Gå til innhold

Dere som jobber 80% og har barn I bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt irriterende at man ikke kan dele prosentene inn i reduserte dager.

jeg jobba 50% og betalte fulltidsplass, men hadde de kun i barnehagen 50%, eller leverte og hentet på vei til jobb.

jeg jobbet hver dag, og måtte ha full plass.

tenker barnehagene bør være litt mer som SFO, at man velger timer hver dag, og betaler deretter.

Anonymous poster hash: 691c4...05c

Men da tar du igjen bare hensyn til dine behov. Hvordan skal en kunne drive en god barnehhage om en f.eks ikke kan gå på tur fordi Frode-Benjamin kun har plass fra 11 til 15? Barnehagen er ikke bare et sted å oppbevare barn når foreldre ikke kan ha dem selv.

Anonymous poster hash: 4e254...359

det er nå ikke langt i fra!

sikkert varierende kvaliteter på barnehagene, men hovedfunksjonen er barnepass!

Anonymous poster hash: 691c4...05c

Det finns helt sikkert dårlige barnehager, men du har helt tydelig ikke peiling. Ta deg en titt i rammeplan for barnehagen så skjønner du kanskje litt mer. Jeg vil IKKE ha mine barn i en barneahge som legger opp drift og aktiviteter etter at noen barn bare har plass fra 11-15.00 og derfor må være parat til å ta i mot de barna hver dag. Selv om barnehager eksisterer fordi det er nøfvendig, så drives de ikke med det som hovedformål. Det skal vi som må bruke dem være veldig glade for.

Anonymous poster hash: 4e254...359

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i prossene med og bli 100% ufør. Sønnen min på 2 år har full barnehage plass. Han er er i barnehagen hver dag stortsett, men har lav terskel på og holde han hjemme om han ikke er i form og sånt. Er gravid med lillebror og har vært det hele tiden, mens han har gått i barnehagen så er jo litt untaks tilstad da med mye kvalm og dårlig form.

Lille mann trives så utrolig godt i barnehagen. Spinner inn så fort at jeg så vidt får av han tøyet hehe Han er en utrolig sosial og aktiv gutt som synes det er helt konge i barnhagen med kameratene sine. Mannen driver eget fima og jobber 24/7 til tider føles det som noen ganger så utrolig greit og bruke uka på husarbeid, behadlinger, ærend og treninger mens han koser seg i barnehagen. Lever sent og henter tidlig noen dager, men det er ikke altid han vil være med hjem haha

Veldig opptatt i leken med kompisene.

Føler vi har mye kvalitets tid og aner ikke hva tids klemma er hjemme hos oss. Helge blir også da brukt på bare kos i stede for husvask og ærend. Så tror egentlig han har veldig fornøyd med tilværelsen sin. Synes egentlig det er ganske logsisk og bruke fri dage på huslige plikter så helgen kan brukes til kos! :)

Skrevet

Jobber 80% men har 100% plass. Minsten har mye fri når jeg har fri, sender kun når jeg skal til legen eller frisøren o.l, og det er ikke ofte for å si det slik ;) Gjør det som føles riktig for deg HI, men husk at arbeidsgiver forlanger at du bruker fridagen din til legetimer o.l

Anonymous poster hash: 8b0bd...1f9

Skrevet

Både jeg og barn har 80% plass. For meg er det en selvfølge at barna har fri sammen med meg. Jeg elsker den muligheten til å kose meg hjemme sammen med barna.

Vet barna også setter pris på å få være hjemme sammen med meg. De eldste savner den tiden da de kunne ha fri en dag i uka.

Det er fem år det er snakk om. Når de begynner på skolen er jo den muligheten borte for alltid.

Om barna skulle gått fullt i bhg. kunne jeg likså godt jobbet fullt. Det hadde for meg vært en bortkastet fridag, med masse dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 76666...b22

Folk er forskjellige. Det er vel her jeg skal innrømme at jeg trenger den fridagen. Uten å ha barna hengende rundt beina. En dag der jeg får gjort unna husarbeid, handling og andre ærend som bare blir slitsomt med unger på slep. Jeg vet at her på bim/dib er det som å banne i kjerka, men jeg NYTER en formiddag uten mann og barn. Jeg kan til og med legge meg til å sove eller sløve på sofaen en dag før jeg går på seinvakt. Shame on me 😇😈

Skrevet

Når jeg leser dette får jeg dårlig samvittighet fordi jeg planlegger å sende 2,5 åringen i bhg når jeg ska være hjemme med baby om noen uker " Barn skal være med foreldrene når foreldrene har fri ".

2 åringen elsker å være i bhg så jeg har tenkt at det er mer spennende for ham å være der enn hjemme med trøtt ammende mamma.

Tenkte selvfølgelig korte dager men.. En annen grunn er også min egoisme, elsker sønnen min over alt men gleder meg veldig til alene tiden jeg får med nye babyen også.

Har dere aldri behov for ladetid...? Altså noen timer innimellom der dere får være helt alene?

Jeg har fri idag men sender uansett sønnen i bhg noen timer. Rimelig høygravid hormonell og trøtt så gleder ( gledet) meg til litt tid helt alene Jeg er nok ingen supermamma, tenker for mye på mine behov.

Anonymous poster hash: df026...81e

Det er heilt vanleg ute i den verkelege verda at storesøsken er i bhg sjølv om mor er heime i permisjon. Du treng tid til å ta inn søvn og bli kjend med den nye babyen, og for guten din del, så er han van med å gå i bhg, får og mykje meir utbytte av det enn å gå heime. Babyen krev likevel mykje av mors tid, slik at det vert begrensa kor mykje merksemd det vert på eldstemann og tid til å gjere noko kjekt med han. Men no har du høve til å gje han kortare dagar i bhg, og så kan de heller ha enkelte fridagar saman. Min eldste var stort sett heime på onsdagar då eg var i perm, slik at vi delte opp veka litt. Og innimellom var det dagar med godvær vi hadde lyst til å utnytte til å dra på tur.

I den virkelige verden i Norge ja, men ikke i andre land.

Anonymous poster hash: 3e7a6...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...