Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #26 Skrevet 22. januar 2015 Dette virker som et "reversert innlegg"- der HI bytter om rollene slik at folk ikke automatisk skal kritisere HI. Jeg tipper at HIs datter er hun som sitter barnevakt her. Anonymous poster hash: 1c152...e6c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #27 Skrevet 22. januar 2015 Dette virker som et "reversert innlegg"- der HI bytter om rollene slik at folk ikke automatisk skal kritisere HI. Jeg tipper at HIs datter er hun som sitter barnevakt her. Anonymous poster hash: 1c152...e6c ?? Hvorfor i all verden skulle det være helt logisk? HI Anonymous poster hash: dc5e7...a57
petitt Skrevet 22. januar 2015 #28 Skrevet 22. januar 2015 Dette virker som et "reversert innlegg"- der HI bytter om rollene slik at folk ikke automatisk skal kritisere HI. Jeg tipper at HIs datter er hun som sitter barnevakt her. Anonymous poster hash: 1c152...e6c Om så var - har det noe å si? Det er uansett uhørt å utnytte en venn sin ungdom. Ikke gjøre skikkelige avtaler, særlig når det er snakk om venner. Å skylde venner eller familie penger er det dummeste man gjør.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #29 Skrevet 22. januar 2015 Jeg ville nok regnet med å betale minst 80 kr timen. På tide å hoste opp pengene til jenta. Hvor mange timer har hun jobbet? Anonymous poster hash: 5a4cf...d0d
*Miss Marple* Skrevet 22. januar 2015 #30 Skrevet 22. januar 2015 Antar at hun ikke skatter av dette... Og hvis ungen sover så er det jo en veldig enkel jobb! Hadde avtalt pris per gang og ikke time! Hvor mange timer er det snakk om? Anonymous poster hash: 3d2f6...a91 Ca, 3 timer. Ja, datteren min sover, så det er jo ikke mye bry. Men jeg aner ikke hva andre betaler for sånt. HI Anonymous poster hash: dc5e7...a57 Da syns jeg 2-300 kr pr kveld er passe. Og så setter du vel frem litt snacks til henne i tillegg? Betal henne i dag du.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #31 Skrevet 22. januar 2015 Hvorfor i heia har du ikke betalt henne enda? Avtalen var jo utbetaling en gang i mnd! Gi henne 100 kr timen eller 500 for en kveld! Men først og fremst må du betale henne i det hele tatt! Anonymous poster hash: 7eb17...58a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #32 Skrevet 22. januar 2015 Hadde betalt 80kr timen Anonymous poster hash: e06b2...c0d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #33 Skrevet 22. januar 2015 hvor mange timer har hun jobbet til sammen da, totalt til nå? Anonymous poster hash: 8f5b3...235
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #34 Skrevet 22. januar 2015 Tenker at normal timelønn for alderen minus skatt er greit (er det 100 kr så er 70 greit, i hvert fall når hun bare sitter etter at barnet har lagt seg). Her gir jeg som regel ca 60, 100 hvis det er på kort varsel. Har du sagt at du skal betale en gang i mnd. så gjør du det, finn en fast dato. Hvorfor skal hun måtte vente på pengene sine bare fordi du kjenner dem? Anonymous poster hash: 4603c...52b
mamma_bergen Skrevet 22. januar 2015 #35 Skrevet 22. januar 2015 Jeg skjønner jo denne moren, du er jo på etterskudd med betalingen??...Jenta har nok gått og ventet på lønnen sin.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #36 Skrevet 22. januar 2015 Her er det vanlig med 100 kr timen, de som betaler mindre enn det sliter med å finne stabile barnevakter. Ungjentene snakker jo sammen og vet at 100 kr er vanlig takst. Hadde jeg vært deg Hi hadde jeg skammet meg og betalt jenta nå i kveld, 100 kr pr time hun har sittet. Du lovet henne lønn en gang i måneden og har latt henne gå å vente i to uker. Sånn behandler man ikke folk altså, når mammaen hennes må ta den ubehagelige telefonen for å etterlyse lønnen blir du irritert? Anonymous poster hash: 94504...da8
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 22. januar 2015 #37 Skrevet 22. januar 2015 Synes det er du som har gjort feil her, HI! Du har verken tenkt på lønn, og heller ikke overholdt avtalen: nemlig å betale denne jenta til tida. Ikke rart moren spør! Virker utnyttede av deg, hi. Og du sier: "at det ikke er så mye bry når hun sover". Hva i alle dager....?! Hun passer jo barnet ditt! Barnet ditt har det trygt! Du får gjort det du skal! Har man et større ansvar når barnet er våkent? Nei, men det er jo fysisk mer krevende. Tenk om barnet våkner å er syk, hyler hysterisk, mareritt, kropp el. Da er det vel greit at det er noen der? Eller hva? Betal jenta, si unnskyld til mor og jenta, og avtal pris. Jeg ville sagt 90-100 kr timen.
Gjest flykræsj Skrevet 22. januar 2015 #38 Skrevet 22. januar 2015 Her er det vanlig med 50 kr timen i ukedagene, 75 i helgene. Dersom barna er lagt da.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #39 Skrevet 22. januar 2015 Om du ikke sliter økonomisk burde du betale 100 kr, ellers vil de nok lure. Hvis du har litt dårlig råd, ville jeg betalt 70 kr timen. Anonymous poster hash: 35c35...93d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #40 Skrevet 22. januar 2015 Utrolig dårlig gjort av deg, HI! Selvfølgelig venter jenta på pengene sine, hadde du likt å ikke vite hva du får i lønn og må spørre om utbetaling? Anonymous poster hash: 32009...90c
Himmel og hav Skrevet 22. januar 2015 #41 Skrevet 22. januar 2015 Du har virkelig ikke forstått verdien av en fast barnevakt. Jeg er tante til ei tenåringsjente som er kjempeflink med unger, og en populær barnevakt. Hun har hatt en familie hun har sittet fast for, men har i det siste fått mange forespørsler og tilbud fra andre familier, bl.a om hun kan være med en helg på fjellet der hun passer ungene på kvelden og får lønn, heiskort så hun kan kjøre slalåm om dagen, og mulighet til å ta med ei venninne som også får heiskort, eget hotellrom og selvfølgelig mat. Det er hva en god barnevakt er verd for en del familier! Hun, eller venninnene, hadde ikke giddet å sitte barnevakt mer hos noen som ikke betalte som avtalt, og det hadde det gått rykter om. Vanlig timepris er 80-100, mer om de må sitte ut over natta. Betalt jenta i dag, betal godt og be pent om unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #42 Skrevet 22. januar 2015 Hvor ofte sitter hun barnevakt hos deg? Er det fast hver uke eller varierer det fra uke til uke. Når har hun vært 1,5 måneder hos deg, hvor mange timer har hun sittet barnevakt? Anonymous poster hash: c01f8...31e
Sint naken biltyv Skrevet 22. januar 2015 #43 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Jeg skjønner ikke.... Du skal betale en gang i måneden og har ikke betalt enda det har gått en og en halv måned? Ikke rart hun er sur... Og hvorfor har du ikke avtalt pris med henne? Endret 22. januar 2015 av Sint naken biltyv
Sint naken biltyv Skrevet 22. januar 2015 #44 Skrevet 22. januar 2015 Du har virkelig ikke forstått verdien av en fast barnevakt. Jeg er tante til ei tenåringsjente som er kjempeflink med unger, og en populær barnevakt. Hun har hatt en familie hun har sittet fast for, men har i det siste fått mange forespørsler og tilbud fra andre familier, bl.a om hun kan være med en helg på fjellet der hun passer ungene på kvelden og får lønn, heiskort så hun kan kjøre slalåm om dagen, og mulighet til å ta med ei venninne som også får heiskort, eget hotellrom og selvfølgelig mat. Det er hva en god barnevakt er verd for en del familier! Hun, eller venninnene, hadde ikke giddet å sitte barnevakt mer hos noen som ikke betalte som avtalt, og det hadde det gått rykter om. Vanlig timepris er 80-100, mer om de må sitte ut over natta. Betalt jenta i dag, betal godt og be pent om unnskyldning. Veldig enig
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #45 Skrevet 22. januar 2015 Antar at hun ikke skatter av dette... Og hvis ungen sover så er det jo en veldig enkel jobb! Hadde avtalt pris per gang og ikke time! Hvor mange timer er det snakk om? Anonymous poster hash: 3d2f6...a91 Ca, 3 timer. Ja, datteren min sover, så det er jo ikke mye bry. Men jeg aner ikke hva andre betaler for sånt. HI Anonymous poster hash: dc5e7...a57 Hvis hun har passet datteren din 3 timer iløpet av 1.5 mnd er det jo helt utrolig at du ikke betalte samme kvelden hun satt. Hvis det er snakk om noen timet flere ganger i mnd så er det jo greit med mnd's betaling. Merkelig gjort av deg. Anonymous poster hash: 3090e...caf
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. januar 2015 #46 Skrevet 22. januar 2015 Jeg er jammen glad du ikke er min arbeidsgiver. Jeg hadde også blitt snurt hvis jeg ikke hadde fått lønna mi. Hadde ikke du blitt det, HI?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #47 Skrevet 22. januar 2015 100kr pr time. Betal henne i dag og beklag oppførselen din. Anonymous poster hash: 92615...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #48 Skrevet 22. januar 2015 Antar at hun ikke skatter av dette... Og hvis ungen sover så er det jo en veldig enkel jobb! Hadde avtalt pris per gang og ikke time! Hvor mange timer er det snakk om? Anonymous poster hash: 3d2f6...a91 Man kan tjene 4000 i året for hver enkel "privat" arbeidsgiver uten å betale skatt av dette, så man skal sitte bra mye før man er over denne grensa. Uansett hvor enkel jobb det er, ingen gidder å jobbe gratis her i verden. Anonymous poster hash: b0928...eff Ungdom har frikort. Er det ikke opp til 20.000 eller noe? Anonymous poster hash: d7795...acc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #49 Skrevet 22. januar 2015 Når hadde du selv tenkt at du skulle betale jenta, HI? (hvis moren ikke hadde ringt og minnet deg på det i dag) Anonymous poster hash: 2cc8b...d4a
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #50 Skrevet 22. januar 2015 Send en sms til mor og spør hvilken lønn hun kunne tenke seg, og at du betaler i kveld. Du kan jo foreslå 100 kr per time feks som mange skriver og spør hva de tenker om den summen. Anonymous poster hash: b0300...5c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå