Gå til innhold

Min datters lærer er igjen "syk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en gang vikar for en sykemeldt lærer som hadde blitt truet med våpen av en forelder.

Han hadde sikkert satt veldig pris på en ironisk melding og rykter mens han var sykemeldt....

Anonymous poster hash: 41812...448
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativt kan du sende en melding til deg selv hvor det står: pass dine egne saker.

Mine barns manglende undervisning er strengt tatt min sak ;)

Uansett, hvis hun har god samvittighet er det jo ingen grunn for henne til å tolke meldingen negativt. Desuten liker jeg både å bry med om og med andre mennesker. Det akter jeg å fortsette med.

Anonymous poster hash: 67ecc...11f

Wow...så du tenker at siden læreren er syk, så har du rett til å mene at hun ikke har gitt ditt barn undervisningen barnet har krav på?

Læreren er syk! Ergo så er undervisningen ledelsens og vikarens ansvar frem til lærere er tilbake. Snakk med dem hvis du er misfornøyd med noe konkret.

Skrevet

Alternativt kan du sende en melding til deg selv hvor det står: pass dine egne saker.

Uansett, hvis hun har god samvittighet er det jo ingen grunn for henne til å tolke meldingen negativt. Desuten liker jeg både å bry med om og med andre mennesker. Det akter jeg å fortsette med.

Ditt barns undervisning er vel strengt tatt skolen og rektor sin sak i første omgang! 

Tipper rektor er rimelig interessert i at elevene skal ivaretas. 

Anonymous poster hash: 0d153...263

Skrevet

Jeg er sykemeldt nå. Har aldri vært det før, men har havnet i en depresjon jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere. Jeg hadde hatt SÅ godt av å komme meg ut, eller på treningsenteret igjen! Men jeg er rett og slett for redd for å treffe på megger som deg.

Anonymous poster hash: 63564...08e
Skrevet

Å herre Jesus, det er kun i Norge vi kan dra på trening i stedet for jobb. Hvis dette er egenmelding så er det da ikke så rart å lure. Mange tror egenmeldinger er dager du har rett på og helst bør passe på å ta ut til det fulle. Du drar ikke på trening hvis du har influensa, til hun over her.

Vi har gode ordninger i dag, noe folk vil merke forsvinner. Det forsvinner fordi i dag er sykefravær så høyt i Norge at vi ikke har nok folk i arbeid til å finansiere det fremover. Trist, men sant. Er du interessert i å betale betydelig høyere skatt slik at folk kan bli hjemme bare det verker litt i lillefingeren?

Anonymous poster hash: 5b9c9...4b6

Skrevet

Læreren har enormt mye korttidsfravær, stort sett bare en dag av gangen. Det fører til at ungene får mange dager med uforberedte vikarer som er kaldt inn på veldig kort varsel og ikke aner noe om hva som er planlagt. Jeg er rimlig sikker på at det meste av denne lærerens fravær ikke skyldes sykdom.

Hva er egentlig galt i å sende en slik melding? Det er jo ikke dårlig gjort å ønske noen "god bedring" når de er syke. Det er bare hvis du faktisk skulker det blir litt pinlig. Hva jeg tror (eller i dette tilfelle vet ganske sikkert) om dama endres jo ikke og hun får heller ikke vite noe mer om det.

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor det skulle være verken mer eller mindre pinlig med en slik melding dersom hun er syk i forhold til om hun skulker (slik du ser ut til å tro?)?

Dårlig samvittighet har man da uansett når man er syk. Og til informasjon så betyr ikke gjentatt korttidsfravær skulk, det kan ha mange årsaker.

Hvis jeg hadde vært syk og mottatt en slik melding med det minste snev av forsøk på å bare gi meg dårlig samvittighet i tillegg til den jeg allerede hadde fordi jeg var syk, så skal jeg love deg at jeg hadde blitt forbannet, og ikke veldig blid og velvillig innstilt til denne forelderen etterpå.

Skrevet

Å herre Jesus, det er kun i Norge vi kan dra på trening i stedet for jobb. Hvis dette er egenmelding så er det da ikke så rart å lure. Mange tror egenmeldinger er dager du har rett på og helst bør passe på å ta ut til det fulle. Du drar ikke på trening hvis du har influensa, til hun over her.

Vi har gode ordninger i dag, noe folk vil merke forsvinner. Det forsvinner fordi i dag er sykefravær så høyt i Norge at vi ikke har nok folk i arbeid til å finansiere det fremover. Trist, men sant. Er du interessert i å betale betydelig høyere skatt slik at folk kan bli hjemme bare det verker litt i lillefingeren?

Nå er det mange med andre plager også, som benytter egenmelding når det er som verst, for å forsøker å unngå nettopp en lengre sykemelding...

Skrevet

Nå er det mange med andre plager også, som benytter egenmelding når det er som verst, for å forsøker å unngå nettopp en lengre sykemelding...

Jepp, plager som vi har en enorm mengde av her hjemme i Norge, og det er eneste stedet.

Ser dere ikke at dette ødelegger hele det sikkerhetsnettet vi har i dag? Vi lever lengre, studerer og starter senere i jobb. Flere overlever livstruende sykdommer (heldigvis) overvekt, livsstilssykdommer. Koster samfunnet enorme summer. Nå er forholdet mellom antall som jobber og antall som mottar ytelser i ferd med å svinge over til minus. Dvs at fremover vil kreftsyke få begrenset tid å være syk før de må være tilbake i jobb. Vi kan regne med store trekk i pensjon hvis vi går av før 70. Vet du hva, dette er resultatet av Norge folk som blant annet drar på trening i stedet for jobb. Har du hørt noe så idiotisk?

Skrevet

Læreren har enormt mye korttidsfravær, stort sett bare en dag av gangen. Det fører til at ungene får mange dager med uforberedte vikarer som er kaldt inn på veldig kort varsel og ikke aner noe om hva som er planlagt. Jeg er rimlig sikker på at det meste av denne lærerens fravær ikke skyldes sykdom.

Hva er egentlig galt i å sende en slik melding? Det er jo ikke dårlig gjort å ønske noen "god bedring" når de er syke. Det er bare hvis du faktisk skulker det blir litt pinlig. Hva jeg tror (eller i dette tilfelle vet ganske sikkert) om dama endres jo ikke og hun får heller ikke vite noe mer om det.

Herregud....mangler ord. Eier du virkelig ikke sosiale antenner? Hvis du er bekymret for undervisningen så tar du kontakt med rekord, ikke lærer.

Blir helg sjokkert at du ikke skjønner det selv en gang. Skikkelig smålig å sitte å spekulere i lærers fravær. Du har virkelig ingenting med å kontakte henne privat. Skjerp deg. Ta kontakt med rektor...ikke lærer.

Anonymous poster hash: 2d70f...5c6

Skrevet

Jeg er lærer. Og jeg har møtt foreldre som FORVENTER ukentlige skriftlige rapporter om hvordan deres barn gjør det i ALLE fag. Så at det finnes foreldre som ønsker detaljer om mine evt sykdommer overrasker ikke.

Fremover skal jeg notere antall ganger jeg kaster opp, eller om jeg går til postkassen mens jeg er syk, slik at jeg kan sende skriv hjem til samtlige elever. Vil du ha beskjed om diaré også? Evt en graf over min temperatur?

Forresten er jeg noen ganger hjemme selv om jeg er frisk. Da jeg har barn som er syke. Jeg har til og med gått på jobbintervju mens jeg var hjemme med sykt barn!,tenk det! (Min daværende rektor var fullstendig klar over at jeg fikk ordnet med barnevakt for sykt barn i 45 min hos min bestemor som ikke er i stand til å ta seg av barn hele dagen ).

Anonymous poster hash: b0114...3d3

Skrevet

Jeg er lærer. Og jeg har møtt foreldre som FORVENTER ukentlige skriftlige rapporter om hvordan deres barn gjør det i ALLE fag. Så at det finnes foreldre som ønsker detaljer om mine evt sykdommer overrasker ikke.

Fremover skal jeg notere antall ganger jeg kaster opp, eller om jeg går til postkassen mens jeg er syk, slik at jeg kan sende skriv hjem til samtlige elever. Vil du ha beskjed om diaré også? Evt en graf over min temperatur?

Forresten er jeg noen ganger hjemme selv om jeg er frisk. Da jeg har barn som er syke. Jeg har til og med gått på jobbintervju mens jeg var hjemme med sykt barn!,tenk det! (Min daværende rektor var fullstendig klar over at jeg fikk ordnet med barnevakt for sykt barn i 45 min hos min bestemor som ikke er i stand til å ta seg av barn hele dagen ).

Og da er du på treningsenter da? Siden du tar diaré, oppkast og syke barn som eksempel?

Skrevet

Tydeleg at du trur denne læreren er dum, hi. Du vil sende ei melding for å vere sarkastisk, og trur at ho tolker meldinga positivt om ho faktisk er sjuk..? Tipper ho gjennomskuar deg. Dropp meldinga, og snakk heller med barnet ditt om skuledagen. Ein sjuk lærar må uansett sende opplegg til vikar, så det du skriv her er jo berre oppspinn.

Skrevet

Ikke skap deg. Du har ingenting med hvorfor læreren har fravær. Det er ikke din sak! Ikke vær en hurpe!

Anonymous poster hash: 3aa3d...10d

Men hva gjør det å sende en melding bare kan tolkes negativt om man har dårlig samvittighet. Er det bestandig feil å sende en slik melding til en lærer også når man tror vedkommende er syk?

Hvorfor skal du sende en personlig sms til dine barns lærer i det hele tatt? Er dere venner? Hvis ikke, la vær.

Jeg er lærer, og hater slike meldinger som du skisserer her, selv om jeg er syk. Det er bare grafsing, ikke noe annet.

Anonymous poster hash: 7a407...22c

Skrevet

Jeg går til Naprapat-behandling inne på treningssenteret.

Trener ikke når jeg er der.

Skrevet

Tydeleg at du trur denne læreren er dum, hi. Du vil sende ei melding for å vere sarkastisk, og trur at ho tolker meldinga positivt om ho faktisk er sjuk..? Tipper ho gjennomskuar deg. Dropp meldinga, og snakk heller med barnet ditt om skuledagen. Ein sjuk lærar må uansett sende opplegg til vikar, så det du skriv her er jo berre oppspinn.

Direkte dum er hun nok ikke, men ikke av de skarpeste heller uten at det har noe med saken å gjøre. Jeg vet at hun skulker mye. Jeg kommer ikke til å forklare hvorfor jeg vet det, men tro meg, jeg vet. Det er selvfølgelig en viss mulighet for at hun faktisk er syk akkurat i dag med noe som lar seg kombinere med besøk på treningssenteret, men jeg tviler.

Problemet har selvfølgelig vært tatt opp med rektor. Desverre er det lite hun kan gjøre. Noen bedring har det i hvertfall ikke vært.

Skrevet

Det er anbefalt å trene når man er syk. Da svetter man ut all sykdom.

-PT Åge

Anonymous poster hash: 4001f...6ea

Skrevet

Jeg sjønner hva du tenker, og det er nok mange som utnytter systemet, men en vet liksom aldri hvem....

Etter å ha vært utsatt for endel prøvelser selv, vet jeg at det å være syk kan være så mangt. 

Jeg hadde nesten aldri vært borte fra jobb før det mest utenkelige skjedde meg. Og jeg ble sykmeldt i et år. Pga sorg...

Nå er jeg i full jobb igjen, men jeg er nesten ikke oppegående, jeg bare later som. Jeg kan gråte og gråte om nettene, og når jeg er hjemme, men når jeg går ut igjennom døren, klistrer jeg på meg overleveldesmasken min, og de som ser meg tror nok at jeg er en helt vanlig person. Inni meg er alt knust og et forferdelig kaos. 

Så hva vet du Hi om hvordan denne læreren har det. Om hva som har skjedd i privatlivet hennes, eller om hun lider av depresjon/psykisk, eller noe fysisk usynlig som ryggvondt eller lignende.

Anonymous poster hash: cbbf2...0c4
Skrevet

HI. Du er patetisk.

Anonymous poster hash: 4496b...d86

Skrevet

Ikke skap deg. Du har ingenting med hvorfor læreren har fravær. Det er ikke din sak! Ikke vær en hurpe!

Men hva gjør det å sende en melding bare kan tolkes negativt om man har dårlig samvittighet. Er det bestandig feil å sende en slik melding til en lærer også når man tror vedkommende er syk?

Du fremstår som en tåpelig hurpe ved å gjøre det. Eier du ikke stolthet? Verdighet?

Skrevet

Læreren har enormt mye korttidsfravær, stort sett bare en dag av gangen. Det fører til at ungene får mange dager med uforberedte vikarer som er kaldt inn på veldig kort varsel og ikke aner noe om hva som er planlagt. Jeg er rimlig sikker på at det meste av denne lærerens fravær ikke skyldes sykdom. Hva er egentlig galt i å sende en slik melding? Det er jo ikke dårlig gjort å ønske noen "god bedring" når de er syke. Det er bare hvis du faktisk skulker det blir litt pinlig. Hva jeg tror (eller i dette tilfelle vet ganske sikkert) om dama endres jo ikke og hun får heller ikke vite noe mer om det. Anonymous poster hash: 67ecc...11f

Jeg skjønner at det kan være fryktelig frustrerende om du vet at hun skulker av ulike grunner du ikke nevner her. Men at vikarene ikke aner noe om hva som er planlagt, er da ikke helt sikkert. Er helt vanlig å lage undervisningsopplegg til vikarene dersom en er frisk nok til det. Når det er sagt syns jeg det er upassende å sende en slik melding, eller er dere venninner på fritida? Jeg tenker det er lite du kan gjøre i denne situasjonen...

Anonymous poster hash: b41f7...d91

Skrevet

Det er anbefalt å trene når man er syk. Da svetter man ut all sykdom.

-PT Åge

Anonymous poster hash: 4001f...6ea

😂😂

Anonymous poster hash: 5452e...b27

Skrevet

Jeg reagerer på hensikten din HI med god-bedring-meldingen. Du har ingen gode intensjoner med meldingen. Intensjonen din er å gi læreren dårlig samvittighet.

Jeg lurer på hvordan du vet at læreren ikke er syk? Er det rykter på byen eller har læreren sagt det selv til deg? Dersom læreren ikke har sagt det selv, kan du ikke vite.

Selv er jeg også syk, og jeg holder det hemmelig fordi jeg ikke orker snushaner som deg i livet mitt, som gjør at man må vokte hvert steg man tar, hvert ord man sier, i frykt for å bli feiltolket og dømt. Bygdetroll lever i beste velgående.

Anonymous poster hash: 4d130...9db

Skrevet

Er det så unaturlig? Å ville ha tett tilbakemelding på det faglige?

Dette gjøres jo enkelt ved å skrive litt mer innholdsrike kommentarer enn en rød R, eller en blå v. når du går gjennom leksene.

En linje om hjemmearbeidet i forhold til innsats på skolen, er da ikke for mye forlangt?

Eller er du en sånn lærer som gir lekser iten å rette eller gi tilbakemelding?

Veldig inspirerende for barna å vite at man blir sett 😊

Det er ikke alle lærere som gjør dette, men mange gjør det, og desverre er det mange som ikke gidder.

(Dette er erfaringer fra lærere til egne barn, venners barn og også fra lærere i familien og vennekretsen)

Veldig viktig både for barna pg foreldrene, slik at vi kan tilpasse vår innsats etter behov.

Skrevet

Hun har et veldig høyt sykefravær og vi vet at hun utnytter systemet til fulle. I dag var hun borte igjen, men så henne så vidt på vei ut fra treningssenteret da jeg var i butikken. Frekt å sende melding med "God bedring"?

Anonymous poster hash: 0729b...c0f

Ja, det er frekt når du absolutt ikke mener det. Du vet ikke hvorfor hun er syk og har heller ikke noe med det.

Anonymous poster hash: db710...082

Skrevet

Direkte dum er hun nok ikke, men ikke av de skarpeste heller uten at det har noe med saken å gjøre. Jeg vet at hun skulker mye. Jeg kommer ikke til å forklare hvorfor jeg vet det, men tro meg, jeg vet. Det er selvfølgelig en viss mulighet for at hun faktisk er syk akkurat i dag med noe som lar seg kombinere med besøk på treningssenteret, men jeg tviler.

Problemet har selvfølgelig vært tatt opp med rektor. Desverre er det lite hun kan gjøre. Noen bedring har det i hvertfall ikke vært.

Hvis problemet har vært tatt opp med rektor og det ikke er skjedd en bedring, så er det sikkert fordi hun er syk da. Hun blir ikke mer frisk av at du eller andre nysgjerrige foreldre mener hun skulker. Selv om du tar opp problemet med rektor, så kommer jo ikke rektor til å informere dere om lærerens privatliv.

Og nei, jeg tror deg ikke på at du vet.

Hvordan mener du at den lille ironiske meldingen din skal få læreren til å være mindre syk?

Anonymous poster hash: db710...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...