Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Har dere 100% eller 80% I bhg? Er så usikker om jeg skal ha mini I 80% nå når jeg begynner I ny jobb som er 80%. H*n er 2 år og stortrives I bhg, men er fortsatt usikker:/ Anonymous poster hash: 2e62b...b19
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Har 100 % plass. Studerer da, så bruker den dagen til det. Anonymous poster hash: 1cab5...548
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Barn treng også fri Anonymous poster hash: de40b...98c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Barn treng også fri Anonymous poster hash: de40b...98c Ja er det jeg tenker på, får "dårlig" samvittighet for at h*n skal være I bhg og jeg hjemme..samtidig tar jeg bort min mulighet til å kunne få ekstra timer hvis det trengs den dagen jeg egentlig har fri:p Men takk for svar☺hi Anonymous poster hash: 2e62b...b19
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Har 100% plass, bruker den som jeg vil. Har han ofte hjemme, men har mulighet til å sende han. Lite penger å spare på å redusere plassen Anonymous poster hash: 238c0...db3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Jobber 80% og barna har 100% plass. Men jeg jobber hver dag da, bare kortere vakter. Kan da noen dager ha litt roligere morgener og levere (litt) seinere når jeg har senvakt, og hente forholdsvis tidlig når jeg har dagvakter. Du disponerer jo plassen (nesten) slik du vil, om du vil ha ham hjemme en dag kan du jo det, eller velge å ha ham i bhg en kortere dag. Hadde jeg hatt en fridag i uken hadde jeg nok innimellom brukt denne dagen på meg selv + husarbeid og andre ærend. Hadde virkelig trengt en slik dag til å hente meg inn litt (har en sykdom som gjør meg mye trøtt og sliten). Anonymous poster hash: f8b0c...ca1
Mummimamma :) Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Har 100 % plass slik at jeg kan være fleksibel med tanke på hvilken dag jeg tar fri, evt jobbe litt mindre hver dag noen uker det passer best, barna har selvfølgelig fri når jeg har fri, det er jo for deres del jeg jobber 80 %
Øyne som ser!! Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Jobber 75% kveld og natt. Trenger egentlig bare 50% plass, men må ha 100% for noen uker jobber jeg lite andre uker mye og vi måtte ha faste dager han kom/ikke kom. Endret 20. januar 2015 av Øyne som ser!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Jeg jobbet 80% en stund mens ungene var små. Hadde 100% plass til dem. Brukte dagen til god frokost hjemme og leverte seint. Ukes handel og husvask. Hentet tidlig. Da hadde vi helgen helt fri til å være sammen. Og selvfølgelig hadde jeg dem hjemme når vi hadde lyst til det😉 Anonymous poster hash: f7222...e5a
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Har full plass, men de har ofte fri
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 I Sverige kan man ikke ha ungene i barnehagen når man har fri fra jobben! Jobber man 80% får man bare 80% barnehageplass! Anonymous poster hash: cf9ae...4b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Jeg jobber 50-70% og har barna 100% i bhg. Anonymous poster hash: 1c003...b81
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 I Sverige kan man ikke ha ungene i barnehagen når man har fri fra jobben! Jobber man 80% får man bare 80% barnehageplass! Anonymous poster hash: cf9ae...4b5 Sykt relevant info. Anonymous poster hash: 807bb...579
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 Både jeg og barn har 80% plass. For meg er det en selvfølge at barna har fri sammen med meg. Jeg elsker den muligheten til å kose meg hjemme sammen med barna. Vet barna også setter pris på å få være hjemme sammen med meg. De eldste savner den tiden da de kunne ha fri en dag i uka. Det er fem år det er snakk om. Når de begynner på skolen er jo den muligheten borte for alltid. Om barna skulle gått fullt i bhg. kunne jeg likså godt jobbet fullt. Det hadde for meg vært en bortkastet fridag, med masse dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 76666...b22
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #15 Skrevet 21. januar 2015 I Sverige kan man ikke ha ungene i barnehagen når man har fri fra jobben! Jobber man 80% får man bare 80% barnehageplass! Anonymous poster hash: cf9ae...4b5 Sykt relevant info. Anonymous poster hash: 807bb...579 ....og sykt relevant svar...?? Poenget er vel at man ikke trenger å dra så veldig langt før det ses på som unødvendig med barnehageplass når man har fri. Når foreldrene ikke jobber, skal barna være med foreldrene. Anonymous poster hash: cf9ae...4b5
Jippipippi Skrevet 21. januar 2015 #16 Skrevet 21. januar 2015 Jeg jobbet 80 % når de to eldste gikk i bhg. De gikk 100%. Jeg brukte dagen til handling og husvask. Jeg var mye aleine med de pga mannens jobbsituasjon. Det førte til en roligere hverdag for oss. Ettermiddag og helg fikk de vår fulle oppmerksomhet😄 Hadde de selvfølgelig hjemme noen dager innimellom!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #17 Skrevet 21. januar 2015 Skal ned i 80% nå. Skal uten tvil beholde 100% plass. Jeg jobber kortere dager og leverer da senere og henter tidligere. Skulle jeg hatt en fridag i uka hadde barnet fått være i barnehagen en kort dag mens jeg gjorde unna ærend. Han hater å være med i butikken, gråter når han ikke får dra i bhg. Ingen tvil her. Anonymous poster hash: 4eec2...ec3
Hjertefru Skrevet 21. januar 2015 #18 Skrevet 21. januar 2015 Jeg hadde valgt 100%. Det er jo minimal forskjell hvis du tenker økonomi, og du er jo ikke nødt til å ha hn der hver dag, det bestemmer du.
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. januar 2015 #19 Skrevet 21. januar 2015 Her tror jeg ikke det går med 80% plass. Jeg har jobba både 50 og 80, men har alltid hatt full plass. Men de har hatt mye fri da
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #20 Skrevet 21. januar 2015 Jobber 90% og har 100% plass. Men han har som regel fri når jeg har fri. Koser oss hjemme eller besøker oldeforeldre:-) Anonymous poster hash: 31fb6...8b5
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #21 Skrevet 21. januar 2015 Når jeg leser dette får jeg dårlig samvittighet fordi jeg planlegger å sende 2,5 åringen i bhg når jeg ska være hjemme med baby om noen uker " Barn skal være med foreldrene når foreldrene har fri ". 2 åringen elsker å være i bhg så jeg har tenkt at det er mer spennende for ham å være der enn hjemme med trøtt ammende mamma. Tenkte selvfølgelig korte dager men.. En annen grunn er også min egoisme, elsker sønnen min over alt men gleder meg veldig til alene tiden jeg får med nye babyen også. Har dere aldri behov for ladetid...? Altså noen timer innimellom der dere får være helt alene? Jeg har fri idag men sender uansett sønnen i bhg noen timer. Rimelig høygravid hormonell og trøtt så gleder ( gledet) meg til litt tid helt alene Jeg er nok ingen supermamma, tenker for mye på mine behov. Anonymous poster hash: df026...81e
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #22 Skrevet 21. januar 2015 Jeg jobber 70% da de gikk i bhg, men måtte ha 100% plass siden jeg jobbet redusert hver dag. Hadde de ikke der hele åpningstiden selv om de hadde full plass. Det går ann å hente før Jeg jobber i bhg og der har vi bare 100% plasser. Anonymous poster hash: 95e1d...392
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #23 Skrevet 21. januar 2015 I barnehagen her er det ikke noe som heter 80% plass, her er det enten full plass eller halv plass. Jeg jobber 70% og har full plass, det passer oss utmerket. Jeg har fri en dag i uken og 6-timers arbeidsdag 4 dager i uken. Barna er selvfølgelig i barnehagen de dagene jeg jobber og den femte dagen som jeg har fri har barnet noen ganger fri og andre ganger en kort dag (bare kjernetiden) så jeg får trent litt, handlet, gått i banken eller hva det måtte være for ærend jeg har. Og til deg over her som er i permisjon, jeg har hatt eldre søsken i barnehagen når jeg har hatt permisjon. Et av tipsene for å unngå sjalusi er jo å forandre minst mulig på hverdagen til eldre søsken når det kommer baby i hus, holde på rutinene og la barnet se at babyen ikke påvirker livet deres i nevneverdig grad. Jeg har beholdt full plass og hatt eldre søsken i barnehagen korte dager, og hatt lav terskel for å være hjemme om de er slitne, har sovet dårlig, er forkjølet e.l. I snitt har de nok vært i barnehagen 4 dager i uken når jeg har hatt permisjon, med korte dager. Anonymous poster hash: 28df0...a19
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #24 Skrevet 21. januar 2015 Min var 8 måneder og begynte i barnehagen , jeg jobbet 100% så 100 måtte h*n gå i barnehagen. Siden det ikke var noe far inn i bilde. Nå jobber jeg 60, å h*n får sefølgelig litt fri. Barn har godt av fri like mye som voksne, mener jeg. Anonymous poster hash: cfbb5...f3e
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2015 #25 Skrevet 21. januar 2015 Jeg jobber 80% og har 80% plass. Skoleungene her hat fri fn dag i uken, og da har jeg alle barna mine hjemme. Og det er verdens beste dag!!! Vi har lange late morgener, lager ekstra god middag, besøker venner, går på tur i skogen, tar oss en skitur eller tur på skøyter... Jeg rekker litt husvask også... Å ha full plass var aldri noe alternativ Anonymous poster hash: 70717...c88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå