Hjertefru Skrevet 18. januar 2015 #51 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor?Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien?Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det?Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Haha, du tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunder? Seriøst?Og det er noe alvorlig galt om man skal dra med seg kjæledyr inn til andre mennesker, uansett hvor lenge hunden har vært alene på forhånd. Man kutter ikke ut venner fordi de ikke vil ha dyr inn i huset. Du har også en kvalmende holdning mot andre som holder av andre kjæledyr enn hva du gjør. For noen er ditt forhold til hunder like merkelig som du mener deres forhold til en gullfisk eller en papegøye er, uten at man hører så mye om akkurat det. Det kalles normal folkeskikk. Selv om DU liker hunder så betyr det ikke at DU eier sannheten om hvilke kjæledyr som er best. Anonymous poster hash: 36b6f...f77 Først får du lese innlegget ditt en gang til så du ser hva jeg egentlig skriver om det å ta med hunder på besøk.. Så kan du google litt om forholdet hunder/mennesker opp gjennom historien. Hvis du da ikke forstår at hunder har en litt annen betydning historisk sett enn fex papegøyer, kan jeg desverre ikke hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #52 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Det er helt tydelig at både du og familien din mangler sosiale antenner. Greit at hunden er en del av deres familie, men den kan jo ikke være med overalt. Hvis dere må være sammen hele tiden (du og mannen) så har dere også noen utfordringer. Vi drar sammen, hver for oss, med og uten barn, men sjeldent med hunden. Den er en del av familien, men likevel et dyr. Anonymous poster hash: 30a04...6f1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #53 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Det kan du ikke mene? Er du helt nedsnødd? Anonymous poster hash: c89be...c32
Sint naken biltyv Skrevet 18. januar 2015 #54 Skrevet 18. januar 2015 Vi har hund og han er en del av familien. Vi tar han med til de som syns det er ok og han blir igjen hjemme når vi skal til folk som ikke liker han eller er allergisk. Bull problem. Med sånne holdninger flere i tråden her har er det ikke rart det blir krig her i verden. MakanHvilken holdning sikter du til? At enkelt ikke ønsker hund inn i hjemmet sitt? Eller at man utelukker familie og venner som ikke vil ha hunden inn i hjemmet sitt? Anonymous poster hash: 776aa...f48 At man utelukker familie og venner pga en hund selvfølgelig. En hund er et dyr, ikke dronninga av England
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #55 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Vi har og stor hund som en en stor del av VÅR famile, ikke andres....Det er opptil hver enkelt om de vil ha hund i huset sitt eller ikke... Ja klart det er det. Derfor er det så enkelt som at da kommer vi ikke til de. Det er veldig enkelt å kutte ut folk som ikke liker hunder ut av vårt liv. Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Hvis du oppriktig mener at det er helt greit å kutte ut mennesker fordi de ikke liker, er redd for, eller ikke tåler hunder, høres det ikke ut som om "familien" deres er noe stort tap. Anonymous poster hash: a2fde...fca
Lessismore Skrevet 18. januar 2015 #56 Skrevet 18. januar 2015 Er det egentlig noe å krangle om? Noen liker hunder, andre ikke.
Jezebel Skrevet 18. januar 2015 #57 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Hjelpes for en familie😂 Synes jeg ser det: Venninna de går gjennom en krise, spør om du kan komme over for å prate litt, og du kommer trekkende med mannen på slep...og ungene...og bikkja.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #58 Skrevet 18. januar 2015 Jeg er hundeeier og er helt enig med deg! MEN så er også hunden vår hjertlig velkommen hos alle våre venner da. De er ikke så "fine" på det noen av dem....... (OG ja - jeg har selvsagt spurt på forhånd - hver gang! Jeg har til og med blitt bedt til en venninne hvor barna gjerne ville leke med hunden, så de så!). Anonymous poster hash: 3d3c1...597
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #59 Skrevet 18. januar 2015 Jeg er hundeeier og er helt enig med deg! MEN så er også hunden vår hjertlig velkommen hos alle våre venner da. De er ikke så "fine" på det noen av dem....... (OG ja - jeg har selvsagt spurt på forhånd - hver gang! Jeg har til og med blitt bedt til en venninne hvor barna gjerne ville leke med hunden, så de så!). Anonymous poster hash: 3d3c1...597 Så bra 😉Jeg innrømmer gjerne at jeg e litt sær som ikke liker hunder, jeg vet ikke hvorfor men de gjør meg utilpass og de lukter vondt. Så lenge folk spør om det er greit og hunden er rolig så går det greit. Men sånn som den middagen i går (lenger oppe i tråden) det er ikke greit. Anonymous poster hash: bd9af...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #60 Skrevet 18. januar 2015 Litt off topic her, men jeg må bare dele! Vi har en herlig voffs som vi tuller med å kalle for babyen vår, hun får jo så masse kos og kjærlighet. Nå venter vi vårt første barn til sommeren og i går da jeg var på besøk hos en vennine (liker ikke hunder og legger ikke skjul påbudet) så spurte hun dønn seriøst om vi ikke skulle kvitte oss med hunden nå som babyen kom jeg fikk rett og slett hakeslep!!! Når det er sagt har jeg og mannen min har stor respekt for de som ikke liker hund,og har henne selvsagt ikke med oss hvis vi skal på besøk til noen som ikke liker hunder. Men akkurat den kommentaren i går var faltisk sårende synes jeg,kanskje litt touchy pga graviditeten Anonymous poster hash: 728af...cb8
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #61 Skrevet 18. januar 2015 Litt off topic her, men jeg må bare dele! Vi har en herlig voffs som vi tuller med å kalle for babyen vår, hun får jo så masse kos og kjærlighet. Nå venter vi vårt første barn til sommeren og i går da jeg var på besøk hos en vennine (liker ikke hunder og legger ikke skjul påbudet) så spurte hun dønn seriøst om vi ikke skulle kvitte oss med hunden nå som babyen kom jeg fikk rett og slett hakeslep!!! Når det er sagt har jeg og mannen min har stor respekt for de som ikke liker hund,og har henne selvsagt ikke med oss hvis vi skal på besøk til noen som ikke liker hunder. Men akkurat den kommentaren i går var faltisk sårende synes jeg,kanskje litt touchy pga graviditeten Anonymous poster hash: 728af...cb8 legger ikke skjul på det skulle det stå Anonymous poster hash: 728af...cb8
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #62 Skrevet 18. januar 2015 Blir helt matt av enkelte hundeeiere, dyr er dyr! De er fantastisk selskap og man blir så utrolig glad i dem, men de er ikke mennesker.. Vi tar de ikke med på kjøpesenter, med å drikke kaffe hos venner og familie, eller legger oss med dem i senga! Jeg skjemmes av enkelte.. Er da helt opp til hver enkelt om de ønsker å ha hunder hjemme hos seg vel, full respekt for de som ikke ønsker det. Hilsen hundeeier Anonymous poster hash: 5155a...38d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #63 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor?Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien?Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det?Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Haha, du tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunder? Seriøst?Og det er noe alvorlig galt om man skal dra med seg kjæledyr inn til andre mennesker, uansett hvor lenge hunden har vært alene på forhånd. Man kutter ikke ut venner fordi de ikke vil ha dyr inn i huset. Du har også en kvalmende holdning mot andre som holder av andre kjæledyr enn hva du gjør. For noen er ditt forhold til hunder like merkelig som du mener deres forhold til en gullfisk eller en papegøye er, uten at man hører så mye om akkurat det. Det kalles normal folkeskikk. Selv om DU liker hunder så betyr det ikke at DU eier sannheten om hvilke kjæledyr som er best. Anonymous poster hash: 36b6f...f77 Først får du lese innlegget ditt en gang til så du ser hva jeg egentlig skriver om det å ta med hunder på besøk.. Så kan du google litt om forholdet hunder/mennesker opp gjennom historien. Hvis du da ikke forstår at hunder har en litt annen betydning historisk sett enn fex papegøyer, kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Katter har historisk sett også vært viktig for oss mennesker. Det betyr ikke at alle vil ha katt, på lik linje som at ikke alle vil ha hund. For noen betyr f.eks en papegøye alt for dem, og den kjærligheten er ikke mindre verdt fordi det er en fugl. "Historisk sett" betyr svært lite i den sammenhengen. Anonymous poster hash: 36b6f...f77
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #64 Skrevet 19. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Barna kan dere være foruten, men ikke bikkja. Sier vel aller mest om dere selv og ikke så mye om dem som nekter hunden innpass! Anonymous poster hash: 0835e...556
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #65 Skrevet 19. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole... Anonymous poster hash: bd9af...a7e Nå jobber ikke mannen min, men hadde han gjort det så hadde hunden vært med på jobb. Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Da er det bra ingen av dere er hjernekirurger, da. For det hadde neppe gått. Anonymous poster hash: 0835e...556
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #66 Skrevet 19. januar 2015 Hunden er en del av familien? Hva om dere blir invitert på vennemiddag uten barn en fredagskveld, eller du blir invitert på jentekveld uten mann og barn, takker dere nei da? Hva med katteeiere, de som har smågnagere, minigris eller kanarifugler, er det en selvfølge at de skal være med på besøk? Anonymous poster hash: 1b321...a82
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #67 Skrevet 19. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det? Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Bortsett fra allergi kunne jeg hatt hund på besøk. Men ikke inn på soverommet der den kunne bli fristet til å hoppe i senga. Anonymous poster hash: f4121...c3e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #68 Skrevet 19. januar 2015 Jeg er hundeeier og er helt enig med deg! MEN så er også hunden vår hjertlig velkommen hos alle våre venner da. De er ikke så "fine" på det noen av dem....... (OG ja - jeg har selvsagt spurt på forhånd - hver gang! Jeg har til og med blitt bedt til en venninne hvor barna gjerne ville leke med hunden, så de så!). Anonymous poster hash: 3d3c1...597 Ei venninne av meg spurte om å få ta med seg hunden hit. Følte at jeg ikke kunne si annet enn at den var hjertelig velkommen. Den var egentlig ikke velkommen, men jeg ville ikke såre min venninne. Jeg syntes hun var frekk som spurte, for jeg følte at jeg ikke kunne si nei. Nå tør jeg ikke be henne mer hit, og vi møtes bare en sjelden gang på cafe. Hunden hennes er liten og søt, men det hjelper lite når den står og skraper på mine fine hvite dører med neglene, røyter og sikler. Æsj. Har ikke akkurat råd til å sende sofaen på rens etter hvert besøk heller. Anonymous poster hash: ade1d...6f7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #69 Skrevet 19. januar 2015 Blablabla! Samme visa igjen! Anonymous poster hash: 4c201...7dd
Lessismore Skrevet 19. januar 2015 #70 Skrevet 19. januar 2015 Det begynner å bli mange av disse bikkjediskusjonene nå. Er dere ikke lei?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #71 Skrevet 19. januar 2015 Enkelte hundeeiere er de merkeligste menneskene som finnes. Anonymous poster hash: 571bb...560
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #72 Skrevet 19. januar 2015 Enkelte hundeeiere er de merkeligste menneskene som finnes. Anonymous poster hash: 571bb...560 Og enkelte mennesker er de merkeligste menneskene som finnes. Anonymous poster hash: 4c201...7dd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #73 Skrevet 19. januar 2015 Jeg tar kun med meg hunden hvis det er greit for dem jeg skal til. Dersom jeg spør og folk ikke tør/klarer å si nei så er det faktisk de som har et problem. Jeg opplever at noen sier ja og andre nei, og det er helt ok. Noen ganger kan jeg dessverre ikke være med uten å ta med hunden og da takker jeg heller nei. Jeg lar ikke hunden være alene i ti timer fordi jeg er invitert et sted etter jobb og det er mitt ansvar som hundeeier å sørge for at hunden ikke er alene så lenge. Det er sjelden folk sier nei til at jeg får ta med hunden, men jeg kutter dem ikke ut dersom de sier nei. Jeg har forresten også opplevd mange som spør om når vi skal kvitte oss med hunden fordi vi venter barn. Med det sagt så vil jeg bare si at hunden vår ikke sikler, skraper på dører, bjeffer hos andre så den er relativt rolig å ha på besøk. Sover for det meste eller leker med barna dersom de ønsker det og er snille med den. Vi har også med bur som den kan være i når det kommer folk som er redd for hund. Anonymous poster hash: 38162...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå