Gå til innhold

Jeg blir så redd av trådene om krybbedød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt greit å opprette tråder om slike ting. Men den tråden vi snakker om her er spesielt egnet til å skape angst da den gir et (falskt) inntrykk av at dette er noe som skjer veldig ofte.

Må regne med at mange av svarene omhandler hendelser langt tilbake i tid.

Så sånn sett er jeg enig med MTN. Ikke at det var dårlig gjort å starte tråden, men det var iallfall unødvendig, etter min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter med en følelse av at intensjonen med å opprette tråden om krybbedød ikke var å sette dette på dagsorden, men å skremme og skape frykt.

Derfor SKIKKELIG dårlig gjort å opprette en slik tråd da det skaper unødvendig engstelse og bekymring hos (nybakte) mødre.

Skrevet

Jeg synes det er SKIKKELIG dårlig gjort å starte slike tråder på et mammaforum!

Hvorfor det? En er jo mamma selv om barnet ikke lever. Det er viktig å snakke om slike ting på et mammaforum, da dette er noe som rammer noen. Krybbedød skal ikke ties i hel. Det er sundt å vite om at det kan skje. Selv om det ikke rammer deg, kan det ramme naboen, og da må det da være lov til at det blir snakket om her inne også.

Det er lov til å snakke om gråting og slitne mødre. Da må det være lov til å snakke om gråting og om hvordan det er å miste barnet sitt også.

Snakk om skyggelapper.

Anonymous poster hash: 8a9da...ab1

For ordens skyld heter det "skylapper".

Skrevet

Nyfødte på sykehus er koplet til diverse utstyr for å fange opp pustestopp som skyldes prematuritet eller sykdom. De aller fleste er uten slik problematikk når de reiser hjem. Det har ikke noe med krybbedød å gjøre at de overvåkes. Vi bruker heller ikke slik madrass. Personlig er jeg skeptisk nettopp fordi jeg tviler på om man kan redde et barn fra krybbedød med en slik madrass. De som puster overflatisk eller har pustestopp som ikke skyldes krybbedød er nok de som kan reddes når alarmen går.

Anonymous poster hash: 8e18a...6ba

Skrevet

Jeg følte meg hvertfall mye tryggere med Babysense i huset.

Godt mulig den er oppskrytt men jeg var hvertfall fornøyd med den når jeg hadde baby i huset.

Jeg var hysterisk redd for krybbedød,men med denne i huset så klarte jeg endelig å senke skuldrene.

Skrevet

Jeg kjøpte Babysense,sånn at det går en alarm om barnet skulle slutte å puste.Den har forhindret mange krybbedød.Anonymous poster hash: 89265...6d5

Tull! Den har ikke forhindret noe som helst. Men den kan kanskje fungere som en trygghet for noen foreldre.Skjønner at du synes at det er skremmende å lese om slikt HI! Men det er dessverre noe som skjer. Om du f eks ser på tråden ang krybbedød og røyking så er det mange som har svart. Jeg er en av de. Men det er noe som skjedde for 25 år siden. Skjønner det ser skremmende ut når man leser alle svarene, men det er heldigvis ikke noe som skjer ofte!Jeg forstår frykten din. Har selv slitt enormt med det. Men det hjalp å snakke om det og få fakta på bordet.Anonymous poster hash: 37395...dab
Ehh jo det har den!Alarmen har gått når barnet sluttet å puste å de fikk reddet barnet,Da HAR alarmen reddet liv!Anonymous poster hash: 89265...6d5
Beklager, men hvor tar du dette fra? Produsenten..? Som sagt, det som hjalp meg var å få alle fakta, også det som ikke hjelper...http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/Anonymous poster hash: 37395...dab
Spiller du dum eller??Babysense blir brukt på mange sykehus,det hadde de neppe gjort om de ikke fungerte!Anonymous poster hash: 89265...6d5
Altså! Unnskyld meg! Ikke mitt problem at du ikke vil forholde deg til fakta. Kalle meg dum bare fordi det jeg skriver ikke passer til det du tror??Anonymous poster hash: 37395...dab
Vi bruker ikke sånn matte nei. Vi bruker saturasjonsmåler.Anonymous poster hash: 43eed...e46

Fordi det sykehuset du jobber på ikke bruker den så betyr det ikke at andre sykehus ikke bruker den!At det er mulig at enkelte folk er så korttenkte..Mannen min jobber på Haukeland sykehus å der blir Babysense brukt. Anonymous poster hash: 89265...6d5
Haukeland bruker ikke disse mattene.

Anonymous poster hash: 2489c...439

Skrevet

Jeg kjøpte Babysense,sånn at det går en alarm om barnet skulle slutte å puste.Den har forhindret mange krybbedød.Anonymous poster hash: 89265...6d5

Tull! Den har ikke forhindret noe som helst. Men den kan kanskje fungere som en trygghet for noen foreldre.Skjønner at du synes at det er skremmende å lese om slikt HI! Men det er dessverre noe som skjer. Om du f eks ser på tråden ang krybbedød og røyking så er det mange som har svart. Jeg er en av de. Men det er noe som skjedde for 25 år siden. Skjønner det ser skremmende ut når man leser alle svarene, men det er heldigvis ikke noe som skjer ofte!Jeg forstår frykten din. Har selv slitt enormt med det. Men det hjalp å snakke om det og få fakta på bordet.Anonymous poster hash: 37395...dab
Ehh jo det har den!Alarmen har gått når barnet sluttet å puste å de fikk reddet barnet,Da HAR alarmen reddet liv!Anonymous poster hash: 89265...6d5
Beklager, men hvor tar du dette fra? Produsenten..? Som sagt, det som hjalp meg var å få alle fakta, også det som ikke hjelper...http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/Anonymous poster hash: 37395...dab
Spiller du dum eller??Babysense blir brukt på mange sykehus,det hadde de neppe gjort om de ikke fungerte!Anonymous poster hash: 89265...6d5
Altså! Unnskyld meg! Ikke mitt problem at du ikke vil forholde deg til fakta. Kalle meg dum bare fordi det jeg skriver ikke passer til det du tror??Anonymous poster hash: 37395...dab
Vi bruker ikke sånn matte nei. Vi bruker saturasjonsmåler.Anonymous poster hash: 43eed...e46
Fordi det sykehuset du jobber på ikke bruker den så betyr det ikke at andre sykehus ikke bruker den!At det er mulig at enkelte folk er så korttenkte..Mannen min jobber på Haukeland sykehus å der blir Babysense brukt. Anonymous poster hash: 89265...6d5
Haukeland bruker ikke disse mattene. Anonymous poster hash: 2489c...439
Ehh jo det gjør de!

Mannen min jobber der å Babysense er blitt brukt i flere tilfeller der.

Anonymous poster hash: 89265...6d5

Skrevet

Om det stemmer, så er de ikke brukt for å forhindre krybbedød.. Hjelper ikke hvor mye eeeeh, idiot og "mannen min er lege" du slenger rundt deg, det stemmer bare ikke.

Anonymous poster hash: 37395...dab

Skrevet

HI, det er best å ikke dyrke sånne tanker. Det fins ikke noe du kan gjøre fra eller til.

Anonymous poster hash: d7991...e5c
Skrevet

Jeg sitter med en følelse av at intensjonen med å opprette tråden om krybbedød ikke var å sette dette på dagsorden, men å skremme og skape frykt.

Derfor SKIKKELIG dårlig gjort å opprette en slik tråd da det skaper unødvendig engstelse og bekymring hos (nybakte) mødre.

Det stemmer ikke!

Hilsen hun som opprettet tråden.

Det er jo mye annet som er skremmende også, skal man ikke kunne prate om det her? Det var ikke jeg klar over.

Anonymous poster hash: 5cb65...868

Skrevet

Jeg kjøpte Babysense,sånn at det går en alarm om barnet skulle slutte å puste.

Den har forhindret mange krybbedød.

Tull! Den har ikke forhindret noe som helst. Men den kan kanskje fungere som en trygghet for noen foreldre.

Skjønner at du synes at det er skremmende å lese om slikt HI! Men det er dessverre noe som skjer. Om du f eks ser på tråden ang krybbedød og røyking så er det mange som har svart. Jeg er en av de. Men det er noe som skjedde for 25 år siden. Skjønner det ser skremmende ut når man leser alle svarene, men det er heldigvis ikke noe som skjer ofte!

Jeg forstår frykten din. Har selv slitt enormt med det. Men det hjalp å snakke om det og få fakta på bordet.

Ehh jo det har den!

Alarmen har gått når barnet sluttet å puste å de fikk reddet barnet,

Da HAR alarmen reddet liv!

Beklager, men hvor tar du dette fra? Produsenten..? Som sagt, det som hjalp meg var å få alle fakta, også det som ikke hjelper...

http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/

Spiller du dum eller??

Babysense blir brukt på mange sykehus,det hadde de neppe gjort om de ikke fungerte!

Altså! Unnskyld meg! Ikke mitt problem at du ikke vil forholde deg til fakta. Kalle meg dum bare fordi det jeg skriver ikke passer til det du tror??

Vi bruker ikke sånn matte nei. Vi bruker saturasjonsmåler.

Anonymous poster hash: 43eed...e46

Fordi det sykehuset du jobber på ikke bruker den så betyr det ikke at andre sykehus ikke bruker den!

At det er mulig at enkelte folk er så korttenkte..

Mannen min jobber på Haukeland sykehus å der blir Babysense brukt.

For min del må du bare tro akkurat hva du vil. Men forskningen viser at det ikke har noen hensikt å bruke slike. Hva folk gjør får være helt opp til dem selv, men poenget mitt var bare at du kan ikke påstå at det har reddet liv når det ikke er fakta.

Hadde du vært oppegående nok i hodet til å klare å søke på nettet så ser du at den har reddet mange liv!

Den har også reddet mange liv på sykehuset der mannen min jobber.

Fint hvis du legger fram dokumentasjon på det. Hvis det har reddet såååå mange liv der, så har de sikkert statistikk på det. Rart ikke alle får det utdelt da, da kunne de jo reddet alle som dør av krybbedød.

Hvorfor mener du at den ikke redder noe liv? Du virker så påståelig da kan du begrunne det! Den skal jo redde liv og vi betaler mye for den. Utrolig om den ikke skulle virke! Jeg har aldri hatt en babysense men en som heter Angelcare. Samme opplegget:-)

Anonymous poster hash: c9575...247

Skrevet

Jeg kjøpte Babysense,sånn at det går en alarm om barnet skulle slutte å puste.

Den har forhindret mange krybbedød.

Tull! Den har ikke forhindret noe som helst. Men den kan kanskje fungere som en trygghet for noen foreldre.

Skjønner at du synes at det er skremmende å lese om slikt HI! Men det er dessverre noe som skjer. Om du f eks ser på tråden ang krybbedød og røyking så er det mange som har svart. Jeg er en av de. Men det er noe som skjedde for 25 år siden. Skjønner det ser skremmende ut når man leser alle svarene, men det er heldigvis ikke noe som skjer ofte!

Jeg forstår frykten din. Har selv slitt enormt med det. Men det hjalp å snakke om det og få fakta på bordet.

Ehh jo det har den!

Alarmen har gått når barnet sluttet å puste å de fikk reddet barnet,

Da HAR alarmen reddet liv!

Beklager, men hvor tar du dette fra? Produsenten..? Som sagt, det som hjalp meg var å få alle fakta, også det som ikke hjelper...

http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/

Spiller du dum eller??

Babysense blir brukt på mange sykehus,det hadde de neppe gjort om de ikke fungerte!

Altså! Unnskyld meg! Ikke mitt problem at du ikke vil forholde deg til fakta. Kalle meg dum bare fordi det jeg skriver ikke passer til det du tror??

Vi bruker ikke sånn matte nei. Vi bruker saturasjonsmåler.

Fordi det sykehuset du jobber på ikke bruker den så betyr det ikke at andre sykehus ikke bruker den!

At det er mulig at enkelte folk er så korttenkte..

Mannen min jobber på Haukeland sykehus å der blir Babysense brukt.

For min del må du bare tro akkurat hva du vil. Men forskningen viser at det ikke har noen hensikt å bruke slike. Hva folk gjør får være helt opp til dem selv, men poenget mitt var bare at du kan ikke påstå at det har reddet liv når det ikke er fakta.

Hadde du vært oppegående nok i hodet til å klare å søke på nettet så ser du at den har reddet mange liv!

Den har også reddet mange liv på sykehuset der mannen min jobber.

Fint hvis du legger fram dokumentasjon på det. Hvis det har reddet såååå mange liv der, så har de sikkert statistikk på det. Rart ikke alle får det utdelt da, da kunne de jo reddet alle som dør av krybbedød.

Hvorfor mener du at den ikke redder noe liv? Du virker så påståelig da kan du begrunne det! Den skal jo redde liv og vi betaler mye for den. Utrolig om den ikke skulle virke! Jeg har aldri hatt en babysense men en som heter Angelcare. Samme opplegget:-)

Anonymous poster hash: c9575...247

Hvis den hadde dokumentert virkning tror du landsforeningen til støtte ved krybbedød og avdelingsoverlegen ved nyfødtenheten på Ullevål hadde gått ut i media og advart mot den da? Tror du de VIL at babyer skal dø?

Skrevet

Oi oi! Ærleg talt, spelar det nokon rolle om nokon her blir beroliga av å ha desse mattene? Ok, dei hjelp ikkje, men om ei mor får sove og kvile seg, er ikkje det berre bra? For krybbedød er sjeldan, og det hjelp ingen å vere så livredd for krybbedød at dei sit og vakar over barnet sitt heile natta...

Skrevet

Oi oi! Ærleg talt, spelar det nokon rolle om nokon her blir beroliga av å ha desse mattene? Ok, dei hjelp ikkje, men om ei mor får sove og kvile seg, er ikkje det berre bra? For krybbedød er sjeldan, og det hjelp ingen å vere så livredd for krybbedød at dei sit og vakar over barnet sitt heile natta...

heøt enig, har det noe å si? Og en slik matte dreper ikke babyen så hva er problemet? Så lenge man følger med som normalt så går det bra.

Anonymous poster hash: cfafd...103

Skrevet

Men hvorfor sover hun ikke sammen med dere? Det er jo anbefalt nettopp for å forhindre krybbedød.

Anonymous poster hash: b6054...bf0

Skrevet

Dersom denne madrasser brukes på sykehus er ikke det for å forhindre krybbedød men fordi barna er syke og krever ekstra oppfølging. De som dør i krybbedød er jo i utganspunktet friske barn som dør uten at en finner en årsak. Friske barn blir jo ikke koblet til madrasser eller annet utstyr.

Skrevet

Mitt råd: hvis du ikke takler å lese om slikt, er ikke dette forumet noe for deg. Slett deg som bruker og gå aldri inn her igjen.

Anonymous poster hash: df070...809

Skrevet

Enig, er bare å la vær å lese. Men at produsentene av slike madrasser spiller på engstelige og hysteriske mødre, er det ingen tvil om.

Anonymous poster hash: bac37...017

Skrevet

Men hvorfor sover hun ikke sammen med dere? Det er jo anbefalt nettopp for å forhindre krybbedød. Anonymous poster hash: b6054...bf0

Samaoving øker risikoen.

Skrevet

Tror hi når hun sier at tråden ikke var opprettet for å skape redsel, men selv om det ikke var intensjonen var det det som ble konsekvensen av tråden. Hadde vært artig å vite hva som var hi's hensikt.

Skrevet

Hvorfor det? En er jo mamma selv om barnet ikke lever. Det er viktig å snakke om slike ting på et mammaforum, da dette er noe som rammer noen. Krybbedød skal ikke ties i hel. Det er sundt å vite om at det kan skje. Selv om det ikke rammer deg, kan det ramme naboen, og da må det da være lov til at det blir snakket om her inne også.

Det er lov til å snakke om gråting og slitne mødre. Da må det være lov til å snakke om gråting og om hvordan det er å miste barnet sitt også.

Snakk om skyggelapper.

Bra du rettet meg der, hvis ikke ville nok dette blitt katastrofalt. Du forsto tydeligvis hva jeg mente likevell :P

Hilsen ei som har et barn hjemme og et i himmelen, og som har lik rett til å skrive tråder om hva som opptar meg, på samme måte som deg.

Forskjellen er at vi har ulik bakgrunn, og ulike ting vi brenner for.

Hvis jeg vil skrive om hvorfor mitt nydelige barn ikke er hos meg, så gjør jeg det. Vil jeg ha det for meg selv, gjør jeg det også!

Skrevet

Men hvorfor sover hun ikke sammen med dere? Det er jo anbefalt nettopp for å forhindre krybbedød. Anonymous poster hash: b6054...bf0

Samaoving øker risikoen.

Nei. Hvis foreldrene er edru og røykfrie er samsoving med på å forhindre krybbedød.

Anonymous poster hash: a623e...ff0

Skrevet

Snakk om skyggelapper.

Bra du rettet meg der, hvis ikke ville nok dette blitt katastrofalt. Du forsto tydeligvis hva jeg mente likevell :P

Hilsen ei som har et barn hjemme og et i himmelen, og som har lik rett til å skrive tråder om hva som opptar meg, på samme måte som deg.

Hvis jeg vil skrive om hvorfor mitt nydelige barn ikke er hos meg, så gjør jeg det. Vil jeg ha det for meg selv, gjør jeg det også!

Som jeg skrev tidligere i tråden: jeg mistenker at den ble startet for å spre frykt - ikke sette dette på dagsorden.

Skrevet

Samaoving øker risikoen.

Det er FEIL!

Skrevet

Snakk om skyggelapper.

Som jeg skrev tidligere i tråden: jeg mistenker at den ble startet for å spre frykt - ikke sette dette på dagsorden.

Det er du i din fulle rett til å tro!

Jeg tror også at du ikke er spesielt syk....

Anonymous poster hash: 5cb65...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...