Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Hva var den timen for? Enig i at ikke alle kan få en slik backup time, men etter min mening burde de gjort et unntak for dere mtp deres forhistorie. Men dette skal uansett gå bra Embi! Kanskje du kan oppsøke den private gynekologen du har vært hos hvis det blir for mye?

 

Jeg synes også det er uhorvelig lenge til min UL.. 18 dager igjen!

 

Jeg skulle også fortsette på Progynova, samme dose. Vet ikke hva den hjelper med nå egentlig.

 

Ja blir spennende å høre om eggtellingen din F*PCO, håper det er mange fine follikler hos deg nå! Og blir kjempespennende med ULen din A+S!

 

Synes jo nesten det er like spennende å følge dere som min egen graviditet :)

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende med UL i morgen ja A+S! Jeg var på ul i mitt første svangerskap i uke 7. Da så jeg kunn en liten klump, men hørte og så hjertet slå! Var også i uke 9 og da kunne man se armer og ben!

Så blir spennende å se nå når jeg er ca 8 uker på vei på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på UL A+S! Ikke bry deg om legen, han er nok bare en som liker å ta sorgene på forskudd så han er sikker på å ikke gå glipp av noen;-)

 

Legen her var ikke topp heller. Jeg fikk mistanke om MA kvelden før første svangerskapskontroll, og legen lot som hun ikke hørte meg da jeg sa jeg trodde svangerskapet hadde stoppet opp. Det var ikke fastlegen min, og det blir hun ikke heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det finnes mange rare fastleger der ute! Jeg er på min fjerde nå etter at prosjekt baby startet for tre år siden, men nå har jeg funnet en skikkelig bra en:-) bytt til du finner en somvil hjelpe og være positiv, vi trenger gode folk rundt oss i denne prossessen😊👍

 

Møtet på haukeland var første møte for å starte ivf der. Jeg hadde lyst til å dra uansett, men så kom jeg til å tenke på 83jenta og da er det bedre at jeg gir fra meg timen min denne gangen. Kanskje det åpner opp en plass for en annen som trenger det😊 så får jeg håpe at jeg ike trenger mer ivf selv på en stund...

 

Enig J'espere, veldig spennende å følge alle dere andre og😊 og så går tida litt fortere👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, glemte et øyeblikk at du gikk privat nå! Ok, men da er du jo i systemet, søknaden deres er antakelig godkjent og det er ikke usannsynlig at dere vil få time ganske raskt hvis dere trenger det. Men det håper vi at dere ikke trenger før det blir snakk om søsken! 😄

 

Don't Get me started on leger som ikke tar deg alvorlig og ikke lytter ordentlig! Har opplevd det så mange ganger i forskjellige situasjoner og det er skikkelig provoserende at de kan tillate seg å oppføre seg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg er veldig veldig fornøyd med min fastlege, han er virkelig en god fastlege i mine øyne. Det gjorde nok at jeg ble ekstra sjokket når han på en måte tok så lett på graviditeten min og nærmest trykke ned min glede fordi det ikke hadde gått 12 uker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Var inne og kikket litt på denne gruppen og ser at noen av dere fra januar gjengen har hatt travle dager i mars.

 

Gratulerer så masse med positiv test J'espere! Ikke bekymr deg for manglende symptomer. Jeg vet ikke hvilke symptomer du savner, men jeg har nå noen måneders erfaring og har kun vært trøtt, litt ømme bryster i starten, noen stikninger i livmorsområdet/lysken innimellom og nå i 14 uke tegn til en voksende mage. Jeg har absolutt ikke vært kvalm eller kastet opp og har følt meg ganske så normal. Masse lykke til videre!

 

83jenta, utrolig kjipt å høre at det ikke gikk bra denne gangen heller. Håper de finner noe de kan jobbe med som gir 100% suksess i neste runde. Fortsetter å heie på deg og lykke til videre også for deg!

 

Lykke til til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Stompen80, og veldig koselig å høre at alt er bra med magen etter 14 uker! ❤️ Takk, jeg trenger å høre at det kan gå bra selv uten så mye symtomer! Jeg har blitt litt stressa hvis jeg har vært litt kvalm en dag og så ikke er det neste dag - da kommer alle krisetanker om at embryoet sikkert har stoppet å utvikle seg etc. Men forstår det sånn at symptomene kommer og går og at det også er vanlig!

Lykke til med oktoberbabyen ☺️ Veldig stas - og fint å se eksempler på at ting kan ordne seg til slutt! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ganske mange leger som tenker og sier sånt om graviditeter! Alt før uke 12 er for tidlig for de å så mye som tenke på, men for oss som må gå de laaaange ukene kjennes det ut som en evighet! Og for oss teller jo de som en del av graviditeten, men det gjør det ikke for mange leger. Og de ser så mye rart at de til slutt blir litt kyniske rundt dette.

Lukk ørene for den kommentaren A+S, kanskje det bare datt ut av han uten at han tenkte seg om. Han er nok sitt gamle jeg når du kommer tilbake om noen uker for første kontroll😉

 

Det er veldig tidlig ennå J'espere, så ikke bekymre deg over manglende symptomer, de kommer😉

Håper vi får relativt raskt time igjen på haukeland om vi skulle trenge det, godt å høre du si det J'espere, for hun jeg pratet med der oppe sa at de hadde jo papirene mine men hun visste ikke noe om ventetid. Får satse på at jeg da får timen til noen andre som har klart å bli gravide😊 Var litt skremmende å se backupen seile av gårde...har bare 1 av 4 graviditeter bak meg som jeg har kommet over uke 12 på, får håpe dette blir 2/5!

 

Nå er jeg spent på å høre om ul i dag jenter😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul var merkelig, bare 6 follikler som er nesten i mål, og 1 til som kanskje blir moden nok. Det er jo omtrent en normal respons, og ikke som mine pco-eggstokker pleier å oppføre seg. Nå aner jeg ikke hva som skjer, om kvaliteten faktisk blir bedre, eller om vi får få og like dårlige egg. Påskekrim 1 uke etter skjema, dette;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende F*PCO! Vi håper få betyr gode egg for deg! Dette er mye mer spennende enn alle påskekrimer jeg har sett hvertfall!

 

Embi: jeg har jo ingen erfaring med Haukeland. Men min erfaring med Riksen var hvertfall sånn - det tok tid å bli godkjent, men med en gang vi var godkjent ble det muligheter for å "snike" i køen ved å si at vi var veldig fleksible og gjerne stilte på kort varsel, og da var vi jo i gang under en måned etter vi ble godkjent (vi fikk først en avbestilt konsultasjonstime som vi ble oppringt om dagen før, og så fikk vi begynne på den første syklusen etter det - egentlig var det fullt men jeg ba om å bli satt på venteliste og vips var det ledig plass der og). Nå er det jo en fordel at vi bor og jobber i Oslo og kan komme oss til Riksen på en halv times varsel. Nå håper vi jo sterkt at dette ikke blir nødvendig for dere, da!! Det er deres tur nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Da har vi vært på ultralyd! Alt ser tipp topp ut, fikk høre fine sterke hjerteslag. En helt utrolig følelse. Fikk også beskjed om å slappe helt av, sjangsen for at noe nå skulle gå galt, var veldig liten.

 

Veldig lettet, og veldig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurraaaaa A+S gode nyheter,gratulerer <3

 

Jeg har fått svar på prøver og legen anbefaler at vi prøver igjen for alt så helt bra ut... Hurraaa så da kjører vi en evt 2 runder til med vårt<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy A+S! Da er det bare å ta helg og nyte livet😊

 

Gode nyheter å få tinkerbell74👍 da er det bare å kjøre på litt til så blir målet nådd før du aner det😊

 

Dette var mange fine nyheter på en dag👍

Blir det uttak mandag F*PCO? Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått brev fra Haukeland i dag uten ny oppstart.. Står at vi må ringe for å avtale ny tid, må sikkert vente noen sykluser, men kommer til å ringe på mandag uansett. Må og ta ny hcg blodprøve den 21., fikk ikke det etter sist sa, såg ikke noen rester på ULen nå heller slik jeg forstod det så satser på det er bare for å være sikker at det ikke er noe mer der

 

Skal vist gå på både puregon (som jeg har gått på de to første forsøkene) og menopur. Blir dobbelt så mange stikk hver dag, magen kommer til å bli en skikkelig nålepute.

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis rekker dere nytt uttak før sommeren 83jenta! Både puregon og menopur - hva er grunnen til det? Er det fordi de håper at eggkvaliteten blir bedre da?

 

Veldig gode nyheter både fra A+S og Tinkerbell!! Må være helt fantastisk å se hjertet A+S! Og så bra at det ikke er noe i veien for å prøve igjen med dine egg Tinkerbell!

 

Håper alle får en fantastisk helg! Her i Oslo er det strålende sol og varmt og har akkurat hatt vårens første utepils (alkoholfri vel og merke)! 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nålepute for en god sak:-) Jeg er faktisk nesten glad i sprøytene, føler det ligger håp i dem:-) Og så er der bra du har noen som ser på saken din og vil tilpasse ekstra, 83jenta. Det liker vi!

 

Gratulerer så mye, A+S! Nå ser det absolutt ut som det går veien for dere<3

 

Veldig gode nyheter, tinkerbell74! Håper virkelig dere får ønskebarnet på neste runde.

 

embi, den timen kan noen andre få. Du er jo i rute til å få julebaby:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis rekker dere nytt uttak før sommeren 83jenta! Både puregon og menopur - hva er grunnen til det? Er det fordi de håper at eggkvaliteten blir bedre da?

Veldig gode nyheter både fra A+S og Tinkerbell!! Må være helt fantastisk å se hjertet A+S! Og så bra at det ikke er noe i veien for å prøve igjen med dine egg Tinkerbell!

Håper alle får en fantastisk helg! Her i Oslo er det strålende sol og varmt og har akkurat hatt vårens første utepils (alkoholfri vel og merke)!

Vet ikke hvorfor det blir både puregon og menopur, men etter litt søking på nettet kan det se ut som at flere har fått bedre og flere egg ved bruk av begge, håper det gjelder for min del også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt blod på Crinone restene hele tiden (har vært litt svarte flekker på det som har kommet ut) men nå synes jeg det var mer enn vanlig.. Alt var gjennomtrukket av blod 😞 håper ikke det kommer mer..hvor mye er det vanlig å blø ved SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mine Sa'er har det startet med lyserød/brun spotting og tatt seg opp til kraftig mensenblødning etter et par dager! Så har det vært blødning i ca 1,5 uke med litt klumper osv før det har gitt seg!

 

Men litt blødning kan også være helt normalt! Vi håper det er tilfelle for deg😄 dra til fastlegen på mandag og få tatt HCG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja håper ikke det kommer mer nå 😞 har fortsatt symtomer med litt kvalme og stoooore pupper så håper det bare er falsk alarm. Får ta hcg neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...