Gå til innhold

Min venninne ble litt sur på meg tror jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Alle dere som mener at ungdom burde få MINST 100 kr timen (altså helst enda mer) for å sitte i en sofa, spise godteri og se på tv: dere er klar over at tariffen for avisbud er 82 kr? Hvorfor i all verden skal en barnevakt ha mye høyere lønn enn et avisbud?

Vår barnevakt på 15 år får 75 kroner timen. Den prisen var det hun som satt.

Endret av Jezebel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 sider med svar og ikke et eneste et som tar Hi sitt parti. Regner med hun har skjønt tegninga og har reist bort for å betale barnevakten ;)

Anonymous poster hash: 94504...da8

Skrevet

Når man inngår en arbeidsavtale er man ikke venninner i den situasjonen. Arbeid er arbeid, lønn er lønn og venner er venner. 

Du har en avtale om arbeid og fast utbetaling av lønn til din venninnes datter. Da er det langt i fra urimelig at lønnen etterlyses to uker på overtid. Og nei, hun er ikke venninnen din som ble sur på deg, hun er moren til en arbeidstaker som ikke har fått lønn, og som purrer på arbeidsgiveren. Det er viktig å skille de rollene, og dessverre er det få som er flinke til det, noe som veldig lett kan få vennskap i ubalanse. 

Betal henne i dag (regner med du har gjort det allerede), og tilby henne en rettferdig lønn. Du har fått mange gode forslag til timeslønn her. Og som et tips til neste gang; avtal timelønn på forhånd. Da kan ingen klage i ettertid. Sett også opp et autotrekk hvis det er fast antall timer i måneden, eller legg inn i kalenderen at lønnsutbetalingen skal gjennomføres den siste dagen i hver måned. 

Anonymous poster hash: e25da...57d
Skrevet

Har du virkelig ingen kommentar til alle som sier at det er du som har gjort feilen her? Litt ydmykhet hadde kanskje vært på sin plass?

Anonymous poster hash: 64f2d...8a0

Skrevet

Har du virkelig ingen kommentar til alle som sier at det er du som har gjort feilen her? Litt ydmykhet hadde kanskje vært på sin plass?

Anonymous poster hash: 64f2d...8a0

Det er vel ikke til de inne på DIB som Hi skylder ydmykhet???!! Hun skylder ingen her inne noe som helst! 

Anonymous poster hash: a85bf...7c7

Skrevet

Jeg er enig med de fleste andre her inne i at 100 kroner timen er riktig pris. Ja, ofte spiser man godis og ser film, men barnevakten er der jo for å passe på det kjæreste du har. Husk at hun er den som tar saken dersom ungen er våken, gråter, blir syk eller det skjer verre ting som brann eller ulykker. En god barnevakt er gull verdt, og ansvaret er stort. Det er dårlig betalt å gå avisbud, helt klart. Jeg synes det burde vært bedre betalt, men den som leverer avisen har tross alt ikke ansvar for liv. Ikke tenk noe mer på gnisningene. Si til venninna di at du skal ordne opp med en gang, så er dere nok perlevenner igjen allerede i morgen. Det kan kanskje være greit å utarbeide en skriftlig avtale?

Skrevet

Jeg mener 100,- er litt mye - 111,- tjener ungdommene under 18 på en kiosk her, de går opp til 145,- etter fylte 18. Dette betaler de skatt av. Når en 16 åring jobber for 111,- på en arbeidsplass og så betaler skatt, sitter de igjen med mye mindre enn 100,- pr. time. Synes forslaget til noen her om rundt 80,- pr. time hørtes mer passende ut, disse pengene er jo rett i lomma. Ingen skatt. 2880,- pr. mnd. dersom hun passer ungen 3 timer 3 ganger i uken. Rett i lomma. En ungdom på 16 vil ha mindre enn det om hun bare jobbet 9 timer i uken for å si det sånn. De har ofte ikke frikort heller siste rest av året fordi de overstiger frikortet sitt da de ofte tar på seg ekstra. Men sørg da for å betale jentungen raskt å ikke la dette skje igjen.

Anonymous poster hash: f7197...57e
Skrevet

Jeg mener 100,- er litt mye - 111,- tjener ungdommene under 18 på en kiosk her, de går opp til 145,- etter fylte 18. Dette betaler de skatt av. Når en 16 åring jobber for 111,- på en arbeidsplass og så betaler skatt, sitter de igjen med mye mindre enn 100,- pr. time. Synes forslaget til noen her om rundt 80,- pr. time hørtes mer passende ut, disse pengene er jo rett i lomma. Ingen skatt. 2880,- pr. mnd. dersom hun passer ungen 3 timer 3 ganger i uken. Rett i lomma. En ungdom på 16 vil ha mindre enn det om hun bare jobbet 9 timer i uken for å si det sånn. De har ofte ikke frikort heller siste rest av året fordi de overstiger frikortet sitt da de ofte tar på seg ekstra. Men sørg da for å betale jentungen raskt å ikke la dette skje igjen.

Anonymous poster hash: f7197...57e

Hvorfor er det arbeidsgiveren- altså HI som skal tjene på at ungdommen ikke betaler skatt?

Merkelig resonnement.

Hi: du burde skjemmes!

Anonymous poster hash: 53146...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...