

Jeg ville ha gått til psykologen igjen, HI. Dette er ikke normal oppførsel.Anonymous poster hash: c95c0...ad9

Jeg går til psykolog, men jeg lurer egentlig bare på hva som ikke normal oppførsel? Jeg trodde det var normalt å møte hverandre sine ekser? Min kjæreste liker min eks, og de har samme interesser, noen da....og kjæresten min er ikke litt sjalu. Han sier at han ikke kan leve livet sitt å være sjalu. HI Anonymous poster hash: 13fcf...4a5

Det er helt normalt å ikke ha noe særlig kontakt med ekser. Jeg har overhodet ingen kontakt med min eks (vi har ikke barn sammen). Det er en grunn til at det er en eks.

Det er helt greit og fair at din kjæreste ikke har noe kontakt med eksen utenom det som handler om barna.

Det virker på meg som om du har store problemer, og denne mannen kan ikke gjøre noe riktig uansett. Du har skrevet at du er veldig sjalu på eksen hans. Hadde du blitt mindre sjalu dersom de regelmessig spiste middag sammen og han dro hjem til henne for å fikse ting i huset for henne?

Mitt inntrykk av deg, basert kun på det du skriver her inne riktignok, er at du er kvelende og desperat usikker. Du vil at denne mannen skal gjøre deg hel, trygg og lykkelig. Det kan han ikke greie. Han kan ikke fikse deg og reparere usikkerheten din. Uansett hvor mye han gir blir det ikke nok for deg.

Du er nødt til å jobbe med deg selv og prøve å få selvbildet ditt på plass. Du må få profesjonell hjelp til å komme deg ovenpå og ha tro på deg selv.

Denne mannen er en mann, en helt vanlig mann med sterke og svake sider som alle andre har. Men han kan ikke fikse deg. Og det kommer ikke til å være deg og han i en rosa boble resten av livet, uten plass for andre. Dere har barn begge to, og både barna og din og mannens ekser kommer til å være en del av livene deres. Hele resten av livet. I tillegg kommer annen familie, venner og kolleger. Intet menneske er en øy.

Du må prøve å lære deg å slappe av litt og tolke absolutt alt i verste mening. Jeg får inntrykk av at du gjør ditt aller beste for å legge mest mulig vekt på det som er negativt og samtidig undervurdere det positive. Det er ikke sunt i lengden. Og selv verdens tålmodigste mann har en grense.

Jeg synes du skal prøve å finne ut hva du vil. Vil du være sammen med denne mannen eller ikke? Hvis ja, så får du begynne å jobbe for å bygge opp et solid forhold. Det gjør du ikke ved konstant fokus på alt negativt.

Skrevet

Tolmodig er hans fornavn sier hans far, er en grunn til at han holdt ut i evigheter med sin eks.

Han har sagt til meg at han fikk livet i gave da han traff meg så jeg tror virkelig ikke jeg er så ille eller hva?! HI

Hva vil du at vi skal si til deg, HI? Nei, du er ikke så ille? Jo, du er så ille? Ja, kjæresten din skjuler sikkert noe siden han ikke har kontakt med eksen utenom barna? Nei, kjæresten din skjuler ikke noe fordi han ikke vil ha mer enn nødvendig med eksen å gjøre? Ja, du er paranoid? Nei, du er ikke paranoid?

Jeg ville ansett det som naturlig å hilse på en person som hadde mye med mine barn å gjøre, men hadde ikke nødvendigvis ville hilst på en person som bare var eksens nye kjæreste. Om det var snakk om å bli samboere, ja, da hadde det vært snakk om stemor og da ville jeg ha hilst på.

Men slik denne tråden har utviklet seg så synes jeg du bør ta til deg det at så mange sier at så mye grubling og spekulering som du bedriver nå ikke er helt vanlig, og at du derfor bør ta det opp med psykologen din. For som en over her sa, du risikerer å skape nettopp det du frykter.

Dessverre så er det også altfor ofte slik at veldig tålmodige personer har en tendens til å finne seg i mer enn hva som faktisk er bra for dem. Så tålmodig som din kjærest er, så risikerer du at det blir slik. Dette handler ikke så mye om ham og hva han og hans eks sier og gjør og hvilken kontakt de har, HI. Dette handler om DEG og din usikkerhet, og om du ikke tar tak i dette så risikerer du å skyve fra deg mannen - selv om han mener nå at han fikk livet i gave da han møtte deg. Om du fortsetter å tyne ham med alt dette enda lenger - du har tross alt gjort det i 15 mnd. allerede, i den fasen man normalt er mest forelsket og tolererer mest av partneren - da risikerer du å la din usikkerhet ødelegge forholdet.

Men det at jeg og andre er så tydelige på dette, HI, det betyr ikke at vi kritiserer deg nord og ned. Du må ha mange gode kvaliteter siden mannen har holdt ut med så mye utspørring og graving i så lang tid. Men ikke utnytt denne mannens godhet og tro at det vil være varig hvis du ikke tar tak i egne problemområder.

Ta en tur tilbake til psykologen og vis gjerne denne tråden, den viser godt hvordan du tenker og har det mtp. forholdet og eksen til kjæresten din.

Skrevet

Jeg er en tålmodig samboer, mannen min ble utsatt for en narsistisk og psykopatisk eks som han desverre har barn med. Vi kan si oss heldig med at hun døde så vi og barna slipper den heksa. En meget sjalu og farlig dame som truet med å knivdrepe (med kniven presset mot han) foran barna mer enn en gang. Som behandlet han meget dårlig på mange områder og har tatt meg flere år på å få bygget han opp igjen. Denne eksen var et helvete! Eksen til mannen din er "ingenting", hun er mor til barnet/a hans og de har minimal kontakt og jeg synes egentlig at du er heldig som har funnet en som han. Hva han betaler betyr faktisk ingenting, og har ingenting med deg å gjøre for dette går til barna hans.

Er du redd for at dette er for bra til å være sant kjære deg? :) Pust og finn en positiv ting og fokuser på dette. Lytt til musikk som bringer frem et smil. Gå i speilet og smil til degselv. Smil, smil og mere smil og det kan hjelpe deg litt på vei. Hjelper ikke å tenke positivt om en er redd og lei, derfor si til degselv at nå smiler jeg, OI så flott det regner, kjenn hvor deilig luften er nå. Dette kan hjelpe, disse små tingene som du kan gripe fatt i, i hverdagen. For dette koster ingenting, og jeg ønsker ikke at du skal miste denne flotte mannen pga farlige tanker som styrer og muligens ødelegger noe som kan bli kjempebra for deg. Dette er valg som du må ta selv, ingenting han sier eller gjør kan forandre dette, kun degselv. Ta små steg, SMIL til degselv og verden rundt. Jogger/trener du? Det kan være lurt om du ikke alt gjør det. Gå turer noen ganger i uken for å klarne tankene og finn litt fred rundt deg i skog/utmark.

Anonymous poster hash: d8215...552
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke tankene dine! Du leter jo etter feil der det ikke fins noen engang!

Det er mer normalt å ha et forhold til eksen der man kun snakker om barna enn å ha eksen som kompis og handyman!

Jeg og eksen snakker kun om barna, og det er nettopp fordi at han er eksen min og den eneste grunnen til at jeg fremdeles har kontakt med han er barna!

Vi er så ferdige med hverandre som vi kan bli. Uten barna hadde vi ikke hatt noen kontakt. Så jeg klarer virkelig ikke skjønne hvordan du kan klare å tolke det som at de ikke er ferdige med hverandre!?! Det er vel nettopp det motsatte det betyr! Han har det sikkert slik som meg at han og eksen var for ulike og ikke har så mye felles slik at dersom det ikke var for barna ville de ikke hatt kontakt!

Du kommer til å skyve han fra deg!

Skrevet

Du har tydeligvis funnet deg en bra mann. Når det gjelder det med barnebidrag så må dere ordne opp så ting blir rettferdig. Eksen kan bare bli snurt, det betyr ingenting. Hun skal ikke ha mer barnebidrag enn hun har krav på. Jeg er ikke enig i de som sier at dette er hans penger osv. og at du ikke trenger bry deg om det. Det er mer naturlig å tenke at dette er DERES penger som dere skal investere i en felles framtid. Ordn opp i det med en gang å bli ferdig med det! Husk at tilsammen utgjør dette store summer. Det er ikke din manns oppgave å sponse eksens liv. Ellers så vil jeg bare si at alle par støter på problemer som må løses. Om du går fra han, så kommer du garantert aldri til å finne en mann som er 100 % feilfri.

Om mor og far har inngått en privat avtale. Så kan de velge beløp selv.

Anonymous poster hash: a3a58...cd3

Skrevet

Du har barna 60 % og får 6000 kr...det er jo helt hinsides. Han har ungene sine 10% mindre og betaler faktisk 1500kr mindre. Han betaler faktisk mindre per prosent enn din eks gjør.

Hvorfor må han forandre den da?

Anonymous poster hash: d3a1c...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...