Gå til innhold

Min datters lærer er igjen "syk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har et veldig høyt sykefravær og vi vet at hun utnytter systemet til fulle. I dag var hun borte igjen, men så henne så vidt på vei ut fra treningssenteret da jeg var i butikken. Frekt å sende melding med "God bedring"?

Anonymous poster hash: 0729b...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår hva du tenker, men nå er det jo engang slik at vi aldri kan si med sikkerhet hvorfor andre folk har sykemelding. Kanskje er det bra for tilstanden hennes å trene? Ikke sikkert at det er influensa, vet du. Kanskje det er noe psykisk? Utbrenthet? Ryggproblemer? Jeg vil bare frem til at det er mye vi ikke vet om andre.

Anonymous poster hash: f9074...b09
Skrevet

Duger vel strengt tatt ikke hva som feiler henne, og det har du heller ikke noe med :)

Det er ikke all sykdom som ikke er forenelig med treningssenteret.

Anonymous poster hash: 167a9...67a

Skrevet

Vet du at hun er på grunn av omgangsyke el. hun er "syk"?

Viss du ikke vet hvorfor, så burde du ha i bakhodet at hun kan være type syk der hun må trene for å bli bra. Muskelsykdom, en rygg som svikter osv. Her har vi fysikalsk behandling i samma bygg, med samma inngang, som treningssenteret. Ikke alle som er syk som er typ ligger hjemme og spyr syk.

Skrevet

Mange trener for å ikke bli syke, holde sykdom i sjakk og trene seg friske.

Anonymous poster hash: 101c7...7aa

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har ansatte som er sykemeldt for å trene feks 2-3 dager i uka. Helt vanlig det...

Skrevet

Hvis hun faktisk er syk er det jo en hyggelig melding. Hvis hun skulker (som jeg er rimlig sikker på at hun gjør) er det muligens litt pinlig. Kommer jo bare an på hvordan hun tolker meldingen.

Anonymous poster hash: 67ecc...11f
Skrevet

Alternativt kan du sende en melding til deg selv hvor det står: pass dine egne saker.

Skrevet

Alternativt kan du sende en melding til deg selv hvor det står: pass dine egne saker.

Mine barns manglende undervisning er strengt tatt min sak ;)

Uansett, hvis hun har god samvittighet er det jo ingen grunn for henne til å tolke meldingen negativt. Desuten liker jeg både å bry med om og med andre mennesker. Det akter jeg å fortsette med.

Skrevet

Hvis hun faktisk er syk er det jo en hyggelig melding. Hvis hun skulker (som jeg er rimlig sikker på at hun gjør) er det muligens litt pinlig. Kommer jo bare an på hvordan hun tolker meldingen.

Hvor patetisk er ikke du... Som de andre her sier: Du vet da ingenting om hvorfor hun er syk. 

Hvis du mener dette går ut over ditt barns utdannelse, fordi de evt ikke setter inn vikar for henne, så får du ta det opp med skolen i stedet for å legge deg opp i andres private anliggender. 

Anonymous poster hash: 30928...efd

Skrevet

Hun har et veldig høyt sykefravær og vi vet at hun utnytter systemet til fulle. I dag var hun borte igjen, men så henne så vidt på vei ut fra treningssenteret da jeg var i butikken. Frekt å sende melding med "God bedring"?

Hi, hvordan mener du å vite at "hun utnytter systemet til fulle"?

Anonymous poster hash: 4b8b4...139

Skrevet

Uansett, hvis hun har god samvittighet er det jo ingen grunn for henne til å tolke meldingen negativt. Desuten liker jeg både å bry med om og med andre mennesker. Det akter jeg å fortsette med.

Nå var det vel strengt tatt ikke omtanke for andre mennesker som fikk deg til å tenke på å sende henne en slik melding... Tonen din er nokså nedsettende i hovedinnlegget. Når det er sagt så er dine barns manglende undervisning (hvis det er tilfellet) ikke hennes ansvar, men rektors.

Anonymous poster hash: f9074...b09

Skrevet

Hva om hun har en kronisk sykdom? Som må holdes i sjakk ved at hun trener?

Anonymous poster hash: 1057e...75c

Skrevet (endret)

Da ber du om et møte med rektor hvor du lufter dine bekymringer. Å sende spydige meldinger til denne læreren uten at du vet grunnen til at hun er sykemeldt er lite produktivt og direkte ufint.

Du spør selv om det er frekt å sende en slik melding, så at det plutselig skulle være edle motiver bak meldingen, den må du lengre på landet med.

Endret av Jezebel
Skrevet

Læreren har enormt mye korttidsfravær, stort sett bare en dag av gangen. Det fører til at ungene får mange dager med uforberedte vikarer som er kaldt inn på veldig kort varsel og ikke aner noe om hva som er planlagt. Jeg er rimlig sikker på at det meste av denne lærerens fravær ikke skyldes sykdom.

Hva er egentlig galt i å sende en slik melding? Det er jo ikke dårlig gjort å ønske noen "god bedring" når de er syke. Det er bare hvis du faktisk skulker det blir litt pinlig. Hva jeg tror (eller i dette tilfelle vet ganske sikkert) om dama endres jo ikke og hun får heller ikke vite noe mer om det.

Skrevet

Da ber du om et møte med rektor hvor du lufter dine bekymringer. Å sende spydige meldinger til denne læreren uten at du vet grunnen til at hun er sykemeldt er lite produktivt og direkte ufint.

Du spør selv om det er frekt å sende en slik melding, så at det plutselig skulle være edle motiver bak meldingen, den må du lengre på landet med.

Det er selvfølgelig ikke edle motiver bak, men ettersom det er naturlig å tolke meldingen positivt om jeg mot formodning skulle ta feil akkurat i dag, gjør det jo heller ingen skade. Hva er da problemet?

Skrevet

Ikke skap deg. Du har ingenting med hvorfor læreren har fravær. Det er ikke din sak! Ikke vær en hurpe!

Anonymous poster hash: 3aa3d...10d

Skrevet

Læreren har enormt mye korttidsfravær, stort sett bare en dag av gangen. Det fører til at ungene får mange dager med uforberedte vikarer som er kaldt inn på veldig kort varsel og ikke aner noe om hva som er planlagt. Jeg er rimlig sikker på at det meste av denne lærerens fravær ikke skyldes sykdom.

Hva er egentlig galt i å sende en slik melding? Det er jo ikke dårlig gjort å ønske noen "god bedring" når de er syke. Det er bare hvis du faktisk skulker det blir litt pinlig. Hva jeg tror (eller i dette tilfelle vet ganske sikkert) om dama endres jo ikke og hun får heller ikke vite noe mer om det.

Har hun ureglementert fravær er det rektors problem og han som skal sette inn tiltak. Å spekulere i lærerens fravær slik du gjør, gjør deg lite tiltalende.

Så får du ta det opp som sak med rektor at ungene ikke får god nok undervisning. Det er du i din fulle rett til, men å spekulere i grunnen til lærerens fravær, det er lavmåls. 

Hadde du sendt en hyggelig melding hver gang hun er syk, så hadde det vært så sin sak, men her er du kun ute etter å provosere.

Skrevet

Ikke skap deg. Du har ingenting med hvorfor læreren har fravær. Det er ikke din sak! Ikke vær en hurpe!

Men hva gjør det å sende en melding bare kan tolkes negativt om man har dårlig samvittighet. Er det bestandig feil å sende en slik melding til en lærer også når man tror vedkommende er syk?

Skrevet

Mine barns manglende undervisning er strengt tatt min sak ;)Uansett, hvis hun har god samvittighet er det jo ingen grunn for henne til å tolke meldingen negativt. Desuten liker jeg både å bry med om og med andre mennesker. Det akter jeg å fortsette med.Anonymous poster hash: 67ecc...11f
Ikke skap deg. Du har ingenting med hvorfor læreren har fravær. Det er ikke din sak! Ikke vær en hurpe!Anonymous poster hash: 3aa3d...10d

Men hva gjør det å sende en melding bare kan tolkes negativt om man har dårlig samvittighet. Er det bestandig feil å sende en slik melding til en lærer også når man tror vedkommende er syk? Anonymous poster hash: 67ecc...11f
Ja

Anonymous poster hash: 989d5...694

Skrevet

Men hva gjør det å sende en melding bare kan tolkes negativt om man har dårlig samvittighet. Er det bestandig feil å sende en slik melding til en lærer også når man tror vedkommende er syk?

Det er ufint å sende melding til læreren uansett, dersom det ikke dreier seg om et prekært anliggende. Hun er din sønns lærer, ikke noe venninne du kan forstyrre i tide og utide. Akkurat nå er hun syk, og dermed ikke på jobb. Da har du ingenting med å forstyrre henne. 

Anonymous poster hash: 30928...efd

Skrevet

Er ikke manglende undervisning da jeg regner med de har vikar? Hun har sikkert laget vikaopplegg med det hun selv ville gjort den dagen uansett.

Anonymous poster hash: 72773...caf

Skrevet

Det blir jo det samme som om en av de pårørende til mine pasienter skulle begynne å sende meg meldinger på privaten. Det blir helt feil!

Synes du begynner å nærme deg trakassering hi, særlig når meldingen er sendt i vond hensikt.

Skrevet (endret)

Nå skal du få et skikkelig stalltips av meg:

PASS DINE EGNE SAKER!!!!!

Ligger i skrivende stund under dynen med influensa og verdens beste samvittighet. Mine elever får vikar, og vikaren har fått undervisningsopplegg.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Ærlig talt! 

At hun har vært på treningssenteret betyr ikke at hun ikke kan ha vært syk. For alt du vet kan det hende hun har fått en tøff depresjon eller er mer eller mindre utbrent, og forsøker å hvile og trene det hun kan for å hente krefter igjen.

Anonymous poster hash: 41812...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...