Leeloo76 Skrevet 1. februar 2015 #51 Skrevet 1. februar 2015 Må jo ha med beinbygning og muskler å gjøre. Jeg er 1,66 og veier 54 kg, men det er ikke mange plaggene jeg kunne brukt i xs, bruker 36/38. Jeg trener ikke, så er ikke utpreget muskuløs, men jeg løfter jo på to barn, så er ikke helt slappfisk heller. Jeg er nok tynn (i følge andre), men har ikke smale nok hofter og skuldre for xs, ikke at det er noe mål heller.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #52 Skrevet 1. februar 2015 Du er innenfir normalen, litt tynnere enn de fleste i dagens samfunn da. Men vil tro ut i fra vekt og høyde at du er veldig fint tynn,ikke anorektisk, men ikke for mye heller Anonymous poster hash: 6ff2b...cbf
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #53 Skrevet 1. februar 2015 Når mannfolk tenker på tynn så tenker de ofte på noe som er uattraktivt, sånn for tynn om du skjønner, det er bare vi kvinner som alltid vil være tynne. Han synes du er fin tenker jeg og akkurat passe. Ikke for tynn, noe menn som regel ikke liker 161 cm og 57 kg vil jeg si høres sunt ut, akkurat passe. Og det er jo det som er penest også. Menn er også påvirka av ideal. Eit "problem" for ein del damer er at photoshoppa bikinibilder viser paddeflate mager og tynne armer og bein, men ingen synlege ribbein. Eller fyldige rumper uten cellulitter. Det er fullstendig urealistisk, men det menn blir hjernevaska med at er det normale. Anonymous poster hash: 98beb...7cf
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #54 Skrevet 1. februar 2015 Vil ikke si du er tynn, men normal. Jeg er 160 cm og 47 kg, er slank men ikke tynn. Anonymous poster hash: fcc0c...c2c
Villbringebringebær Skrevet 1. februar 2015 #55 Skrevet 1. februar 2015 Men du er jo ikke tynn, mannen har jo rett du er normal! Hvorfor vil du absolutt tituleres som tynn? Du er slank og sikkert veldig fin ! Jeg veier samme som deg, men er 11 cm høyere, jeg er slank/tynn, men ikle på noen måte sykelig. Jeg tror du er veldig fin og har vært flink som har gått ned så masse!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #56 Skrevet 1. februar 2015 Vil ikke si du er tynn, men normal. Jeg er 160 cm og 47 kg, er slank men ikke tynn. Anonymous poster hash: fcc0c...c2c Du er tynn, undervektig. Godt mulig at du er sunn, frisk og veldig fin. Likevel er det farleg at du sprer di gale oppfattning av kva ei normal vekt er til resten av verda. Så ta deg ein bolle, eller ein bunt stangselleri og hald dysmorfien din for deg sjølv. Anonymous poster hash: 98beb...7cf
Gjest Skrevet 1. februar 2015 #57 Skrevet 1. februar 2015 Vil kalle deg normalvektig. Ikke tynn. Jeg var 163 cm og veide 46 kilo. Det er å være tynn Og du veit at str er fikset på? Altså at Xs egentlig er en S
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #58 Skrevet 1. februar 2015 Og HI: Mi erfaring då eg hadde same vekttap som deg var at folk oppfatta meg som tynnare enn eg var. "No forsvinn du snart" "no må du ikkje gå ned meir, du er for tynn allereie" var meldingar eg fekk alt frå eg kom nder 25 i KMI. Eg trur ikkje folk samanlikna meg med andre normalvektige, men med den lubbnare versjonen av meg. Anonymous poster hash: 98beb...7cf
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #59 Skrevet 1. februar 2015 Det kan nok hende de sammenligner meg med meg som lubben. Når det er sagt har jeg ikke alltid vært lubben, det var noen få år etter svangerskap før jeg tok tak. Men jeg vil ikke bli tynnere nå, da du kan telle beina mellom puppene på meg, hoftebeina stikker ut og det gjør skulderbladene og. Når jeg har på meg xs, så sitter det ikke engang inntil kroppen så hadde det fantes xxs måtte jeg ha brukt det. Jeg bruker str 10 år i klær og måtte kjøpe meg skijakke str 10 år da de andre ble for store. Det er ikke pent om jeg går ned mer.. Jeg trener mye så har ikke fett på kroppen.. Tusen takk for alle svar dere har tatt dere tid til, det handler vel i bunn og grunn om at man må være fornøyd med seg selv.. Mannen sa ved frokostbordet i dag at han håper ikke jeg har tenkt å bli anoreksiatynn som han la i å være tynn.. Noe jeg ikke har tenkt til, selvfølgelig.... HI Anonymous poster hash: 6de13...8ac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #60 Skrevet 1. februar 2015 Det kan nok hende de sammenligner meg med meg som lubben. Når det er sagt har jeg ikke alltid vært lubben, det var noen få år etter svangerskap før jeg tok tak. Men jeg vil ikke bli tynnere nå, da du kan telle beina mellom puppene på meg, hoftebeina stikker ut og det gjør skulderbladene og. Når jeg har på meg xs, så sitter det ikke engang inntil kroppen så hadde det fantes xxs måtte jeg ha brukt det. Jeg bruker str 10 år i klær og måtte kjøpe meg skijakke str 10 år da de andre ble for store. Det er ikke pent om jeg går ned mer.. Jeg trener mye så har ikke fett på kroppen.. Tusen takk for alle svar dere har tatt dere tid til, det handler vel i bunn og grunn om at man må være fornøyd med seg selv.. Mannen sa ved frokostbordet i dag at han håper ikke jeg har tenkt å bli anoreksiatynn som han la i å være tynn.. Noe jeg ikke har tenkt til, selvfølgelig.... HI Anonymous poster hash: 6de13...8ac Der ser du Mannen mente tynn var anorektisk, og det er jo ikke pent?? Man ser jo at de er syke, det er så åpenlyst når man er veldig tynn. Vær fornøyd du, vær glad du har vært så tøff at du klarte å gå ned og deretter klarer å holde vekta etterpå! Anonymous poster hash: 96465...4c9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #61 Skrevet 1. februar 2015 Vi veier det samme men du er mye lavere enn meg. Du er ikke tynn. Anonymous poster hash: c3443...32a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #62 Skrevet 1. februar 2015 Du er jo normalt slank Vær fornøyd med den jobben du har gjort ved å gå fra 78 til 57 - det er jo så bra for helsen og selvbildet ditt! Du er tynn i forhold til hva du var Jeg er 167 og 57 kg, heller ikke "tynn", men slank vil jeg jo si at jeg er Søsteren min som er 170 og 50 kg er tynn. Anonymous poster hash: c3576...b63
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #63 Skrevet 1. februar 2015 Når jeg leser dette tenker jeg: huff for et samfunn barna våre vokser opp i, og dere unge på 20 år +/-.. Ikke rart at så mange har store psykiske problemer. Tittelen på utseendet er viktigere enn hvordan en ser ut... Dette samfunnet vokser barna våre opp i... Jeg er heldigvis over 35 år, og jeg bryr meg ikke så mye. Jeg fokuserer på trivsel. Når jeg leser slike tråder blir jeg faktisk litt lei meg over hvordan samfunnet har blitt. Et samfunn der ingen er bra nok, og der selv den vakreste må retusjeres for å bli av avbildet i feks et magasin. Kos deg, vær stolt av deg selv!!! Du er vakker og perfekt. Anonymous poster hash: 014df...5ff
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #64 Skrevet 1. februar 2015 Huff for et samfunn? At vi er ærlige? Det er rett og slett ikke greit at det er så mange overvektige og antallet øker hele tiden. Det fordi akseptet for hva som er normalt og greit faktisk er helsefarlig. Er en ting å ikke være undervektig ved valg og det er heller ikke greit. Noen er tynne hele livet uten å løfte en finger el slanke seg. Men å skulle mene vi som sier hun er normal nå gjør noe galt? Det er faktisk ganske drøyt hvor mange barn og tenåringer som er overvektige nå i motsetning til for kun 20 år siden. Anonymous poster hash: 2a0af...c43
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #65 Skrevet 1. februar 2015 Huff for et samfunn? At vi er ærlige? Det er rett og slett ikke greit at det er så mange overvektige og antallet øker hele tiden. Det fordi akseptet for hva som er normalt og greit faktisk er helsefarlig. Er en ting å ikke være undervektig ved valg og det er heller ikke greit. Noen er tynne hele livet uten å løfte en finger el slanke seg. Men å skulle mene vi som sier hun er normal nå gjør noe galt? Det er faktisk ganske drøyt hvor mange barn og tenåringer som er overvektige nå i motsetning til for kun 20 år siden. Anonymous poster hash: 2a0af...c43
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #66 Skrevet 1. februar 2015 Jeg er like høy som deg og veier 50 kg. Jeg er slank, ikke tynn. Anonymous poster hash: c7841...b1c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #67 Skrevet 1. februar 2015 Jeg tror nok mannen din svarte at du er normal og helt perfekt fordi han tenker det er det fineste han kan svare deg. Å svare at du er tynn er jo like sårende som å svare du er tykk. Ikke sant? Anonymous poster hash: 81f62...e27
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #68 Skrevet 1. februar 2015 Kanskje du skal gå litt i terapi? Slik at du kan få justert kroppsbilde og verdier.. Anonymous poster hash: 7b454...762
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #69 Skrevet 1. februar 2015 Huff for et samfunn? At vi er ærlige? Det er rett og slett ikke greit at det er så mange overvektige og antallet øker hele tiden. Det fordi akseptet for hva som er normalt og greit faktisk er helsefarlig. Er en ting å ikke være undervektig ved valg og det er heller ikke greit. Noen er tynne hele livet uten å løfte en finger el slanke seg. Men å skulle mene vi som sier hun er normal nå gjør noe galt? Det er faktisk ganske drøyt hvor mange barn og tenåringer som er overvektige nå i motsetning til for kun 20 år siden. Anonymous poster hash: 2a0af...c43 At du sier det er helsefarlig å være overvektig er en sannhet med modifikasjoner. Legger ved et utdrag av en artikkel skrevet av Gro Beate Samdal Sykepleier og ph.d stipendiat, Universitetet i Bergen og Eivind Meland Fastlege og professor, Universitetet i Bergen Publisert: 18.sep. 2014 "Dette er avhengig av hvilken BMI det refereres til. Ved ekstrem under- eller overvekt er det en svak sammenheng mellom BMI og dødelighet. Mindre kjent er det at epidemiologisk forskning med millioner av deltakere tydelig viser en seks prosent redusert risiko for død hos personer som er klassifisert som «overvektige» og fem prosent redusert risiko hos lett til moderat fete personer (BMI opp til 34) i forhold til normalvektige. Konklusjonene er ikke nye, men har vært underkommunisert av våre helsemyndigheter i en årrekke: Folk med overvekt eller moderat fedme lever like lenge og ofte lenger enn normalvektige." Anonymous poster hash: c5665...1d2
MBSS Skrevet 1. februar 2015 #70 Skrevet 1. februar 2015 Synes det er synd at det finnes så mange som tror at vekt og høyde alene kan si noe om noen er tjukk eller tynn... Jeg er 163, veier ca 75kg og 49kg av det er muskelmasse, det sier seg selv at jeg da ikke som noen av dere andre kan veie 50kg, det vil være for lite og usunt... Om man skal avgjøre tykk/tynn må man i det minste ha et bilde...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #72 Skrevet 1. februar 2015 Dette engasjerte skjønner jeg.. Og takk for at så mange har dekt sine synspunkter:) Bilde har jeg ikke tror jeg og det ville vært for pinlig:) Men, jeg har temmelig lik kropp som hun Cecilie skog, hun som er med i tjukken og lillemor. Anonymous poster hash: 6de13...8ac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #73 Skrevet 1. februar 2015 Tynn er for meg det samme som og være avmagret, bleik eller syk. At man ikke spiser nok. Du er nok slank og normal, vær fornøyd.. Anonymous poster hash: 4ed71...b12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå