MammantilNurket Skrevet 25. januar 2015 #76 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Jeg synes det er SKIKKELIG dårlig gjort å starte slike tråder på et mammaforum!Hvorfor det? En er jo mamma selv om barnet ikke lever. Det er viktig å snakke om slike ting på et mammaforum, da dette er noe som rammer noen. Krybbedød skal ikke ties i hel. Det er sundt å vite om at det kan skje. Selv om det ikke rammer deg, kan det ramme naboen, og da må det da være lov til at det blir snakket om her inne også. Det er lov til å snakke om gråting og slitne mødre. Da må det være lov til å snakke om gråting og om hvordan det er å miste barnet sitt også. Snakk om skyggelapper. Anonymous poster hash: 8a9da...ab1 For ordens skyld heter det "skylapper".Bra du rettet meg der, hvis ikke ville nok dette blitt katastrofalt. Du forsto tydeligvis hva jeg mente likevell Hilsen ei som har et barn hjemme og et i himmelen, og som har lik rett til å skrive tråder om hva som opptar meg, på samme måte som deg. Forskjellen er at vi har ulik bakgrunn, og ulike ting vi brenner for. Hvis jeg vil skrive om hvorfor mitt nydelige barn ikke er hos meg, så gjør jeg det. Vil jeg ha det for meg selv, gjør jeg det også! Anonymous poster hash: 8a9da...ab1 Som jeg skrev tidligere i tråden: jeg mistenker at den ble startet for å spre frykt - ikke sette dette på dagsorden.Det er du i din fulle rett til å tro! Jeg tror også at du ikke er spesielt syk.... Anonymous poster hash: 5cb65...868 Jeg er ikke så veldig opptatt av hva du mener om min helsetilstand.Mistenker imidlertid at kanskje ikke alt er som det skal med deg ... Endret 25. januar 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #77 Skrevet 25. januar 2015 Jeg synes det er SKIKKELIG dårlig gjort å starte slike tråder på et mammaforum!Hvorfor det? En er jo mamma selv om barnet ikke lever. Det er viktig å snakke om slike ting på et mammaforum, da dette er noe som rammer noen. Krybbedød skal ikke ties i hel. Det er sundt å vite om at det kan skje. Selv om det ikke rammer deg, kan det ramme naboen, og da må det da være lov til at det blir snakket om her inne også. Det er lov til å snakke om gråting og slitne mødre. Da må det være lov til å snakke om gråting og om hvordan det er å miste barnet sitt også. Snakk om skyggelapper. Anonymous poster hash: 8a9da...ab1 For ordens skyld heter det "skylapper".Bra du rettet meg der, hvis ikke ville nok dette blitt katastrofalt. Du forsto tydeligvis hva jeg mente likevell Hilsen ei som har et barn hjemme og et i himmelen, og som har lik rett til å skrive tråder om hva som opptar meg, på samme måte som deg. Forskjellen er at vi har ulik bakgrunn, og ulike ting vi brenner for. Hvis jeg vil skrive om hvorfor mitt nydelige barn ikke er hos meg, så gjør jeg det. Vil jeg ha det for meg selv, gjør jeg det også! Anonymous poster hash: 8a9da...ab1 Som jeg skrev tidligere i tråden: jeg mistenker at den ble startet for å spre frykt - ikke sette dette på dagsorden.Det er du i din fulle rett til å tro! Jeg tror også at du ikke er spesielt syk.... Anonymous poster hash: 5cb65...868 Jeg er ikke så veldig opptatt av hva du mener om min helsetilstand.Mistenker imidlertid at kanskje ikke alt er som det skal med deg ... Så spesielt å trekke den konklusjonen basert på at jeg opprettet en tråd om krybbedød. Anonymous poster hash: 5cb65...868
MammantilNurket Skrevet 25. januar 2015 #78 Skrevet 25. januar 2015 Jeg synes det er SKIKKELIG dårlig gjort å starte slike tråder på et mammaforum!Hvorfor det? En er jo mamma selv om barnet ikke lever. Det er viktig å snakke om slike ting på et mammaforum, da dette er noe som rammer noen. Krybbedød skal ikke ties i hel. Det er sundt å vite om at det kan skje. Selv om det ikke rammer deg, kan det ramme naboen, og da må det da være lov til at det blir snakket om her inne også. Det er lov til å snakke om gråting og slitne mødre. Da må det være lov til å snakke om gråting og om hvordan det er å miste barnet sitt også. Snakk om skyggelapper. Anonymous poster hash: 8a9da...ab1 For ordens skyld heter det "skylapper".Bra du rettet meg der, hvis ikke ville nok dette blitt katastrofalt. Du forsto tydeligvis hva jeg mente likevell Hilsen ei som har et barn hjemme og et i himmelen, og som har lik rett til å skrive tråder om hva som opptar meg, på samme måte som deg. Forskjellen er at vi har ulik bakgrunn, og ulike ting vi brenner for. Hvis jeg vil skrive om hvorfor mitt nydelige barn ikke er hos meg, så gjør jeg det. Vil jeg ha det for meg selv, gjør jeg det også! Anonymous poster hash: 8a9da...ab1 Som jeg skrev tidligere i tråden: jeg mistenker at den ble startet for å spre frykt - ikke sette dette på dagsorden.Det er du i din fulle rett til å tro! Jeg tror også at du ikke er spesielt syk.... Anonymous poster hash: 5cb65...868 Jeg er ikke så veldig opptatt av hva du mener om min helsetilstand.Mistenker imidlertid at kanskje ikke alt er som det skal med deg ... Så spesielt å trekke den konklusjonen basert på at jeg opprettet en tråd om krybbedød. Anonymous poster hash: 5cb65...868 Jeg trekker konklusjonen på bakgrunn av at du trekker inn min influensa.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #79 Skrevet 25. januar 2015 Her synes jeg "Mammaen til Nurket" (eller "MNT", om hun omtaler seg selv anonymt) går vel langt i anklagene sine. Det virker temmelig usympatisk å fortsette å anklage HI for bevisst spredning av frykt når HI selv forteller at det slett ikke var hensikten. Dette emnet er relatert til svangerskap og barn, og det har en plass i dette forumet. Anonymous poster hash: 6ca7e...c8a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #80 Skrevet 25. januar 2015 Men hvorfor sover hun ikke sammen med dere? Det er jo anbefalt nettopp for å forhindre krybbedød. Anonymous poster hash: b6054...bf0 Var dette til meg som startet tråden? Min datter sov med oss til hun var over året, nå er hun snart 17 måneder. Anonymous poster hash: 7c8f7...95f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #81 Skrevet 25. januar 2015 Jeg kjøpte Babysense,sånn at det går en alarm om barnet skulle slutte å puste. Den har forhindret mange krybbedød. Anonymous poster hash: 89265...6d5 Tull! Den har ikke forhindret noe som helst. Men den kan kanskje fungere som en trygghet for noen foreldre. Skjønner at du synes at det er skremmende å lese om slikt HI! Men det er dessverre noe som skjer. Om du f eks ser på tråden ang krybbedød og røyking så er det mange som har svart. Jeg er en av de. Men det er noe som skjedde for 25 år siden. Skjønner det ser skremmende ut når man leser alle svarene, men det er heldigvis ikke noe som skjer ofte! Jeg forstår frykten din. Har selv slitt enormt med det. Men det hjalp å snakke om det og få fakta på bordet. Anonymous poster hash: 37395...dab Ehh jo det har den!Alarmen har gått når barnet sluttet å puste å de fikk reddet barnet, Da HAR alarmen reddet liv! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Beklager, men hvor tar du dette fra? Produsenten..? Som sagt, det som hjalp meg var å få alle fakta, også det som ikke hjelper...http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/ Anonymous poster hash: 37395...dab Spiller du dum eller??Babysense blir brukt på mange sykehus,det hadde de neppe gjort om de ikke fungerte! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Altså! Unnskyld meg! Ikke mitt problem at du ikke vil forholde deg til fakta. Kalle meg dum bare fordi det jeg skriver ikke passer til det du tror?? Anonymous poster hash: 37395...dab Fakta her er at veldig mange sykehus bruker Babysense,så er du som ikke innser fakta her!Hadde de ikke fungert så hadde sykehuset sluttet å bruke de for lenge siden! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Kan du da fortelle meg HVORFOR sykehusene bruker de? Er garantert ikke for å forhindre krybbedød. Anonymous poster hash: 37395...dab Jo selvsagt er det pga av å forhindre krybbedød!Babysense kan jo ikke brukes til noe annet! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Ok. Så alle ungene blir overvåket med slike på sykehuset? Eller? Man vet jo faktisk ikke hvem som kommer til å dø i krybbedød.. Anonymous poster hash: 37395...dab Nå gjør du deg dum med vilje.Selvsagt bruker de ikke på babysense på alle! Men i enkelte tilfeller så er det grunn til ta forholdregler,å da bruker de babysense på sykehus. Det er også veldig greit å bruke i eget hjem når du er veldig beskymret for krybbedød.Jeg brukte den hver dag når sønnen min var baby. Anonymous poster hash: 89265...6d5 Men da er det jo for å overvåke et barn de er bekymret for at har for dårlig pusterytme/ noe annet i veien, og da er ikke pustestopp/hjertestans uventet= det er altså ikke krybbedød babysensen overvåker på sykehuset. Et sykt barn med fare for å dø er ikke det samme som uventet barnedød på et friskt barn. Anonymous poster hash: ce751...c8c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2015 #82 Skrevet 25. januar 2015 Jeg kjøpte Babysense,sånn at det går en alarm om barnet skulle slutte å puste. Den har forhindret mange krybbedød. Anonymous poster hash: 89265...6d5 Tull! Den har ikke forhindret noe som helst. Men den kan kanskje fungere som en trygghet for noen foreldre. Skjønner at du synes at det er skremmende å lese om slikt HI! Men det er dessverre noe som skjer. Om du f eks ser på tråden ang krybbedød og røyking så er det mange som har svart. Jeg er en av de. Men det er noe som skjedde for 25 år siden. Skjønner det ser skremmende ut når man leser alle svarene, men det er heldigvis ikke noe som skjer ofte! Jeg forstår frykten din. Har selv slitt enormt med det. Men det hjalp å snakke om det og få fakta på bordet. Anonymous poster hash: 37395...dab Ehh jo det har den!Alarmen har gått når barnet sluttet å puste å de fikk reddet barnet, Da HAR alarmen reddet liv! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Beklager, men hvor tar du dette fra? Produsenten..? Som sagt, det som hjalp meg var å få alle fakta, også det som ikke hjelper...http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/ Anonymous poster hash: 37395...dab Spiller du dum eller??Babysense blir brukt på mange sykehus,det hadde de neppe gjort om de ikke fungerte! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Altså! Unnskyld meg! Ikke mitt problem at du ikke vil forholde deg til fakta. Kalle meg dum bare fordi det jeg skriver ikke passer til det du tror?? Anonymous poster hash: 37395...dab Fakta her er at veldig mange sykehus bruker Babysense,så er du som ikke innser fakta her!Hadde de ikke fungert så hadde sykehuset sluttet å bruke de for lenge siden! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Kan du da fortelle meg HVORFOR sykehusene bruker de? Er garantert ikke for å forhindre krybbedød. Anonymous poster hash: 37395...dab Jo selvsagt er det pga av å forhindre krybbedød!Babysense kan jo ikke brukes til noe annet! Anonymous poster hash: 89265...6d5 Ok. Så alle ungene blir overvåket med slike på sykehuset? Eller? Man vet jo faktisk ikke hvem som kommer til å dø i krybbedød.. Anonymous poster hash: 37395...dab Nå gjør du deg dum med vilje.Selvsagt bruker de ikke på babysense på alle! Men i enkelte tilfeller så er det grunn til ta forholdregler,å da bruker de babysense på sykehus. Det er også veldig greit å bruke i eget hjem når du er veldig beskymret for krybbedød.Jeg brukte den hver dag når sønnen min var baby. Anonymous poster hash: 89265...6d5 Men da er det jo for å overvåke et barn de er bekymret for at har for dårlig pusterytme/ noe annet i veien, og da er ikke pustestopp/hjertestans uventet= det er altså ikke krybbedød babysensen overvåker på sykehuset. Et sykt barn med fare for å dø er ikke det samme som uventet barnedød på et friskt barn. Anonymous poster hash: ce751...c8c Enig. Har ikke hørt noen sykehus som bruker det. Kjenner folk både på Haukeland/Ullevål og riksen. De har aldri vært med og brukt det. Anonymous poster hash: 43eed...e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå