Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #26 Skrevet 26. januar 2015 Skjønner at min kjære er utdatert, han går i både caps og sixpence! Heldigvis for oss er det ingen av oss som bryr oss om hva andre mener om det! Jeg synes han er verdens fineste, og selv er han bare glad for å slippe å style håret om morgenen Anonymous poster hash: dabac...4ce
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 26. januar 2015 #27 Skrevet 26. januar 2015 Caps er hot om en har gjennomført stil, så lenge en ikke har capsen trøkt ned på hodet alla bestefar
☆☆☆ Skrevet 26. januar 2015 #28 Skrevet 26. januar 2015 https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=man+too+stupid+to+use+hat&gfe_rd=cr&ei=ybPGVIzYHKyk0AWW6YAQ#imgrc=ZDWC5sr6JNwJ9M%253A%3Bundefined%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.daylol.com%252Fimages%252F2012%252FJuly%252F30%252F5016553f0f683.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.reddit.com%252Fr%252Ffunny%252Fcomments%252F1839ko%252Fman_too_stupid_to_use_hat%252F%3B500%3B440
MammantilNurket Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #29 Skrevet 26. januar 2015 Menn i tyveårene kan sikkert til nød komme avgårde med skyggelue. Menn i tredveårene og førti pluss bør spare skyggeluen til hagearbeid Synes fortsatt det er veldig rart å si "en caps" - blir jo som å si "en bukser".
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 26. januar 2015 #30 Skrevet 26. januar 2015 Menn i tyveårene kan sikkert til nød komme avgårde med skyggelue. Menn i tredveårene og førti pluss bør spare skyggeluen til hagearbeid Synes fortsatt det er veldig rart å si "en caps" - blir jo som å si "en bukser". Skyggelue høres jo enda verre ut 🙈
MammantilNurket Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #31 Skrevet 26. januar 2015 Menn i tyveårene kan sikkert til nød komme avgårde med skyggelue. Menn i tredveårene og førti pluss bør spare skyggeluen til hagearbeid Synes fortsatt det er veldig rart å si "en caps" - blir jo som å si "en bukser". Skyggelue høres jo enda verre ut 🙈 Jeg synes skyggelue er topp. Venter forøvrig spent på at pjekkerten skal få sin renessanse i norsk motebilde.
Keiserpingvin Skrevet 26. januar 2015 #32 Skrevet 26. januar 2015 Synes det er fint jeg da, så lenge det passer til mannen. Både min pappa og noen jeg kjenner på min alder går med caps/skyggelue, men de bærer den ikke på samme måte i det hele tatt. Begge to kler det likevel. Men jeg er ikke så opptatt av hva som er "hot or not" i motebildet. Så lenge det man har på seg passer sammen, så har det ikke noe å si om det er mote eller ikke. Ikke alle som passer det som er in, og helt ærlig så er det mange ting som er in som er helt grusomt i mine øyne. Så der er vi vel forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #33 Skrevet 26. januar 2015 Har ingen mening for eller imot, men min lys mann med kort kort hår blir fort solbrent i hodebunnen om han ikke har noe på hodet om sommeren, så her brukes det all slags hodeplagg i solen, inkl. caps/skyggelue som i tillegg beskytter hans følsomme blå øyne litt ekstra. Som navnet tilsier, er den jo ment til å gi skygge. Anonymous poster hash: 0048d...953
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #34 Skrevet 26. januar 2015 Har ingen mening for eller imot, men min lys mann med kort kort hår blir fort solbrent i hodebunnen om han ikke har noe på hodet om sommeren, så her brukes det all slags hodeplagg i solen, inkl. caps/skyggelue som i tillegg beskytter hans følsomme blå øyne litt ekstra. Som navnet tilsier, er den jo ment til å gi skygge.Anonymous poster hash: 0048d...953 Vil bare legge til at mannen er 41 og jeg snart blir 40, vi er nok gått forbi kul/ukul vurdering når det gjelder klær og fokuserer heller på funksjon. Anonymous poster hash: 0048d...953
I scream for icecream! Skrevet 26. januar 2015 #35 Skrevet 26. januar 2015 Jeg synes det er mindre teit å bruke caps enn å si skyggelue.
Gjest Antarctica Skrevet 26. januar 2015 #36 Skrevet 26. januar 2015 Menn i tyveårene kan sikkert til nød komme avgårde med skyggelue. Menn i tredveårene og førti pluss bør spare skyggeluen til hagearbeid Synes fortsatt det er veldig rart å si "en caps" - blir jo som å si "en bukser". Ikke verre enn et drops eller en kjeks...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #37 Skrevet 27. januar 2015 Det heter Cap, ikke caps Anonymous poster hash: 546df...3f4
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #38 Skrevet 27. januar 2015 Engelsk flertall – norsk entall Til sist skal vi se på den interessante gruppen av ord der engelske flertallsformer brukes som entallsformer i norsk. Shorts og kaps (ofte skrevet som på engelsk: caps) er velkjente klesplagg, og på norsk er dette entallsformer. Vi kan bøye dem i bestemt form: shortsen, kapsen. Og vi kan dessuten lage flertallsformer på vanlig måte: shortser – shortsene, kapser – kapsene. Vi ser her at betydningen er løsrevet fra formen, og at ordene lever sitt eget liv i norsk. Det er et vitalitetstegn for norsk språk at de fleste språkbrukere uten videre oppfatter de engelske flertallsformene som entallsformer. -- Kjetil Aasen er rådgiver i Språkrådet. http://www.sprakradet.no/Toppmeny/Publikasjoner/Spraaknytt/Arkivet/Spraknytt-2011/Spraknytt-22011/Med-andre-ord/ Anonymous poster hash: 5d9f3...40a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #39 Skrevet 27. januar 2015 Engelsk flertall – norsk entall Til sist skal vi se på den interessante gruppen av ord der engelske flertallsformer brukes som entallsformer i norsk. Shorts og kaps (ofte skrevet som på engelsk: caps) er velkjente klesplagg, og på norsk er dette entallsformer. Vi kan bøye dem i bestemt form: shortsen, kapsen. Og vi kan dessuten lage flertallsformer på vanlig måte: shortser – shortsene, kapser – kapsene. Vi ser her at betydningen er løsrevet fra formen, og at ordene lever sitt eget liv i norsk. Det er et vitalitetstegn for norsk språk at de fleste språkbrukere uten videre oppfatter de engelske flertallsformene som entallsformer. -- Kjetil Aasen er rådgiver i Språkrådet. http://www.sprakradet.no/Toppmeny/Publikasjoner/Spraaknytt/Arkivet/Spraknytt-2011/Spraknytt-22011/Med-andre-ord/ Anonymous poster hash: 5d9f3...40a Da kan vel vi konstatere med at på norsk, ifølge språkrådet, så heter det kaps/caps i entall...? Anonymous poster hash: 5d9f3...40a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #40 Skrevet 27. januar 2015 Samboeren min er 36 år. Han er veldig kjekk med caps! Riktignok brukes den kun ute i sola om sommeren Anonymous poster hash: 66f7c...8d4
Økonomor Skrevet 27. januar 2015 #41 Skrevet 27. januar 2015 Har vel ikke sterke meninger om hva andre går med, men må si at ordet skyggelue tar meg tilbake til barndommen. Min gamle lærer som nærmet seg pensjonsalder sa både skyggelue, kurvball og skoleveske, og hjelpes så teit vi syntes det var den gangen. Nå er det jo bare koselig. Det tyder på at jeg har blitt eldre. Dog ikke så gammel at jeg har innført ordene i min egen dagligtale:)
MammantilNurket Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #42 Skrevet 27. januar 2015 Har vel ikke sterke meninger om hva andre går med, men må si at ordet skyggelue tar meg tilbake til barndommen. Min gamle lærer som nærmet seg pensjonsalder sa både skyggelue, kurvball og skoleveske, og hjelpes så teit vi syntes det var den gangen. Nå er det jo bare koselig. Det tyder på at jeg har blitt eldre. Dog ikke så gammel at jeg har innført ordene i min egen dagligtale:) Fjernsyn er også et veldig fint ord
Iselilja Skrevet 27. januar 2015 #43 Skrevet 27. januar 2015 Og aftensmat. Liker slike koselige ord, jeg Men så er jeg ei urgammel røy på 37 år også
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #44 Skrevet 27. januar 2015 Skyggelue? Hahahahha!! Nå lo jeg godt. Hvem i all verden sier noe slik? Caps kan være greit. Kommer ann på hvordan du kjører stilen. Anonymous poster hash: 68794...336
beef sister Skrevet 27. januar 2015 #45 Skrevet 27. januar 2015 Synes caps er fælt på alle (uavhengig av alder).
*Miss Marple* Skrevet 27. januar 2015 #46 Skrevet 27. januar 2015 Har vel ikke sterke meninger om hva andre går med, men må si at ordet skyggelue tar meg tilbake til barndommen. Min gamle lærer som nærmet seg pensjonsalder sa både skyggelue, kurvball og skoleveske, og hjelpes så teit vi syntes det var den gangen. Nå er det jo bare koselig. Det tyder på at jeg har blitt eldre. Dog ikke så gammel at jeg har innført ordene i min egen dagligtale:) Fjernsyn er også et veldig fint ord Og portmone. Ungene mine ler hver gang mormor leter etter portmoneen sin. Det er mange fine ord som er på vei ut av språket vårt. Kanskje vi skal gjøre en innsats i å bevare dem. 'Jeg skal se på fjernsynet etter at jeg har spist aftensmat. Så tar jeg på meg skyggeluen og spaserer en tur'.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #47 Skrevet 27. januar 2015 Mannen min bruker ofte caps. Han blir EKSTREMT lett solbrent både i ansikt og på hodet, og jobber ute hele året. Han har også veldig lydømfintlige øyne, og da hjelper solbriller og caps. Jeg synes absolutt det er bedre at han bruker caps enn at han er hummer rød året rundt og har store smerter. Dessuten har jeg ingen rett til å bestemme hva han skal ha på eller ikke, og jeg har heller ingen rett til å dømme andre etter klærne de bruker. Jeg er såpass voksen at jeg ikke lengre baksnakker andre grunnet klær eller tror jeg er bedre enn dem.... Anonymous poster hash: 0139b...8d1
Økonomor Skrevet 27. januar 2015 #48 Skrevet 27. januar 2015 Har vel ikke sterke meninger om hva andre går med, men må si at ordet skyggelue tar meg tilbake til barndommen. Min gamle lærer som nærmet seg pensjonsalder sa både skyggelue, kurvball og skoleveske, og hjelpes så teit vi syntes det var den gangen. Nå er det jo bare koselig. Det tyder på at jeg har blitt eldre. Dog ikke så gammel at jeg har innført ordene i min egen dagligtale:) Fjernsyn er også et veldig fint ord Ja vi sier faktisk fjernsyn:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #49 Skrevet 27. januar 2015 Elsker skatere, så må nok si meg uenig med deg. Jeg får fnatt av voksne som skal være så "voksne". Anonymous poster hash: 3d607...4c9
MammantilNurket Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #50 Skrevet 27. januar 2015 Elsker skatere, så må nok si meg uenig med deg. Jeg får fnatt av voksne som skal være så "voksne". Anonymous poster hash: 3d607...4c9 Min eks-mann har den stilen, og han er over 40. Det er nok derfor jeg ikke er veldig glad i den stilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå