Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Og kanskje hun har rett? Jeg vet ikke, men saken er den at jeg har en liten jente på to år. Hun har ei datter på 15 som jeg har brukt litt som barnevakt. Da hun startet hos meg, så ble vi alle tre enig i (jeg, jenta og moren) at hun skulle få utbetalt lønn en gang i måneden ca. Hun har jobbet i ca halvannen måned. Jeg har ikke utbetalt noe ennå, og har vel egentlig heller ikke sagt hvor mye hun skal få i lønn. Men i dag ringte moren og lurte på om datteren snart fikk lønn. Og i samme slengen lurte hun på hvor mye hun fikk i timen. Jeg kjente jeg ble litt irritert, for vi er veldig gode venninner. Men nå virker det som om venninnen min plutselig mistenker meg for å lure datteren hennes. Er det meg som bare er litt hårsår her? Anonymous poster hash: dc5e7...a57
Mandala Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Jeg vil jo si det er du som har handlet litt galt her. Verken betalt eller sagt noe om betaling. Selvsagt er da lett å tro at du "glemmer det" eller kommer til å betale lite når du samler det opp over så lang tid. Det blir jo da et større innhugg i din økonomi enn om du hadde betalt gradvis. Hvor lenge tenker du hun skal jobbe før hun får se spurte av pengene?
Gjest Minnieropptatt Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Dere burde avklart dette på forhånd. Og ja, du burde ha betalt allerede. Endret 22. januar 2015 av Minnieropptatt
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Hvorfor har du ikke utbetalt lønn? Og hvorfor har dere ikke avtalt pris? Sjønner godt at moren ringer og spør!
Iiiiik Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Ja, du er litt hårsår. En 15-åring er selvfølgelig opptatt av pengene og lønn ca en gang i måneden betyr nok for henne at det ikke går noe over en måned. Jeg ville tatt kontakt med henne direkte og avklart det med timelønn. Klønete av dere alle at det ikke er avtalt på forhånd. Sørg deretter for å betale nå før helgen.
*Miss Marple* Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Hvis avtalen er at du skal betale henne en gang pr mnd, er det da helt på sin plass å etterlyse lønnen hennes? Ønsker ikke du å få din lønn når du skal? Når det gjelder størrelsen på summen, burde dere avtalt det på forhånd. Nå kan det bli litt gnisninger hvis dere har forskjellig syn på hvor mye som er passende. Jeg syns ikke du har grunn til å være fornærmet her!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Kommer an på hvordan hun spurte. Hvis hun ikke var sur i stemmen, men bare stilte et spørsmål, så synes jeg du er veldig hårsår. Er da ikke rart at hun spør når du ikke holder deg til avtalen. Anonymous poster hash: 97949...23d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Hvis hun allerede har jobbet i halvannen måned og skal få betalt en gang pr mnd, skulle hun jo hatt penger nå. Du er hårsår og bør betale henne. Anonymous poster hash: 7ff15...8f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Eh? Heller du som er rar her. Moren stilte deg jo bare et normalt spørsmål. Og hvorfor har hun ikke fått lønn enda da det har gått halvannen måned?? Håper du holder ord og jenta kan få en god slant fast hver måned!! Anonymous poster hash: 3d614...a89
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Men hvor mye synes dere jeg skal betale? Hun kommer og sitter når barnet er lagt. HI Anonymous poster hash: dc5e7...a57
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Men hvor mye synes dere jeg skal betale? Hun kommer og sitter når barnet er lagt. HI Anonymous poster hash: dc5e7...a57 Det må du da ha gjort deg opp en mening selv om? Kjære tid, du virker virkelig tafatt! Anonymous poster hash: 6a970...52e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Men hvor mye synes dere jeg skal betale? Hun kommer og sitter når barnet er lagt. HI Anonymous poster hash: dc5e7...a57 100 kr timen. Anonymous poster hash: b0b6a...14d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Datteren har vel gått og ventet hver dag siden den først måneden utgikk. Det hadde jeg gjort. Og ja, jeg hadde begynt å lure på når du hadde tenkt å betale. Håper du gir henne en normal timelønn og begynner å betale til avtalt tid. Noe annet er respektløst. Anonymous poster hash: 35c35...93d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Vi bodde i utlandet da vi hadde barnevakt sist, vi pleide å gi 10 euro i timen. Noen andre foreldre pleide å gi 50 euro for en kveld, uavhengig av antall timer. Du kan jo si til venninnen din at du er litt usikker på hvor mye som er riktig å gi og kanskje spørre hvor mye hun syns du skal betale pr time? Anonymous poster hash: bdeb7...886
petitt Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Ooo, aldri bland penger med vennskap, jeg ville aldri gått inn i denne avtalen med ei venninne. For nå blir du irritert for at du føler hun maser, hun blir irritert for hun føler du utnytter datteren hennes. Ikke en god situasjon. Og du kan ikke si "trodde vi var venner" for da understreker du at du tror det er greit å vente litt med betaling når det er snakk om venner, når det er snakk om venner så bør man betale helst litt før. Ingenting er mer skadelig for vennskap enn pengespørsmål.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Det har gått en halvannen måned uten at du har betalt jenta, og du har fremdeles ikke tenkt på hva du skal gi henne?? Jo, det høres jo ut som du har lurt jenta, fordi du tenkte det er greit siden dere er venner (du og mora)! Anonymous poster hash: f7197...57e
HeltAnonym Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Skjønner venninnen din godt.. Du burde betalt for lenge siden..
nasse nøffen Skrevet 22. januar 2015 #18 Skrevet 22. januar 2015 min datter jobber på La baguette,og får 100 kr i timen ( 16 år) synes du i allefall må betale 70 kr timen
skinnfilla Skrevet 22. januar 2015 #19 Skrevet 22. januar 2015 Du skulle jo betalt for 14 dager siden! Ikke rart hun ringer og spør! Syns de har vært tålmodige ,som ventet så lenge.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #20 Skrevet 22. januar 2015 Antar at hun ikke skatter av dette... Og hvis ungen sover så er det jo en veldig enkel jobb! Hadde avtalt pris per gang og ikke time! Hvor mange timer er det snakk om? Anonymous poster hash: 3d2f6...a91
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #21 Skrevet 22. januar 2015 Hadde jeg vært moren til denne jenta så ville jeg ikke latt henne passe dine barn mer. Du lyver om at hun skal få månedslønn, og betaler ikke når måneden er omme. Du har enda ikke på 1,5 måned bestemt deg for hva du ville betale henne! Tenk hvis din arbeidsgiver gjorde det samme overfor deg? "Jeg vet ikke når du får lønn og hvor mye du får, du må slutte å mase om utbetaling". Forventer du at jenta jobber gratis for deg? Anonymous poster hash: b0928...eff
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #22 Skrevet 22. januar 2015 Du må huske at det er ungdommen du er respektløs ovenfor her, du blir irritert fordi ungdommens mor har vært nødt å ta denne telefonen til deg, noe hun sikkert gruet seg fælt til, men hun måtte slik at datteren hennes skulle slippe en så ubehagelig samtale. Du blir irritert?? Tenk hvor ubehagelig det var for henne å ringe deg da?? Du skulle betalt for MINST 2 uker siden, og du har ikke engang sagt hvor mye jenta skal få! Jenta skylder ikke deg noenting selv om du og mor er venner, hun skal da ikke jobbe gratis for deg bare fordi du og hennes mor er venner??!! Anonymous poster hash: f7197...57e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #23 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har betalt 100kr timen til ei på 15/16, synes det er minimum. Anonymous poster hash: b0054...509
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #24 Skrevet 22. januar 2015 Antar at hun ikke skatter av dette... Og hvis ungen sover så er det jo en veldig enkel jobb! Hadde avtalt pris per gang og ikke time! Hvor mange timer er det snakk om? Anonymous poster hash: 3d2f6...a91 Ca, 3 timer. Ja, datteren min sover, så det er jo ikke mye bry. Men jeg aner ikke hva andre betaler for sånt. HI Anonymous poster hash: dc5e7...a57
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #25 Skrevet 22. januar 2015 Antar at hun ikke skatter av dette... Og hvis ungen sover så er det jo en veldig enkel jobb! Hadde avtalt pris per gang og ikke time! Hvor mange timer er det snakk om? Anonymous poster hash: 3d2f6...a91 Man kan tjene 4000 i året for hver enkel "privat" arbeidsgiver uten å betale skatt av dette, så man skal sitte bra mye før man er over denne grensa. Uansett hvor enkel jobb det er, ingen gidder å jobbe gratis her i verden. Anonymous poster hash: b0928...eff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå