Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #1 Skrevet 23. januar 2015 Gjerne barnløse. Hvordan klarer hjernen å bli så manipulert? 99% av de rundt synes jo det er helt fullstendig uinteressant! Barnevakt til hunden om de har vært på jobb en dag og skal på IKEA to timers tur på kvelden. Snakker konstant om hunden, behandler den som et menneske og tror alle andre også ser på hunden som et menneske. Hunden styrer nærmest hele huset, og er ikke søt engang. Det er bilder og snapchats av den bikkja i ett kjør! Huff, føler meg fæl, men vi er så lei av å høre om den bikkja! Anonymous poster hash: f91d1...414
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #2 Skrevet 23. januar 2015 De er sikkert like lei av ungene dine. Unger er ikke så spennende faktisk. Hilsen ei med unger og bikkje. Anonymous poster hash: 82596...795
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #3 Skrevet 23. januar 2015 Ja, jeg kjenner noen slike jeg også. Helt sykt. Og så fatter jeg bare ikke at hundene må være med absolutt overalt. Til og med på besøk og på kjøpesentre. Anonymous poster hash: 4c323...57e
*Nøtta* Skrevet 23. januar 2015 #4 Skrevet 23. januar 2015 Sånn er det bare. Hunder og katter er gjerne en erstatning for barn for de som ikke kan få egne barn. Da er det jo ikke så rart at de blir helt tussete forelsket i dyra sine. De overøser de med all den kjærligheten de så veldig gjerne skulle gitt til det barnet de ikke kan få. Egentlig en fin ting, synest jeg. For oss som KAN få barn, er det vanskelig å sette seg inn i den situasjonen, for MANGE av oss ser jo bare den lite søte, hårete, illeluktende og bortsjemte bikkja. Før jeg fikk barn (jeg ønsket meg ikke barn engang) var jeg aktiv i rasekattmiljøet. Jeg eeeeelsket kattene mine. Dullet og stullet rundt de, brukte 1000-vis av kroner på dill og dall til de- og hadde en enorm glede av det. På samme måte som når jeg nå kjøper med meg noen hjem til jenta mi. Så på følelsesregisteret sitter desse to kjærlighetene ganske tett.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #5 Skrevet 23. januar 2015 Jeg finner ingenting i innlegget ditt som tilsier at de behandler hunden som et menneske. Anonymous poster hash: 91f08...97d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #6 Skrevet 23. januar 2015 Kanskje dette er mennesker som egentlig er veldig ensomme? Anonymous poster hash: 0cc0b...86b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #7 Skrevet 23. januar 2015 Vi var eksempelvis i bursdag der, da tok det helt av. Det var inn og ut med den hunden, holdt på med den hele tiden. Viste hva den kunne, ba oss andre gi godbiter og vi skulle da liksom føle oss beæret for å gi den siklende bikkja godteri. Den legges fast for kvelden av far og blir vekket av far for å legge hunden i sengen til mor. For meg er det helt sykt. Bikkja er med overalt! Får bare mld: Hei, vil dere ha besøk av oss og Linus? Begynner å bli sykelig spør du meg. Og til deg over: Jeg har store unger og har såpass innsikt at jeg ikke sitter kun og snakker om de. Anonymous poster hash: f91d1...414
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #8 Skrevet 23. januar 2015 Gjerne barnløse. Hvordan klarer hjernen å bli så manipulert? 99% av de rundt synes jo det er helt fullstendig uinteressant! Barnevakt til hunden om de har vært på jobb en dag og skal på IKEA to timers tur på kvelden. Snakker konstant om hunden, behandler den som et menneske og tror alle andre også ser på hunden som et menneske. Hunden styrer nærmest hele huset, og er ikke søt engang. Det er bilder og snapchats av den bikkja i ett kjør! Huff, føler meg fæl, men vi er så lei av å høre om den bikkja! Anonymous poster hash: f91d1...414 Men hvorfor plager det deg at folk gjør slik? Jeg blir oppgitt over at folk handler på IKEA, når vi snakker manipulert. Det er jo bare dritt møbler. Uansett, jeg må bare akseptere at folk tar andre valg enn meg. Anonymous poster hash: cd5d6...3ef
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #9 Skrevet 23. januar 2015 Gjerne barnløse. Hvordan klarer hjernen å bli så manipulert? 99% av de rundt synes jo det er helt fullstendig uinteressant! Barnevakt til hunden om de har vært på jobb en dag og skal på IKEA to timers tur på kvelden. Snakker konstant om hunden, behandler den som et menneske og tror alle andre også ser på hunden som et menneske. Hunden styrer nærmest hele huset, og er ikke søt engang. Det er bilder og snapchats av den bikkja i ett kjør! Huff, føler meg fæl, men vi er så lei av å høre om den bikkja! Anonymous poster hash: f91d1...414 Men hvorfor plager det deg at folk gjør slik?Jeg blir oppgitt over at folk handler på IKEA, når vi snakker manipulert. Det er jo bare dritt møbler. Uansett, jeg må bare akseptere at folk tar andre valg enn meg. Anonymous poster hash: cd5d6...3ef IKEA er jo en bagatell!Men når du begynner å behandle hunder, dukker, møbler osv som individer med menneskelig personlighet, da begynner bekymringen å melde seg. Anonymous poster hash: f91d1...414
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #10 Skrevet 23. januar 2015 Gjerne barnløse. Hvordan klarer hjernen å bli så manipulert? 99% av de rundt synes jo det er helt fullstendig uinteressant! Barnevakt til hunden om de har vært på jobb en dag og skal på IKEA to timers tur på kvelden. Snakker konstant om hunden, behandler den som et menneske og tror alle andre også ser på hunden som et menneske. Hunden styrer nærmest hele huset, og er ikke søt engang. Det er bilder og snapchats av den bikkja i ett kjør! Huff, føler meg fæl, men vi er så lei av å høre om den bikkja!Anonymous poster hash: f91d1...414 Men hvorfor plager det deg at folk gjør slik?Jeg blir oppgitt over at folk handler på IKEA, når vi snakker manipulert. Det er jo bare dritt møbler. Uansett, jeg må bare akseptere at folk tar andre valg enn meg. Anonymous poster hash: cd5d6...3ef IKEA er jo en bagatell!Men når du begynner å behandle hunder, dukker, møbler osv som individer med menneskelig personlighet, da begynner bekymringen å melde seg.Anonymous poster hash: f91d1...414 Men hvorfor? Så lenge hunden ikke blir mishandlet, hva er problemet? Irriterer de deg, kan du jo kutte kontakten Anonymous poster hash: 91f08...97d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #11 Skrevet 23. januar 2015 Gjerne barnløse. Hvordan klarer hjernen å bli så manipulert? 99% av de rundt synes jo det er helt fullstendig uinteressant! Barnevakt til hunden om de har vært på jobb en dag og skal på IKEA to timers tur på kvelden. Snakker konstant om hunden, behandler den som et menneske og tror alle andre også ser på hunden som et menneske. Hunden styrer nærmest hele huset, og er ikke søt engang. Det er bilder og snapchats av den bikkja i ett kjør! Huff, føler meg fæl, men vi er så lei av å høre om den bikkja! Anonymous poster hash: f91d1...414 Nå har ikke jeg hund....men hvis hunden har vært alene en hel arbeidsdag så skjønner jeg godt de vil ha folk til å passe hunden de 2 timene de er på IKEA. Hunder er sosiale dyr. Ikke en ting. Anonymous poster hash: d61a8...eb6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Gjerne barnløse. Hvordan klarer hjernen å bli så manipulert? 99% av de rundt synes jo det er helt fullstendig uinteressant! Barnevakt til hunden om de har vært på jobb en dag og skal på IKEA to timers tur på kvelden. Snakker konstant om hunden, behandler den som et menneske og tror alle andre også ser på hunden som et menneske. Hunden styrer nærmest hele huset, og er ikke søt engang. Det er bilder og snapchats av den bikkja i ett kjør! Huff, føler meg fæl, men vi er så lei av å høre om den bikkja!Anonymous poster hash: f91d1...414 Men hvorfor plager det deg at folk gjør slik?Jeg blir oppgitt over at folk handler på IKEA, når vi snakker manipulert. Det er jo bare dritt møbler. Uansett, jeg må bare akseptere at folk tar andre valg enn meg. Anonymous poster hash: cd5d6...3ef IKEA er jo en bagatell!Men når du begynner å behandle hunder, dukker, møbler osv som individer med menneskelig personlighet, da begynner bekymringen å melde seg.Anonymous poster hash: f91d1...414 Men hvorfor? Så lenge hunden ikke blir mishandlet, hva er problemet? Irriterer de deg, kan du jo kutte kontakten Anonymous poster hash: 91f08...97d Fordi det ikke er mennesker! Fordi et menneske som i utg.pkt er oppegående mister mer og mer kontakt med venninnene fordi ingen orker å høre om den hunden eller se hvor sinnsykt dette har blitt! Vi har selvsagt ymtet innpå dette, men det gjør tydeligvis ikke inntrykk! Det plager meg fordi jeg lurer på om det har tippet helt over! Anonymous poster hash: f91d1...414
Gjest Julia1984 Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 Ikke sikkert de synes dine unger er så søte heller. ..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #14 Skrevet 23. januar 2015 Ikke sikkert de synes dine unger er så søte heller. .. Herregud ditt merkelige menneske! Du kan ikke være helt i vater? Nå behandler ikke jeg ungene mine som hunder heller. Anonymous poster hash: f91d1...414
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #15 Skrevet 23. januar 2015 Enig med deg hi, men jeg tenker litt sånn at de får styre med den hunden som de vil, men når jeg får drøssevis med snapchat av den forpulte bikkja HVER dag av flere folk så blir jeg GAL! Første jeg ser på face og instagram er et nytt bilde av disse dyrene konstant, de ser KLIN like ut som igår!!! Og nei- jeg legger ikke ut tusenvis av bilder av barna mine for de som skulle komme med det argumentet imot... Det må da gå an å spare omverden for det dyret hele tiden selv om de sikkert syns det er stas! Og dette er barnløse folk ja, merkelig å bli så sykelig opptatt av et dyr spør du meg. Og føle et sånt ekstremt eksponeringsbehov i tillegg. Anonymous poster hash: e6698...bff
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #16 Skrevet 23. januar 2015 Du har tydeligvis ikke hund, hi? Ikke har du hatt hund. Jeg tenkte på samme måte som deg, før jeg fikk meg hund. Nå er den hunden alt for meg, han er så god å er jeg lei meg så er han der og får meg til å trekke på smilebåndet, min turkompis. Nå er han blitt syk og jeg hadde gitt alt i verden for at jeg skal ha det vondt og ikke lille hunden min. Det er noe med hunder, de kommer under huden din og du gjør alt for dem. Det samme kan man ikke si om mennesker. Anonymous poster hash: 37882...d53
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #17 Skrevet 23. januar 2015 Du har tydeligvis ikke hund, hi? Ikke har du hatt hund. Jeg tenkte på samme måte som deg, før jeg fikk meg hund. Nå er den hunden alt for meg, han er så god å er jeg lei meg så er han der og får meg til å trekke på smilebåndet, min turkompis. Nå er han blitt syk og jeg hadde gitt alt i verden for at jeg skal ha det vondt og ikke lille hunden min. Det er noe med hunder, de kommer under huden din og du gjør alt for dem. Det samme kan man ikke si om mennesker. Anonymous poster hash: 37882...d53 Sykt.... du trenger kanskje å sosialiseres? Anonymous poster hash: fcb5e...538
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #18 Skrevet 23. januar 2015 Du har tydeligvis ikke hund, hi? Ikke har du hatt hund.Jeg tenkte på samme måte som deg, før jeg fikk meg hund. Nå er den hunden alt for meg, han er så god å er jeg lei meg så er han der og får meg til å trekke på smilebåndet, min turkompis. Nå er han blitt syk og jeg hadde gitt alt i verden for at jeg skal ha det vondt og ikke lille hunden min. Det er noe med hunder, de kommer under huden din og du gjør alt for dem.Det samme kan man ikke si om mennesker.Anonymous poster hash: 37882...d53 Sykt.... du trenger kanskje å sosialiseres? Anonymous poster hash: fcb5e...538 Sykt?? Jah, din kommentar sier jo alt. Anonymous poster hash: 37882...d53
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #19 Skrevet 23. januar 2015 Gjerne barnløse. Hvordan klarer hjernen å bli så manipulert? 99% av de rundt synes jo det er helt fullstendig uinteressant! Barnevakt til hunden om de har vært på jobb en dag og skal på IKEA to timers tur på kvelden. Snakker konstant om hunden, behandler den som et menneske og tror alle andre også ser på hunden som et menneske. Hunden styrer nærmest hele huset, og er ikke søt engang. Det er bilder og snapchats av den bikkja i ett kjør! Huff, føler meg fæl, men vi er så lei av å høre om den bikkja!Anonymous poster hash: f91d1...414 Men hvorfor plager det deg at folk gjør slik?Jeg blir oppgitt over at folk handler på IKEA, når vi snakker manipulert. Det er jo bare dritt møbler. Uansett, jeg må bare akseptere at folk tar andre valg enn meg. Anonymous poster hash: cd5d6...3ef IKEA er jo en bagatell!Men når du begynner å behandle hunder, dukker, møbler osv som individer med menneskelig personlighet, da begynner bekymringen å melde seg.Anonymous poster hash: f91d1...414 Synes faktisk det er verre å sammenlikne hunder med møbler enn å behandle dyr som mennesker. Jeg synes det er flott at mennesker behandler dyr bra, jeg. Svært mange dyreeiere burde overhodet ikke hatt dyr. Ser faktisk ikke helt problemstillingen din. Min egen hund blir behandlet som en hund, men herregud så glad jeg er i han. Han gir meg noe som bare en hund kan gi. Han vil for alltid være en del av familien og bli behandlet som det. Anonymous poster hash: 579f6...851
Gjest Julia1984 Skrevet 23. januar 2015 #20 Skrevet 23. januar 2015 Ikke sikkert de synes dine unger er så søte heller. ..Herregud ditt merkelige menneske!Du kan ikke være helt i vater? Nå behandler ikke jeg ungene mine som hunder heller. Anonymous poster hash: f91d1...414 Jeg er absolutt i vater, men hva med å skjønne at vi mennesker er forskjellige? De elsker dyret ditt akkurat som du og jeg elsker barna våre. Hvorfor kritisere andre mennesker som er glad i dyra sine? Nå har jeg ikke hund eller dyr selv...men hadde jeg hatt en hund og vært borte fra hunden 7-8 timer på dagtid så hadde jeg ikke latt hunden være alene 2 timer til på kvelden.
Lessismore Skrevet 23. januar 2015 #21 Skrevet 23. januar 2015 Spiller det noen rolle, hi? Hva så om noen forbudet hundene sine, gjør det verden til et vondt sted? Jeg skjønner ikke tankegangen din. Så lenge ingen blir skadet, hva er det som er så galt? Det er jo bare godhet. Det er vel heller dine empatiegenskaper det er noe å si på her.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #22 Skrevet 23. januar 2015 Jeg elsker dyr .Mye lettere med dyr enn mennesker.Har barn å dyret mitt betyr også VELDIG mye for meg. Anonymous poster hash: c7d46...529
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #23 Skrevet 23. januar 2015 Hadde skjønt innlegget ditt hvis du visste om noen som vanskjøttet hunden sin, slo hunden osv...men dette er jo bare godhet og omsorg? Hva så om de i DINE øyne behandler hunden sin som et menneske? Siden hunden ikke er søt i dine øyne burde de ikke være så glade i hunden? Helt ille å lese om voksne (?) Mennesker som har så snevert syn. Anonymous poster hash: d61a8...eb6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #24 Skrevet 23. januar 2015 Jo det plager meg å se min vennine som triller rundt på en bikkje! Forstår godt at mennesker blir glad i dyr, er faktisk glad i dyr selv. Men det irriterer meg når mennesker på generell basis tror andre synes det er interresant å høre om en hund i timesvis. Pr.dags dato har jeg ikke møtt en som jeg ikke ser reagerer på deres oppførsel mot denne hunden. Er dyr skal ikke styre mennesker, den skal ikke spise av asjetter eller gå opp i ansiktet og skrittet på andre mennesker uten å bli irettesatt! Mine fordommer mot hundegale mennesker stemmer bare mer og mer. Anonymous poster hash: f91d1...414
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #25 Skrevet 23. januar 2015 Jeg forstår deg kjempe godt HI. Svigermora mi og hunden hennes går meg bare mer og mer på nervene for hver dag som går. Det er blitt verre og verre etter at vi fikk ungene. Jeg trodde hun har så selvinnsikt at hun setter barnebarnet sitt foran den hunden der, men den gang ei. Når det er sagt så respekterer jeg at hun duller og daller med det lille "barnet" sitt innenfor sin 4 vegger, men når oppførsel og null respekt til vårt familie liv da har jeg lov å å reagere. Til dem er dyre elsker så kan jeg gi dere disse oppliste eksempler:1) Når hunden har vært ute både for å drite og tisse, så tørker hun _aldri_, da mener jeg aldri i gangen før den kommer inn og gnir skiten uten over hele golvet. Og hun bader den kun 2-3 ganger i året, og ingen tørking år etter år. 2) Når den er inne, så lar hun hunden få gjøre hva den vil, alt fra å ligge på sofa, senga til ungenes lekeplass o.l 3) Plukker aldri opp driten etter hunden når den står utenfor huset vårt og lufter seg 4) Skal inn og ut i ett 5) Spise under bordet samtidig med oss 6) Det faller masse hundehår fra den, og det ligger dotter etter dotter på golvet, tar hun å støvsuger huset niks.7) Når hun kaller hunden får "gutten sin" og hun omtaler seg som mor, da vet jeg ikke az...Kan liste opp flere ting til, men da kommer jeg til å bruke hele dagen på det....Det jeg vil frem til er at mange (ikke alle!! ) hundeeier ikke respekterer oss andre som gjør at konflikten oppstår. Jeg har gang på gang tatt dette opp rolig og høflig måte ovenfor svigermora mi, men hun hisser seg opp og er forbanna hver gang. Og på toppen av det hele, jula i år som de tidligere årene, inviterte vi både hun og svigerfar hit på besøk ( mine foreldrene feirer hvert år i hjembyen siden det har alltid vært en tradisjon hjemme hos oss å ha familie selskap. Det er dessverre altfor langt for oss å reise dit om vinter med to små unger), og da ba min kjære hun å ikke ta med hunden siden vi har en baby i hunden som er i krabbe stadie. Gjett hva hun klarte og presentert: "Hvis dere ikke ønsker å ha barnet mitt der i jula og feirer i lag med meg, så kommer jeg ikke." Så slengte hun på røret. Når det er sagt så har hun fast hundepasser der hun bor, som tar av hunden når hun skal på diverse ære, så det er ikke det som er problemet.... Jeg forstår deg kjempe godt HI. Svigermora mi og hunden hennes går meg bare mer og mer på nervene for hver dag som går. Det er blitt verre og verre etter at vi fikk ungene. Jeg trodde hun har så selvinnsikt at hun setter barnebarnet sitt foran den hunden der, men den gang ei. Når det er sagt så respekterer jeg at hun duller og daller med det lille "barnet" sitt innenfor sin 4 vegger, men når oppførsel og null respekt til vårt familie liv da har jeg lov å å reagere. Til dem er dyre elsker så kan jeg gi dere disse oppliste eksempler:1) Når hunden har vært ute både for å drite og tisse, så tørker hun _aldri_, da mener jeg aldri i gangen før den kommer inn og gnir skiten uten over hele golvet. Og hun bader den kun 2-3 ganger i året, og ingen tørking år etter år. 2) Når den er inne, så lar hun hunden få gjøre hva den vil, alt fra å ligge på sofa, senga til ungenes lekeplass o.l 3) Plukker aldri opp driten etter hunden når den står utenfor huset vårt og lufter seg 4) Skal inn og ut i ett 5) Spise under bordet samtidig med oss 6) Det faller masse hundehår fra den, og det ligger dotter etter dotter på golvet, tar hun å støvsuger huset niks.7) Når hun kaller hunden får "gutten sin" og hun omtaler seg som mor, da vet jeg ikke az...Kan liste opp flere ting til, men da kommer jeg til å bruke hele dagen på det....Det jeg vil frem til er at mange (ikke alle!! ) hundeeier ikke respekterer oss andre som gjør at konflikten oppstår. Jeg har gang på gang tatt dette opp rolig og høflig måte ovenfor svigermora mi, men hun hisser seg opp og er forbanna hver gang. Og på toppen av det hele, jula i år som de tidligere årene, inviterte vi både hun og svigerfar hit på besøk ( mine foreldrene feirer hvert år i hjembyen siden det har alltid vært en tradisjon hjemme hos oss å ha familie selskap. Det er dessverre altfor langt for oss å reise dit om vinter med to små unger), og da ba min kjære hun å ikke ta med hunden siden vi har en baby i hunden som er i krabbe stadie. Gjett hva hun klarte og presentert: "Hvis dere ikke ønsker å ha barnet mitt der i jula og feirer i lag med meg, så kommer jeg ikke." Så slengte hun på røret. Når det er sagt så har hun fast hundepasser der hun bor, som tar av hunden når hun skal på diverse ære, så det er ikke det som er problemet....Poenget mitt er at det er hundegale mennesker jeg reagerer, ikke dem som har selvinnsikt. Har flere venninner som har hunder jeg, og dem er utrolig flinke å håndtere kjæledyret sitt. Ja, dyr er et kjæedyr og ikke et menneske.... Anonymous poster hash: 2e0d4...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå