Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er så spent på dine vegne nå jespere! Jeg var også sikker på å gå maks over denne gangen, men 2 dager etter termin kom lille Oscar i rekordfart!

I kveld er pappaen på julebord og jeg og lillegutt har lagt oss! Storesøster ligger over til mormora. Rart å være alene uten pappaen men det har gått veldig fint! Lillegutt er så rolig å snill!

Fortsetter under...

Ja jeg kjenner jeg har gitt opp håpet om at dette kommer til å gå av seg selv, hadde egentlig ikke forventet å reagere sånn her for jeg er jo egentlig veldig bevisst på at det eneste som egentlig betyr noe er at hun er frisk og at alt går bra til slutt, likevel føler jeg meg uforholdsmessig rastløs og dårlig humør nå og går og er litt på gråten hele tiden og har mistet mye av den motivasjonen ifht fødsel som jeg hadde bygget opp. Leste om igangsetting og hvis de begynner med modningspiller i slutten av uken så kan det jo være at det faktisk ikke skjer noe før neste uke der igjen 😭 og da begynner det å bli lovlig sent, føler knøttemor allerede er stor nok og er bekymret for at det kommer til å gå galt hvis det går for lang tid. I tillegg er det ikke så lett å få tiden til å gå, er jo liksom så uaktuelt å legge planer for kommende uke og føler jeg bare har gått og ventet og ventet i mange uker nå. Sorry, ikke meningen å være veldig pessimistisk, denne usikkerheten tar bare litt på 😲😲😲

Slutt å google J'espere!!!! Stol på legene og stol på deg selv! Forstår så godt ansvaret du bærer nå, men ha superlav terskel for å ringe føden eller jordmor hvis du lurer på noe eller føler noe er annerledes. Og de sender deg ikke hjem etter modningspiller over helga! De skal settes med tidsintervaller og du må kreve om å få bli til du har født hvis de sier noe annet. Hvis ikke modningspillene funker så går de videre til neste steg.

Synes du skal ta en prat med jordmora di, dette kan hun😊 og alt dette kan du skrive i fødebrevet!!! Skriv ned alt det du ønsker og ikke ønsker, dette også! Og gi d til første du møter ved neste anledning så de får dette inn i journalen din.

Jeg gleder meg så til hun er født og du glemmer alt dette og bare nyter livet og kjærligheten i den nye familiebobla deres😍

Ps: bare å grine alt du orker, du er sliten og full av hormoner, det er lov! Og du må bare bli vant til det for tårene fortsetter etter fødselen, men da av glede❤️

Uff jeg leste nemlig om noen som skulle settes igang og hadde fått første modningspille en onsdag, og da helgen kom hadde legen ment at det var best med en pause og at de skulle forsette mandagen etter 😁😁 men du har rett Embi, å lese på forumer er egentlig bare skremmende og det er jo ikke alltid helt nøytral og uttømmende informasjon man får. Men i går snakket jeg med et vennepar som er leger, som mente at de mest sannsynlig vil komme til å ville ha ut babyen i løpet av denne uken. Får høre hva de sier på overtidskontrollen i morgen, forhåpentligvis får vi en lege som er lett å kommunisere med og som vi får gode svar fra... 😳

Det er heldigvis ingenting som tyder på at ikke baby har det bra foreløpig, hun er aktiv og åler seg rundt der inne, så skal vel klare å holde ut en dag til frem til overtidskontrollen i morgen! 😁😁😁 I går kjørte vi rundt og leverte julegaver til venner og familie, og det var litt deilig å få litt sosialt påfyll! I dag har jeg planer om skikkelig juleforberedelser, rundvaske begge badene (igjen) og bake julekaker, med levende lys og julemusikk på høytaleren! 🎄🎅🏻

Hei hei Embi! Ja vi er nå tilbake fra Ullevål, og der var det ingenting på gang. Kjenner jeg er litt emosjonell nå, det var ingen tegn på sammentrekninger og livmorhalsen var så lite åpen at hun ikke fikk til å strippe engang. Føles som at kroppen min ikke egner seg til verken befruktning eller fødsel 😭 Skal tilbake på fredag og da skal de sette inn ballongkateter, og så tilbake lørdag kveld og da fortsetter de med modningspiller da hvis ikke noe mer har skjedd. Prøver nå å innstille meg på at det mest sannsynlig ikke blir noen fødsel før helgen, og skal prøve å aktivisere meg og legge planer for resten av uken så jeg ikke blir helt gal. Så regner jeg med at baby er ute senest innen mandag. 💗 Den fysiske formen er etter forholdene ganske bra heldigvis, så det er ikke der skoen trykker.. Nå skal dette huset bli så julepyntet som det aldri har vært før! 🎄🎄🎄

Det positive er at alt så ut til å være bra med lille knøtt, det er jo tross alt det viktige oppi alt! ❤️❤️❤️ Hun var visst ganske lang, men maks 4,2 kg mente de. Vi prøvde å se ansiktet hennes i profil men hun hadde hånda foran så var vanskelig å se..skikkelig privat av seg, som alltid ❤️

Hvordan går det med dere da Embi? Har dere falt litt til ro hjemme med rutiner og sånn?

Annonse

Den modningen kan skje veldig raskt når den først er igang, J'espere, så det kan fortsatt skje av seg selv. Og helt sprøtt å vite at du skal være mor innen 6 dager er omme, vil jeg tro😊 Her har jeg mine siste dager på jobb denne uken, og jul og nyttår tar forhåpentligvis litt av brodden av de siste 3 ukene til termindato. Det er så mye som skal ordnes på alle baug og kanter, så jeg har ikke hatt roen til å begynne å grue meg til fødsel enda. Aldri så galt at det ikke er godt for noe😊

Men må innrømme at denne ventingen, og det å hver morgen våkne og innse at det heller ikke skjedde i natt, har gjort at jeg nå går litt med følelsen av at jeg burde visst at dette var for godt til å være sant.. Det føltes på en måte mer virkelig for et par uker siden..forhåpentligvis går tiden fort frem til helgen! 😁😁😁💞

Forstår at det å få den beskjeden var kjedelig J'espere! Men det er bare to dagen igjen😊

To dager til å sove, dusje, vaske og rydde før du sitter med lille gullet i armene og ikke vil gjøre noe annet enn å kose med henne😍

Som å vente på julaften når man er liten dette, når man aner at man skal få den beste presangen noen gang❤️

Her går det veldig fint! Vi koser oss sååå mye, og får ikke gjort mye fornuftig om dagen hehe. Må klype oss i armen hver dag for å fatte at dette er sant❤️

Hun spiser jo ca hver tredje time så noe rutiner har vi ikke trengt å innføre, hun styrer showet sånn er d bare. Vi har vært på to utflukter allerede, og med litt timing så har det gått smertefritt👍 *stolt*😉

Vi har funnet ut at vann er bra å ha i nærheten, hun elsker det og får et par dråper hvis magen gjør vondt. Kommer vel av at de gir sukkervann på sykehuset. Så vi har alltid med en sprøyte eller flaske med vann i bilen i tilfellet hun våkner og begynner å åle, funker som en drøm foreløpig! Vi måtte stoppe etter to hundre meter når vi skulle hjem fra sykehuset på fredag, og tenkte da at hun hatet bilkjøring. Det var bare en kjempepromp som skulle ut og med litt vann og en halv pupp så var d fixet og vi kjørte i stillhet hjem😊 *stolt igjen*

Man blir jo litt redd for om man skal klare å håndtere denne lille klumpen, så mestringsfølelsen kommer av de minste ting👍

Såre brystvorter følger jo med, så går med puppen ute til lufting stort sett hele dagen. Har bare sagt til naboene at de får snu seg vekk om de ikke vil ha med seg showet😂

Og sånn går no dagene❤️

Bare å glede seg J'espere! To dager til den mest fantastiske livsforandrende opplevelsen skjer❤️❤️

Klarer ikke å glede meg akkurat nå dessverre, i dag er det bare gråt og tårer og ingen tro på at vi kommer til å ha en levende baby med oss hjem neste uke. At det ikke skjer noe føles som et tegn på at det er noe galt. Har manisk vasket hele huset i dag for å ha noe å gjøre og nå angrer jeg fordi leste at det kan gjøre at fødsel kommer igang enda senere. En venninne postet en artikkel fra Foreningen for uventet barnedød på Facebook og var så dum at jeg leste den også. Knøtt har vært veldig rolig i dag og tror jeg skal dra bort på Ullevål for å dobbeltsjekke at hun lever fortsatt. Ingen god dag her med andre ord 😭😭😭

Uff sorry hvis det virket som at jeg ikke er glad på dine vegne Embi! Det høres ut som om dere har fått en nydelig liten jente og dere har all grunn til å være stolte som en høne og hane! ☺️ Håper jeg kommer til å være like stolt av min om en uke! 💗

Men J'espere da, det er jo ingenting galt. Det er normalt å føde fra 3 uker før til 2 uker etter termindato. Du ligger ikke etter skjema, du er like i terminperioden enda☺ Jeg er født 2 uker etter termindato, og min mor sa hun følte at hele babyen var avlyst og at det aldri kom til å bli noe av😂 Mange av mine nære venninner har endt med igangsetting, men det gikk helt fint og de har skjønne barn. Dette greier du☺

Annonse

Takk FPCO ☺️ Den følelsen moren din hadde er ganske lik som jeg også har, venter liksom på at noen skal komme og si "beklager, det var en misforståelse, du er ikke gravid likevel" eller "beklager, tiden er ute" eller noe. Men er vel bare veldig hormonell og skjør akkurat nå, vet jo at det er mange som føder etter termin (jeg er også født 16 dager etter og mamma fortalte at hun også følelsen av å bli utsatt for psykisk terror på slutten).

Men en ting alle tydeligvis har veldig behov for å fortelle meg nå, er at jeg må passe på å "nyte" den siste tiden mens jeg ennå kan sove en hel natt uten å bli vekket. Tror seriøst alle jeg snakker med nå lirer av seg den setningen, og jeg har lyst til å slå ned den neste 😡 Har på følelsen av at jeg ikke har gjort annet enn å vente i flere år nå, vente på at den jeg er sammen med skal ha lyst på barn, vente på den rette som kanskje har lyst på barn med meg, vente på mensen som alltid kom, vente på henvisning til ivf, og nå vente ni måneder på lille mini inni magen ❤️ akkurut som jeg blir mer uthvilt jo lenger tid som går, tvert imot var jeg mye mer uthvilt for to uker siden da jeg sov godt og ikke bekymret meg så mye. Skjønner at det bare er en slengbemerkning og at det ikke ligger noe i det, men .. 😁😲🔫

Kjære J'espere❤️ ikke les skumle artikler om barnedød nå, det hjelper jo ikke for noe!!! Dra til sykehuset og ta en sjekk, det er mye bedre enn å gå hjemme og være redd! Huff jeg unner deg ikke redsel og frykt nå på tampen, det legger en skygge over graviditeten og gleden og forvfntninger og alt. Men jeg forstår deg så godt, vi er jo alle årevis på overtid❤️

Det er ikke meninga å spre om meg med lykke for å gni det inn nå! Men jeg vet hva som venter deg, og jeg ønsker så gjerne at du skal komme i mål! Helst i går! Så du og endelig får kjenne på alle disse sprø følelsene.

Men nå er du rett før målstreken, klokka går selv om d ikke virker sånn akkurat nå!

Føler virkelig ikke at du eller noen andre her inne gnir det inn Embi, jeg unner alle her på forumet å glede seg over sine sterkt ønskede babyer! Bare kos deg og pøs på med lykkefølelsen! 💞 Her har vi vært gjennom berg og dalbaner av følelser sammen i snart et år, og er oppriktig glad på deres vegne! 💗💗💗

Jeg tviler på at det er så mye intens nyting av de siste ukene som sprekkeferdig for noen😂 Spesielt ikke når det drøyer etter termindato. Men alle graviditeter tar slutt, helt garantert. Og for deg er det snakk om en håndfull dager nå, om de så må operere lillejenta ut. Snart får du se og holde henne, og bli kjent❤

Er egentlig litt bekymret for at jeg skal få en fødselsdepresjon. Jeg bare gråter og gråter og klarer ikke å stoppe..tenk om jeg fortsatt føler det sånn etter hun er født? Hun lille knøtta i magen fortjener en bedre mamma enn sånn jeg kommer til å klare å være nå tror jeg.

Du kommer til å gråte etter fødselen og! Men da mest av glede❤️ Og barseltårene gir seg etter noen dager. Jeg gikk rundt og grein på sykehuset, for alt! Jeg har vært sånn hele graviditeten så trodde d bare var meg, men d har gitt seg nå. Så det er håp😉

Masse lykke til i dag! Håper du har en åpning allerede og at fødselen starter fort😊

Jeg håper det blir gledestårer etterhvert ja 😭😭😭❤️❤️❤️ Det går heldigvis mye bedre nå. Hadde et lite håp om at det skulle være litt modning da vi kom i dag, men den livmora mi var så lukket at de ikke fikk presset inn ballongkateter engang! 😂😁 Så derfor satte de istedet inn hormontampong, noe som betyr at jeg ikke får dra hjem, så nå er jeg innlagt frem til fødsel. Det kan fortsatt ta noen dager, men det føles egentlig veldig godt å vite at vi ikke skal dra herfra før hun er ute, og etter noen dager hvor alt har føltes mørkt og tungt og uten mulighet for en lykkelig slutt så klarer jeg endelig å visualisere at dette kanskje ender med at vi drar hjem med en liten en 🍼💞 shit pommes frites, snakk om emosjonell berg og dalbane denne uken, det virker kanskje en smule dramatisk utenfra 👍🏻😲🔫 Jeg takler særs dårlig å gå og vente uten å vite noe, i tillegg til at det har vært litt tungt at jeg føler at alle rundt oss har bagatellisert følelsene mine og hatt en formening om hvordan jeg skal føle både om å gå på overtid og mulig igangsettelse. Særlig provoserende med alle som verken har vært gjennom ivf eller overtid selv men som likevel har mye meninger om det. Jaja 😡

Sambo må reise hjem om noen timer og det blir litt rart å være her uten han .. Men de er veldig søte og omsorgsfulle her og han får jo komme tilbake med en gang noen begynner å skje 💗🌸🌺

Så godt å høre at det endelig skjer noe J'espere! Som du sier så blir det kanskje fortsatt mye venting, men nå gjøres det noe fysisk som skal få ting til å skje i hvert fall👍

Dette er spennende!

Har aldri hørt om hormontampong, men så bra at de har så mange trix i ermet! Her blir det baby❤️

Be om doppler morgen til kveld om du ønsker det, de skal få lov å dulle med deg på sykehuset nå😉

Ja godt de har mange triks i ermet! Den tampongen skal visst sitte i 24-36 timer. Vet ikke hva de gjør hvis ikke den virker, men de er på ballen hvertfall! ☺️ Det føles egentlig helt greit dersom det skal gå noen dager nå, det beste er jo selvfølgelig om noe skjer før men så lenge jeg er her og det er en "deadline" så føler jeg at noe skjer og da ser jeg mye lysere på situasjonen med en gang! De overvåker knøtte hver 5.-6. time og det er egentlig helt greit, føles som de har kontroll, og hun har vært veldig aktiv i dag også - ved første overvåking var det kontinuerlig romstering med puls på mellom 170-190 over lengre tid, og da kom jordmora inn og kommenterte at "den babyen er jo helt vill" 😂😂 Men neste gang sov hun og hadde jevn puls på rundt 130 så tror hun bare hadde en liten treningsøkt 💗💗💗

Rart å være her på føden med alle parene som triller rundt med hver sin glasstrillevogn med en bitteliten bebis i! Alle virker helt i sin egen lille boble 😅 og skikkelig rart å tenke at vi også kanskje skal trille rundt på vår lille bebis om noen dager 💗💗💗💗💗

Jaaa snart skal du få se knøttet ditt J'espere❤️ Og holde henne😍 og nusse og kose og snakke med og se hvem hun ligner på og hvem hun er💕

Høres ut som om du er i trygge hender i hvert fall, da kan du kanskje få slappe litt av og la de ta litt av ansvaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...