Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg sliter nå og har ikke time hos psykologen før neste uke:( Jeg er bare fryktelig redd å tenker hver dag nå på om jeg skal gjøre det slutt med kjæresten.. Han som betaler mer bidrag enn han skal til eksen og i bruddet skrev under på at mor har hovedomsorg når hun ikke har det... Jeg er motsatt. Har eget hus, sparepenger og økonomi i orden. Mens både han og eksen ikke har særlig økonomisk sans. Her er en liste over positive og negative ting...håper dere kan hjelpe meg.. Positive: 1.Han er jo en fantastisk far og flink/snill/inkludrende med mine barn. 2. Tilbringer alltid helger sammen med alle barna og han er bare hos meg (sjelden hos venner) 3. Vi har fantastisk sex og kjemi 4. Vi elsker hverandre 5. Han viser daglig han elsker meg 6. Spør alltid meg først hva jeg tenker, om eksen spør om ekstra samvær 7. Tolmodig mann. Jeg har vært så deprimert at jeg ønsket nesten å ikke leve mer. 8. Holder ut med mine opp og ned ekstreme følelsesregister 8. Han sier jeg er den peneste dama han har vært sammen med å den første han elsker. Negative 1. Ikke særlig orden i økonomien 2. Betaler mer bidrag til eksen allikevel ( hvorfor?). Har ikke giddet å forandre samværavtale selv om han har barna 50% og mor har "liksom" hovedomsorg 3. Er vimsete. 4. Har en "alt ordner' seg. Nyt livet holdning.( jobber altså) huff. I følge min mor er jeg krevende og vil finne feil på en ny mann også? Jeg vet ikke...kanskje en mann uten barn eller helgepappa ikke er klar for å binde seg? Huff.. Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Jeg drømmer om en mann uten krevende eks dame. Og jeg er veldig sjalu av meg pga en forferdelig barndom. Hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Han høres ut som drømmemannen. Alle mennesker har sine feil. Tror nok du heller bør ta en titt på dine krav enn å prøve å endre/slå opp med en ganske så fantastisk person Anonymous poster hash: bfea0...0f2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 I mine øyne veier det positive langt opp for det negative. Hans økonomi er nettopp hans økonomi. Hvis hans væremåte overfor eksen går utover forholdet deres må du ta opp den konkrete situasjonen når det forekommer. At han velger å la henne utnytte velferdssamfunnet vårt og jukse med nav er jo egentlig hennes problem når alt kommer til alt. Anonymous poster hash: 034ae...367
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 I mine øyne veier det positive langt opp for det negative. Hans økonomi er nettopp hans økonomi. Hvis hans væremåte overfor eksen går utover forholdet deres må du ta opp den konkrete situasjonen når det forekommer. At han velger å la henne utnytte velferdssamfunnet vårt og jukse med nav er jo egentlig hennes problem når alt kommer til alt. Anonymous poster hash: 034ae...367 Hennes væremåte går ikke utover forholdet. Hun sier ingenting..har hendt, men da har kjæresten min sagt lite/oversett/ikke svart på sms å bare ristet på hodet... Takk for svar:) HI Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Han høres ut som drømmemannen. Alle mennesker har sine feil. Tror nok du heller bør ta en titt på dine krav enn å prøve å endre/slå opp med en ganske så fantastisk person Anonymous poster hash: bfea0...0f2 Alle sier han er flott... Min stefar hadde sagt til min mor at jeg ikke finner en mer tolmodig mann.. Men tankene plager meg! Hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
klg,2 boys now:) Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Du krever for mye.du må slutte og fokusere på x dama.evt melde hun til Nav for svindel. Se på de positive tingene ikke lett etter negative
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Du krever for mye.du må slutte og fokusere på x dama.evt melde hun til Nav for svindel. Se på de positive tingene ikke lett etter negative Takk for svar.Hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Jeg skrev til deg i den andre tråden. Jeg har ikke hatt samme dilemma som deg men jeg har hatt litt av de samme tankene. Noen ting som har fungert for meg selv ta frem penn og papir og skriv 5 positive ting som deg selv heng de på speilet og se på det og si det hver gang du ser deg i speilet. Det virker mer som du ikke har troa på deg selv. Du må begynne å tro at du er verdt noe. Jeg har hatt dårlig ting i oppveksten min, brudd i graviditeten fordi eksen var utro og fikk barn med henne ikke langt unna da vi fikk. Har store problemer å stole på andre. Men her har du en mann som elsker deg og sier det daglig. Kjæresten din er ikke tøffel, han vil ikke ha krig med eksen som han må samarbeide med resten av livet. Som jeg har forstått så studerer denne eksen og da har man ikke mye å leve for heller. Han betaler heller ikke for sfo barnehage eller noe til ungene. Selv om hun får os nå så vil hun ikke få det for evig og da må hun betale full barnehage og sfo og di kjæreste ingenting. Sånn mann som han er jo helt perfekt han er til og med villig til å flytte til deg og dermed ikke ha ungene sine så mye. Da kan han risikere å betale enda mer. Du må være forberedt på at dette kan gå ille for kjæresten din og og ta opp den kampen du vil han skal ta. Du ønsket jo og barn med han for å kjenne hvordan deg er å ha noen som støttet deg under graviditeten for det manglet du i din. Det skjønner jeg deg så godt på for kunne og ønske det men vil ikke ha det på bekostning av at han får dårligere kontakt med sine unger. Jeg syns en tøffel er en mann som ikke tar vare på de ungene han har fra før når han får ny familie. Du må gå i deg selv her og se at han er fantastisk og du må få troa åå deg selv. Anonymous poster hash: d3a1c...a55
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Jeg skrev til deg i den andre tråden. Jeg har ikke hatt samme dilemma som deg men jeg har hatt litt av de samme tankene. Noen ting som har fungert for meg selv ta frem penn og papir og skriv 5 positive ting som deg selv heng de på speilet og se på det og si det hver gang du ser deg i speilet. Det virker mer som du ikke har troa på deg selv. Du må begynne å tro at du er verdt noe. Jeg har hatt dårlig ting i oppveksten min, brudd i graviditeten fordi eksen var utro og fikk barn med henne ikke langt unna da vi fikk. Har store problemer å stole på andre. Men her har du en mann som elsker deg og sier det daglig. Kjæresten din er ikke tøffel, han vil ikke ha krig med eksen som han må samarbeide med resten av livet. Som jeg har forstått så studerer denne eksen og da har man ikke mye å leve for heller. Han betaler heller ikke for sfo barnehage eller noe til ungene. Selv om hun får os nå så vil hun ikke få det for evig og da må hun betale full barnehage og sfo og di kjæreste ingenting. Sånn mann som han er jo helt perfekt han er til og med villig til å flytte til deg og dermed ikke ha ungene sine så mye. Da kan han risikere å betale enda mer. Du må være forberedt på at dette kan gå ille for kjæresten din og og ta opp den kampen du vil han skal ta. Du ønsket jo og barn med han for å kjenne hvordan deg er å ha noen som støttet deg under graviditeten for det manglet du i din. Det skjønner jeg deg så godt på for kunne og ønske det men vil ikke ha det på bekostning av at han får dårligere kontakt med sine unger. Jeg syns en tøffel er en mann som ikke tar vare på de ungene han har fra før når han får ny familie. Du må gå i deg selv her og se at han er fantastisk og du må få troa åå deg selv. Anonymous poster hash: d3a1c...a55 ååå begynner nesten å gråte. Søt du er! Veldig klokt svar. Stemmer alt du skriver..han betaler ingenting utenom bidrag, ikke klær eller noe...og vet mora jobber + skole også så sikkert ikke full os hun får..er ikke sjalu på det, men sliter mye med tankene om "hvorfor".. Du har gjennomskuet at det var jeg som har hatt de andre trådene også ja..må vel innrømme det er jeg ja... huff...er ikke lett med tankene takk for fint innlegg søte deg😍 hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Jeg skrev til deg i den andre tråden. Jeg har ikke hatt samme dilemma som deg men jeg har hatt litt av de samme tankene. Noen ting som har fungert for meg selv ta frem penn og papir og skriv 5 positive ting som deg selv heng de på speilet og se på det og si det hver gang du ser deg i speilet. Det virker mer som du ikke har troa på deg selv. Du må begynne å tro at du er verdt noe. Jeg har hatt dårlig ting i oppveksten min, brudd i graviditeten fordi eksen var utro og fikk barn med henne ikke langt unna da vi fikk. Har store problemer å stole på andre. Men her har du en mann som elsker deg og sier det daglig. Kjæresten din er ikke tøffel, han vil ikke ha krig med eksen som han må samarbeide med resten av livet. Som jeg har forstått så studerer denne eksen og da har man ikke mye å leve for heller. Han betaler heller ikke for sfo barnehage eller noe til ungene. Selv om hun får os nå så vil hun ikke få det for evig og da må hun betale full barnehage og sfo og di kjæreste ingenting. Sånn mann som han er jo helt perfekt han er til og med villig til å flytte til deg og dermed ikke ha ungene sine så mye. Da kan han risikere å betale enda mer. Du må være forberedt på at dette kan gå ille for kjæresten din og og ta opp den kampen du vil han skal ta. Du ønsket jo og barn med han for å kjenne hvordan deg er å ha noen som støttet deg under graviditeten for det manglet du i din. Det skjønner jeg deg så godt på for kunne og ønske det men vil ikke ha det på bekostning av at han får dårligere kontakt med sine unger. Jeg syns en tøffel er en mann som ikke tar vare på de ungene han har fra før når han får ny familie. Du må gå i deg selv her og se at han er fantastisk og du må få troa åå deg selv. Anonymous poster hash: d3a1c...a55 ååå begynner nesten å gråte. Søt du er! Veldig klokt svar. Stemmer alt du skriver..han betaler ingenting utenom bidrag, ikke klær eller noe...og vet mora jobber + skole også så sikkert ikke full os hun får..er ikke sjalu på det, men sliter mye med tankene om "hvorfor".. Du har gjennomskuet at det var jeg som har hatt de andre trådene også ja..må vel innrømme det er jeg ja... huff...er ikke lett med tankene takk for fint innlegg søte deg😍 hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Forresten barn har jeg slått fra meg. Har 1 med spes.behov og 1 mindre gutt. Det holder.. Eksen min har faktisk skjerpet seg litt å ser mer glede i å være far nå. Så det er positivt. hans barn er snille og glade i meg. Og alle barna er gode venner selv om de er fra 5 til 10 år:) hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Jeg skrev til deg i den andre tråden. Jeg har ikke hatt samme dilemma som deg men jeg har hatt litt av de samme tankene. Noen ting som har fungert for meg selv ta frem penn og papir og skriv 5 positive ting som deg selv heng de på speilet og se på det og si det hver gang du ser deg i speilet. Det virker mer som du ikke har troa på deg selv. Du må begynne å tro at du er verdt noe. Jeg har hatt dårlig ting i oppveksten min, brudd i graviditeten fordi eksen var utro og fikk barn med henne ikke langt unna da vi fikk. Har store problemer å stole på andre. Men her har du en mann som elsker deg og sier det daglig. Kjæresten din er ikke tøffel, han vil ikke ha krig med eksen som han må samarbeide med resten av livet. Som jeg har forstått så studerer denne eksen og da har man ikke mye å leve for heller. Han betaler heller ikke for sfo barnehage eller noe til ungene. Selv om hun får os nå så vil hun ikke få det for evig og da må hun betale full barnehage og sfo og di kjæreste ingenting. Sånn mann som han er jo helt perfekt han er til og med villig til å flytte til deg og dermed ikke ha ungene sine så mye. Da kan han risikere å betale enda mer. Du må være forberedt på at dette kan gå ille for kjæresten din og og ta opp den kampen du vil han skal ta. Du ønsket jo og barn med han for å kjenne hvordan deg er å ha noen som støttet deg under graviditeten for det manglet du i din. Det skjønner jeg deg så godt på for kunne og ønske det men vil ikke ha det på bekostning av at han får dårligere kontakt med sine unger. Jeg syns en tøffel er en mann som ikke tar vare på de ungene han har fra før når han får ny familie. Du må gå i deg selv her og se at han er fantastisk og du må få troa åå deg selv. Anonymous poster hash: d3a1c...a55 ååå begynner nesten å gråte. Søt du er! Veldig klokt svar. Stemmer alt du skriver..han betaler ingenting utenom bidrag, ikke klær eller noe...og vet mora jobber + skole også så sikkert ikke full os hun får..er ikke sjalu på det, men sliter mye med tankene om "hvorfor".. Du har gjennomskuet at det var jeg som har hatt de andre trådene også ja..må vel innrømme det er jeg ja... huff...er ikke lett med tankene takk for fint innlegg søte deg😍 hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Forresten barn har jeg slått fra meg. Har 1 med spes.behov og 1 mindre gutt. Det holder.. Eksen min har faktisk skjerpet seg litt å ser mer glede i å være far nå. Så det er positivt. hans barn er snille og glade i meg. Og alle barna er gode venner selv om de er fra 5 til 10 år:) hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Det høres for meg ut som du har en drømmesituasjon. Nyt det hvordan dere har det. Ikke overtenk. Anonymous poster hash: d3a1c...a55
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Jeg skrev til deg i den andre tråden. Jeg har ikke hatt samme dilemma som deg men jeg har hatt litt av de samme tankene. Noen ting som har fungert for meg selv ta frem penn og papir og skriv 5 positive ting som deg selv heng de på speilet og se på det og si det hver gang du ser deg i speilet. Det virker mer som du ikke har troa på deg selv. Du må begynne å tro at du er verdt noe. Jeg har hatt dårlig ting i oppveksten min, brudd i graviditeten fordi eksen var utro og fikk barn med henne ikke langt unna da vi fikk. Har store problemer å stole på andre. Men her har du en mann som elsker deg og sier det daglig. Kjæresten din er ikke tøffel, han vil ikke ha krig med eksen som han må samarbeide med resten av livet. Som jeg har forstått så studerer denne eksen og da har man ikke mye å leve for heller. Han betaler heller ikke for sfo barnehage eller noe til ungene. Selv om hun får os nå så vil hun ikke få det for evig og da må hun betale full barnehage og sfo og di kjæreste ingenting. Sånn mann som han er jo helt perfekt han er til og med villig til å flytte til deg og dermed ikke ha ungene sine så mye. Da kan han risikere å betale enda mer. Du må være forberedt på at dette kan gå ille for kjæresten din og og ta opp den kampen du vil han skal ta. Du ønsket jo og barn med han for å kjenne hvordan deg er å ha noen som støttet deg under graviditeten for det manglet du i din. Det skjønner jeg deg så godt på for kunne og ønske det men vil ikke ha det på bekostning av at han får dårligere kontakt med sine unger. Jeg syns en tøffel er en mann som ikke tar vare på de ungene han har fra før når han får ny familie. Du må gå i deg selv her og se at han er fantastisk og du må få troa åå deg selv. Anonymous poster hash: d3a1c...a55 ååå begynner nesten å gråte. Søt du er! Veldig klokt svar. Stemmer alt du skriver..han betaler ingenting utenom bidrag, ikke klær eller noe...og vet mora jobber + skole også så sikkert ikke full os hun får..er ikke sjalu på det, men sliter mye med tankene om "hvorfor".. Du har gjennomskuet at det var jeg som har hatt de andre trådene også ja..må vel innrømme det er jeg ja... huff...er ikke lett med tankene takk for fint innlegg søte deg😍 hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Forresten barn har jeg slått fra meg. Har 1 med spes.behov og 1 mindre gutt. Det holder.. Eksen min har faktisk skjerpet seg litt å ser mer glede i å være far nå. Så det er positivt. hans barn er snille og glade i meg. Og alle barna er gode venner selv om de er fra 5 til 10 år:) hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Det høres for meg ut som du har en drømmesituasjon. Nyt det hvordan dere har det. Ikke overtenk. Anonymous poster hash: d3a1c...a55 [/quote Misunner dere alle som ikke tenker så mye som meg...Må være deilig, men takk. Hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Lett å si ja, men ikke overtenk ting!! Den positive listen er FANTASTISK!! Den negative listen er ikke så ille... ALLE har en fortid, god eller dårlig, gjerne en blanding. Sett dere ned en kveld og ta dere en lang prat! Er du bekymret over økonomien, så kan du ta styring dersom han synes d er greit, og d bør han jo dersom han er en rotekopp... Ang. eksen er d egentlig ikke så veldig mye å gjøre, før han mener d selv! Så d er noe du må GODTA for å kunne leve videre med! Takk din skaper for at han er en god far!! Kjenn godt på hva DU føler, og ikke la andres følelser styre hva du skal føle... Lykke til! Anonymous poster hash: 4e8d1...527
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 Lett å si ja, men ikke overtenk ting!! Den positive listen er FANTASTISK!! Den negative listen er ikke så ille... ALLE har en fortid, god eller dårlig, gjerne en blanding. Sett dere ned en kveld og ta dere en lang prat! Er du bekymret over økonomien, så kan du ta styring dersom han synes d er greit, og d bør han jo dersom han er en rotekopp... Ang. eksen er d egentlig ikke så veldig mye å gjøre, før han mener d selv! Så d er noe du må GODTA for å kunne leve videre med! Takk din skaper for at han er en god far!! Kjenn godt på hva DU føler, og ikke la andres følelser styre hva du skal føle... Lykke til! Anonymous poster hash: 4e8d1...527 [/quote Han er drittlei mas om eks og det han skrev under på så en lang prat om det blir ikke aktuelt..... vedr økonimi så skal jeg styre den..men jeg flytter ikke sammen med han nå. Jeg er for usikker på alt.. takk for svar. hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Jeg svarte deg også i den andre tråden.. Disse "greiene" som du tar opp er det faktisk bare du som kan gjøre noe med, for jeg tror alt er i ditt eget hodet. Han mannen høres jo bare fantastisk ut og ingen er perfekt Han tar vare på barna sine, og du må bare tåle at han har en fortid og en eks, fordi fortiden og eksen kommer alltid til å være der med han.. Du er litt opphengt i eksen føler jeg? Anonymous poster hash: 851d3...243
Love my kidz Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Husket den første tråden, og det er 5000 kr han betaler sant? Hvis han ikke betaler noe som helst på andre ting som klær og utstyr så er det faktisk ikke så ille. Kan bli dyrere å må kjøpe alt mulig til to barn til enhver tid. Og det trenger ikke være slik for alltid, plutselig får eksen seg en ny mann som bidrar økonomisk for henne eller hun får seg en god jobb etter studiene, da kan det være lettere for ham å sette inn støtet for å få en annen ordning. Hvis du allerede selv har alt på stell så er det ikke problematisk i mine øyne å bo sammen dersom du sørger for å ha særeie osv. Lag samboeravtale der sånt kommer tydelig frem, da sikrer du deg ved evt brudd senere. Han kan bidra med mat f.eks. og ellers "lommepenger" for seg selv. Høres ikke ut som han har dyre hobbyer/vaner, i såfall må han slutte med det. Da tror jeg dere kan fungere godt sammen. Sjalusien din blir mindre med årene, bare du klarer å fokusere på deres liv, ikke hans fortid. Denne mannen er god og elsker deg! Skriv det opp på en lapp så du ikke "glemmer" det. Er du ikke enig med meg?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 Og en ting til, du _må_ bli tryggere på deg selv, ellers kommer du til å jage vekk hele mannen! Ingen vil være sammen med en som gnager på ting( gjerne på ting de egentlig ikke har noe med) og hele tiden trenger bekreftelser..Det kommer til å slite han ut og han kommer til å bli lei. Øv deg på å være tøffere og skyv vekk vonde tanker, det går nemlig an Anonymous poster hash: 851d3...243
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 Husket den første tråden, og det er 5000 kr han betaler sant? Hvis han ikke betaler noe som helst på andre ting som klær og utstyr så er det faktisk ikke så ille. Kan bli dyrere å må kjøpe alt mulig til to barn til enhver tid. Og det trenger ikke være slik for alltid, plutselig får eksen seg en ny mann som bidrar økonomisk for henne eller hun får seg en god jobb etter studiene, da kan det være lettere for ham å sette inn støtet for å få en annen ordning. Hvis du allerede selv har alt på stell så er det ikke problematisk i mine øyne å bo sammen dersom du sørger for å ha særeie osv. Lag samboeravtale der sånt kommer tydelig frem, da sikrer du deg ved evt brudd senere. Han kan bidra med mat f.eks. og ellers "lommepenger" for seg selv. Høres ikke ut som han har dyre hobbyer/vaner, i såfall må han slutte med det. Da tror jeg dere kan fungere godt sammen. Sjalusien din blir mindre med årene, bare du klarer å fokusere på deres liv, ikke hans fortid. Denne mannen er god og elsker deg! Skriv det opp på en lapp så du ikke "glemmer" det. Er du ikke enig med meg? 4500 kr betaler han. Handler ikke en truse utenom..sier hun skal stå for alt da. Jeg kom økonmisk godt ut av bruddet (rik eks). Eier hus, har sparepenger og en snerten liten audi.. Er enig med deg, men tankene....Holder fast at jeg ikke tør kjøpe noe nytt og forlate huset mitt enda...vi får bare være kjæresten litt til...så lenge jeg ikke får panikk... men du skriver bra og ja, logiske Lisa er enig haha...jeg tenker bare ikke alltid fornuftig/livredd for å bli sviktet/lurt. Er bra jeg skal til psykologen snart! Hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #20 Skrevet 4. februar 2015 Jeg svarte deg også i den andre tråden.. Disse "greiene" som du tar opp er det faktisk bare du som kan gjøre noe med, for jeg tror alt er i ditt eget hodet. Han mannen høres jo bare fantastisk ut og ingen er perfekt Han tar vare på barna sine, og du må bare tåle at han har en fortid og en eks, fordi fortiden og eksen kommer alltid til å være der med han.. Du er litt opphengt i eksen føler jeg? Anonymous poster hash: 851d3...243 veldig...er sjalu på ekser jeg:( uten grunn kanskje; men jeg bare er det.. Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #21 Skrevet 4. februar 2015 Og en ting til, du _må_ bli tryggere på deg selv, ellers kommer du til å jage vekk hele mannen! Ingen vil være sammen med en som gnager på ting( gjerne på ting de egentlig ikke har noe med) og hele tiden trenger bekreftelser..Det kommer til å slite han ut og han kommer til å bli lei. Øv deg på å være tøffere og skyv vekk vonde tanker, det går nemlig an Anonymous poster hash: 851d3...243 Jeg vet..Han har sagt at vi ikke har noen fremtid sammen om vi ikke kan fokusere på det positive og fremtiden for han blir nesten kvalt av maset mitt og at jeg er krevende..så etter han sa det så har jeg holdt kjeft.. hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #22 Skrevet 4. februar 2015 Er DU virkelig forelsket??...eller leter du etter en utvei? Bare en liten tanke... Anonymous poster hash: 4e8d1...527
smiia Skrevet 4. februar 2015 #23 Skrevet 4. februar 2015 Jeg synes det høres ut som om han er glad i deg og har det fint sammen, så jeg ville ikke slått opp. Det jeg derimot hadde vært meget skeptisk til, var å ha delt økonomi eller eid ting sammen med han. Dette både pga du sier han er et økonomisk rotehue, og fordi han gir det han har av overskudd videre til eksen. Det er slett ingen automatikk i at hun kommer til å kreve mindre når hun får god jobb/samboer. Tvert imot er det vel sannsynlig at hun ser sitt snitt til å kreve mer, hvis han skal flytte til deg og hun får reell hovedomsorg. Det jeg hadde gjort, var å fortsette å være særboere, da kan du også spandere litt på han og hans barn, siden du er økonomisk bedre stilt - men du beholder samtidig kontrollen over din økonomi. På den måten kan dere nyte hverandres gode sider, men slippe alt hverdagsproblematikken. Tro meg, et økonomisk rotehue vil gå deg på nervene, samt at han kan ødelegge for deg økonomisk dersom du i god tro og forelskelsens rus: gir han halve eierskapet i huset ditt, har felleskonto, inngår formelle økonomiske avtaler med han. Jeg kjenner mange som har brent seg på slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #24 Skrevet 4. februar 2015 Jeg skrev til deg i den andre tråden. Jeg har ikke hatt samme dilemma som deg men jeg har hatt litt av de samme tankene. Noen ting som har fungert for meg selv ta frem penn og papir og skriv 5 positive ting som deg selv heng de på speilet og se på det og si det hver gang du ser deg i speilet. Det virker mer som du ikke har troa på deg selv. Du må begynne å tro at du er verdt noe. Jeg har hatt dårlig ting i oppveksten min, brudd i graviditeten fordi eksen var utro og fikk barn med henne ikke langt unna da vi fikk. Har store problemer å stole på andre. Men her har du en mann som elsker deg og sier det daglig. Kjæresten din er ikke tøffel, han vil ikke ha krig med eksen som han må samarbeide med resten av livet. Som jeg har forstått så studerer denne eksen og da har man ikke mye å leve for heller. Han betaler heller ikke for sfo barnehage eller noe til ungene. Selv om hun får os nå så vil hun ikke få det for evig og da må hun betale full barnehage og sfo og di kjæreste ingenting. Sånn mann som han er jo helt perfekt han er til og med villig til å flytte til deg og dermed ikke ha ungene sine så mye. Da kan han risikere å betale enda mer. Du må være forberedt på at dette kan gå ille for kjæresten din og og ta opp den kampen du vil han skal ta. Du ønsket jo og barn med han for å kjenne hvordan deg er å ha noen som støttet deg under graviditeten for det manglet du i din. Det skjønner jeg deg så godt på for kunne og ønske det men vil ikke ha det på bekostning av at han får dårligere kontakt med sine unger. Jeg syns en tøffel er en mann som ikke tar vare på de ungene han har fra før når han får ny familie. Du må gå i deg selv her og se at han er fantastisk og du må få troa åå deg selv. Anonymous poster hash: d3a1c...a55 ååå begynner nesten å gråte. Søt du er! Veldig klokt svar. Stemmer alt du skriver..han betaler ingenting utenom bidrag, ikke klær eller noe...og vet mora jobber + skole også så sikkert ikke full os hun får..er ikke sjalu på det, men sliter mye med tankene om "hvorfor".. Du har gjennomskuet at det var jeg som har hatt de andre trådene også ja..må vel innrømme det er jeg ja... huff...er ikke lett med tankene takk for fint innlegg søte deg😍 hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Forresten barn har jeg slått fra meg. Har 1 med spes.behov og 1 mindre gutt. Det holder.. Eksen min har faktisk skjerpet seg litt å ser mer glede i å være far nå. Så det er positivt. hans barn er snille og glade i meg. Og alle barna er gode venner selv om de er fra 5 til 10 år:) hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Det høres for meg ut som du har en drømmesituasjon. Nyt det hvordan dere har det. Ikke overtenk. Anonymous poster hash: d3a1c...a55 [/quote Misunner dere alle som ikke tenker så mye som meg...Må være deilig, men takk. Hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5 Hei Jeg skrev de andre innleggene over her og jeg er en som tenker på alt hele tiden konstant. Jeg har funnet ut for mitt eget beste å ikke involvere noen før jeg klarer å bare ha det fint. Men deg er for mye i fortid som gjør at jeg ikke klarer å glemme. Så skjønner usikkerheten din ekstremt godt. Men du må fokusere på deg selv og hva du kan gjøre noe med selv om det er vanskelig Anonymous poster hash: d3a1c...a55
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #25 Skrevet 4. februar 2015 Jeg synes det høres ut som om han er glad i deg og har det fint sammen, så jeg ville ikke slått opp. Det jeg derimot hadde vært meget skeptisk til, var å ha delt økonomi eller eid ting sammen med han. Dette både pga du sier han er et økonomisk rotehue, og fordi han gir det han har av overskudd videre til eksen. Det er slett ingen automatikk i at hun kommer til å kreve mindre når hun får god jobb/samboer. Tvert imot er det vel sannsynlig at hun ser sitt snitt til å kreve mer, hvis han skal flytte til deg og hun får reell hovedomsorg. Det jeg hadde gjort, var å fortsette å være særboere, da kan du også spandere litt på han og hans barn, siden du er økonomisk bedre stilt - men du beholder samtidig kontrollen over din økonomi. På den måten kan dere nyte hverandres gode sider, men slippe alt hverdagsproblematikken. Tro meg, et økonomisk rotehue vil gå deg på nervene, samt at han kan ødelegge for deg økonomisk dersom du i god tro og forelskelsens rus: gir han halve eierskapet i huset ditt, har felleskonto, inngår formelle økonomiske avtaler med han. Jeg kjenner mange som har brent seg på slike tilfeller. Er et hus og en bil som sliter mest på økonmien hans. Eller er han typen som handler datovare/baker brød og alt på tilbud til seg selv. Utenom han kan kjøpe dyre klær typisk en gang i året. Får litt vondt av han...og nei, jeg gir ikke opp mitt hus jeg kjempet hardt for. hi Anonymous poster hash: 13fcf...4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå